Jos ihminen pystyy tekemään 3 ulkomaan matkaa vuodessa, onko se sinusta hyvä vai huono juttu?
Kommentit (134)
Todella noloa nykyään rampata ulkomailla jatkuvasti lentäen. Maata pitkin matkustaminen junalla on ihan ok.
Jos itse tykkää, eikä kärsi, niin miksei. Pitää valita turvallisemmat kohteet, ettei aallot vie, pala iho auringossa tai vaarallinen suurkaupunki. Eri asia on lentosaaste tms. Voiko joskus yhdistellä matkoja vai onkohan se liian hankalaa.
Jos se ihminen olen minä, niin se on hyvä juttu. Jos se on joku muu, niin ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Todella noloa nykyään rampata ulkomailla jatkuvasti lentäen. Maata pitkin matkustaminen junalla on ihan ok.
Lentohäpeän kokeminen on niin 2018. Ei sellaisesta kukaan enää välitä.
Minua rasittaa lentäminen ja ulkomailla käynti. Saa kokoajan seurata ryöstääkö joku. Stressaavaa, itse en tykkää. Taloissa voi olla torakoita tai myrkkyhämähäkkejä, varastavia siivoojia... Länsimaalaisia kidnapataan... Huh huh... ei kiitos
Koronan aikaan lennot vedettiin lähes nollaan, silti maapallon kuormitus ei juurikaan vähentynyt .
Miettikää sitä, moralisoijat.
Ei mitään väliä. Ketä kiinnostaa toisten ihmisten matkustelut?
Onhan matkustamisella muitakin vaikutuksia kuin lennot. Mutta niin kauan ihminen toki matkustaa, kunnes oma hotelli palaa maan tasalle.
Normaali keskituloinen pystynee tähän, ellei ole suurperhettä. Vapaa-aikaa harvemmalla on matkustella.
Enemmänkin kuvottavaa, jopa yksi turha matka on liikaa jos tarkoitus on kuvata laskevaa aurinkoa skumppalasin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Heh, lentohäpeä oon niin nolo juttu nykyään. Siitä jauhetaan, mutta lentojen määrä vaan lisääntyy maailmanlaajuisesti😁 mä ainakin lennän niin kauan itsekin kunnes poliitikot yms. moralisoijat lopettaa lentämisen itse kokonaan. Kuukauden päästä taas thaikkuihin😎
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla entisen maailman juttuja toi matkusteluilla kehuskelu.
Tuttuni matkustaa hysteerisenä koko ajan, jotenkin haiskahtaa pakonomaiselta jo.
Pakonomaista ja hysteeristä on vain sinun kommentointi.
No jos asuu Torniossa ja tykkää käydä Ikeassa...
Vierailija kirjoitti:
Minua rasittaa lentäminen ja ulkomailla käynti. Saa kokoajan seurata ryöstääkö joku. Stressaavaa, itse en tykkää. Taloissa voi olla torakoita tai myrkkyhämähäkkejä, varastavia siivoojia... Länsimaalaisia kidnapataan... Huh huh... ei kiitos
No nyt on pelkoja!
Nämä on taas näitä, joiden vanhemmat eivät lapsuudessa vieneet mihinkään ja siksi aikuisena täytyy koko ajan matkustaa.
Työväenluokkaista.
Hienoa jos pystyy rahoittamaan, mutta huono jos oikeasti ramppaa noin usein lentäen ulkomailla. Kyllä kerta riittää ja sekin on jo valtava saastemäärä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat siltä, ettet ole koskaan astunut kotikuntasi ulkopuolelle.
Jaa-a. Mukavaa on se, että on vapaata. Mun vanhemmat matkustavat paljon. Käyttävät junien ja bussien sekä museoiden eläkeläisalennuksia, asuvat retkeilymajoissa ja vastaavissa, syövät lounaspaikoissa, muuten laittavat ruoan itse. Päiväbudjetti, joka sisältää niin asumisen, ruoan, liikenteen ja nähtävyydet, on 20-30 euroa/henkilö.
Alkaa olla entisen maailman juttuja toi matkusteluilla kehuskelu.
Tuttuni matkustaa hysteerisenä koko ajan, jotenkin haiskahtaa pakonomaiselta jo.