Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko jotkut laskevat elämänsä ja taloutensa yhteiskunnan tukien varaan?

Vierailija
16.12.2023 |

Eivätkö yhteiskunnan tuet ole lopulta vain tilapäinen helpotus lyhytaikaiseen ahdinkoon? Eivät siis osa päivittäistä perustoimeentuloa?

Itse olen saanut yhteiskunnalta vain lapsilisää ikävuosien 0-18 v välisen ajan ja sitten myöhemmin armeijan päivärahaa 11 kk ajalta.

Veroina olen maksanut nuokin saamani tuet satakertaisina takaisin valtiolle työurani aikana ja ansainnut samalla hyvän työeläkkeen.

Kommentit (217)

Vierailija
121/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä mieluummin vastaanottaisin työn vaikka 2500 € kk palkalla kuin 1500 tukia. En tosin edes saa niin paljoa nytkään. Mutta en minä orjaksi ala jollain 9 € tuntipalkalla.

2500 onkin hyvä palkka.

Vierailija
122/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on aivan liian korkea hintataso. Jossain halpismaassa pienella palkalla voisi pärjätäkin, eikä tukia tarvittaisi niin paljon.

Miksi politiikot eivät tee riittävästi hintatason laskemiseksi?

Markan aikaan olisi voinut delvalvoida ja parantaa sillä kilpailukykyä vientialoilla.

Nyt en tiedä, mitä voisi tehdä, mutta joko palkkojen on noustava tai sitten yleisten elämisen kulujen laskettava.

Kuka käskee tukirahoilla ostelemaan niitä kalliimpia ruokia,vaatteita,puhelimia ym?

Menot tulojen mukaan niin pärjää kyllä vallan hyvin.

Kun minä ostan lohifileen niin sinä voit onkia ahvenia. Kun minä ostan naudan filettä niin sinä voit saalistaa city kaniinin.

Älä ole niin vaativa ja ahne vaan elä tasoistesi ihmisten mukaisesti. Säästyneillä rahoilla voit ostaa lapsillesi popcornia ja pastillirasian ja minä mopoauton ja tankillisen polttoainetta.

Elämässä kaikki ei mene aina tasan, ei edes ne nallekarkit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yyhhoo saa reilusti yli 10 erillistä tukea joka ikinen kuukausi. 

Ja mitähän nämä yli 10 tukea ovat nimeltään? Kerro vain rohkeasti. Itse olen työtön yh ja saan yhteiskunnalta 3 eri sosiaalitukea. Mistä ne yli 7 muuta tulevat? 

Elatustuki,vammaistuki,edunvalvonta,omaishoidon tuki,tukiasunto,omahoitajan tuki, ja hammastuki. 

Jotain jäi varmasti puuttumaankin, mutta kyllä noillakin nyt jo pärjää.

Muuten hyvä, mutta kukaan ei saa noita kaikkia samaan aikaan. Eli vielä puuttuu ne yli 7 tukea. Yritäpä uudelleen. 

Yyhhoo jolla neljä lasta saa varmasti nuo kaikki ,sillä hyvin harvan yksinhuoltajan lapset ovat täysin tervepäisiä.

Se johtuu geeneistä. 

Vierailija
124/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maanviljelijät tukien varassa... 

Monet yritykset myös tukien varassa. 

GET OVER IT! t, Sanna.

Vierailija
125/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP ei ole käynyt peruskoulua? Ei suorittanut toisen asteen tutkintoa? Ei käynyt lääkärissä? Ei koskaan käyttänyt teitä eikä katuvaloja, ei joukkoliikennettä?

Yhteiskunta maksaa paljon muutakin kuin pelkät tuet.

On oikeasti ihan helevetin turhauttavaa, kun urpot ei tajua. Luulevat, että ne omat hikiset sataset menevät suoraan jonkun syrjäytyneen kaljoihin. Mikään muuhan yhteiskunnassa ei maksa. Ja jos maksaakin, niin hän ei mielestään sitä käytä.

Kyllä moni tajuaa oikein hyvin, että yhteisistä varoista kustannetaan tieinfraa, pelastuslaitos, koulutus jne. Mistä olet keksinyt, etteivät tajuaisi? Sen sijaan on aika helkutin turhauttavaa, kun tosiurpot eivät ymmärrä, että jostain on typistettävä jotta yhteiskunta ylipäätään enää pyörisi millään mittakaavalla. 

Leikataanko pelastuslaitoksesta vai vammaisten elinolosuhteista? Kai sä nyt tajuat, että jos kriittisistä asioista leikataan niin kenelläkään ei ole järkeviä elinolosuhteita.

Vierailija
126/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunissa kyllä näen joka päivä tällaisia. Vaikka kuinka potkisi tai tsemppaisi eteenpäin elämässä, tehdään kuudes lapsi, ja tulee taas yhdet lapsilisät lisäksi tuloihin. 

Mukava miettiä palkkapäivänä, että siinä menee 30 prossaa hänenlaistensa rahoiksi. 

30 prossalla et todellakaan maksa heidän kulujaan, vaan ihan omia palvelujasi ja nekin vain osittain. Mutta miettiä toki saa ihan mitä oma narsistinen mieli haluaa.

Mieluummin nämä Suomeen muuttaneet näkisin muunlaisissa talkoissa kuin lapsitalkoissa. Sinne valuu sunkin verosi, kun kustannetaan elämä ja lastenteko. 

Vierailija
127/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on aivan liian korkea hintataso. Jossain halpismaassa pienella palkalla voisi pärjätäkin, eikä tukia tarvittaisi niin paljon.

Markan aikaan olisi voinut delvalvoida ja parantaa sillä kilpailukykyä vientialoilla.

Nyt en tiedä, mitä voisi tehdä, mutta joko palkkojen on noustava tai sitten yleisten elämisen kulujen laskettava.

Kuka käskee tukirahoilla ostelemaan niitä kalliimpia ruokia,vaatteita,puhelimia ym?

Kun minä ostan lohifileen niin sinä voit onkia ahvenia. Kun minä ostan naudan filettä niin sinä voit saalistaa city kaniinin.

Älä ole niin vaativa ja ahne vaan elä tasoistesi ihmisten mukaisesti. Säästyneillä rahoilla voit ostaa lapsillesi popcornia ja pastillirasian ja minä mopoauton ja tank

Kerroppa mulle miten mää pärjään ilmantukia kun osaeläke on tonnin brutto ja asumiseen menee 850 €/kk? Joo, oon yrittänyt myydö tötö kämppää jo pitkään, mutta ei ole ostajia.

Vierailija
128/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen sosiaalityöntekijänä ja voin kertoa, että todella moni. Toki asiakkaiden kanssa käyn heidän tilannettaan läpi. Ehdotan kouluja ja työllistymistä. Useimmiten tulee suora ei. Kas kun Kela maksaa paremmin, ei kannata. Ihan käsittämättömiä määriä kela parhaimmillaan maksaakin. Ei minkäänlaista kannustusta itse jotain elämässään yrittämään sillä politiikalla.

No mietipä itse miksi eivät halua opiskella! Itse saan nyt 595€/kk josta asumiskulut superedulliset 300€/kk. Nyt saan asumistukea 160€/kk mutta vuoden päästä en yhtään. Opintoraha on jotain 290€/kk eli melkein maksaisin asumiskulut sillä rahalla. Millä syön, ostan lääkkeet, maksan laskut, matkustan opiskelupaikalle? Lainaa en saa. En pärjäisi mitenkään opintorahalla. Kai sinäkin nyt sen verran osaat matematiikkaa? 

Vierailija
129/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeesti lopettakaa jo kiukuttelu. Jouluun enää 7 yötä aikaa . Nuo ovat vasta ensivuoden murheita kaikki.

Tässä kuussa kaikki saavat vielä ihan täydet tuet. Iloitkaamme yhdessä siitä vielä viimeisen kerran. 

Vierailija
130/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on saanut yhteiskunnalta ilmaisen koulutuksen, ainakin peruskoulun. 

Nähtävästi ap ei ole ollut päivääkään sairaana, se kun tarkoittaa yhteiskunnan tukia. 

Ap:llä ei ole lapsia, sillä siitä vasta tukia muodostuisi: äitiysloma, hoitovapaa, peruskoulut ja muut yhteiskunnan varoilla.

Mutta kuka hoitaa ap:n vanhuutta, jos hänellä ei ole lapsia, eikä hän sitä kautta ole osallistunut yhteiskunnan säilymisen tukemiseen? On ajatellut vain itseään.

Täytyy toivoa, että ap ei sairastu ja työeläke riittää hyvin vanhusten palveluasumiseen, ettei joudu yhteiskunnan elätettäväksi, kun se on niin kauheaa ja noloa.

Ok. Kansakoulun kävin yhteiskunnan varoilla ja opin lukemaan vanhoista ja moneen kertaan käytetystä aapisista ja lukukirjoista. Kansakoulussa tarjottiin lämmin keittoruoka, mutta voileivät ja maitopullo piti tu

Ai mutta tämähän olikin ehta buumeri, joka on maksanut ehkä neljänneksen työeläkkeestään. Mietinkin, kuka näin polleita juttuja kirjoittaa.

Vierailija
131/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä suomalaista haittaisi, jos esim. m-muuttajien discoläpsyttelyrahat poistettaisiin?

Vierailija
132/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta oikeesti lopettakaa jo kiukuttelu. Jouluun enää 7 yötä aikaa . Nuo ovat vasta ensivuoden murheita kaikki.

Tässä kuussa kaikki saavat vielä ihan täydet tuet. Iloitkaamme yhdessä siitä vielä viimeisen kerran. 

Ensivuosi on monelle iloinen ja hyvä vuosi 

Vierailija
133/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäisinä ne eivät ole isoja, mutta niitä voi koota kymmenkuntakin yhdelle ihmiselle. Korkein näkemäni oli n. 6000/kk.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/08d393d5-697f-49e7-9010-4cdf7322f117

Just, joo. Totta kai esimerkiksi otetaan se 8-lapsinen perhe, jonka tuista 1700 e/kk on lapsilisiä, jotka 8-lapsinen miljonäärikin saa. Laskepa paljonko yhteiskunnalle maksaisi, jos nuo kaikki lapset hoidettaisiin päiväkodissa tai vammaislaitoksissa tai olisi huostaanotettu. Lisäksi tätä tukea verrattiin palkansaajien mediaaniin eikä maksimipalkansaajiin. Olisi pitänyt vertailla tukiensaajien mediaanitukea palkansaajien mediaaniin.

Vierailija
134/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki (vaikka isälle), kotihoidontuki (äidille), asumistuki, lapsilisät, elatustuki kun kaikki lapset ei oo yhteisiä, eläke tms vammaiselle lapselle, vammaisen lapsen hoitotuki, omaishoidontuki, matkakorvaukset, saako vielä toimeentulotukeakin?

Vierailija
135/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole niin vaativa ja ahne vaan elä tasoistesi ihmisten mukaisesti. Säästyneillä rahoilla voit ostaa lapsillesi popcornia ja pastillirasian ja minä mopoauton ja tank

Taas näitä " mene halkometsään ohjeita." Missä onkisit ahvenia kaupungissa talvella?

Citykaneja ei kaiketi saa metsästää kaupunkialueella.

Kaupunkikodeissa ei aina ole edes riittävän suurta keittiötä.

Vierailija
136/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen sosiaalityöntekijänä ja voin kertoa, että todella moni. Toki asiakkaiden kanssa käyn heidän tilannettaan läpi. Ehdotan kouluja ja työllistymistä. Useimmiten tulee suora ei. Kas kun Kela maksaa paremmin, ei kannata. Ihan käsittämättömiä määriä kela parhaimmillaan maksaakin. Ei minkäänlaista kannustusta itse jotain elämässään yrittämään sillä politiikalla.

No mietipä itse miksi eivät halua opiskella! Itse saan nyt 595€/kk josta asumiskulut superedulliset 300€/kk. Nyt saan asumistukea 160€/kk mutta vuoden päästä en yhtään. Opintoraha on jotain 290€/kk eli melkein maksaisin asumiskulut sillä rahalla. Millä syön, ostan lääkkeet, maksan laskut, matkustan opiskelupaikalle? Lainaa en saa. En pärjäisi mitenkään opintorahalla. Kai sinäkin nyt sen verran osaat matematiikkaa? 

Normaalissa maailamssa sun pitäisi ratkaista myös se, miten maksat opintosi. Mieti sitä.

Vierailija
137/217 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä ollessani juuri täysi-ikäistynyt silloinen itseäni 4vuotta vanhempi poikaystävä antoi huonoimman neuvon koskaan. Ei kannata ottaa työtä esim. kioskin myyjänä tai kaupan kassana vastaan koska työkkäristä saa enemmän. Onneksi noudatin neuvoa vain välivuoden ajan, joka sekin liikaa mm. CV: n ja työkokemuksen keräämisen kannalta. Aloin ajatella omin aivoin ja otin vastaan työtä kuin työtä ja myös opiskelin ja olen nyt aikuisena hyvätuloinen ja johtavassa asemassa. 

Toki eri asia jos sairas tai vammainen, mutta kyllä muiden tulisi kantaa oma kortensa kekoon eikä jättäytyä muiden kustannuksella tukien varaan. Ja nuoret. Töitä kyllä saa kun viitsii hakea. 

Vierailija
138/217 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, saan tuon verran työkyvyttömyyseläkettä joka tulee rakennusalan työuran johdosta kun kunto ei ihan urakkatöistä johtuen riittänyt työeläkkeelle asti. Aina kannattaa pyytää työnantajalta enemmän ja jos ei onnistu niin vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
139/217 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelet? Jokainen kun voi ihan helposti tarkistaa tukien määrät ja nähdä, että ne eivät ole mitään käsittämättömiä määriä. 

Niin se on makuasia mikä on paljon.

Moni työssäkäyvä pärjää alle kahden tonnin palkalla mutta tukia saadaan monasti enemmän ja lisää vaaditaan.

Vierailija
140/217 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän aloittaja nyt tarkoita normaalijärkisiä, työkykyisiä ihmisiä, jotka jättäytyvät tuiien varaantietoisesti  eikä neliraajahalvaantunutta kehitysvammaista. 

Tuntuu siltä että moni ei ymmärrä että muitakin on. Monelke sanotaan mene töihin vaikka olisi työkyvytön. Minulla on 31- vuotias päälle päin terveen näköinen sukulainen. Mutta hän on autistinen, epileptikko joten ei saa ajokorttia, erittäin allerginen eläimille joten se rajoittaa kuntouttavaa työtoimintaa sekä lisäksi on fyysinen lievä sairaus joja oireilee paikallistulehduksina. Hän kuitenkin pystyy asumaan yksin ja hoitamaan laskut, tekemään ruokaa yms. Mutta töissä hän tarvitsee koko ajan jonkun sanomaan mitä tehdään ja jopa milloin pidetään tauko. Tehdastyö kokoonpanossa tarkkoine työaikoineen sopisi hänelle  Mutta niitä ei Suomessa oikein enää ole, tällaista kuitenkin etsitään vielä. Hänen rutiineja on käydä kävelyllä joka päivä samaan aikaan. Jopa lähisukulaiset arvostelee eivätkä usko että hän voi olla sairas. Hän ei valita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi