Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko jotkut laskevat elämänsä ja taloutensa yhteiskunnan tukien varaan?

Vierailija
16.12.2023 |

Eivätkö yhteiskunnan tuet ole lopulta vain tilapäinen helpotus lyhytaikaiseen ahdinkoon? Eivät siis osa päivittäistä perustoimeentuloa?

Itse olen saanut yhteiskunnalta vain lapsilisää ikävuosien 0-18 v välisen ajan ja sitten myöhemmin armeijan päivärahaa 11 kk ajalta.

Veroina olen maksanut nuokin saamani tuet satakertaisina takaisin valtiolle työurani aikana ja ansainnut samalla hyvän työeläkkeen.

Kommentit (217)

Vierailija
81/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan itse skitsofreniaa joka tekee elämästä aika vaikeaa, muutaman kerran ollut pakkohoidossa tämän takia. Koska kuitenkin haluan olla osa normaalia yhteiskuntaa niin hyvin kuin pysyn, käyn osa-aikaisesti töissä  kassalla.

Tunnen paljon ihmisiä jotka ovat tuilla, ja yleensä taustalla on joko päihde tai mielenterveysongelmia. Hyväosainen keskiluokka kun ei koskaan ole kohdannut ongelmia itse, eikä heidän lähipiirissäkään ole ketään joka olisi, ja sitten omassa kuplassa toistellaan loisimismyyttiä ei ehkä kykene ymmärtämään niitä haasteita joita tukia saavat kohtaavat.

Vierailija
82/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Asumistuki

2. Työttömyyskorvaus

3. Toimeentulotuki

Vielä puuttuu 7 tukea. Mitä olen unohtanut hakea? Kertokaa jo!

Vammaistuki, sen olet selkeästi unohtanut.

Laitapa heti hakemus vetämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Asumistuki

2. Työttömyyskorvaus

3. Toimeentulotuki

Ei sitä saa ilman vammaa. Mutta ei toki yllättä, että pikkutrolli yrittää "loukata" kun todellisia argumentteja ei ole. Eikä löydy niitä yli 10 tukea, joista meuhkaat. 

Vierailija
84/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Asumistuki

2. Työttömyyskorvaus

3. Toimeentulotuki

Vielä puuttuu 6 tukea. Jatkapa listaa, kun pääsit alkuun. 

Vierailija
85/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, että työtä tekeviä ja lapsia hankkivia ei tueta esim verohelpotuksin, vaan tukea saavat lapsia yhteiskunnan tuilla tehtailevat. Sitten tietty potentiaali lisääntyy. Täysin järjetön systeemi. Sitten vielä valitetaan kun ihmiset ei tee lapsia. 

Ne ihmiset, joiden kuuluu saada lapsia, saavat lapsia ja sitten niitä tekevät vielä jotkut muutkin. Ja sillä ei taas ole työllisyyden, työkykyisyyden tai tulojen kanssa juuri tekemistä, kenen kannattaisi saada lapsia. On rikkaita, jotka pahoinpitelevät lapsiaan ja jopa adoptiolapsiaan, jotka ovat kalliilla RAHALLA hankkineet. Ihme kun adoptiolapsesta tulee sitten narkomaani ja biologisesta mielisairas, vaikka niin hyvä koti on. Köyhätkin pahoinpitelee lapsiaan. Sitten on vammaisia, jopa kehitysvammaisia, jotka eivät kykene työhön, mutta hoitavat lapsensa hyvin. Vammaisuuskaan ei yleensä ole perinnöllistä. Tietenkin se voi lapselle jotain kärsimystä aiheuttaa, että vanhempi on vammainen, mutta saattaa aiheuttaa myös laajaa elämän kirjon ymmärrystä, josta on hyötyä koko yhteiskunnalle. Vanhemman tunnevammaisuus aiheuttaa lapselle paljon enemmän haittaa, kuin vaikkapa cp-vammaisuus. Terapia on kallista.

Vierailija
86/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Moni elää yhteiskunnan varassa. Vanhukset, sairaat, lapset, vammaiset, ne joille töitä ei riitä. Lopettaako heidät pitäisi? Kaikille kuuluu ihmisarvo. 

Voit jäädä suojatiellä auton alle. Mitä tahansa voi käydä elämässä. Tyhmänä pitäisin ihmistä, joka luottaa ettei hänelle koskaan mitään käy ja työpaikka pysyy ikuisesti. 

Vierailija
87/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Moni elää yhteiskunnan varassa. Vanhukset, sairaat, lapset, vammaiset, ne joille töitä ei riitä. Lopettaako heidät pitäisi? Kaikille kuuluu ihmisarvo. 

Voit jäädä suojatiellä auton alle. Mitä tahansa voi käydä elämässä. Tyhmänä pitäisin ihmistä, joka luottaa ettei hänelle koskaan mitään käy ja työpaikka pysyy ikuisesti. 

Lapset eivät pääsääntöisesti elä yhteiskunnan varassa, vaan heillä on huoltajat, jotka huolehtivat heidän elatuksestaan. 

Vierailija
88/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 6000 e/kk mutta en saa elätettyä lastani itse, tarvitsen lapsilisän avuksi, jää muuten kaviaari saamatta.

Vierailija
89/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanviljelijät tukien varassa... 

Monet yritykset myös tukien varassa. 

Vierailija
90/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yyhhoo saa reilusti yli 10 erillistä tukea joka ikinen kuukausi. 

Ja mitähän nämä yli 10 tukea ovat nimeltään? Kerro vain rohkeasti. Itse olen työtön yh ja saan yhteiskunnalta 3 eri sosiaalitukea. Mistä ne yli 7 muuta tulevat? 

Elatustuki,vammaistuki,edunvalvonta,omaishoidon tuki,tukiasunto,omahoitajan tuki, ja hammastuki. 

Jotain jäi varmasti puuttumaankin, mutta kyllä noillakin nyt jo pärjää.

Vierailija
91/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät pääsääntöisesti elä yhteiskunnan varassa, vaan heillä on huoltajat, jotka huolehtivat heidän elatuksestaan. 

Yhteiskunta maksaa lapsilisää ja ilmaisen koulutuksen. Eli kyllä lapsistakin aika suuri kuluerä tulee. 

Vierailija
92/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maanviljelijät tukien varassa... 

Huoltovarmuus...

Ja tekevät työtä kovasti sen tuen eteen.

Vierailija
93/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän nämä yli 10 tukea ovat nimeltään? Kerro vain rohkeasti. Itse olen työtön yh ja saan yhteiskunnalta 3 eri sosiaalitukea. Mistä ne yli 7 muuta tulevat? 

Elatustuki,vammaistuki,edunvalvonta,omaishoidon tuki,tukiasunto,omahoitajan tuki, ja hammastuki. 

Muuten hyvä, mutta kukaan ei saa noita kaikkia samaan aikaan. Eli vielä puuttuu ne yli 7 tukea. Yritäpä uudelleen. 

Vierailija
94/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Asumistuki

2. Työttömyyskorvaus

3. Toimeentulotuki

Huutista 😂

Vierailija
95/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra ja Orpo elävät tukien varassa. 

Vierailija
96/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta maksaa lapsilisää ja ilmaisen koulutuksen. Eli kyllä lapsistakin aika suuri kuluerä tulee. 

Yhteiskunnan varassa eläminen on eri asia kuin satanen kuussa lapsilisää. Ja koulutus ei todellakaan ole ilmaista, vaan siitä maksetaan joka kuukausi verojen muodossa. 

Vierailija
97/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyseenalaista ihmisarvoa, vaan aivan vilpittömästi kysyn: mistä me saadaan rahat tähän ihmisarvoiseen elämään kaikille? Siis nyt ihan suoria ja realistisia vastauksia, eikä whataboutismia yritystuista yms. faktojen kiertelyä. Tai tehdään ajatusleikki, että yritystuet, maataloustuet ja vaikka lääkärien palkat typistetään neljäsosaan - mistä loput resursseista revitään ihmisarvoiseen elämään?

Vierailija
98/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinulla onkin sitten ihan saakelinmoiset tulot, jos olet oikein satakertaisena maksanut saamasi takaisin. Nettomaksajia kun taisi ainakin jossain vaiheessa olla joku kolme suurituloisinta kymmenestä. Eli niitä, joilla olisi varaa huolestua siitä, mihin heidän verorahansa laitetaan.

Silti eniten valittavat ne, jotka eivät verorahoillaan todellakaan kustanna muiden elämästä senttiäkään. Lisäksi vielä kokevat mm. että työnantajan on maksettava heidän työpanoksensa lisäksi lomapäivistäkin. Se siitä "ihan itse tienaamisesta ja muiden elättämisestä".

Vierailija
99/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunissa kyllä näen joka päivä tällaisia. Vaikka kuinka potkisi tai tsemppaisi eteenpäin elämässä, tehdään kuudes lapsi, ja tulee taas yhdet lapsilisät lisäksi tuloihin. 

Mukava miettiä palkkapäivänä, että siinä menee 30 prossaa hänenlaistensa rahoiksi. 

Vierailija
100/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta kukaan ei saa noita kaikkia samaan aikaan. Eli vielä puuttuu ne yli 7 tukea. Yritäpä uudelleen. 

Yyhhoo jolla neljä lasta saa varmasti nuo kaikki ,sillä hyvin harvan yksinhuoltajan lapset ovat täysin tervepäisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi