Oikeastiko jotkut laskevat elämänsä ja taloutensa yhteiskunnan tukien varaan?
Eivätkö yhteiskunnan tuet ole lopulta vain tilapäinen helpotus lyhytaikaiseen ahdinkoon? Eivät siis osa päivittäistä perustoimeentuloa?
Itse olen saanut yhteiskunnalta vain lapsilisää ikävuosien 0-18 v välisen ajan ja sitten myöhemmin armeijan päivärahaa 11 kk ajalta.
Veroina olen maksanut nuokin saamani tuet satakertaisina takaisin valtiolle työurani aikana ja ansainnut samalla hyvän työeläkkeen.
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yyhhoo saa reilusti yli 10 erillistä tukea joka ikinen kuukausi.
Ja mitähän nämä yli 10 tukea ovat nimeltään? Kerro vain rohkeasti. Itse olen työtön yh ja saan yhteiskunnalta 3 eri sosiaalitukea. Mistä ne yli 7 muuta tulevat?
Elatustuki,vammaistuki,edunvalvonta,omaishoidon tuki,tukiasunto,omahoitajan tuki, ja hammastuki.
Jotain jäi varmasti puuttumaankin, mutta kyllä noillakin nyt jo pärjää.
Muuten hyvä, mutta kukaan ei saa noita kaikkia samaan aikaan. Eli vielä puuttuu ne yli 7 tukea. Yritäpä uudelleen.
Yyhhoo jolla neljä lasta saa varmasti nuo kaikki ,sillä hyvin harvan yksinhuoltajan lapset ovat täysin tervepäisiä.
No ei tasan varmasti saa. Yh on eri asia kuin vammainen. Eikä yh yleensä ole edunvalvonnassa. Ja mitään omahoitajan tukea ei ole edes olemassa. Hammastuesta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän nämä yli 10 tukea ovat nimeltään? Kerro vain rohkeasti. Itse olen työtön yh ja saan yhteiskunnalta 3 eri sosiaalitukea. Mistä ne yli 7 muuta tulevat?
Elatustuki,vammaistuki,edunvalvonta,omaishoidon tuki,tukiasunto,omahoitajan tuki, ja hammastuki.
Muuten hyvä, mutta kukaan ei saa noita kaikkia samaan aikaan. Eli vielä puuttuu ne yli 7 tukea. Yritäpä uudelleen.
Yyhhoo jolla neljä lasta saa varmasti nuo kaikki ,sillä hyvin harvan yksinhuoltajan lapset ovat täysin tervepäisiä.
Useat yyhhoot ovat itsekin useimmiten traumatisoituneet kurjan lapsuuden ja vääristyneen isäsuhteen takia.
Vierailija kirjoitti:
Duunissa kyllä näen joka päivä tällaisia. Vaikka kuinka potkisi tai tsemppaisi eteenpäin elämässä, tehdään kuudes lapsi, ja tulee taas yhdet lapsilisät lisäksi tuloihin.
Mukava miettiä palkkapäivänä, että siinä menee 30 prossaa hänenlaistensa rahoiksi.
30 prossalla et todellakaan maksa heidän kulujaan, vaan ihan omia palvelujasi ja nekin vain osittain. Mutta miettiä toki saa ihan mitä oma narsistinen mieli haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Duunissa kyllä näen joka päivä tällaisia. Vaikka kuinka potkisi tai tsemppaisi eteenpäin elämässä, tehdään kuudes lapsi, ja tulee taas yhdet lapsilisät lisäksi tuloihin.
Mukava miettiä palkkapäivänä, että siinä menee 30 prossaa hänenlaistensa rahoiksi.
Harmi kun joudut todistamaan yhteiskunnan rappiota aitiopaikalta. On niin surullista, että lapsia syntyy tällaisiin perheisiin. Lapsilisän pitäisi olla ansioihin sidottu, eikä kenenkään pitäisi saada pennin hyrrää enää kolmannen lapsen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa. Nolottaa sinun puolestasi, kun et tuon parempaan provoiluun pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Moni elää yhteiskunnan varassa. Vanhukset, sairaat, lapset, vammaiset, ne joille töitä ei riitä. Lopettaako heidät pitäisi? Kaikille kuuluu ihmisarvo.
Voit jäädä suojatiellä auton alle. Mitä tahansa voi käydä elämässä. Tyhmänä pitäisin ihmistä, joka luottaa ettei hänelle koskaan mitään käy ja työpaikka pysyy ikuisesti.
En kyseenalaista ihmisarvoa, vaan aivan vilpittömästi kysyn: mistä me saadaan rahat tähän ihmisarvoiseen elämään kaikille? Siis nyt ihan suoria ja realistisia vastauksia, eikä whataboutismia yritystuista yms. faktojen kiertelyä. Tai tehdään ajatusleikki, että yritystuet, maataloustuet ja vaikka lääkärien palkat typistetään neljäsosaan - mistä loput resursseista revitään ihmisarvoiseen elämään?
Veroista. Suomessa on tehty arvovalinta sen suhteen, että kaikkien ihmisarvoinen elämä on tärkeämpää kuin vähemmistön rajaton rikastuminen. Samoista veroista tosin saadaan rahat myös yritystukiin, julkisen sektorin lääkäreiden palkkoihin yms. Ja kun rahat saatiin jo noin 50 vuotta sitten, paljon rikkaampi Suomi kyllä saa rahat kokoon ja jatkossakin.
On vähän pakko kun ei voi muutakaan toimeentuloa saada-olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Onneksi mies on hyväpalkkainen, tienaa kahden keskituloisen verran vuodessa.
AP ei ole käynyt peruskoulua? Ei suorittanut toisen asteen tutkintoa? Ei käynyt lääkärissä? Ei koskaaukäyttänyt teitä eikä katuvaloja, ei joukkoliikennettä?
Yhteiskunta maksaa paljon muutakin kuin pelkät tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan tervepäinen tehtaile randomisti lapsia kenen kanssa nyt sattuu ja tietoisena siitä että ei kykene lapsilaumaansa edes itse hoitamaan. Jonkin asteinen vamma pitää kyllä silloin olla.
Suomessa on aivan liian korkea hintataso. Jossain halpismaassa pienella palkalla voisi pärjätäkin, eikä tukia tarvittaisi niin paljon.
Miksi politiikot eivät tee riittävästi hintatason laskemiseksi?
Markan aikaan olisi voinut delvalvoida ja parantaa sillä kilpailukykyä vientialoilla.
Nyt en tiedä, mitä voisi tehdä, mutta joko palkkojen on noustava tai sitten yleisten elämisen kulujen laskettava.
Mieluiten kävisin töissä ja eläisin hyvää elämää. Olen 61v nainen, 90v isäni avustaja. Isä ei saa kotiapua, koska jalat toimivat, pää ei. En voi mennä töihin, koska isä ei pärjää yksin. Enkä edes pääse töihin, ikäni vuoksi. Eläkkeelle on vielä aikaa. Mitä minä voin tehdä? Kertokaa. Joudun hakemaan 4 työpaikkaa kuukausittain, mutta kukaan ei palkkaa minua, kun kerron tilanteeni.
Lapsia täällä ei tee enää kantikset. Tai jos tekee, ne on niitä tummien taksikuskien ns puoliväkisin siittämiä, koska uskonto kieltää kumin käytön. Uskonto myös kieltää naisia sekaantumasta muun uskonnon edustajiin ja pukeutumaan kaapuihin. Mutta miehet saavat pukeutua, vaikka Borat asuun ja nussia jokaista rotua ja eri väriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Moni elää yhteiskunnan varassa. Vanhukset, sairaat, lapset, vammaiset, ne joille töitä ei riitä. Lopettaako heidät pitäisi? Kaikille kuuluu ihmisarvo.
Voit jäädä suojatiellä auton alle. Mitä tahansa voi käydä elämässä. Tyhmänä pitäisin ihmistä, joka luottaa ettei hänelle koskaan mitään käy ja työpaikka pysyy ikuisesti.
En kyseenalaista ihmisarvoa, vaan aivan vilpittömästi kysyn: mistä me saadaan rahat tähän ihmisarvoiseen elämään kaikille? Siis nyt ihan suoria ja realistisia vastauksia, eikä whataboutismia yritystuista yms. faktojen kiertelyä. Tai tehdään ajatusleikki, että yritystuet, maataloustuet ja vaikka lääkärien palkat typistetään neljäsosaan - mistä loput resursseista revitään ihmisarvoiseen elämään?
Veroista. Suomessa on tehty arvovalinta sen
Ja kuinkas monta nettomaksajaa tästä valtiosta löytyy? Ylittääkö nettomaksajien määrä nettosaajien määrän? Voipi kuule olla niin, että ikärakenteen vuoksi yhtälö on mahdoton. Todella hämmästyttävää, että kuvitellaan työssäkäyvien ja riittävästi tienaavien kykenevän elättämään kaikki. Mitähän varten valtio on ottanut niin paljon velkaa, että luottoluokitus on vaarassa? Mihin ihmeeseen perustuu, että Suomi on nyt rikkaampi kuin ennen?
Kyllä minä mieluummin vastaanottaisin työn vaikka 2500 € kk palkalla kuin 1500 tukia. En tosin edes saa niin paljoa nytkään. Mutta en minä orjaksi ala jollain 9 € tuntipalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm aleksandr Siekkinen, muusa rissanen ja hyvinkin usea muu ovat olleet yksinhuoltajien kasvattamia kuten koskelan 2 teinisurmaajaakin joten hyvin useasti yh äidit kasvattavat lapsensa normaaleiksi vaan heistä tulee kieroutuneita kuten michael penttilä.
Vierailija kirjoitti:
AP ei ole käynyt peruskoulua? Ei suorittanut toisen asteen tutkintoa? Ei käynyt lääkärissä? Ei koskaan käyttänyt teitä eikä katuvaloja, ei joukkoliikennettä?
Yhteiskunta maksaa paljon muutakin kuin pelkät tuet.
On oikeasti ihan helevetin turhauttavaa, kun urpot ei tajua. Luulevat, että ne omat hikiset sataset menevät suoraan jonkun syrjäytyneen kaljoihin. Mikään muuhan yhteiskunnassa ei maksa. Ja jos maksaakin, niin hän ei mielestään sitä käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroista. Suomessa on tehty arvovalinta sen
Ei tällaista arvovalintaa ole tehty, siksi meillä on oikeistohallitus. Palkkatulo kuuluu ansaitsijalleen. Köyhä elämä niille, joille työ ei maita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on saanut yhteiskunnalta ilmaisen koulutuksen, ainakin peruskoulun.
Nähtävästi ap ei ole ollut päivääkään sairaana, se kun tarkoittaa yhteiskunnan tukia.
Ap:llä ei ole lapsia, sillä siitä vasta tukia muodostuisi: äitiysloma, hoitovapaa, peruskoulut ja muut yhteiskunnan varoilla.
Mutta kuka hoitaa ap:n vanhuutta, jos hänellä ei ole lapsia, eikä hän sitä kautta ole osallistunut yhteiskunnan säilymisen tukemiseen? On ajatellut vain itseään.
Täytyy toivoa, että ap ei sairastu ja työeläke riittää hyvin vanhusten palveluasumiseen, ettei joudu yhteiskunnan elätettäväksi, kun se on niin kauheaa ja noloa.
Ok. Kansakoulun kävin yhteiskunnan varoilla ja opin lukemaan vanhoista ja moneen kertaan käytetystä aapisista ja lukukirjoista. Kansakoulussa tarjottiin lämmin keittoruoka, mutta voileivät ja maitopullo piti tu..
Oppikoulu oli lukukausimaksullinen poikalyseo ja ateriat ja kirjat piti maksaa itse. Samoin lukio.
Olet siis käynyt oppikoulun ja lukion?
Eikö oppikoulu ollutkaan yliopistoon valmiudet antava koulu, jonka lopuksi suoritettiin ylioppilaskirjoitukset? Ihan niinkuin lukiokin.
Oikeistohallitushan ei palkkatuloja kannata. Ihan yhtä lailla tulee lähtemään työterveys, vuorolisät ja lomarahat, pois suurten maksajien kukkaroa rasittamasta. Mutta itse sitä haluttiin, että tienataan kaikki itse. Palkansaajanahan sitä emme tee, vaan ainoastaan yrittäjänä.
Ok. Kansakoulun kävin yhteiskunnan varoilla ja opin lukemaan vanhoista ja moneen kertaan käytetystä aapisista ja lukukirjoista. Kansakoulussa tarjottiin lämmin keittoruoka, mutta voileivät ja maitopullo piti tuoda kotoa.
Oppikoulu oli lukukausimaksullinen poikalyseo ja ateriat ja kirjat piti maksaa itse. Samoin lukio.
Yliopistokoulutus oli maksuton, mutta ylioppilaskunnan jäsenmaksu ja terveydenhuoltomaksu oli pakollinen. Yliopiston opiskelumateriaali oli maksullinen. Silti luin itseni herraksi opintolainalla.
Olen sairastanutkin, mutta olen käynyt hoidossa yksityisellä lääkäriasemalla ja yksityisellä hammaslääkärillä. En näes pidä jonottamisesta.
Hienoa, että jaksat ajatella vanhuuttani ja eläkettäni. Olen ns. eläkesäästäjä. Tiedän, että vaikka työeläkkeeni on nettona korkeampi, kuin peruspalkansaajan kuukausiansio, olen säästänyt "sukanvarteen" osakesijoituksia yms vanhan päivän varaa.
Kiitos huolenpidostasi!