Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko jotkut laskevat elämänsä ja taloutensa yhteiskunnan tukien varaan?

Vierailija
16.12.2023 |

Eivätkö yhteiskunnan tuet ole lopulta vain tilapäinen helpotus lyhytaikaiseen ahdinkoon? Eivät siis osa päivittäistä perustoimeentuloa?

Itse olen saanut yhteiskunnalta vain lapsilisää ikävuosien 0-18 v välisen ajan ja sitten myöhemmin armeijan päivärahaa 11 kk ajalta.

Veroina olen maksanut nuokin saamani tuet satakertaisina takaisin valtiolle työurani aikana ja ansainnut samalla hyvän työeläkkeen.

Kommentit (217)

Vierailija
41/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, että työtä tekeviä ja lapsia hankkivia ei tueta esim verohelpotuksin, vaan tukea saavat lapsia yhteiskunnan tuilla tehtailevat. Sitten tietty potentiaali lisääntyy. Täysin järjetön systeemi. Sitten vielä valitetaan kun ihmiset ei tee lapsia. 

Rupea sinäkin tehtailemaan lapsia niin saat kokreettisesti nähdä miten "kannattavaa" se oikeasti on. 

Vierailija
42/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt koko aikuisuuteni tukien varassa tehden samalla osa-aikaista työtä. Koen että kysessä on tavallaan yhteiskunnan loukku, kun joutuu elämään tukien varassa. Omavaraisuuteen tulisi jokaisen pyrkiä sillä se antaa taloudellista vapautta etkä ole ongelmissa joidenkin vaalisuhdanteiden ym. takia.

Puhe "loisimisesta" on myös todella ikävää, yleensä tukia saavilla ihmisillä on jotain ongelmia jotka estävät kokoaikaisen työllistymisen ja sitä kautta menestymisen elämässä.

Nämä ihmiset jotka syyllistävät jotain pitkäaikaistyötöntä joka elää 400e kuukausibudjetilla ovat yleensä sattumalta ihmisiä jotka eivät ole kohdaneet yhtään ainoaa ongelmaa elämänsä aikana eivätkä edes korkeampaan elintasoon tottuneita pystyisi elämään tuolla rahalla itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, että työtä tekeviä ja lapsia hankkivia ei tueta esim verohelpotuksin, vaan tukea saavat lapsia yhteiskunnan tuilla tehtailevat. Sitten tietty potentiaali lisääntyy. Täysin järjetön systeemi. Sitten vielä valitetaan kun ihmiset ei tee lapsia. 

Rupea sinäkin tehtailemaan lapsia niin saat kokreettisesti nähdä miten "kannattavaa" se oikeasti on. 

Olen tehtaillut jo palkkatyössä, oman osuuteni siis tälle yhteiskunnalle hoitanut. 

Vierailija
44/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehtaillut jo palkkatyössä, oman osuuteni siis tälle yhteiskunnalle hoitanut. 

Tehtaillu palkkatyössä lapsia? Missä työpaikalla sellaista tehdään?

Vierailija
45/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa ole kyseessä suurperhe, silloin voi yltää tuollaiseen määrään. Mietipä, kannattaako palkkatyö suurperheellisenä edes keskituloisena? Niinpä. Palkka ei nouse lapsiluvun mukaan toisin kuin tttuki. Jokaisen lapsen myötä tulee uusi korotus plus maksetaan isompi asunto. 

Kyllä itse pidän kannattavampana tehdä töitä ja saada käteen hieman päälle 4 000€/kk kuin olla työtön ja saada käteen reilu tonni kuussa. Tuohan on puhdasta paskaa, että aina maksettaisiin isompi asunto. Ja lapsilisä on sentilleen saman verran työssäkäyvälle ja työttömälle. 

Niin no sulla ei ilmeisesti olekaan sitä suurperhettä ja astetta parempi palkkakin. Mietipä tilanne että on vanhemmat joille jää vaikka nettona yhteensä 4000€/kk. Vaikka saisi monen lapsen lapsilisät niin silti ei ylletä tuohon 6000€:oon. Ja entä jos ne tulot ovat vielä pienemmät esim alle 2000€/kk nettona per lärvi? Kannattaako suurperheellisen mennä töihin silloin vai elää täysin tukien varassa? No ei kannata mennä töihin. Tämä on se kannustinloukku Suomessa. 

Vierailija
46/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuva lapsivähennys ansioverotukseen.

Vierailija
47/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen sosiaalityöntekijänä ja voin kertoa, että todella moni. Toki asiakkaiden kanssa käyn heidän tilannettaan läpi. Ehdotan kouluja ja työllistymistä. Useimmiten tulee suora ei. Kas kun Kela maksaa paremmin, ei kannata. Ihan käsittämättömiä määriä kela parhaimmillaan maksaakin. Ei minkäänlaista kannustusta itse jotain elämässään yrittämään sillä politiikalla.

Miksi valehtelet? Jokainen kun voi ihan helposti tarkistaa tukien määrät ja nähdä, että ne eivät ole mitään käsittämättömiä määriä. 

Yksittäisinä ne eivät ole isoja, mutta niitä voi koota kymmenkuntakin yhdelle ihmiselle. Korkein näkemäni oli n. 6000/kk.

Luettele nimeltä nämä kymmenen eri tukea, joita voi kaikkia saada

Kysy sitä neljän lapsen yksinhuoltajalta joka saa 5 kertaa toimeentulotuen, 4 kertaa lapsilisän, 4kertaa elatusmaksun, 5 henkilön mukaisen asumistuen jne.

Sano sen jälkeen ettei yyhhoo Nainen muka tienaa valtion velkarahoilla kuten Arhinmäki riemuiten ilmoittikin.

Yyhhoo saa reilusti yli 10 erillistä tukea joka ikinen kuukausi. 

Näin se vaan menee..

Vierailija
48/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanviljelijät tukien varassa... 

Huoltovarmuus...

Vierailija
49/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa ole kyseessä suurperhe, silloin voi yltää tuollaiseen määrään. Mietipä, kannattaako palkkatyö suurperheellisenä edes keskituloisena? Niinpä. Palkka ei nouse lapsiluvun mukaan toisin kuin tttuki. Jokaisen lapsen myötä tulee uusi korotus plus maksetaan isompi asunto. 

Kyllä itse pidän kannattavampana tehdä töitä ja saada käteen hieman päälle 4 000€/kk kuin olla työtön ja saada käteen reilu tonni kuussa. Tuohan on puhdasta paskaa, että aina maksettaisiin isompi asunto. Ja lapsilisä on sentilleen saman verran työssäkäyvälle ja työttömälle. 

Niin no sulla ei ilmeisesti olekaan sitä suurperhettä ja astetta parempi palkkakin. Mietipä tilanne että on vanhemmat joille jää vaikka nettona yhteensä 4000€/kk. Vaikka saisi monen lapsen lapsilisät niin silti ei ylletä tuohon 6000€:oon. Ja entä jos ne tulot ovat vielä pienemmät

Nimenomaan on suurperhe. 5 lasta kaikkinensa. Olen myös elänyt kuvailemassasi tilanteessa. Siltikään en näe kannattavampana vaihtoehtona jäädä noin tonnin tukien varaan. Pitäisi sinunkin tajuta, että puheet 6 tonnin tuista ovat puhdasta paskaa. Työttömyyskorvaus on sen vähän päälle 20€/päivä, asumistuki muutaman satasen ja hyvällä tuurilla päälle tulee jokunen kymppi toimeentulotukea. Siinäpä ne. 

Vierailija
50/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuva veronkorotus jokaisesta lapsesta. Lapsi maksaa yhteiskunnalle todella paljon päivähoidon ja koulutuksen takia. Miksi minun verorahoillani pitäisi tukea joidenkin muiden breedaamista?

Vierailija
51/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellako joku laskee alleen? Jotkut laskee. Harvempi tarkoituksenmukaisesti, mutta kai niitäkin löytyy.

Vierailija
52/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen sosiaalityöntekijänä ja voin kertoa, että todella moni. Toki asiakkaiden kanssa käyn heidän tilannettaan läpi. Ehdotan kouluja ja työllistymistä. Useimmiten tulee suora ei. Kas kun Kela maksaa paremmin, ei kannata. Ihan käsittämättömiä määriä kela parhaimmillaan maksaakin. Ei minkäänlaista kannustusta itse jotain elämässään yrittämään sillä politiikalla.

Miksi valehtelet? Jokainen kun voi ihan helposti tarkistaa tukien määrät ja nähdä, että ne eivät ole mitään käsittämättömiä määriä. 

no jos niistä voi TOISTA TONNIA leikata (eikä edes leikata kaikkea) niin kyllä maksetaan käsittämättömiä määriä.

Vierailija
53/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin on. Suomalainen malli on sellainen että valtio on sama kuin perhe muualla. E Europassa jopa kaukaista serkkua autetaan,vanhukset otetaan kotiin asumaan ja ihmiset asuvat kotona pitkään säästäen rahaa omaan asuntoon. Minäkin joudun Helsingissä asuvana sosiaaliohjaajana hakemaan asumistukea ja ensi vuonna toimeentulotukea palkan lisäksi kun rahat ei riitä lapsen kanssa edes Hekan asuntoon. Myös muissa Pohjoismaissa valtio maksaa sosiaalietuuksia,,esim.Tanskassq lapsilisä on kaksinkertainen Suomeen verrattuna ja siellä saa myös muita tukia eli mikään suomalainen malli sosiaalietudet eivät ole.

Vierailija
54/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sitä neljän lapsen yksinhuoltajalta joka saa 5 kertaa toimeentulotuen, 4 kertaa lapsilisän, 4kertaa elatusmaksun, 5 henkilön mukaisen asumistuen jne.

Ei, kun kysyin sinulta. Alapa listata vain äläkä venkoile!

P.S. Lapsilisä ei ole mikään työttömien yksinoikeus. Sen saa jokainen jolla on alle 17-vuotiaita lapsia. 

Vierailija
55/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksittäisinä ne eivät ole isoja, mutta niitä voi koota kymmenkuntakin yhdelle ihmiselle. Korkein näkemäni oli n. 6000/kk.

Höpö höpö, V

Niin ja niillä on 10-15 lasta jotka syö. Niitä tukia ei makseta useita tuhansia yhdelle ihmiselle.

Vierailija
56/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no jos niistä voi TOISTA TONNIA leikata (eikä edes leikata kaikkea) niin kyllä maksetaan käsittämättömiä määriä.

KUN niitä ei leikata toista tonnia niin ei myöskään makseta käsittämättömiä summia. Suurin leikkaus taitaa olla noin 300€/kk. Otapa, lapsi asioista selvää. 

Vierailija
57/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt koko aikuisuuteni tukien varassa tehden samalla osa-aikaista työtä. Koen että kysessä on tavallaan yhteiskunnan loukku, kun joutuu elämään tukien varassa. Omavaraisuuteen tulisi jokaisen pyrkiä sillä se antaa taloudellista vapautta etkä ole ongelmissa joidenkin vaalisuhdanteiden ym. takia.

Puhe "loisimisesta" on myös todella ikävää, yleensä tukia saavilla ihmisillä on jotain ongelmia jotka estävät kokoaikaisen työllistymisen ja sitä kautta menestymisen elämässä.

Nämä ihmiset jotka syyllistävät jotain pitkäaikaistyötöntä joka elää 400e kuukausibudjetilla ovat yleensä sattumalta ihmisiä jotka eivät ole kohdaneet yhtään ainoaa ongelmaa elämänsä aikana eivätkä edes korkeampaan elintasoon tottuneita pystyisi elämään tuolla rahalla itse.

Ja taas veti loiseläjä tuon sairaus ja vammaiskortin esiin.

Käsi pystyyn kaikki ne tukien saajat jotka luokittelevat ITSENSÄ sairaaksi ja vammaiseksi .

Montakaan kättä ei ihme ja kumma nyt nousekkaan.

Lopettakaa jo tuo selittely oikeasti.

Vierailija
58/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei vaan enää ole riistettyä proletariaattiia ja talonpoikia, jotka haluaisivat vallankumousta ja proletariaatin diktatuuria. Marx oli väärässä!

Metalli- ja paperimiehet tienaa 6000€ /kk. Siis enemmön kuin heidän pomonsa. Kuka heistä haluaa nousta barrikadeille?

Ainoa asia mitä työläiset enää haluaa on 8 tunnin työpäivä. sellaisia ei ole enää kaikilla. Forssan  SDP:n kokouksessa 1903 sellaista vaadittiin. Mutta nykyään työnantajat tarjoavat pelkkiä 0-tuntisopimuksia.

Vierailija
59/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kun kysyin sinulta. Alapa listata vain äläkä venkoile!

P.S. Lapsilisä ei ole mikään työttömien yksinoikeus. Sen saa jokainen jolla on alle 17-vuotiaita lapsia. 

Ei saa jokainen vaan noin PUOLET joilla on alle 17-vuotiaita lapsia.

Vierailija
60/217 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyhhoo saa reilusti yli 10 erillistä tukea joka ikinen kuukausi. 

Ja mitähän nämä yli 10 tukea ovat nimeltään? Kerro vain rohkeasti. Itse olen työtön yh ja saan yhteiskunnalta 3 eri sosiaalitukea. Mistä ne yli 7 muuta tulevat? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän