"kolmelta prosentilta väestöstä leikataan sosiaalietuuksista yli 10 prosenttia, Purra puolustautui.
En ihan pääse hänen ajattelunsa taakse. Eli eikö ole ongelma, jos ahdinkoon joutivia on kansasta vain 3 %?
Entä yhteiskuntarauha? Historiasta on opittu että kun ei ole enää mitään menetettävää ja ihminen joutuu epätoivoon, seuraukset voivat olla aika kammottavia. 3 % voi yhtäkkiä ollakin paljon.
Kommentit (213)
"Eläkkeisiin suuri korotus tammikuussa."
Purra ajattelee ja puhuu asiasta kuin asiasta jo niin pehmeitä, että näyttäisi olevan psykoisit tulilla, käytös ja olemus vahvistaa tämän. Olisi hyvä nyt terveysviranomaisten jo puuttua ihan yhteisen hyvän ja turvallisuuden nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Jos yrität edes hakea töitä, on okei, että sua tuetaan hakuprosessin ajan. Mutta jos kuukaudesta toiseen teet kaikkesi, että töitä ei tarvitse tehdä, niin tuet minimiin.
Tässä on nyt kyse siitä, että minimiä pudotetaan, vaikka opiskelisi toimeentulotuella (opintotukikuukaudet käytetty ja lainat nostetu) ja vaikka olisi palkattomassa harjoittelussa. Se ei todellakaan ole reilua, koska aiemmin on pakotettu nostamaan valtion takaamaa opintolainaa (ei annettu töitä hakemisesta huolimatta).
Jotkut voisivat todellakin miettiä paljonko ottaisi itseään pannuun, kun on useampi alempi tutkinto, on maisteri jne. , on hakenut tuhatkunta työpaikkaa, tekee palkatonta harjoittelua ja saa jonkun 250 euroa kuussa, koska on ilmeisen huono ihminen kelan tädin mielestä.
-eri
Kyllä jotain on jo valmiiksi pielessä, jos
Tämä on nykyaikaa reilulla 7000 työpaikalla ja 250 000 työnhakijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa"
"Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea"
Mitä haluat sanoa?
Sitä, että Suomen budjetista suurin osa menee eläkeläisiin.
"Eläkemaksut palkasta menevät nykyisille eläkeläisille"
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005325719.html
2400 bruttopalkasta eläkemaksu on 177 euroa kuukaudessa ja se menee nyt eläkkeellä oleville.
Suuret veronmaksajat täälläkin parkumassa, miten minun rahat menee muille. Tuloilla, millä eivät taatusti maksa edes omia kulujaan valtiolle takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Köyhimmältä kolmelta prosentilta leikataan yli 10 %. Ai miten jaloa talouden hoitoa.
Soliaalietuuksien ei pitäisi olla mitenkään automaatio ja oletus.
Vierailija kirjoitti:
Tuota ei olisi tarvinnut tehdä jos solidaarisuusvero olisi pidetty ennallaan. Mutta Riikka tykkää ottaa köyhiltä ja antaa rikkaimmile.
Rikkaimmille ei anneta vieläkään mitään, niiltä otetaan vähän vähemmän. Samoin köyhille annetaan vähän vähemmän, niiltä ei viedä mitään koska niillä ei ole mitään vietävää.
Vierailija kirjoitti:
Suuret veronmaksajat täälläkin parkumassa, miten minun rahat menee muille. Tuloilla, millä eivät taatusti maksa edes omia kulujaan valtiolle takaisin.
Maksaa ne kumminkin aina enemmän kuin tukielätit.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon sinä tulottomana(?) maksat valtiolle takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tulevat silti kalliimmiksi kuin kaikki tukielätit yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kuule vain kolmen tonnin bruttotuloilla maksan valtiolle takaisin huomattavan paljon vähemmän kuin käytän. Enkä edes yrittää uskotella olevani minkään sortin maksajapuolella. Minunlaiseni pienituloiset ne eniten valtion varoja kuluttavat, meitä kun on aivan hemmetisti enemmän kuin tukien varassa eläviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää miten päädyit tähän johtopäätökseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla keskiluokkainen työssäkäyvä tulee kalliimmaksi kuin loisiva elätti?
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan tuesta menee veroa 20 % ja kassan rahoista vähintään 25. (En ole lainaamasi, mutta hyvätuloinen pätkätyöläinen, niin tullut nämäkin tutuiksi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Jos yrität edes hakea töitä, on okei, että sua tuetaan hakuprosessin ajan. Mutta jos kuukaudesta toiseen teet kaikkesi, että töitä ei tarvitse tehdä, niin tuet minimiin.
Tässä on nyt kyse siitä, että minimiä pudotetaan, vaikka opiskelisi toimeentulotuella (opintotukikuukaudet käytetty ja lainat nostetu) ja vaikka olisi palkattomassa harjoittelussa. Se ei todellakaan ole reilua, koska aiemmin on pakotettu nostamaan valtion takaamaa opintolainaa (ei annettu töitä hakemisesta huolimatta).
Jotkut voisivat todellakin miettiä paljonko ottaisi itseään pannuun, kun on useampi alempi tutkinto, on maisteri jne. , on hakenut tuhatkunta työpaikkaa, tekee palkatonta harjoittelua ja saa jonkun 250 euroa kuussa, koska on ilmeisen huono ihminen kelan tädin mielestä.
-eri
Kyllä jotain on jo valmiiksi pielessä, jos
Näitä ikuisia etsijöitä riittää. Pitäisi löytää "oma ala", ettei ahdistu ja kuormitu töissä. Toiset puolestaan vaan mukisematta hoitavat työnsä ilman suurempia intohimoja sitä kohtaan. Ajattelevat, että onhan tämä per seestä tuhlata 8h päivässä poissa kotoa, mutta saan tästä palkkaa ja sitten vapaa-ajan vietä miten haluan. Sitten on näitä, joille mikään työ ei kelpaa ja ovat rohmuamassa muiden lompakosta rahaa tukien muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kuule vain kolmen tonnin bruttotuloilla maksan valtiolle takaisin huomattavan paljon vähemmän kuin käytän. Enkä edes yrittää uskotella olevani minkään sortin maksajapuolella. Minunlaiseni pienituloiset ne eniten valtion varoja kuluttavat, meitä kun on aivan hemmetisti enemmän kuin tukien varassa eläviä.
Hahahahah!
Saat bruttona kolme tonnia ja väität olevasi pienituloinen? Olet sairas :D
-eri
Mitä haluat sanoa?