Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saitko työnantajaltasi joululahjan?

Vierailija
15.12.2023 |

Minä sain jouluruokailun ja palkallisen vapaapäivän.Ihan ok.

Kommentit (361)

Vierailija
281/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokialla (siis firma) ei ole saanut joululahjoja viimeiseen 15 vuoteen. Pikkujoulut on omakustanteiset eikä ole tiimi/tyhy yms. päiviä lainkaan.

Meillä oli tyhy-päivä Nokialla.

Vierailija
282/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sai valita isohkossa valikoimasta jonkun lahjan. Pussilakanasetti tällä kertaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokialla (siis firma) ei ole saanut joululahjoja viimeiseen 15 vuoteen. Pikkujoulut on omakustanteiset eikä ole tiimi/tyhy yms. päiviä lainkaan.

Meillä oli tyhy-päivä Nokialla.

Missä? Espoossa ei ainakaan ole ollut mitään vuosikymmeniin, siis että mentäisiin firman kustantamana jonnekin

Vierailija
284/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pikkujouluissa mutta kyllä se antibiootilla hoituu.

Vierailija
285/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä osa sai joululounaan ja vapaapäivän, huonompi osa vain vapaapäivän. Vuoden hiljaisimman päivän vapaaksi ja sitä mainostettiin ylenpalttisena joululahjana. Ihan kiva vapaapäivä, mutta, eriarvostaminen vaan kummeksuttaa.

No, johtamisen taso näkyy aina vaihtuvuudessa ja sitähän riittää. Jatkuvaa uusien perehdyttämistä, johon menee aikaa ja rahaa, mutta johtamisen suunta pysyy jääräpäisesti samana. Eikä ole kysymys edes perheyrityksestä, jossa tämän jotenkin ymmärtäisi.

Toki ylin johto saa joulu bonarit, mutta hys hys siitä.

Vierailija
286/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain saman lahjan kun viime vuonnakin. Kahvia 🙄

Vierailija
287/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Helsingin yliopistolta. Ei minkään näköistä lahjaa tänä(kään) vuonna.

Vierailija
288/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjan, pääsin valitsemaan sen listalta. Otin puoleksi vuodeksi Bookbeatin. Ihan tyytyväinen tähän. Vuoden bonukset maksetaan tammikuussa ja ne ovatkin tältä vuodelta ihan kivan suuruiset. 2700.

Vierailija
289/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl 40 euron lahjakortti, ihan ok

Vierailija
290/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut valtiolla ja järjestöhommissa eikä kummassakaan ole tullut joululahjaa. En kyllä osaisi edes odottaa sellaista.

Vierailija
291/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta en ole jaksanut raahautua hakemaan sitä toimistolta. Aikamoinen kasa karkkia/suklaata lähinnä joten en niin välitä. Mieluummin ostan itse kaupasta mieleisiä herkkuja kohtuudella. 

Vierailija
292/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk:n lomautuksen alkuvuoteen, kuten parina aikaisempanakin vuonna. 

Vierailija
293/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on aika huono veto firmalta laittaa työntekijöiden joululahjarahat hyväntekeväisyyteen (vrt. Orion). Vaikka kohde olisi tärkeä, jää monille paha maku suuhun, että "kaikkea muuta pidetään tärkeänä paitsi minua". Sen sijaan on ihan korrektia, jos yhteistyökumppaneiden lahjomiset ja kortit vaihdetaan johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen. Näin on toimittu jo pitkään firmoissa, joissa olen ollut töissä - ja samoin itse olen saanut yhteistyökumppaneilta sähköisen tervehdyksen, että "lahjoitimme joulutervehdyksiin varatut rahat xxx-kohteeseen". Itse asiassa, pidän aika lailla vastuullisempana yhteistyökumppania, joka ei lahjo minua (varsinkaan millään logokrääsällä), vaan mieluummin tekee hyvää.

Omalta työnantajalta toivon kuitenkin joulumuistamista. Vaikka palkankin saamme, on kuitenkin kiva saada vielä jouluun extrakiitos vuoden työstä. Henkilöstön joululahja sitouttaa ja tuo hyvää mieltä (paljon isompi symbolinen arvo ja

Hyväntekeväisyyslahjoitukset pitäisi ottaa markkinointibudjetista, eikä henkilökunnan joulurahoista. Yritystä hyödyttävää PR:ää sillä kuitenkin yritetään saavuttaa. Jos johdossa oltaisiin noin jalomielisiä, saavat lahjoittaa ihan omasta palkastaan.

Vierailija
294/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5x bruttopalkan joulubonuksena, mitään typeriä lahjoja en tarvitse.

Vierailija
295/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

firmalla menee hyvin mutta lahjarahat lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen joka vuosi

Tämä on törkeää. Työntekijöiden lahjoja ei lahjoitella pois firman mainetta parantaakseen. Melko kieroa toimintaa. Keskisormen osoittamista työntekijöille.

Kumppaneille annettavat lahjavarat ovat eri asia, ne voi yrittäjä lahjoitella minne lystää.

Vierailija
296/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 1200€ bonuksen tänään.

Vierailija
297/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupuuron sain :-/

Vierailija
298/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautuslapun. Mutta se oli oikeestaan paras joululahja firmalta. Antoi lopullisen sykäyksen vaihtaa firmaa.

Vierailija
299/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain potkut

Vierailija
300/361 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuoden lahjat on yli 100 euroa ne ovat verollista 

Voiko ilmoittaa johonkin luvattomista lahjoista? Kateellinenko, kyllä. Meidän kunnassa lahjoilla rehvastellaan Suomessa. Toiset saa, toiset ei. Kunnan rahoilla ne ostetaan. Kaikille pitäisi olla samat säännöt, kun muutenkin kaikkia sääntöjä aina kytätään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan