Saitko työnantajaltasi joululahjan?
Minä sain jouluruokailun ja palkallisen vapaapäivän.Ihan ok.
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Sain. Kaksi asiaa, mitä en voi käyttää, ja kolmas oli sellainen, mikä minulla jo oli turhan panttina tilaa viemässä.
Mutta sinua muistettiin kuitenkin, ei lahjat voi aina osua nappiin. Lahjoita eteenpäin ja niillä säästyneillä rahoilla ostat sitten itsellesi jotakin mieluisaa.
En. Niin kuin en ole saanut 25 vuoteen. Ei julkisella puolella saa yhtään mitään extraa palkan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointipiiri osti meidän osastolle 30 euroa per lärvi maksaneen jooga-videon, joka pitää käydä katsomassa työpaikan tietokoneelta omalla ajalla.
Nyt on kova. Niin älytön, että varmasti totta.
Pakko kertoa menneitä sote-alan joululahjoja:
Yhtenä vuonna jokainen yksikkömme työntekijä sai kymmenellä markalla ostaa taukotilaan joulutortun ja jos raha riitti, niin myös kahvin (ei riittänyt, vaikka markka-aikaa tuolloin elettiinkin).
Toinen sote-alan työnantaja antoi joululahjaksi peräti yhden joulukoristeen (sain päärynän, en edes omenaa). Tämä jälkimmäisen työpaikan toiminnanjohtaja halusi järjestää joulun alla myyjäiset, joihin työntekijöitä oikeasti pyydettiin leipomaan myytäviä tuotteita omista aineista omalla ajalla. Ja osan työntekijöistä piti käydä kerjäämässä paikallisista liikkeistä myyjäisten arpavoittoja. Sanomattakin oli selvää, että työntekijät olivat tämän työpaikan touhuun aivan kypsiä melko nopeasti ja ovi kävi jo talon ensimmäisen toimintavuoden aikana, kun vanhoja työntekijöitä lähti ja uusia tuli tilalle.
Siis yleensä ei saatu mitään joululahjoja sote-alalla. Ei edes kiitoksia siitä loputtomasta joustamisesta, kun sijaisia ei saanut palkata tai niitä ei saatu ja teimme urakalla töitä.
En saanut. Viime vuonna saatiin sentään jotain pientä, mutta silloin oli eri pomo. Tänä vuonna vain pomo sai lahjan alaisista.
Julkisella töissä - ja sainme kassin täydeltä erinäisiä herkkuja. Kuten aina. Olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Paras oli kun joitakin vuosia sitten saatiin k-kaupan lahjakortti jolla sai ostettua kaljaa ja tupakkaa. En siis keksi tätä eikä varmasti pitäisi olla mahdollista, oliskohan kaupan myyjä toiminut väärin sitten.
Kyllähän lahjakortin saa käyttää ihan mihin haluaa? Miksei saisi tupakkaa tai alkoholia? Sosiaaliavustukset on rajoitettuja tietenkin. En ole kuullut että lahjakorteissa olisi mitään tuoterajoituksia. Maksuväline mikä kelpaa kaikkiin liikkeen tuotteisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vuoden lahjat on yli 100 euroa ne ovat verollista
Voiko ilmoittaa johonkin luvattomista lahjoista? Kateellinenko, kyllä. Meidän kunnassa lahjoilla rehvastellaan Suomessa. Toiset saa, toiset ei. Kunnan rahoilla ne ostetaan. Kaikille pitäisi olla samat säännöt, kun muutenkin kaikkia sääntöjä aina kytätään!
Niin tasa-arvosta puhutaan paljon, mutta kun kohteena on tavallinen suomalainen palkansaaja, sillä ei yhtäkkiä olekaan enää väliä.
Emme saaneet mitään. Kyseessä kuitenkin tuhansia ihmisiä työllistävä firma jonka johto vetää huippupalkkaa.
Juu saatiin kaikki valita itse jostain luettelosta mitä haluaa. Itse otin kotimaisen veitsisetin. Viime vuonna valitsin paistokasarin samasta luettelosta. Hyvää huolta ainakin meidän firma pitää työntekijöistään.
Sain suklaarasian ja kahvipaketin kauniissa kassissa. Hyvä lahja - konstailematon! Paljon parempi kuin aiempien vuosien heijastin, kynä ja työpaikan tökerö logohuppari.
Eipä tullut toisin kuten aiempina vuosina. Taitaa firmalla mennä huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointipiiri osti meidän osastolle 30 euroa per lärvi maksaneen jooga-videon, joka pitää käydä katsomassa työpaikan tietokoneelta omalla ajalla.
Nyt on kova. Niin älytön, että varmasti totta.
Ja 30e?? En tiedä yhtään paikkaa missä yksi joogatunti maksaisi noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Lyhytnäköistä säästämistä. Joululahja on näennäisen pieni asia, mutta vaikuttaa monen fiiliksiin työpaikasta ja työviihtyvyyteenkin.
Kun työntekijän vuoden työpanoksesta ja sitoutumisesta pitäisi muistaa erikseen kiittää.
Mikä hemmetin NÄENNÄISEN PIENI, opettele suomea 🙄🙄
Saatiin 500€, joulukukka sekä juustoja. Olen ollut joka vuosi tyytyväinen ja kiitollinen työnantajan joulutervehdykseen. Vielä on reiluja ja mukaviakin pomoja olemassa. :)
Raha bonus on paras lahja, joulu on niin kallis juhla. Tärkeintä toki, että muistetaan. Mikäli firmalla menee hyvin, on suorastaan kettuilua jättää työntekijät muistamatta. Veikkaanpa, että tämä tulee lopulta kalliiksi firmalle.
Työntekijällä on vuoden mittaan satoja pieniä hetkiä, jolloin voi valita olenko lojaali, reilu ja työnantajaan päin kallellaan vai annanko vaan olla ja jatkan normaalisti töitäni. Siis ei mitään laitonta vaan pieniä valintoja suuntaan tai toiseen. Mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Osastoilla tai tiimeissä voi olla joko yrittävä tai lannistunut henki ja sen luomisessa työnantaja tai esimies on avain asemassa. Joskus tosin on mätiä omenia, jotka laittavat kapuloita rattaisiin, vaikka työnantaja puolella oltaisiin reiluja ja tasa-arvoisia, mutta yleisesti ottaen hyvä henki on helppo luoda ja sellaisessa on mukava työskennellä ja yleensä tuloskin on hyvä. Tällöin joululahjakin kannattaa antaa, jottei jää hampaankoloon paha mieli.
Silloin kun olin vielä työelämässä, melkein joka vuosi saimme paistinpannun lahjaksi. Niitä pyörii vieläkin käyttämättöminä kaapin perukoilla. Taisimme yhtenä jouluna saada Marimekon kylpypyyhkeen. Ihan hyviä lahjoja, mutta olisi voinut noitten paistinpannujen kanssa käyttää enemmän mielikuvitusta. Niinkuin tämän kyseessä olevan kauppaketjun TV- mainoksissakin.
Surkea työnantaja.Olen ollut yli 30v eri työnantajilla.Vähintään pikkujoulu ja jouluruokailu on ollut.Luulisin,että jos työnantaja haluaa tekijänsä pitää,palkitsisi vähintään jouluna.Tuskin kulut suoraan nettona lompakosta on pois.