Olen hakenut töitä viimeiset 4 vuotta. Miten sosiaalietuuksien leikkaaminen auttaa minua työllistymään?
Kommentit (497)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.
En uskalla ottaa enempää opintolainaa, joten en enää voi opiskella, opintotuki kun on nykyään lainapainotteinen. Korkeakoulututkinnon opintotukikuukaudet olen jo käyttänyt loppuun ja yhden tutkinnon suorittanut omaehtoisena koulutuksena työttömyyspäivärahalla, sitä tuskin myönnetään toista kertaa.
Ap
Ethän sinä voi saada enää lainaa jos olet käyttänyt tukikuukaudet loppuun? Opintolainan valtiontakaus on osa opintotukea. Voit mennä toimeentulotuella opiskelemaan.
Toisen asteen tutkintoon saa kyllä.
"Voit saada opintotukea kaikkiin toisen asteen opintoihisi niiden laajuutta vastaavaksi ajaksi, kunhan opinnot ovat päätoimisia. Jos olet saanut aiemmin opintotukea muihin toisen asteen opintoihin, se ei vaikuta nyt suorittamiesi opintojen enimmäistukiaikaan.
Toisen asteen opintoihin saamasi opintotuki ei kuluta mahdollisten korkeakouluopintojesi enimmäistukiaikaa. Myöskään korkeakouluopintoihin saamasi tuki ei vaikuta toisen asteen opintojen opintotukeen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ehei, et pääse niin helpolla. Tätä paikkaa on osattava itse kysyä, muuten ei palkata. Aktiivisuus ja oma-aloitteisuus on tässä se avainsana.
Aivan, koska sinulla ei ole mitään työpaikkaa, etkä voi todistaa, että olisi. Tyydyt siis valehtelemaan kakkaa :)
-eri
No työttömät jaksaa kertoa kuinka joka paikkaan on 1000 hakijaa eikä voi siksi päästä töihin.Sitten kun joku kertoo että on paikkoja johon pääsee kysymällä niin pitäisi avuttomille osoitekin kertoa ,muuten ei uskota.
Väitteille pitäisi löytää myös todisteet!
Todistakaa myös se että joka paikkaan on keskimäärim 1000 hakijaa!Vai eikö löydy linkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Etkö ymmärrä kaikille lapsille maksettavan lapsilisän ja vain työttömille maksettujen tukien eroa?
Näinhän se on, että itse saatu loisraha maistuu ja sitä puolustellaan. Jos olet sitä mieltä, että tuet pitää poistaa, niin luovut heti lapsilisäkäytännöistä. Lahjoita lapsilisät vaikka Afrikkaan, mutta itse et saa niitä pitää, jos nillität muiden tuista. Samanlainen tukiloinen teidän perheenne on. Elättäkää itse lapsenne.
Katsos kun lasilisä maksetaan lapselle ja lapsi ei voi mennä töihin.Tukielätit voivat nousta sohvalta ja mennä töihin.Siksi heidän tukia pienennetään että näin tapahtuisi.Ymmärrätkö nyt?
Ymmärrätkö, että lapset tulee tehdä oman talouden mukaan? Vanhempien on tarkoitus maksaa laps
Mitenkä sinun saamat lapsilisät ja koulutus?Sinun vanhemmat ovat varmaankin maksaneet ne kaikki itse?Aina tahtoo unohtua se mitä on itse saanut toisten rahoista ja luultavasti saat edelleen.Aikuisen ihmisen tulee elättää itse itsensä eikä vinkua tukia.Tuliko selväksi?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä kuvittelet olevasi 100% työkykyinen johonkin ei fyysiseen työhön. Sinulla on kroppa siinä kunnossa, että työnantajat eivät ota riskiä palkata sinua sairaslomailemaan. Olet todellisuudessa työkyvytön ja siirtyminen sairaseläkkeelle perusteltua.
Mieti asiaa työnantajan näkökulmasta. Miksi joku haluaisi ottaa riskin ja palkata ihmisen, joka todennäköisesti viettää työaikansa todennäköisemmin sairaslomalla kuin työtä tehden.
Työkyky lasketaan sillä tavalla, että jos ei ole esteitä työn tekemiseen, niin silloin on 100% työkykyinen. Jos on joitain esteitä, niin on osatyökykyinen jne. Lääkäri kirjoittaa työtä aloittaessa, että ko. työlle ei ole esteitä, kuten ei olekaan. Voin naputella näppistä, vaikka selkä olisi kuinka kipeä, kyllä minulla sormet toimii.
Tuolla on pilvin pimein ihmisiä, jotka sairastavat syystä tai toisesta, hoitavat sairasta lastaan, pitävät sairaslomapäivät huvikseen pois jne. Jokainen ihminen sairastuu joskus. Etätyössä ei edes tarvitse ottaa lomaa, koska selkäsairaana on hyvin tylsää ja etätyö, koulutus tai mikä tahansa on pelastus. Että vietän mieluummin sairasaikani työtä tehden, kuin otan sairaslomaa.
Vierailija kirjoitti: Mitenkä sinun saamat lapsilisät ja koulutus?Sinun vanhemmat ovat varmaankin maksaneet ne kaikki itse?Aina tahtoo unohtua se mitä on itse saanut toisten rahoista ja luultavasti saat edelleen.Aikuisen ihmisen tulee elättää itse itsensä eikä vinkua tukia.Tuliko selväksi?
Olet ymmärtänyt täysin väärin. Punaiset, vassarit jne. nimenomaan kannattavat yhteisiä veroja, joista maksetaan kaikille kaikki. Sinä et, joten alapa elää kokkareen kaikki omasta kukkarosta -elämää. Sitä SINÄ äänestit. Minähän äänestin sitä, että sekä velat osallistuvat lasten elatukseen, että köyhät saavat tukensa. Kaikille apua tarvittaessa. Sinä tässä et elä omien oppiesi mukaan. Lapat valtion taskusta omaasi samalla kiljuen, että kaikkien on elätettävä itsensä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.
Tuet pois kun työnantajat ei palkkaa?
Niin. Jokaisen vastuulla on hankkia sellaista osaamista, jolle on työmarkkinoilla kysyntää.
Tiesitkö, että osaamisen hankkiminen rahattomana on aika vaikeaa? Opiskeluun on pakko ottaa lainaa, ja korot ovat nykyään niin älyttömät, että riski on iso, jos ei siltikään saa töitä. Monet hyödylliset kurssit ovat maksullisia. Ja yleensä rekrytoijia kiinnostaa enemmän se työkokemus kuin koulutus. Kaikki eivät myöskään ole luonteeltaan mitään helposti verkostoituvia kyynärpäätaktikkoja tai itseään korostavia pomojen mielistelijöitä, vaan vaatimattomampia puurtajia. Vaikea sellaista on kuitenkaan todistaa, ennenkuin sinne hommiin pääsee.
JA vaikka olisikin sitä kokemusta ja osaamista, voi kenelle tahansa käydö kuitenkin niin, että työnantaja alkaa vähän ahneemmaksi, ja heittää sinut pihalle (kohtahan se on entistä helpompaa). Vaikka olisit kuinka timanttinen tyyppi, niin pieninkin työttömyyspätkä vaiekuttaa työnsaantiasi, parhaiten töitä saavat ne, ketkä jo ovat töissä.
JA toki, jos et ihan psykopaatti ole, niin sinullekin voi tulla yllättävä kriisi vastaan elämässäsi, joka musertaa sinut henkisesti, ja vie työkyvyn. Tai sairaus. Sairauden ei tarvitse olla kummoinen, kun se vaikuttaa jaksamiseen.
Terveisin työssäkäyvä, mutta ymmärryskykyä omaava onnekas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös piilotyöpaikkoja. Meille opetettiin työnhakukurssilla että soitettava yrityksiin mihin kiinnostaisi mennä töihin. Oletko tätä ap kokeillut?
En ole enkä kokeile.
Ap
Ja tässä on juuri se syy miksi niitä etuuksia pitää leikata.
Miten se on työnhakijan vika, jos yritys ei osaa ilmoittaa, että heillä on tarvetta työvoimalle? Yrityksille pitäisi antaa joku sanktio, jos eivät julkaise riittävästi ilmoituksia..
Aika pahasti vinoutunut käsitys sulla yhteiskunnasta, jos kuvittelet että yritykset on perustettu vain sitä silmällä pitäen, että ihmisillä olisi töitä ja se olisi jotenkin velvoll
No ei tietenkään tarvitse yrityksen käyttää aikaa ja rahaa rekryprosesseihin, jos ne potentiaaliset hakijat ovat jo tiedossa. Se on sinun ahterisi kutina, jos et ole pitänyt huolta, että sinun tietosi muistuisivat yrityksessä mieleen, kun uusi paikka aukeaa.
Kyllä ne muuten silloin soittavat perään ja jos olet tarpeeksi hyvä,myös houkuttelevat palkan lisäksi muilla eduilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ehei, et pääse niin helpolla. Tätä paikkaa on osattava itse kysyä, muuten ei palkata. Aktiivisuus ja oma-aloitteisuus on tässä se avainsana.
Aivan, koska sinulla ei ole mitään työpaikkaa, etkä voi todistaa, että olisi. Tyydyt siis valehtelemaan kakkaa :)
-eri
No työttömät jaksaa kertoa kuinka joka paikkaan on 1000 hakijaa eikä voi siksi päästä töihin.Sitten kun joku kertoo että on paikkoja johon pääsee kysymällä niin pitäisi avuttomille osoitekin kertoa ,muuten ei uskota.
Todistakaa myös se että joka paikkaan on keskimäärim 1000 hakijaa!Vai eikö löydy linkkiä?
No ei ole ollut kaikkiin paikkoihin tuhatta hakijaa, en tosin asu pääkaupunkiseudulla, mutta viimeisimpään oli 480 (en ala tänne mitään screenshotteja todisteeksi laittelemaan, mutta tämän tietää ainakin 479 muutakin). Ei tullut kutsua haastatteluun, vaikka olisin ollut tehtävään kaikin puolin sopiva. Monista paikoista ei kuulu mitään takaisin, joten ei voi tietää moniko hakee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälissäsi teet enemmän ja parempia työhakemuksia, niin sitten tärppää nopeammin.
Tai sit alkaa rikollisuus houkuttelemaan vaan. Huumekauppa ja petokset ja pikkuvarkaudet lisääntyy todennäköisemmin kun tukia riittävästi lasketaan. Ei ole kenelläkään kivaa sitten.
Sä oikeasti meinaat, että suurimmasta osasta noista (en taho töihin, jos ei oo tarpeeksi hyvä paikka) on tekemään yhtään onnistunutta varkautta, saati petosta. Huumekaupankin kanssa voi käydä niin sun näin. Isoja rikollisliigojakin on narahtanut, kun niissä häärää yksi tumpelo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Todistakaa myös se että joka paikkaan on keskimäärim 1000 hakijaa
Verohallinnon jne. paikkoihin järjestään alkaen 1500 hakijaa ja siitä ylös päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi toivoa kenellekään pahaa, mutta toivottavasti sairastut ja kuolet pois, olisi yksi valittaja vähemmän ja joku pitkäaiaistyötön voisi työllistyä siihen työpaikkaan, joka sinulta vapautuu.
No, mutta hieno homma. Toivotaan, että toiveesi toteutuu. Itsekin usein mietin, että olisi parempi kuolla pois.
Siitä vaan meille hommiin. Tervetuloa. Jatkuvasti on haku päällä ja nytkin neljä paikkaa netissä, ei siis jää kiinni edes niistä piilopaikoista joita et uskalla hakea, kun sehän olisi niin noloa. Ammunko aivoni pellolle niin varmasti mahdut parempana ihmisenä tänne?
Meillä on myös sihteerin töitä tarjolla käytännössä jatkuvalla haulla. Niin paha pula, että lähes kuka vain kelpaa jos osaa lukea ja kirjoittaa.
Nytkin käynnistettiin uusi rekrykierros, kun ei saatu uusia
Ihan eka kannattaisi hoitaa itsetunto kuntoon, jos töitä haluaa. Haastatteluun nennään asenteella "kyllä mä osaan ja jos en, niin ei sitä sanota, vaan sanotaan "kuullostaa hyvältä, pikkuperehdytys, niin hoituu kyllä". Kotona tietysti sitten opiskellaan hommaa niin pitkälle kuin mahdollista jo ennen haastattelua, jotta puhuu samaa kieltä haastattelijan kanssa.
Jos paikan saa, niin sitten opiskellaan lisää ennen työn alkua.
Noilla neuvoilla olen päässyt sisään Hi-tec yrityksiin, joiden menetelmät/tuotteet tunnistin ainoastaan hämärästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälissäsi teet enemmän ja parempia työhakemuksia, niin sitten tärppää nopeammin.
Tai sit alkaa rikollisuus houkuttelemaan vaan. Huumekauppa ja petokset ja pikkuvarkaudet lisääntyy todennäköisemmin kun tukia riittävästi lasketaan. Ei ole kenelläkään kivaa sitten.
Sä oikeasti meinaat, että suurimmasta osasta noista (en taho töihin, jos ei oo tarpeeksi hyvä paikka) on tekemään yhtään onnistunutta varkautta, saati petosta. Huumekaupankin kanssa voi käydä niin sun näin. Isoja rikollisliigojakin on narahtanut, kun niissä häärää yksi tumpelo.
Mitäs väliä kiinnijäämisellä on? Olemme Suomessa. Voimme käydä ravintolassa syömässä jne. ja jättää laskut maksamatta ja nälkäänsä saa varastaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös piilotyöpaikkoja. Meille opetettiin työnhakukurssilla että soitettava yrityksiin mihin kiinnostaisi mennä töihin. Oletko tätä ap kokeillut?
En ole enkä kokeile.
Ap
No siinähän se tuli. Eivät edes halua töitä nämä elätit.
Tämä on sitä parempaa ajattelua ja logiikkaa hallituksen taholta.
Velaksi eläminenkin loppuu kun otetaan 12 miljardia lisää velkaa.
Etuuksien leikkaaminen nostaa yritysten palkkakilpailukykyä hetkellisesti ja sen jälkeen se nostaa kilpailukykyä.
Ensin palkat vaikuttavat paremmilta kuin sosiaaliturva, kunnes palkkoja saadaan laskettua leikatun sosiaaliturvan tasolle. Se taas tarkoittaa säästöjä palkkakuluissa eli kilpailukyvyn parantumista, mikä voidaan jakaa osinkoina omistajille.
Palkkojen laskeminen edesauttaa töiden teettämistä useammalla riistettävällä, joten tässä on mahdollisuus työnhakijan työllistyä.
Täältä kyselet. Opi nyt jo vihdoin itse päättämään asioistasi. Ja hoitamaan ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mitenkä sinun saamat lapsilisät ja koulutus?Sinun vanhemmat ovat varmaankin maksaneet ne kaikki itse?Aina tahtoo unohtua se mitä on itse saanut toisten rahoista ja luultavasti saat edelleen.Aikuisen ihmisen tulee elättää itse itsensä eikä vinkua tukia.Tuliko selväksi?
Olet ymmärtänyt täysin väärin. Punaiset, vassarit jne. nimenomaan kannattavat yhteisiä veroja, joista maksetaan kaikille kaikki. Sinä et, joten alapa elää kokkareen kaikki omasta kukkarosta -elämää. Sitä SINÄ äänestit. Minähän äänestin sitä, että sekä velat osallistuvat lasten elatukseen, että köyhät saavat tukensa. Kaikille apua tarvittaessa. Sinä tässä et elä omien oppiesi mukaan. Lapat valtion taskusta omaasi samalla kiljuen, että kaikkien on elätettävä itsensä :D
Miksi luulet että minulla on lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itse en lukeudu noihin kulttimaineessa oleviin "en tahdo töihin"-olentoihin, vaan ihan näihin tavallisiin tahdon töihin -tyyppeihin, enkä aio alkaa ryöstelemään tms. mutta kun suojaosa poistuu, aion alkaa tekemään näitä osa-aikaisuuksia pimeänä, työnantaja on tehnyt jo tarjouksen.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itse en lukeudu noihin kulttimaineessa oleviin "en tahdo töihin"-olentoihin, vaan ihan näihin tavallisiin tahdon töihin -tyyppeihin, enkä aio alkaa ryöstelemään tms. mutta kun
Et ilmeisesti ole ihan ymmärtänyt tätä osa-aikatyön ja työttömyyskorvauksen sovittelua. Edelleen hyödyt siitä, kun osa-aikatyötä teet.
Miten ihmeessä kuvittelet olevasi 100% työkykyinen johonkin ei fyysiseen työhön. Sinulla on kroppa siinä kunnossa, että työnantajat eivät ota riskiä palkata sinua sairaslomailemaan. Olet todellisuudessa työkyvytön ja siirtyminen sairaseläkkeelle perusteltua.
Mieti asiaa työnantajan näkökulmasta. Miksi joku haluaisi ottaa riskin ja palkata ihmisen, joka todennäköisesti viettää työaikansa todennäköisemmin sairaslomalla kuin työtä tehden.