Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hakenut töitä viimeiset 4 vuotta. Miten sosiaalietuuksien leikkaaminen auttaa minua työllistymään?

Vierailija
14.12.2023 |

En ihan ymmärrä logiikkaa. Voiko joku selittää?

Kommentit (497)

Vierailija
341/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etuuksien leikkaaminen nostaa yritysten palkkakilpailukykyä hetkellisesti ja sen jälkeen se nostaa kilpailukykyä.

Ensin palkat vaikuttavat paremmilta kuin sosiaaliturva, kunnes palkkoja saadaan laskettua leikatun sosiaaliturvan tasolle. Se taas tarkoittaa säästöjä palkkakuluissa eli kilpailukyvyn parantumista, mikä voidaan jakaa osinkoina omistajille.

Palkkojen laskeminen edesauttaa töiden teettämistä useammalla riistettävällä, joten tässä on mahdollisuus työnhakijan työllistyä.

Ihanaa! Mutta niinhän se on. Naivia kuvitellakaan, että normaali työntekijä tulee hyötymään mitenkään. Selkeä taka-ajatushan tuo on, ensin tuet alemmas, sitten voi hilata palkat alemmas (ja samalla helpotetaan irtisanomista, eli ihmisten on pakko suostua orjuuteen). Kuka hyötyy, no, tiedätte kyllä.

Vierailija
342/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän vuoden työttömyyden jälkeen olet oikeutettu täyteen palkkatukeen. Ensin kiinnostavaan paikkaan työkokeiluun ja sitten palkkatuella oppisopimuksella tutkinto. Noin pitkän työttömyyden jälkeen ei selkeästi ole mahdollisuuksia sille alalle, johon on aiemmin kouluttautunut ainakaan ilman työkokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan kauheasti, että kysyin noista selkävaivoista.

Sun pitää sitten opiskella vaikka itseksesi sellainen osaaminen, että voit tehdä sitä vaikka erikoisvalmisteisessa vuoteessa maaten ja silti osaat paremmin kuin terveselkäinen työnhakija. 

Vaikka olen lähihoitaja, mun on vaikeaa ymmärtää, että joku kokee olevansa vakavasti otettava työnhakija noin pahasti selkävaivaisena. Pystyttekö saapumaan edes työhaastatteluun vai pitääkö olla paariauto? 

Vierailija
344/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljän vuoden työttömyyden jälkeen olet oikeutettu täyteen palkkatukeen. Ensin kiinnostavaan paikkaan työkokeiluun ja sitten palkkatuella oppisopimuksella tutkinto. Noin pitkän työttömyyden jälkeen ei selkeästi ole mahdollisuuksia sille alalle, johon on aiemmin kouluttautunut ainakaan ilman työkokemusta.

Ap voi mennä myös palkkatuella omalle alalleen mihin kouluttautuikin. Eli tämä olisi se hyvä väylä. 

Vierailija
345/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää sitten opiskella vaikka itseksesi sellainen osaaminen, että voit tehdä sitä vaikka erikoisvalmisteisessa vuoteessa maaten ja silti osaat paremmin kuin terveselkäinen työnhakija. 

Vaikka olen lähihoitaja, mun on vaikeaa ymmärtää, että joku kokee olevansa vakavasti otettava työnhakija noin pahasti selkävaivaisena. Pystyttekö saapumaan edes työhaastatteluun vai pitääkö olla paariauto? 

Menipä jollain tunteisiin :D

Vierailija
346/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kuin peruskoulun, kaikki työt loppuu liiallisen stressin takia koeajalla koska pälli leviää. Mitään diagnoosia ei ole muuta kuin saikkua jollain eri syillä. Tuputetaan mielialalääkkeitä joita syö ja jotka aiheuttaa sivuoireita, näihin eri lääkitys. Loppujen lopuksi ei ole enää kykenevä töihin ollenkaan mutta ei saa diagnoosia zombi.

Osa-aikatöitä hakenut mutta ei ole saanut, edes siivousta ja kassalle kyllä pääsi, ahdistui liikaa asiakkaista ja kestin viikon.

Olen oikeastaan siinä pisteessä että ei tämmöisen pitäisi olla olemassa ollenkaan kerta ei pärjää yhteiskunnassa ja saa kuulla loisivansa muiden rahoilla.

Vierailija
347/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap voi mennä myös palkkatuella omalle alalleen mihin kouluttautuikin. Eli tämä olisi se hyvä väylä. 

Mitäs sen palkkatuen jälkeen? Työttönyys. Entä sen oppisopimuksen jälkeen? Työttömyys.

Vierailija
348/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse menin työhaastatteluun terveenä, mutta palasin sieltä sairaana.

Vierailija
349/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sen palkkatuen jälkeen? Työttönyys. Entä sen oppisopimuksen jälkeen? Työttömyys.

Miksi olet niin satavarma asiasta? Eikö parempi ole olla vuodenkin töissä kuin jatkaa sitä työttömyyttä viidettä vuotta. Moni työllistyy uuteen työpaikkaan jo palkkatuella ollessaan. Koska se on fakta että työssä jo oleva saa työpaikan paremmin kuin neljä vuotta ollut työttömänä ollut.

Vierailija
350/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun saisi kahden vuoden määräaikaisen työn ja jättää menemättä koska "sen jälkeen jatkuu työttömyys taas"

Voi jessus teidän kanssanne 

Vierailija
351/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt kuin peruskoulun, kaikki työt loppuu liiallisen stressin takia koeajalla koska pälli leviää. Mitään diagnoosia ei ole muuta kuin saikkua jollain eri syillä. Tuputetaan mielialalääkkeitä joita syö ja jotka aiheuttaa sivuoireita, näihin eri lääkitys. Loppujen lopuksi ei ole enää kykenevä töihin ollenkaan mutta ei saa diagnoosia zombi.

Osa-aikatöitä hakenut mutta ei ole saanut, edes siivousta ja kassalle kyllä pääsi, ahdistui liikaa asiakkaista ja kestin viikon.

Olen oikeastaan siinä pisteessä että ei tämmöisen pitäisi olla olemassa ollenkaan kerta ei pärjää yhteiskunnassa ja saa kuulla loisivansa muiden rahoilla.

Menet te-kurssille ja hankit ammatin itsellesi. Tarjonta on monipuolista, eikä kaikissa ammateissa tarvita asiakaspalvelutaitoa.  Ei sille nyt kuule vaan muuta voi 

Vierailija
352/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enemmänkin musta tuntuu etten oikein älyä tuota ap:n tilannetta. Eikö saa kysyä, jos keskustelupalstalle ap on itse tilanteensa kertonut?

Siis duunia pitäisi saada mutta kun kysyy miten hoito- tai siivousala, niin vastaukseksi saa semmoisen sairaskertomuksen että mietin pitääkö tälle työnhakijalle järjestää kotiapuja. Kuka palkkaa edes toimistotyöhön noin vaivaisen? Eikä kyse ole edes ap:sta vaan useista tapauksista, ihan livenäkin. 

Vierailija
353/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, varmasti tolla asenteella, mutta eihän siinä mitään. Turha kitistä kun sosiaaliturvaa leikataan lisää 

Vierailija
354/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet te-kurssille ja hankit ammatin itsellesi. Tarjonta on monipuolista, eikä kaikissa ammateissa tarvita asiakaspalvelutaitoa.  Ei sille nyt kuule vaan muuta voi 

En voi opiskella koska nekin stressaa liikaa, viisi koulutusta jäi kesken/lopetin

Vierailija
355/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi teet näitä samoja jankutusaloituksia jatkuvasti?  Jos olet niin huono, ettei sinua kukaan palkkaa, niin et voi olettaa että me muut maksamme sinulle  ja kaltaisillesi vuosikymmeniä samanlaisen elintason, kuin työssäkäyvällä on. 

Jos et löydä töitä, etkä keksi mitään, miten kehittää itseäsi, se ei ole työnantajan vika.  Työnantaja saa kyllä valita, kenet palkkaa, ja hän valitsee tietysti mahdollisimman pätevän ja tuottavan henkilön. Sellaisen, joka ei märise jatkuvasti vauvapalstalla samaa asiaa. 

Olisit edes neljän vuoden ajan käyttänyt aikasi järkevämmin,kuin provoaloituksiin. 

Vierailija
356/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.

entäs mulla : olen ollut kohta 20 vuotta tuilla? Mitäs mun pitäisi tehdä? Ja haluatko, että munkin tuet poistetaan kokonaan?

En kehtaisi edes ääneen kertoa olevani luuseri ja pummi. 

Sinun kaltaisillesi olisi oikein jokin soluasunto ja juuri sellainen työllistämistyö, vaikka lapion pitäminen pystyssä, jos et mihinkään muuhun kykene. 

Vierailija
357/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.

Tuet pois kun työnantajat ei palkkaa? 

Niin. Jokaisen vastuulla on hankkia sellaista osaamista, jolle on työmarkkinoilla kysyntää. 

Etkö tiennyt että pitkän työuran tehneetkin voivat joutua työttömäksi eikä heitä enää palkata ihan vaikka iän takia. Tai heillä on terveysongelmia. 

Ei kukaan jätä palkkaamatta iän vuoksi vaan siksi, että työuran aikana ei olla käyty missään koulutuksissa tai millään tasolla kehitetty omaa osaamista.

Rohkenen olla tästä vähän eri mieltä. Pääsin opistotasoisena hyvään työhön, sain potkut, opiskelin saman alan kahdidaatiksi = >ei töitä. Hanttihommia vain. Olen tässä ohessa opiskellut maisteriksi mutta haen koko ajan aktiivisesti. Jos 50v on työtön, vaikka muka opiskelun tähden, niin kyllä se on pilalla näiden mielestä. 

Vierailija
358/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosto

Oletko i.d.io.otti? Jos ei minuuttiin ole vastattu nostat. Ei ihme, ettei töitä löydy, aloittaja 

Vierailija
359/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata heittää kirvestä kaivoon, puhut mielialalääkkeistä mutta niiden lisäksi on laaja kirjo muitakin lääkityksiä mitä syödään ahdistukseen ja jännityksen. Eivät kaikki tee zombiksi. Joskus kestää vuosiakin löytää oikea lääke mutta on sen arvoista kun jaksaa sitten olla töissä ja elämänlaatu parempi. 

Vierailija
360/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mihin tarvitset rahaa kun vain makoilet sohvalla?

Esim. Vuokraan, sähkölaskuun, vakuutukseen, ruokaan, puhelinlaskuun.

Ap

Kyllä nuo perustoimeentulotuki -40 prosentilla kustantaa. Sähkö- ja vakuutusmaksut korvataan erikseen ilman alennusosia.

En saa toimeentulotukea.

Ap

Valehtelet. Ensin itket, että etuuksia leikataan, ja sitten et saakaan toimeentulotukea. No jotain tukia saat. Asumistukea, työttömyyskorvausta jne. Ja ihan varmasti pummit myös toimeentulotukeakin, et sinä muuten aloitusta olisi tehnyt 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi