Olen hakenut töitä viimeiset 4 vuotta. Miten sosiaalietuuksien leikkaaminen auttaa minua työllistymään?
Kommentit (497)
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä nro 226 kanssa.
Lisäksi ajatuksena on myös se, että yksinäisen kannattaa hakeutua parisuhteeseen saman katon alle, jolloin kuluja voidaan jakaa ja valtiolta säästyy rahaa. Monella yksinäisellä tai yh-naisella naisella tulee nyt oikeasti miettimisen paikka, että kannattaako nirsoilla ja onko ne kotityöt niin paha työleiri, jotta kannattaa kärvistellä minimituilla ja syödä kaurapuuroa ja vihanneskeittoa.
Ainahan voi muuttaa kaverinaisen kanssa yhteen. Tulee kotityöt jaettua, eikä ole pakkoseksiä. Valtiolta täysin sairas ajatus yrittää pakkonaittaa ihmisiä pudottamalla tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja kun lukee, niin tulee mieleen, että Suomessa syttyy kohta sisällissota! Jotkut kommentit ovat suoraan sanottuna aivan kammottavia! Hitlerin Saksassakin juutalaisista tehtiin syntipukki, mutta kuinkas sitten kävikään? No, Saksassa ainakin riitti töitä toisen maailmansodan jälkeen kun kaikki oli pommitettu rikki!
Turha huoli. Suomalaiseen tyyliin kuuluu puhua selän takana (netissä) mutta eivät käy toistensa kimppuun tosielämässä kasvokkain. Ikinä en ole kuullut kenenkään työkaverin suusta samaa mitä lukenut netissä työttömistä. Voi olla että he menevät työpäivän jälkeen purkautumaan nettiin, mutta siihen se jää.
Vuonna 1918 kokkareet teloittivat + vankileireillä kuoli noin 20 000 köyhää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja kun lukee, niin tulee mieleen, että Suomessa syttyy kohta sisällissota! Jotkut kommentit ovat suoraan sanottuna aivan kammottavia! Hitlerin Saksassakin juutalaisista tehtiin syntipukki, mutta kuinkas sitten kävikään? No, Saksassa ainakin riitti töitä toisen maailmansodan jälkeen kun kaikki oli pommitettu rikki!
Johan se on käynnissä, ollut jo muutaman vuoden.
Totta puhut! Kohta pamahtaa ihan oikeasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienipalkkainen ja 61-v.
Firman yt-neuvottelujen tuloksena olen ollut ansiosidonnaisella kuukausia. Tuki loppuu ensi kesäkuussa ja tällä hetkellä selviän juuri ja juuri ansiosidonnaisella ja aiemmilla pienillä säästöilläni. Olen hakenut töitä joka ikinen päivä, mutta "valitettavasti valintamme ei osunut sinuun". En pääse edes haastatteluun. En ole maininnut hakemuksessa ikääni, mutta näkyyhän todistuksissa vuosilukuja, joiden avulla on helppo arvioida ikäni. Joten: miten voin nuorentua, jotta saisin töitä?! Arto Satonen, kerro minulle!
No kato meet vaan töihin
T. Arto
Kiitos neuvostasi. Täytyypä tehdä tosiaan näin!
teepä tosiaan niin
Etkö ymmärrä kaikille lapsille maksettavan lapsilisän ja vain työttömille maksettujen tukien eroa?
Vähän motivaatiota lisää teille laiskoille paskoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö te ihmiset, että te-palveluissa on 7 757 työpaikkaa auki?
Kokopäiväistä ja kokoaikaista, eli sellaista, jolla elää.
Miettikää sitä hetki
Miettikää oikeasti. 7 757 paikkaa.
Näitä samoja paikkoja hakee 256 100 työtöntä.
Laskekaa ja kertokaa, selittäkää miksi syyllistätte työttömiä. kun työpaikkoja ei kertakaikkiaan ole.
Myöntäkää faktat ja lopettakaa työttömien haukkuminen.
Valtaosa työllistyy piilotyöpaikkoihin, joten ihan turha vertailu. Niitä pitää vaan itse aktiivisesti etsiä.
Nuohan keksii sata syytä miksi ei voi työllistyä.Meilläkin pääsisi kokoaikatyöhön jos on sopiva henkilö.ja kävisi kysymässä.
Mitkä ovat koulutusvaatimukset, mitkä luvat pitää olla, minkä ikäinen on liian vanha, ulkonäkövaatimukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.
entäs mulla : olen ollut kohta 20 vuotta tuilla? Mitäs mun pitäisi tehdä? Ja haluatko, että munkin tuet poistetaan kokonaan?
Sun tuet olisi pitänyt poistaa jo 18 v sitten.
Vierailija kirjoitti: Etkö ymmärrä kaikille lapsille maksettavan lapsilisän ja vain työttömille maksettujen tukien eroa?
Näinhän se on, että itse saatu loisraha maistuu ja sitä puolustellaan. Jos olet sitä mieltä, että tuet pitää poistaa, niin luovut heti lapsilisäkäytännöistä. Lahjoita lapsilisät vaikka Afrikkaan, mutta itse et saa niitä pitää, jos nillität muiden tuista. Samanlainen tukiloinen teidän perheenne on. Elättäkää itse lapsenne.
Ihan samalla tavalla savustetaan työelämässäkin. Jos olen vaikkapa kokoaikainen siivooja ilman mitään Kelan tukia niin heti tullaan savustamaan työttömäksi kortistoon ja vaaditaan sitten kortistosta töihin menemistä valtiolle. Onko siis työttömyys minun oma vika? Ei ole. Valtio on ihan itse hommannut minulle työttömyyden.
Haet niitäkin töitä joita et muuten hakisi. Kaveri juuri kertoi, että heille ei siivouspuolelle hae ketään ja porukka joutuu koko ajan raatamaan ylitöitä. Vaatimuksista se ei ole kiinni, sillä niitä ei käytännössä ole. Riittää kun olisi joku joka oikeasti haluaa tulla töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha huoli. Suomalaiseen tyyliin kuuluu puhua selän takana (netissä) mutta eivät käy toistensa kimppuun tosielämässä kasvokkain. Ikinä en ole kuullut kenenkään työkaverin suusta samaa mitä lukenut netissä työttömistä. Voi olla että he menevät työpäivän jälkeen purkautumaan nettiin, mutta siihen se jää.
Vuonna 1918 kokkareet teloittivat + vankileireillä kuoli noin 20 000 köyhää.
Valkoiset voittivat ja voittavat jatkossakin. Sateenkaarihipsterit vain unelmoivat pilvilinnoissaan eivätkä edes muista koko muun Suomen olemassa oloa kehä kolmosen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää sitä hetki
Laskekaa ja kertokaa, selittäkää miksi syyllistätte työttömiä. kun työpaikkoja ei kertakaikkiaan ole.
Ja osa haussa varalta esim; henkilökohtaisenavun paikat. Nyt myöa hyvinvointialueen entisten työntekijöiden pitää hakea omaa työpaikkaansa, koska osa vakinaistetaan. Apuhoitajat ulos.
Apuhoitajia ei ole ollut enää kymmeniin vuosiin!
Kun köyhät kuolee niin osasta rikkaista tulee köyhiä sillä kaikki eivät voi olla rikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ehei, et pääse niin helpolla. Tätä paikkaa on osattava itse kysyä, muuten ei palkata. Aktiivisuus ja oma-aloitteisuus on tässä se avainsana.
Aivan, koska sinulla ei ole mitään työpaikkaa, etkä voi todistaa, että olisi. Tyydyt siis valehtelemaan kakkaa :)
-eri
No työttömät jaksaa kertoa kuinka joka paikkaan on 1000 hakijaa eikä voi siksi päästä töihin.Sitten kun joku kertoo että on paikkoja johon pääsee kysymällä niin pitäisi avuttomille osoitekin kertoa ,muuten ei uskota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Etkö ymmärrä kaikille lapsille maksettavan lapsilisän ja vain työttömille maksettujen tukien eroa?
Näinhän se on, että itse saatu loisraha maistuu ja sitä puolustellaan. Jos olet sitä mieltä, että tuet pitää poistaa, niin luovut heti lapsilisäkäytännöistä. Lahjoita lapsilisät vaikka Afrikkaan, mutta itse et saa niitä pitää, jos nillität muiden tuista. Samanlainen tukiloinen teidän perheenne on. Elättäkää itse lapsenne.
Katsos kun lasilisä maksetaan lapselle ja lapsi ei voi mennä töihin.Tukielätit voivat nousta sohvalta ja mennä töihin.Siksi heidän tukia pienennetään että näin tapahtuisi.Ymmärrätkö nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää sitä hetki
Ja osa haussa varalta esim; henkilökohtaisenavun paikat. Nyt myöa hyvinvointialueen entisten työntekijöiden pitää hakea omaa työpaikkaansa, koska osa vakinaistetaan. Apuhoitajat ulos.
Apuhoitajia ei ole ollut enää kymmeniin vuosiin!
Itse en ole ollut enää yli 13 vuoteen koulutusalalla töissä enkä valtiollakaan 12 vuoteen. Viimeiset 12 vuotta olen ollut yhteen putkeen samalla alalla töissä enkä aio enää ikinä vaihtaa ammatinalaa eikä mitään aikomusta ole tulla valtiolle takaisin töihin. Jos minun työt estetään niin jään sitten eläkkeelle enkä enää ikinä tee mitään töitä ikinä enkä opiskele yhtään mitään ikinä, ammatinalaa en vaihda en varsinkaan kenenkään muun käskystä, painostuksesta tai mielihaluista.
Koskevatko nämä myös eräitä m a a h a n m u u t t a j ryhmiä, jotka tunnetusti eivät työllisty juuri mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Kun köyhät kuolee niin osasta rikkaista tulee köyhiä sillä kaikki eivät voi olla rikkaita.
Köyhät mihkään ole kuolemassa. Edelleen tukia tulee niin paljon, että niillä elää herroiksi, kun muuhun maailmaan vertaa. Etenkin, jos ei kaikkea tuhlaa viinaan.