Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hakenut töitä viimeiset 4 vuotta. Miten sosiaalietuuksien leikkaaminen auttaa minua työllistymään?

Vierailija
14.12.2023 |

En ihan ymmärrä logiikkaa. Voiko joku selittää?

Kommentit (497)

Vierailija
1/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tarkoitus että rikkaat voivat paremmin, jotta jaksavat kyykyttää ja haukkua köyhempiä ka työttömiä.

Suurituloisten verotus kevenee eniten

Palkan verotus kevenee tähän vuoteen verrattuna eniten suurituloisilla, käy ilmi Veronmaksajien keskusliiton HS:lle tekemästä laskelmasta.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009675054.html

Vierailija
2/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitä parempaa ajattelua ja logiikkaa hallituksen taholta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.

Vierailija
4/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yrittänyt hakea tarpeeksi tosissasi töitä, kun tiedät, että rahaa saa muutenkin. 

Vierailija
5/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saman verran työtön kuin sinä kun alettiin uhkailla leikkaamisella. Menin työkokeiluun välttääkseni tämän ja innostuinkin alasta ja lähdin opiskelemaan alalle. Eli hyvinhän tuo näytti toimineen

Vierailija
6/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.

Tuet pois kun työnantajat ei palkkaa? 

Vierailija
7/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotat jonkun palkkaamaan sinut töihin. Minä teen pimeitä töitä ja tienaan 200 euroa viikossa.

Vierailija
8/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikset saa töitä? Kannattaisiko 4 vuodessa jo pysähtyä miettimään, miten saisi itsensä työllistyvämmäksi? Ei se vaan niin voi olla, että istutaan kotona maailmantappiin kitisemässä, ettei saa töitä, koska vahingossakaan ei itse voida tehdä tilanteen parantamiseksi mitään. Kuten työkkärin virkailija minulle sanoi, niin osa odottaa vaikka 10 vuotta, että se tarvittava koulutus tulee naapurikortteliin.... Jäin siis työttömäksi ja 4kk:n jälkeen tajusin, etten olekaan kuuminta hottia työmarkkinoilla. Keksin työllistävän lisäkoulutuksen idioottivarmalla työllistymisellä ja koulutus oli aika kaukana kotoa. He tukivat sen koulutuksen käymisen maksamalla ansiosidonnaista korotettuna ja 18 euroa/pv kulukorvausta. Ja kyllä, oli kaksi lasta kotona. Toinen alle kouluikäinen vielä. Yhteiskunnan kannalta kannatti. Sain heti töitä valmistumiseni jälkeen uudelleen, enkä jäänyt nelikymppisenä kitisemään sitä, etten saa töitä. Nyt ikää 51 ja ei pelkoa työttömyydestä. 

Vierailija
9/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin osa-aikatöiden saaminen helpottuu, kun moni muu jää suosisti kotiin ennemmin kuin tekee sellaisia osa-aikaisuuksia joista ei hyödy senttiäkään suojaosuuksien poistuttua.

Vierailija
10/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

entäs mulla : olen ollut kohta 20 vuotta tuilla? Mitäs mun pitäisi tehdä? Ja haluatko, että munkin tuet poistetaan kokonaan?

Vierailija
11/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jokaisen vastuulla on hankkia sellaista osaamista, jolle on työmarkkinoilla kysyntää. 

Vierailija
12/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälissäsi teet enemmän ja parempia työhakemuksia, niin sitten tärppää nopeammin.

Vierailija
13/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla ottaa enempää opintolainaa, joten en enää voi opiskella, opintotuki kun on nykyään lainapainotteinen. Korkeakoulututkinnon opintotukikuukaudet olen jo käyttänyt loppuun ja yhden tutkinnon suorittanut omaehtoisena koulutuksena työttömyyspäivärahalla, sitä tuskin myönnetään toista kertaa.

Ap

Vierailija
14/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalietuuksien leikkaaminen pistää dynamenttia ahteriin! Vauhti kiihtyy kohti työpaikkoja.

Vierailija
16/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mikset saa töitä? Kannattaisiko 4 vuodessa jo pysähtyä miettimään, miten saisi itsensä työllistyvämmäksi? Ei se vaan niin voi olla, että istutaan kotona maailmantappiin kitisemässä, ettei saa töitä, koska vahingossakaan ei itse voida tehdä tilanteen parantamiseksi mitään. Kuten työkkärin virkailija minulle sanoi, niin osa odottaa vaikka 10 vuotta, että se tarvittava koulutus tulee naapurikortteliin.... Jäin siis työttömäksi ja 4kk:n jälkeen tajusin, etten olekaan kuuminta hottia työmarkkinoilla. Keksin työllistävän lisäkoulutuksen idioottivarmalla työllistymisellä ja koulutus oli aika kaukana kotoa. He tukivat sen koulutuksen käymisen maksamalla ansiosidonnaista korotettuna ja 18 euroa/pv kulukorvausta. Ja kyllä, oli kaksi lasta kotona. Toinen alle kouluikäinen vielä. Yhteiskunnan kannalta kannatti. Sain heti töitä valmistumiseni jälkeen uudelleen, enkä jäänyt nelikymppisenä kitisemään sitä, etten saa töitä. Nyt ikää 51 ja ei pe

Miltä tahansa alalta voi joutua työttömäksi. 

T. Työtön laitoshuoltaja 

Vierailija
17/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

entäs mulla : olen ollut kohta 20 vuotta tuilla? Mitäs mun pitäisi tehdä? Ja haluatko, että munkin tuet poistetaan kokonaan?

Ketä kiinnostaa? Minä olen ollut 25-vuotta. Lääkärit sanoo, että en tule enää työllistymään, joten mitä sitten teen?

Vierailija
18/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jokaisen vastuulla on hankkia sellaista osaamista, jolle on työmarkkinoilla kysyntää. 

En pääse koulutukseen, koska kouluttajan mukaan minun on ensin todistettava pärjääväni työelämässä hakeutumalla esimerkiksi kuntouttavaan työtoimintaan. Työvoimaviranomaiset eivät päästä kuntouttavaan, koska se ei heidän mukaansa ole ajankohtainen palvelu minulle ja sinne on puolenvuoden jonotusaika.

Vierailija
19/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla ottaa enempää opintolainaa, joten en enää voi opiskella, opintotuki kun on nykyään lainapainotteinen. Korkeakoulututkinnon opintotukikuukaudet olen jo käyttänyt loppuun ja yhden tutkinnon suorittanut omaehtoisena koulutuksena työttömyyspäivärahalla, sitä tuskin myönnetään toista kertaa.

Ap

Ammattikouluun lähihoitajalinjalle ja ammattikoulun asuntolaan asumaan opintojen ajaksi. Kyllä se siitä.

Vierailija
20/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiennyt että pitkän työuran tehneetkin voivat joutua työttömäksi eikä heitä enää palkata ihan vaikka iän takia. Tai heillä on terveysongelmia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän