Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hakenut töitä viimeiset 4 vuotta. Miten sosiaalietuuksien leikkaaminen auttaa minua työllistymään?

Vierailija
14.12.2023 |

En ihan ymmärrä logiikkaa. Voiko joku selittää?

Kommentit (497)

Vierailija
301/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Ehei, et pääse niin helpolla. Tätä paikkaa on osattava itse kysyä, muuten ei palkata. Aktiivisuus ja oma-aloitteisuus on tässä se avainsana.

Aivan, koska sinulla ei ole mitään työpaikkaa, etkä voi todistaa, että olisi. Tyydyt siis valehtelemaan kakkaa :)

-eri

No työttömät jaksaa kertoa kuinka joka paikkaan on 1000 hakijaa eikä voi siksi päästä töihin.Sitten kun joku kertoo että on paikkoja johon pääsee kysymällä niin pitäisi avuttomille osoitekin kertoa ,muuten ei uskota.

Väitteille pitäisi löytää myös todisteet! 

Vierailija
302/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun köyhät kuolee niin osasta rikkaista tulee köyhiä sillä kaikki eivät voi olla rikkaita. 

Köyhät mihkään ole kuolemassa. Edelleen tukia tulee niin paljon, että niillä elää herroiksi, kun muuhun maailmaan vertaa. Etenkin, jos ei kaikkea tuhlaa viinaan. 

Ja uusimman iphonen osamaksuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio on ihan itse aiheuttanut minulle työttömyyden tahallisesti joten silloin kyllä valtion kuuluukin maksaa tukia.

Vierailija
304/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet niitäkin töitä joita et muuten hakisi. Kaveri juuri kertoi, että heille ei siivouspuolelle hae ketään ja porukka joutuu koko ajan raatamaan ylitöitä. Vaatimuksista se ei ole kiinni, sillä niitä ei käytännössä ole. Riittää kun olisi joku joka oikeasti haluaa tulla töihin.

Olen jo pariin otteeseen kertonut, että en voi tehdä fyysistä työtä, joten nämä helpot paikat on poissuljettu.

Ap

Vierailija
305/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Ehei, et pääse niin helpolla. Tätä paikkaa on osattava itse kysyä, muuten ei palkata. Aktiivisuus ja oma-aloitteisuus on tässä se avainsana.

Aivan, koska sinulla ei ole mitään työpaikkaa, etkä voi todistaa, että olisi. Tyydyt siis valehtelemaan kakkaa :)

-eri

No työttömät jaksaa kertoa kuinka joka paikkaan on 1000 hakijaa eikä voi siksi päästä töihin.Sitten kun joku kertoo että on paikkoja johon pääsee kysymällä niin pitäisi avuttomille osoitekin kertoa ,muuten ei uskota.

Helppo huutaa ja kukaan ei täällä kerro mihin pääsee heti kävellen mihin työhön?? Ilman viikkojen hakua ja mietintöä kenet ottavat. Jopa te- toimiston kurssille oli kuukauden mietintä, sitten yli kuukauden jälkeen ilmoitus on vain helsinkiläisille, no tällä lähipaikkakunnalla ei ollut vastaavaa koulutusta ollenkaan. Hyvä huutaa, jää kertomatta mihin pääsee, ainakin ne joista pula ovat jo täysiä oikeaa pulaa ei ole. Ja siivoustyöt nekin menee muun maalaisille se on nähty. Kuka muka ottaa vakituisen suomalaisen oikealla palkalla siihen. Tätä kysyin ei osannut vastata sos-tantta eikä te toimiston virkailija mihin pääsee, jättivät vastaamatta meni liian hankalaksi jos haluaa työn, ei saa ja alkavat mykäksi. Täytyy työ olla pakko olla, mutta ei anneta. 

Vierailija
306/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siivoamaankaan pääse noin vain. Meidän kunnassa on siivoojat vähennetty minimiin. Yksi henkilö siivoaa koulun ja päiväkodin, toinen kunnantalon, palolaitoksen ja kuntosalin.

Vierailija
307/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.

Milläpä rahalla elää opiskeluaika, jos on jo pari tutkintoa ja sen myötä opintotukikuukaudet käytetty, ja lisäksi käytetty vielä työkkärin omaehtoiseen opiskeluun sallimat 2 vuotta? 

Vierailija
308/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.

Milläpä rahalla elää opiskeluaika, jos on jo pari tutkintoa ja sen myötä opintotukikuukaudet käytetty, ja lisäksi käytetty vielä työkkärin omaehtoiseen opiskeluun sallimat 2 vuotta? 

Kuka on valinnut noin tyhmät tutkinnot, ettei niillä työllisty? Ihan sama millä elät, kunhan rahoita elämäsi itse. Sinulle on jo maksettu ihan liikaa.

Hallituksen suosio on noussut, en siis ole ainoa joka näin ajattelee.

Vierailija
309/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän oikeistohörhöjen ajatuksissa ikinä ole mitään logiikkaa.

Vierailija
310/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt on pakko kysyä, että miten kaikilla työttömillä kuulostaa olevan näitä fyysisiä syitä, ettei voi työllistyä? Miten te pärjäätte kotitöissä, jos ette voi esim lähihoitajan töitä tehdä? Tai siivousta?? 

Olen tehnyt molempia, joten tiedän mitä se on. 

Jotenkin tuntuu ettei oikeasti voi auttaa ihmistä joka ei kykene tekemään fyysistä työtä.

Vierailija
311/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nyt on pakko kysyä, että miten kaikilla työttömillä kuulostaa olevan näitä fyysisiä syitä, ettei voi työllistyä? Miten te pärjäätte kotitöissä, jos ette voi esim lähihoitajan töitä tehdä? Tai siivousta?? 

Jotenkin tuntuu ettei oikeasti voi auttaa ihmistä joka ei kykene tekemään fyysistä työtä.

On ihan eri asia tehdä pari minuuttia kotitöitä kun lähihoitajan/siivoojan töitä 8h ilman taukoa.

T. Terveydellisten syiden takia työttömäksi joutunut laitoshuoltaja 

Vierailija
312/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kuollessaan mitään mukaan saa. Itse ainakin toivon, että minua jäädään kaipaamaan niin työntekijöiden, asiakkaiden, ystävien kuin sukulaisten taholta. Kukaan ihminen ei ansaitse tulla kohdelluksi epäinhimillisesti, vaikka joidenkin pa*kiaisten kohdalla tekisi mieli sanoa suoraan, että sitä niität, mitä kylvät.

Vierailija
313/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole tietoa nivel- ja selkävaivoista ym., vaikka olet ollut lähihoitaja? Mietipä miten saat siivousvaunut kynnysten yli, mikäli selkäsi on tohjona, mietipä miten poistat vedet siivouskoneista ja peset sisuksen, kun konetta pitäisi kallistaa/nostaa. Yhtään selkävaivaista et ole nähnyt? Silloin kun selkä ottaa osumaa, kävely ja  vaikkapa ihan mukin kantaminen onnistuvat vain hädin tuskin. Pelkkä seisominen on tuskaista. Kumartuminen mahdotonta, sängystä nouseminen alakautta tai ylätuen avulla. En selviäkään esim. tiskeistä silloin kun selkäni on kipeä. Olen heittänyt ajan myötä säkkitolkulla astioita roskiin, kun ne ovat olleet viikkoja pesemättä. Mitään apuahan tuollaiseen ei saa. Apuvälineitä käytän pukeutumiseen ja roskien ym. keräämiseen lattialta. Perseen pyyhintää en ole saanut ratkaistua. Miten peset toista ihmistä, kun tuskin saat itsesi pestyä? Miten tuet toista ihmistä, kun tarvitset tukea itse? Nimenomaan, miten saat siivottua töissä, jos et selviä siitä kotonakaan? Kun selkäni on parempi, en pese tiskialtaassa, vaan erillisessä pesuvadissa tiskipöydällä. Näin saan vedettyä pesuvadin lähemmäs itseäni, eikä tarvitse kumarrella. Siitä voi vaikka kulholla poistaa vettä, kunnes lopun veden voi kipata altaaseen. Kun selkäni on kipeä, en tiskaa. Heitän vaan astiat roskiin sitten kun selkä on parempi.

Kyllä minä olen 100 prosenttisesti työkykyinen niillä aloilla, joille olen kouluttautunut. En vaan saa niiltä aloilta töitä. Etäpäivinä voin vaikka maata tietokoneella ja sähköisen työpöydän ääressä seisten (olen tehnyt 2 tutkintoa ja harjoittelut noin). Selkäongelmia on erilaisia ja ne sijaitsevat eri paikoissa ja vaikuttavat (rajoittavat) eri tavoin eri ihmisillä.

Voit vaikka lyödä 5 naulaa eri kohtiin lantion ja selän peittävään puupalaan, teipata sen selän pituudelta kiinni ilmastointiteipillä ja kokeilla ihan arkisia asioita kuinka sujuvat. Kädet ovat lopulta aika lyhyet silloin kun selkä ei ole taivutuksella mukana. Olen erittäin venyvä ollut aina, ennen selän rikkoontumista sain kyynärpäät lattiaan. Kun selkäni on kipeä, en edes pysty kumartumaan ilman tukea, kun se on vain vähän kipeä, saan kumarruttua, mutta hei hei kengät siellä kaukana, kuinka teidät saisi jalkaan? Ei näitä tajua, ennen kuin joutuu näitä pulmia itse ratkomaan.

Vierailija
314/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Etkö ymmärrä kaikille lapsille maksettavan lapsilisän ja vain työttömille maksettujen tukien eroa?

Näinhän se on, että itse saatu loisraha maistuu ja sitä puolustellaan. Jos olet sitä mieltä, että tuet pitää poistaa, niin luovut heti lapsilisäkäytännöistä. Lahjoita lapsilisät vaikka Afrikkaan, mutta itse et saa niitä pitää, jos nillität muiden tuista. Samanlainen tukiloinen teidän perheenne on. Elättäkää itse lapsenne.

Katsos kun lasilisä maksetaan lapselle ja lapsi ei voi mennä töihin.Tukielätit voivat nousta sohvalta ja mennä töihin.Siksi heidän tukia pienennetään että näin tapahtuisi.Ymmärrätkö nyt?

Ymmärrätkö, että lapset tulee tehdä oman talouden mukaan? Vanhempien on tarkoitus maksaa lapsensa ihan omasta pussistaan. Nythän tilanne on se, että työssäkäyvät vapaaehtoisesti lapsettomat joutuvat elättämään lapsianne lapsilisien muodossa. Lasten elatus kuuluu vain ja ainoastaan vanhemmille. Jos ei omat tulot riitä, niin lapsia ei tehdä. Näin se menee kokkareilla. Silloin maksetaan lasten koulutuksetkin omasta pussista Amerikan malliin. Silloin ei poimita rusinoita pullasta, että itselle nämä tuet, mutta naapurille ei mitään. Toivottavasti tuli selväksi :)

Vierailija
315/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tukien leikkaus tuhoaa minut, tulen tuhoamaan päättäneen tahon.

Vierailija
316/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla ottaa enempää opintolainaa, joten en enää voi opiskella, opintotuki kun on nykyään lainapainotteinen. Korkeakoulututkinnon opintotukikuukaudet olen jo käyttänyt loppuun ja yhden tutkinnon suorittanut omaehtoisena koulutuksena työttömyyspäivärahalla, sitä tuskin myönnetään toista kertaa.

Ap

Ethän sinä voi saada enää lainaa jos olet käyttänyt tukikuukaudet loppuun? Opintolainan valtiontakaus on osa opintotukea. Voit mennä toimeentulotuella opiskelemaan.

Vierailija
317/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Valkoiset voittivat ja voittavat jatkossakin. Sateenkaarihipsterit vain unelmoivat pilvilinnoissaan eivätkä edes muista koko muun Suomen olemassa oloa kehä kolmosen ulkopuolella.

Kokoomuksella ja roadmaneilla on yhteistä se, että he ovat valmiita tappamaan vaikka lapsia saadakseen Louis Vuittonin laukun. Rikkaat käyvät ruokajonoissa hakemassa itselleen köyhien viimeisenkin ruoka-avun. Itsellä menee hyvin, mutta köyhiltä on vietävä vaikka viimeinen leipäpala suusta. Aika erikoista olla ylpeä siitä, että on valmis tappamaan siksi, että omat voitot kasvaisivat entisestään.

Vierailija
318/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki.

Vierailija
319/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole yrittänyt hakea tarpeeksi tosissasi töitä, kun tiedät, että rahaa saa muutenkin. 

Mutta kun kaikki ei ole niitä superihmisiä, joita työnantajat haluaa. Kaksikymppinen, jolla on 30 vuoden kokemus ja palkkatoive max 1500 kuussa.

Vierailija
320/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärrätkö, että lapset tulee tehdä oman talouden mukaan? Vanhempien on tarkoitus maksaa lapsensa ihan omasta pussistaan. Nythän tilanne on se, että työssäkäyvät vapaaehtoisesti lapsettomat joutuvat elättämään lapsianne lapsilisien muodossa. Lasten elatus kuuluu vain ja ainoastaan vanhemmille. Jos ei omat tulot riitä, niin lapsia ei tehdä. Näin se menee kokkareilla. Silloin maksetaan lasten koulutuksetkin omasta pussista Amerikan malliin. Silloin ei poimita rusinoita pullasta, että itselle nämä tuet, mutta naapurille ei mitään. Toivottavasti tuli selväksi :)"

Lapset ovat lahja, ei mikään sijoitus. Toki tätä voi olla vaikeaa kultalusikka suussa syntyneiden ymmärtää. Lisäksi on yhteiskunnan kannalta välttämätöntä, että syntyvyys ei laske entisestään. Toki tulevaisuuden työvoimapulaa Kokoomus haaveilee ratkaisevansa  ulkomaalaisia orjia Suomeen tuomalla, mutta mitäpä jos muut maat alkavat kilpailla samoista orjista ja tarjoavat paremman elintason orjillekin. Oikeasti kannattaa muistaa, että jokainen ihminen on yhtä arvokas ja ainutlaatuinen. Vanha sanonta sanoo myös, että "ahneella on pa*ainen loppu".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi