Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hakenut töitä viimeiset 4 vuotta. Miten sosiaalietuuksien leikkaaminen auttaa minua työllistymään?

Vierailija
14.12.2023 |

En ihan ymmärrä logiikkaa. Voiko joku selittää?

Kommentit (497)

Vierailija
361/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko ap syyn miksi palkkatuki ei onnistu?

Vierailija
362/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä suoraan mitenkään. Semmoisilta se on kuitenkin leikattava, jotka niitä tukia käyttävät.

Niinpä, tuet leikattava kaikilta:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0a621ab2-e93c-48bf-904f-5acd4ac47…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjän työt, niitä voi tehdä etänäkin, ympäri Suomea 

Vierailija
364/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan kauheasti, että kysyin noista selkävaivoista.

Sun pitää sitten opiskella vaikka itseksesi sellainen osaaminen, että voit tehdä sitä vaikka erikoisvalmisteisessa vuoteessa maaten ja silti osaat paremmin kuin terveselkäinen työnhakija. 

Vaikka olen lähihoitaja, mun on vaikeaa ymmärtää, että joku kokee olevansa vakavasti otettava työnhakija noin pahasti selkävaivaisena. Pystyttekö saapumaan edes työhaastatteluun vai pitääkö olla paariauto? 

Menipä jollain tunteisiin :D

No enemmänkin musta tuntuu etten oikein älyä tuota ap:n tilannetta. Eikö saa kysyä, jos keskustelupalstalle ap on itse tilanteensa kertonut?

Siis duunia pitäisi saada mutta kun kysyy miten hoito- tai siivousala, niin vastaukseksi saa semmoisen sairaskertomuksen että mietin pitääkö

Minä en ole vuodattanut tänne mitään sairaskertomusta, kertonut vain, että en voi tehdä fyysistä työtä. Ja tarkalleen ottaen sellaista, jossa ollaan jalkojen päällä koko päivä. 

Ap

Vierailija
365/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap ja hain kaikkia noita tilapäis ja matalapalkka työtä, vastausta ei kuulu ovat täysiä. Ja yhdestä perusduuni jossa pulaa piti olla, koulukurssipaikasta kielteinen vastaus syy paikkakunta liian kaukana 15min. Matka Helsinkiin oli syynä liian kaukana koulutuspaikasta. Olen kulkenut paljon pidempiä 10 tuntisia matkoja tuo oli naurettava syy. Turha valittaa työntekijäpulasta kun Helsinkiin ei haluta edes te-toimisto koulutuksiin hakijoita! Minulla ei ole suuria vaatimuksia, eikä huippukoulutusta, mutta ei vaan oteta. En käytä päihteitä ja tuomioita ei ole, pitäisi kai olla että pääsisi. En hae toista kertaa enää samoihin. Suomalaisia ei ainakaan haluta Helsinkiin ottaa. 

Ei ihme, ettet työllisty, kun ei tästä sinun vuodatuksestasi ota mitään selvää. Selitän samaa jo aiemmin, eri viestissä,ja se oli yhtä sekavaa tekstiä. Panosta siis siihen, miten kirjoitat, lyhennä ja selkeytä tekstiä. Jos et itse osaa tai on vaikkapa lukihäiriö, pyydä apua joltakulta! 

Vierailija
366/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän! Jos etuuksia leikataan sadoilta tuhansilta ihmisiltä niin lopulta meillä on täällä ihan sikana kodittomia ynnä muita kaikista älyttömän kurjimpia ihmisiä. Ja sitten pitää tehdä se mitä on jo pikkasen tehtykin Suomessa, mutta USAssa on tehty jo paljon enemmän: pitää palkata sikapaljon kaikenmaailman "auttajaväkeä" kaikenmaailman kodittomien suojiin, muitakin kodittomien auttajia, pitää palkata katujen ylläpitäjiä jotka siivoavat pois kodittomien jättämät roskat, pitää palkata vartijoita jotka karkottavat kodittomat kauppakeskuksista, juna-asemilta, jne.

Niin: jos etuudet leikataan sulta ja kaikilta muiltakin, niin on ehkä tälleen:

1. On 90% mahis että sä joudut kodittomaksi.

2. On 10% mahis että sä pääset töihin kodittomia paimentamaan. Jes, onneksi olkoon!

Oikeestaan tuo mahis kannattaa ottaa, kannattaa ottaa tuo riski. Koska tällä hetkellä sun mahis työllistyä on 1%. Kun sun tuet poistetaan niin sun mahis työllistyä kymmenkertaistuu!

Vierailija
367/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjän työt, niitä voi tehdä etänäkin, ympäri Suomea 

Älkää hel ve tti tehkö mitään puhelinmyyntihommia. Minä en ainakaan osta mitään ja lyön luurin korvaan. Siinäpähän sitten koitatte palkkaa saada.

Vierailija
368/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan vastausta palkkatuki asiaan ap lta

Vierailija
369/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää sitten opiskella vaikka itseksesi sellainen osaaminen, että voit tehdä sitä vaikka erikoisvalmisteisessa vuoteessa maaten ja silti osaat paremmin kuin terveselkäinen työnhakija. 

Vaikka olen lähihoitaja, mun on vaikeaa ymmärtää, että joku kokee olevansa vakavasti otettava työnhakija noin pahasti selkävaivaisena. Pystyttekö saapumaan edes työhaastatteluun vai pitääkö olla paariauto? 

Eihän se tarkoita sitä, että selkä on koko ajan kipeä. Se vain tarkoittaa, että selkä ei kestä raskaita töitä, kuten siivousta tai hoitotyötä. Silloin kun selkä on ok, niin kyllä sillä voi lenkkeillä ja tehdä kevyitä asioita. On paljon sellaisia ammatteja, jotka sopivat selkävaivaisille. Opettaja on yksi sellainen, siinä voi löpistä seisten ja kävellä vähän löpistessään. Ei se näy ulkonäöstä tai ulkomuodosta mitenkään. Ihan tavalliselle hakijalle näyttää. Sitten kun sattuu jotain, joka käy pahasti selkään, niin sitten näkyy. Kevyellä työllähän nimenomaan pidetään selän rasitus vähäisenä, jotta selkä pysyisi paremmassa kunnossa. Siksihän me emme hae siivoojiksi tai lähäreiksi, että ei tarvitse maata paareilla. Sinulla on aika huono mielikuvitus, jos et ymmärrä miten paljon voi tehdä työtä pelkästään tietokoneella. Aloja löytyy paljon. Suomessakin on neliraajahalvaantunut asiantuntija (voi olla useampikin), joka tekee töitä tietokoneella, johon on kytketty tarvittavat apuohjelmat ja laitteet.

Ihmettelen suuresti, miten olet päässyt lähihoitajaopinnot läpi.

Vierailija
370/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljän vuoden työttömyyden jälkeen olet oikeutettu täyteen palkkatukeen. Ensin kiinnostavaan paikkaan työkokeiluun ja sitten palkkatuella oppisopimuksella tutkinto. Noin pitkän työttömyyden jälkeen ei selkeästi ole mahdollisuuksia sille alalle, johon on aiemmin kouluttautunut ainakaan ilman työkokemusta.

Ap voi mennä myös palkkatuella omalle alalleen mihin kouluttautuikin. Eli tämä olisi se hyvä väylä. 

Entä kun on ollut monta kertaa palkkatukitöissä, työkokeilussa, sijaisena ja AMK tutkinto?

Vierailija
371/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni jalka alkoi vaivaamaan siivoustyössä vaikka tein sitä vähän aikaa. Kokeilin samaa työtä myöhemmin kun ei jalka vapaa-ajalla tuntunut miltään. Mutta en kestänyt kun kuukauden. Ja ikää vasta alle 40. Nyt tutkimuksiin menossa miksi näin. Pelottaa kyllä koska olen aina nauttinut fyysisestä työstä ja pelkään että kuolen henkisesti jos joudun tekemään aivoja vaativaa hommaa jossain näyttöpäätteellä.

Vierailija
372/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi käsitellään Irtisanomissuojan heikennys, joka koskee jokaista myös valtion ja kaupungin työntekijöitä. 

Vierailija
373/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menipä jollain tunteisiin :D

No enemmänkin musta tuntuu etten oikein älyä tuota ap:n tilannetta. Eikö saa kysyä, jos keskustelupalstalle ap on itse tilanteensa kertonut?

Siis duunia pitäisi saada mutta kun kysyy miten hoito- tai siivousala, niin vastaukseksi saa semmoisen sairaskertomuksen että mietin pitääkö

En ole ap, joka kertoi selkäongelmien vaikutuksesta työhön ja arkeen. En myöskään allekirjoittanut sitä ap:nä. En tiedä mikä päähänpinttymä sinulla on siitä, että joko siivous-hoitolala tai ei yhtään mitään. Vielä on paljon aloja jäljellä, jotka eivät ole fyysistä työtä.

Vierailija
374/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä, että saa irtisanoa vakituisia helposti. 

Eikä alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta. Voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee. 

Vierailija
375/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt kuin peruskoulun, kaikki työt loppuu liiallisen stressin takia koeajalla koska pälli leviää. Mitään diagnoosia ei ole muuta kuin saikkua jollain eri syillä. Tuputetaan mielialalääkkeitä joita syö ja jotka aiheuttaa sivuoireita, näihin eri lääkitys. Loppujen lopuksi ei ole enää kykenevä töihin ollenkaan mutta ei saa diagnoosia zombi.

Osa-aikatöitä hakenut mutta ei ole saanut, edes siivousta ja kassalle kyllä pääsi, ahdistui liikaa asiakkaista ja kestin viikon.

Olen oikeastaan siinä pisteessä että ei tämmöisen pitäisi olla olemassa ollenkaan kerta ei pärjää yhteiskunnassa ja saa kuulla loisivansa muiden rahoilla.

Menet te-kurssille ja hankit ammatin itsellesi. Tarjonta on monipuolista, eikä kaikissa ammateissa tarvita asiakaspalvelutaitoa.  Ei sille nyt kuule vaan muuta voi 

Ai oikein monipuolinen tarjonta. Täällä on tasan 1 koulutus ja sekin on rakennusalan koulutus. Alueella missä on juuri mennyt rakennusalan firmat konkurssiin. 

Vierailija
376/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaupoissa ja ravintoloissa on jatkossa töissä muutama vakituinen ja opiskelijat. 

Osa-aikatyötä ei enää tehdä. 

Avustan saa kotiin, kun maksaa palkkaa 40 h joka viikko. 

Vierailija
377/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla työtön neljä vuotta :D

Vierailija
378/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla työtön neljä vuotta :D

Siten kun ei kukaan palkkaa. 

Vierailija
379/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ap syyn miksi palkkatuki ei onnistu?

Palkkatukitöihinkin tarvitaan se työnantaja.

Vierailija
380/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaupoissa ja ravintoloissa on jatkossa töissä muutama vakituinen ja opiskelijat. 

Osa-aikatyötä ei enää tehdä. 

Avustan saa kotiin, kun maksaa palkkaa 40 h joka viikko. 

Miten eläkeläiset ja sairaat pärjäävät, kun ei saa enää avustajaa kotiin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi