Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hakenut töitä viimeiset 4 vuotta. Miten sosiaalietuuksien leikkaaminen auttaa minua työllistymään?

Vierailija
14.12.2023 |

En ihan ymmärrä logiikkaa. Voiko joku selittää?

Kommentit (497)

Vierailija
481/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mikset saa töitä? Kannattaisiko 4 vuodessa jo pysähtyä miettimään, miten saisi itsensä työllistyvämmäksi? Ei se vaan niin voi olla, että istutaan kotona maailmantappiin kitisemässä, ettei saa töitä, koska vahingossakaan ei itse voida tehdä tilanteen parantamiseksi mitään. Kuten työkkärin virkailija minulle sanoi, niin osa odottaa vaikka 10 vuotta, että se tarvittava koulutus tulee naapurikortteliin.... Jäin siis työttömäksi ja 4kk:n jälkeen tajusin, etten olekaan kuuminta hottia työmarkkinoilla. Keksin työllistävän lisäkoulutuksen idioottivarmalla työllistymisellä ja koulutus oli aika kaukana kotoa. He tukivat sen koulutuksen käymisen maksamalla ansiosidonnaista korotettuna ja 18 euroa/pv kulukorvausta. Ja kyllä, oli kaksi lasta kotona. Toinen alle kouluikäinen vielä. Yhteiskunnan kannalta kannatti. Sain heti töitä valmistumiseni jälkeen uudelleen, enkä jäänyt nelikymppisenä kitisemään sitä, etten saa töitä. Nyt ikää 51 ja ei pe

Valaiseppa, että mikä oli tämä mahtava ala, jolle työllistyit heti, lähihoitajako? Niitäkin on muuten työttömänä yli 5000.

Vierailija
482/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin osa-aikatöiden saaminen helpottuu, kun moni muu jää suosisti kotiin ennemmin kuin tekee sellaisia osa-aikaisuuksia joista ei hyödy senttiäkään suojaosuuksien poistuttua.

Olen tehnyt useampaa osa-aikaista työtä samanaikaisesti ja välillä ollut vain yksi 0-tuntisoppari. Työ on sellainen, ettei kukaan koskaan työllisty sillä kuin satunnaisesti. Saattavat kutsua töihin vain tunniksi tai pariksi. Työmatkoihinkin menee enemmän aikaa. Kuinkahan hallitus ajattelee sellaisten hommien hoituvat, jos leikkaavat suojaosan pois? Taloudellinen hyöty tunnin työkeikasta verojen ja matkakustannusten jälkeen olisi n. 4e ja aikaa kuluisi 3,5h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin osa-aikatöiden saaminen helpottuu, kun moni muu jää suosisti kotiin ennemmin kuin tekee sellaisia osa-aikaisuuksia joista ei hyödy senttiäkään suojaosuuksien poistuttua.

Olen tehnyt useampaa osa-aikaista työtä samanaikaisesti ja välillä ollut vain yksi 0-tuntisoppari. Työ on sellainen, ettei kukaan koskaan työllisty sillä kuin satunnaisesti. Saattavat kutsua töihin vain tunniksi tai pariksi. Työmatkoihinkin menee enemmän aikaa. Kuinkahan hallitus ajattelee sellaisten hommien hoituvat, jos leikkaavat suojaosan pois? Taloudellinen hyöty tunnin työkeikasta verojen ja matkakustannusten jälkeen olisi n. 4e ja aikaa kuluisi 3,5h.

Wolttilaiset tienaa 4 euroa per matka, tosin matka on lyhyempi. Ovat hankkineet 10 000 euron tienestejä. Tekevät ympäri pyöreää. Siitä vaan Wolttilaiseksi :)

etenkin palstan sairaat.

Vierailija
484/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ehdottaa uutta myyntiartikkelia apuvälinepuolelle:

Sormenjatke pyllynpyyhintään ja pyllynpesuun. Materiaali hieman joustavaa, pestävää ja desinfioitavaa. Sormenjatkeessa kohta, johon vesipaperin saa lukittua. Säätö voi olla epähygieenisempi kuin eri pituudet. 6-10 cm pituisia. Käytettävissä wc-pöntössä ja suihkussa.

Kiitos!

Vierailija
485/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskipalkkaisena, mielellään veroja maksavana ihmetyttää, minkälaiset ihmiset haluavat saada pienituloiset ja työttömät hirveään ahdinkoon ja samalla tukevat hyvä tuloisten veronkevennyksiä.

Itsekin olen ollut työtön ja köyhä opiskelija, ja minulla on vielä tuoreessa muistissa, miten jokaista hankintaa piti miettiä tarkkaan, ja kaupassa laskea jokaisen tuotteen hinta, jotta rahat riittävät. Ja tämä oli ennen ruoan hinnan nousua ja muun elämisen kallistumista.

Nyt noin 3k/kk tienaavana ei se muutaman satasen lisä palkassa tunnu missään, mutta pienituloiselle se olisi iso raha.

Täytyy olla joko täysin pihalla pienituloisen arjesta tai täysin sydämetön k-pää.

No esimerkiksi tällaisena alle keskituloisena yksinhuoltajana, joka saa ne minimielarit ja lapsilisän, muttei mitään tukia, ja itse maksaa kaiken, myös juuri 18 vuotta täyttäneen lapsen kuluja,  koska lapsi opiskelee (isä ei maksa enää mitään). Lapsi toki saa opintotuen, mutta se menee hänelle itselleen, minä maksan (kotona) asumisen, ruuat ym. Varmasti autokoulun, aikanaan takuuvuokran jne. 

Mitään muita tukia emme saa. Ole  jo tämän halvan taloni maksanut. Kyllä tympii katsoa kuinka osa ihmisistä vain makaa kotona, kun itse teen pitkää päivää töissä. Haluan myös opettaa lapseni työntekoon, en sossun luukulla notkumaan. Mutta ensin lasten on hoidettava opiskelut! 

Vierailija
486/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö lähettää kaupunginvaltuustoon kysymys saako tietyssä kaupungin yksikössä pitää kahvitaukoa 40 min ja käydä tunnin välein tupakalla.

Ei taida vakituisia kiinnostaa työnteko. 

Olin työkokeilussa paikassa missä istuttiin puolet ajasta ja kun esimies tuli paikalle hän kovasti pahoitteli kuinka hän vaan nopeasti nää asiat ettei meillä mene työt tiukille. Esimies korosti usein sitä kuinka heillä on tarvetta tekijöille koska töitä riittää. En usko että tiesi mikä on totuus. Kun esimies hävisi niin vakkarit kovan huokauksen kera menivät istumaan ja istunto saattoi kestää joskus puolitoista tuntia.

Kahvitauot oli aina puol tuntia ellei enemmänkin. Ei tarvitse kiinnostaa työnteko jos on töissä, riittää että tekee just ja just ettei tule valituksia. Ja mikäs siinä istuskellessa kun palkka juoksee!

Vierailija
487/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrättekö te ihmiset, että te-palveluissa on 7 757 työpaikkaa auki?

Kokopäiväistä ja kokoaikaista, eli sellaista, jolla elää.

Miettikää sitä hetki

Miettikää oikeasti. 7 757 paikkaa.

Näitä samoja paikkoja hakee 256 100 työtöntä.

Laskekaa ja kertokaa, selittäkää miksi syyllistätte työttömiä. kun työpaikkoja ei kertakaikkiaan ole.

Myöntäkää faktat ja lopettakaa työttömien haukkuminen.

Valtaosa työllistyy piilotyöpaikkoihin, joten ihan turha vertailu. Niitä pitää vaan itse aktiivisesti etsiä.

En tunne KETÄÄN joka olisi ikinä työllistynyt "piilotyöpaikkoihin". Ja työelämää takana yli 20 vuotta, ja mulla on laaja kaveripiiri...

Vierailija
488/497 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö lähettää kaupunginvaltuustoon kysymys saako tietyssä kaupungin yksikössä pitää kahvitaukoa 40 min ja käydä tunnin välein tupakalla.

Ei taida vakituisia kiinnostaa työnteko. 

Olin työkokeilussa paikassa missä istuttiin puolet ajasta ja kun esimies tuli paikalle hän kovasti pahoitteli kuinka hän vaan nopeasti nää asiat ettei meillä mene työt tiukille. Esimies korosti usein sitä kuinka heillä on tarvetta tekijöille koska töitä riittää. En usko että tiesi mikä on totuus. Kun esimies hävisi niin vakkarit kovan huokauksen kera menivät istumaan ja istunto saattoi kestää joskus puolitoista tuntia.

Kahvitauot oli aina puol tuntia ellei enemmänkin. Ei tarvitse kiinnostaa työnteko jos on töissä, riittää että tekee just ja just ettei tule valituksia. Ja mikäs siinä istuskellessa kun palkka juoksee!

Tyhmä töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä 

Vierailija
489/497 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et kouluttaudu ja muuta sinne missä on töitä Sun edut on pienet 

Vierailija
490/497 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillisesti kyllä. Tietenkään syy-seuraussuhde ei ole tuossa kausaalinen vaan ajatellaan, että jossain menee ihmisellä se raja ja hän alkaa yrittämään kovemmin, tekemään jotain toisin saadakseen sen työn.

Itsetutkiskelun paikka, jos et ole työllistynyt neljässä vuodessa: onko työnhakualue tarpeeksi laaja, palkkatoive realistinen, työnhakutapa oikea, voisiko aloittaa vapaaehtoistyöllä (saisi cv:hen muutakin kuin "olen ollut tuöttömänä"-rivin), entä osa-aikatyönahdollisuus tai opiskelu. Voitko rehellisesti sanoa itsellesi, että olet kääntänyt jokaisen kiven työtä etsiessä? Sillä sitä tässä haetaan.

Vierailija
491/497 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Auttaa työllistymään" eli todellisuudessa tämä tarkoittaa "hankaloittaa työllistymään". Lupaukset jne on varmoja tapoja kertoa asia juuri päinvastoin kuten olemme edellisten vuosien vaalilupauksia yms toimenpiteitä kuulleet. 

Päättäjillä on hirmuinen kiire saada kokoon ja revittyä niin eun kuin sotilasliitonkin jäsenmaksut kasaan ja keneltäpä ne rahat otetaan, kuin siltä väestönosalta, joka on jo muutoinkin kykenemätön puolustamaan etujaan. 

Niinhän se sanontakin menee, "köyhät kyykkyyn" . Suomen kokoinen hyvinvointivaltio on historiaa, kaikki se työ mitä edeltävät sukupolvet saivat aikaan, on romutettu. Viimeinen niitti oli itsenäisyyden kariutuminen, suomi on nyt miehitetty maa, alisteisessa asemassa antamassa lisää tilaa maailman ikäville ilmiöille. 

Vierailija
492/497 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

bidee on jo keksitty. Samoin pyyhe. Mutta, joo ongelma on tosi, sillä lihavien on hankalaa pyyhkiä ahterinsa wessakäynnin jälkeen ja yleensä tuotos on jotakin epämääräistä ripaskan sekaista tahmaa, jota on vaikea pyyhkiä. Siihen ei auta kuin ruokavaliomuutokset, ja liikunnan lisääminen. Mutta, myöhäistä silloin, kun paska on jo housuissa. Elintavat ja oikea ruokavalio ennaltaehkäisee todella paljon haittavaikutuksia, joita ei valitettavasti nuorella iällä kyetä hahmottamaan edes oikean tiedon turvin. Syödään mitä sattuu, milloin sattuu ja liikunnan osuus vuorokaudesta, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta on puhdas nolla tuntia. Ja sitten kärsitään kovasti ja ei ymmärretä, että vika on omissa valinnoissa. Mutta, kun pitää olla kivaa ja hyvää. 

Vierailija
493/497 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskipalkkaisena, mielellään veroja maksavana ihmetyttää, minkälaiset ihmiset haluavat saada pienituloiset ja työttömät hirveään ahdinkoon ja samalla tukevat hyvä tuloisten veronkevennyksiä.

Itsekin olen ollut työtön ja köyhä opiskelija, ja minulla on vielä tuoreessa muistissa, miten jokaista hankintaa piti miettiä tarkkaan, ja kaupassa laskea jokaisen tuotteen hinta, jotta rahat riittävät. Ja tämä oli ennen ruoan hinnan nousua ja muun elämisen kallistumista.

Nyt noin 3k/kk tienaavana ei se muutaman satasen lisä palkassa tunnu missään, mutta pienituloiselle se olisi iso raha.

Täytyy olla joko täysin pihalla pienituloisen arjesta tai täysin sydämetön k-pää.

No esimerkiksi tällaisena alle keskituloisena yksinhuoltajana, joka saa ne minimielarit ja lapsilisän, muttei mitään tukia, ja itse maksaa kaiken, myös juuri 18 vuotta täyttäneen lapsen

Okei. Eli katkera, itsekäs ja työttömille kateellinen (?!) kusipää.

Vierailija
494/497 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jännästooreja upeista työpaikoista ja uusista urapaikoista, joihin mennään vaikka olisi pieniä lapsia, satojen kilometrien päässä ja fyyfaa. Ylimielinen numero 8 kirjoittaja, mikä on tämä koulutuksesi ja käsittämätön työsi missä ei tarvitse ollenkaan pelätä työttömyyttä tai potkuja? Koska sellaista paikkaa ei olekaan. Toisekseen on paljon ihmisiä, jotka eivät saa ansiosidonnaista ja sillä ei voi enää opiskella ensi vuodesta lähtien.

Vierailija
495/497 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi tällaisena alle keskituloisena yksinhuoltajana, joka saa ne minimielarit ja lapsilisän, muttei mitään tukia, ja itse maksaa kaiken, myös juuri 18 vuotta täyttäneen lapsen

Niin sinä olet uhrautunut ja koska sinä et saa niin kateellisena haluat huonompiosaisten kärsivän? Sairasta ja täytyy olla harvinaisen pihalla oleva mulkku.

Vierailija
496/497 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#työvoimapula

Vierailija
497/497 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.

Olen eri, opiskellut ja etsinyt töitä samalla. Kuinka tukien leikkaus auttaa minua työllistymään?