Gallup! Viisikymppisenä kaksioon?
Hei te eronneet viisikymppiset. Minkä kokoiseen asuntoon muutitte eron jälkeen?
Kommentit (32)
Ihan olen pysyt okt:ssa, exälle hillot kouraan ja tuossa on ulko-ovi, näin on mennyt jo 10v.
Ei kai yksi ihminen kaksiota isompaa tarvitse?
Mulla tulee olemaan viisikymppisenä kolme alaikäistä lasta ja toivottavasti mieskin. Joten ei ainakaan kaksioon!
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä asunnon koolla? Sillä on väliä enemmän, minkälaista elämää elää, mitä tekee ja mitä saa.
Ap nyt kuitenkin halusi kysyä nimenomaan sitä, minkäkokoiseen muut ovat muuttaneet. Aloita sinä oma ketju noista muista aiheista jos ne ovat mielestäsi kiinnostavampia.
Mä olin alle 5-kymppinen eron aikaan ja muutin kolmioon. Tosin tytär muutti silloin vielä mukana, mutta en jatkossakaan halua kolmiota pienempään asuntoon kuin ehkä joskus eläkkeellä sitten. Ehkä en sittenkään, kun olisihan se kiva jos olisi vierashuone.
-tänä vuonna 50
En ole eronnut, mutta mietin kolmiosta kaksioon muuttamista. Ei siksi että haluaisin asua pienemmässä, vaan ainoastaan pienempien kustannusten takia. Toiveissa on myöhemmin siirtyä takaisin kolmioon, eli väliaikainen suunnitelma vain.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee olemaan viisikymppisenä kolme alaikäistä lasta ja toivottavasti mieskin. Joten ei ainakaan kaksioon!
Et liene sitten eronnut? Ap kysyi eronneilta.
Kaksiossa asun ja neliöitä on toistaiseksi enemmän kuin ikää. En kyllä keksisi kaivata enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et liene sitten eronnut? Ap kysyi eronneilta.
Ehkä hällä joku hoito
Muuten voisin, mutta jos lapsi tulee lomalle niin ei ole omaa tilaa :(
juntit vieläkin luulevat että asunnon koko merkitsee varallisuutta päinvastoin juntit maksavat älyttömiä vastikkeita sekä arvostelevat muita vaan vuokralaisiksi olemme juntin sijoitus asunnossa vuokralla maksamme vähemmän vuokraa kuin hän vastiketta luulee rassukka että asunnon tontin arvo nousee.
Kaksio. Se tuo oikean kodin tuntua. Sattumalta sijaitsee ihan paraatipaikalla matkojen kannalta.
Muitakin harkitsin. Kolmio olisi lopulta ollut liian iso. Tässäkin on iso olohuone, joka oli aluksi vajaakäytössä. Yksiöstäni tekemään tiedusteluun ei vastattu, toisen kanssa oli jotain muuta häikkää. Tämä on oikein hyvä toistaiseksi.
Meillä on nyt vaimon kanssa parvekkeellinen ja saunallinen kolmio Helsingin keskustassa. Jos tulisi ero, miettisin, maksaisinko vaimon ulos vai myytäisiinkö tämä. Jos myytäisiin, mahtuisin oikein mainiosti 40m2 kaksioon tai 30m2 yksiöönkin, jossa on alkovi.
Minä etin kaksiota tai pientä kolmiota. Olen 56v, eronnut ja nuorin lapsi muuttaa kohta kotoa. Sen verran tilaa toivon, että opiskelijslapset mahtuu tarvittaessa yöpymään.
Mulla on kolme lasta. Ovat jo muuttaneet pois kotoa, mutta ahdasta olisi kaksiossa, kun tulevat käymään.
Tärkeitä lienee että se on koti ja että se tuntuu kodille, omalle kodille
varsinkin hämeessä syksyisin kun mummot ja papat muuttavat riihistään rt tai kt asuntoihin ostavat halvimman kälysimmän n,asunnon.alkavat muita neuvomaan opastamaan hissiä ei saa käyttää klo 21.00 jälkeen samoiten vessaa ei saa käyttää autoa ei saa käynnistää ennen klo 07,00 sitten kun heille valkenee että me muut omistamme paljon enemmän kuin he alkavat selitellä luulin teitä vaan vuokralaiseksi.
40 neliötä. Se on vanha sijoitisasuntoni joten kun muutan sinne ja myyn perheasunnon ja sijoitan rahat, niin asumiskulut pienenevät ja pääomatulot kasvavat. Voi käyttää lisätulot johonkin kivaan mieluummin kuin pitää kiinni seinissä.
N50+
Mitä väliä asunnon koolla? Sillä on väliä enemmän, minkälaista elämää elää, mitä tekee ja mitä saa.