Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne on huijareita jotka sanoo että 30 eurolla saa viikon ruuat!

Vierailija
14.12.2023 |

tulin juuri lidlistä ja meni 22e ja näillä elää 3 päivää. Sitten pitää taas mennä kauppaan ja yksineläjä hoikka nainen olen.

2 lounasta päivässä, aamupala, välipala jne

paketti seitiä

2 ruokakermaa

2 maitoa

tomaatteja

pakastevihanneksia pussi

jauhelihaa

spagettia

pastakastike

kaurapuuroa

kananamunia

kinkkusuikaleita

omenia

banaania

leipää pussi

Jos eläisin 30e viikko, en saisi siis syötyä edes kohta lounasta päivässä eli lounas ja illallinen?

Kommentit (266)

Vierailija
161/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi kaksi kysymystä teille, jotka syötte tosi halvalla:

Eli syöttekö ruokaa, josta myös tykkäätte? Vai ostatteko vain, mitä saatte mahdollisimman halvalla, ruoan maulla ei niin väliä?

Ja te, jotka teette kattilallisen ja vuoallisen ruokaa, josta syötte monta päivää, niin miten iso kattila tai vuoka on käytössä? On aika olennainen tieto.

Miksi tätäkin jotkut alapeukuttaa? Ihan asiallisia kysymyksiähn nämä ovat.

Vai onko jonkun mielestä ihan sama, onko kattila pari litraa vai viisi litraa vetävä? Ihan yhtä paljon tulee ruokaa, kun täyteen tekee?

Vai osuiko arkaan kohtaan, kun ei ole varaa syödä hyvänmakuista ruokaa? Vai mitä helve*tiä?

No, joo, trolleja vissiin kaikki.

Mä kerron illempana sitten mun ens viikon ruuat, kunhan tässä kello tulee 20:00 ja kauppakierrokseni alkaa. Saatte sitten ihan pähkäillä vapaasti syönkö terveellistä vai pelkästään halpaa. Oma mielenkiintonsa tässä syntyy siitä, ettei koskaan voi tietää, mitä on alelaarissa, joten ei tule joka viikko samaa, vaikka kuinka yrittäisi.

Kattilassa en ole ruokaa tehnyt varmaan puoleen vuoteen, kaurapuurotkin mittaan veden kera käytettyyn ja pestyyn valmisruokamuovirasiaan ja mikrossa käytän. Samat sävelet olisi, vaikka olisi partneri syömässä ja hän saisi syödä ihan vapaasti omat alemuonansa tai ostaa normihinnalla.

-winner-

Vierailija
162/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ostat 5 kg perunoita ja kaikki muu ale-laarista niin varmasti riittää tuo 30e

perse kyllä laulaa kahden edestä..

Vaikea ostaa ale-laarista kun rikkaat ovat hamstranneet sieltä kaiken. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta aloituksesta itselle riittäisi:

-jauhelihaa kahden päivän ruokiin

-viikossa menee kanamunia ehkä 3-5

-maitoa 1 l riittää usein viikoksi

-leipäpussi koosta riippuen 4-7 pv

-spagetti useampi viikko,kun ei useana päivänä tee,välillä perunaa tai riisiä esim.

Vierailija
164/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittoa, banaaneja, omenoita, puuroa, soijarouhe makaronilaatikkoa, porkkanat, perunat yms. Kyllä saa viikon ruoat 30€.

Vierailija
165/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä 30 eurolla saa viikon ruuat. ostaa vaikka pelkkiä perunoita ja  mussuttaa niitä. ei se fiksua ole eikä terveellistä mutta ei tolla dieetillä heti kuole

Ostaisin koko rahalla kananmunia.

Jos olisin rajan pinnassa, niin tietysti olisin käynyt päivällä trokaamassa 30e:n edestä ostettuja kananmunia naapureille, saanut bensat niillä ilmaiseksi ja varmasti olisi jäänyt useampi kymppi tai satanen vielä ostaa sitten itse kotiin palattua ihan mitä sapuskaa vaan haluaa.

-winner-

Vierailija
166/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi saada, jos ostaa ainoastaan ruuat,eli ei sisällä wc-paperia,meikkejä,siteitä,pesuaineita,suodatinpusseja yms. Vain ruuat. Käyn nyt kerran viikossa ruokaostoksilla ja kyllä sillä saan itselleni ruuat viikoksi. Edellyttäen että kaapista löytyy hiutaleita,muuta kuivamuonaa,säilykkeitä,pakasteita.

Lisäys, eli tähän kuuluu maito,jogurttia,kasviksia,tomaattia,kurkkua,hedelmiä,leipää,voita,juustoa,kalaa,jauhelihaa jne...

Olen eri. Mutta joo, mulla kuuluu ainakin. Tomaattia ja kurkkua en osta talvella. Niitä on säilöttynä kellarissa. Leivän leivon itse tai ostan kilon limpun viikoksi riittää ja maksaa 3 e. Voita ostan kerran kuussa paketin 250 g. Ostin tänään ison kasan kasviksia ja hedelmiä. Porkkanat kilo 99 senttiä, kaksi fenkoolia 1,23 e. Kaksi kesäkurpitsaa 2 e yht. tuoretta pinaattia jättipussin 2 e. Valkoisen ja punaisen kaalinpään ja kukkakaalia, taisivat maksaa alle 3 e yht. Klementiinit olivat 1,69 e kilo ja muutama kiivi jotak maksoivat 1,70. Hapankaalia, pottuja ja erilaisia sipuleita löytyy kellarista. Sieniä ja marjoja pakasteessa sekä riistaa metsästäjältä ja tarjouksista kaloja pakastettu. Ei mullakaan ole kuin kuin yhdistelmäkaapissa kolmen lootan pakastin, mutta sinne mahtuu ihmeen paljon. Juustoja haen kerran kuussa kilon Pecorinon, se on 10e. Syksyllä ostan 5 litraa neitsyt oliiviöljyä suoraan myllystä se, on 50-60 satsi mutta riittää talven yli hyvin, juuri ostin.

Vierailija
167/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa syödä suositusten mukaisesti kalaa joka viikko kaksi kertaa, niin kyllä 30 euroa tekee aika tiukkaa. Mä syön pääsääntöisesti kasvisruokaa ja voisin kuvitella, että ihan hyvää ja terveellistäkin ruokaa saisi koko viikoksi noin kolmellakympillä, mutta kala ei siihen budjettiin mahdu. Lihan korvaaminen pavuilla säästäisi tässä listassa kuitenkin monta euroa.

Kaksi purkkia tonnikalaa viikossa maksaa noin 3€ ja kalaa niissä on noin 300g. Ei ole kallista minun mielestä.

Vierailija
168/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli syöttekö ruokaa, josta myös tykkäätte? Vai ostatteko vain, mitä saatte mahdollisimman halvalla, ruoan maulla ei niin väliä?

Ja te, jotka teette kattilallisen ja vuoallisen ruokaa, josta syötte monta päivää, niin miten iso kattila tai vuoka on käytössä? On aika olennainen tieto.

Tietysti syödään ruokaa josta tykätään, edes jonkun verran. Jos söisin vain herkkuruokaani eli pizzaa ja täytettyjä patonkeja ei 30€/vk riittäisi. Niihinkin varmasti kyllästyisi aika nopeasti.

Minulla on suurin kattila muistaakseni 4 litraa ja kun teen keiton sillä (ei ole piripintaan täysi) syön siitä 4-5 päivää kahdesti päivässä. En tykkää keitosta yleensä joten teen harvoin.

Vuokaan mahtuu esimerkiksi just ja just kilo perunasipulisekoitusta ja kinkkusuikaleita pussi. Syön siitä 4-5 päivää, kaksi kertaa päivässä.

Kasari on noin 10 cm reunoilla ja siihen teen esimerkiksi risoton ja syön tästä myös sen 4-5 päivää, kahdesti päivässä. Kasari puolillaan. Annokset on reiluja. Lisäksi vihanneksia ja joskus leipäpala. 

Vierailija
169/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100 euroa kuukaudessa ruokaan-ketjussa suurin osa kyllä puhuu puuta heinää, eikä kunnon esimerkkejä päivittäisestä syömisestä ikinä anneta.

Minä annoin esimerkkejä siellä mutta kukaan ei uskonut. 

Minäkin jossain ketjussa. Joku raivostui silmittömästi ja sanoi valehtelijaksi. Eivät nämä esimerkkejä halua vaan haluavat riehua.

Yleensä ne on kyllä nämä halvalla syöjät, jotka hyökkää kritisoijien kimppuun, johtuneeko sitten kaloreiden ja vitamiinien puutteesta. Esimerkkien perusteella osalla jää kalorit niin alas, ettei aikuinen ihminen normaalilla aineenvaihdunnalla voi mitenkään niin vähällä energialla pärjätä. Haukutaan tyhmäksi jos kaikilla ei ole mitään -60 % ilta-ale-apajia jatkuvasti saatavilla. 

Tyypillinen esimerkki on: aamulla veteen keitetty puuro, lämpimänä ruokana kaalta ja papuja tai juureksia iltapalaksi omena ja teetä.

Vierailija
170/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi kaurapuuro maitoon tehtynä ja yksi muna. Teepussi 10c

Maito 1e

Kaurahiutaleet 1e

Kananmunat 2e

Teepussi 10c

Lounaaksi makaroni ja spagetti tästä kolme lounasta

1pss makaroni 50c

1 tomaattimurska 80c

1 jauhelihapaketti 3e

Päivälliseksi perunamuusi ja kalapuikot kolme päivälistä

2kg perunoita 1.5e

Kalapuikot 2.5e

Iltapala maustamaton jugurtti 1.5e ja banaani sekaan niitä kaurahiutaleita 

Banaani 1e kilo

Tomaattikeitto ja leipä syö lounaana kaksi päivää

Tomaattimurska 80c

Paseerattu tomaatti 80c

Liemikuutio 10c

Leipää 1.5

Margariini euro

Päivällinen kanapasta syö kaksi päivällustä

50c makaroni

3e paustisuikale

75c ruokakerma

Kasvisnuudelit kaksi syömäkertaa

Ruokakerma 75c

Nuudelipaketti 1e

Wokkivihannrkset 1.5e

Paistetut nakit ja makaroni kaksi syöntikertaa

Nakit 10kpl 2e

Makaroni 50c

Jämiäkin jää ja rahaa jää yli pari euroa jolla voi ostaa pari mandariinia ja pussin porkkanaa.

Vierailija
171/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti syödään ruokaa josta tykätään, edes jonkun verran. Jos söisin vain herkkuruokaani eli pizzaa ja täytettyjä patonkeja ei 30€/vk riittäisi. Niihinkin varmasti kyllästyisi aika nopeasti.

Minulla on suurin kattila muistaakseni 4 litraa ja kun teen keiton sillä (ei ole piripintaan täysi) syön siitä 4-5 päivää kahdesti päivässä. En tykkää keitosta yleensä joten teen harvoin.

Vuokaan mahtuu esimerkiksi just ja just kilo perunasipulisekoitusta ja kinkkusuikaleita pu

Kilo perunaa ja pussi kinkkusuikaleita (300g?) eli ruuan paino on 1,3 kg jaettuna kymmeneen annokseen? Oikeastiko 130 grammaa ruokaa on reilu annos? 

Vierailija
172/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100 euroa kuukaudessa ruokaan-ketjussa suurin osa kyllä puhuu puuta heinää, eikä kunnon esimerkkejä päivittäisestä syömisestä ikinä anneta.

Minä annoin esimerkkejä siellä mutta kukaan ei uskonut. 

Minäkin jossain ketjussa. Joku raivostui silmittömästi ja sanoi valehtelijaksi. Eivät nämä esimerkkejä halua vaan haluavat riehua.

Yleensä ne on kyllä nämä halvalla syöjät, jotka hyökkää kritisoijien kimppuun, johtuneeko sitten kaloreiden ja vitamiinien puutteesta. Esimerkkien perusteella osalla jää kalorit niin alas, ettei aikuinen ihminen normaalilla aineenvaihdunnalla voi mitenkään niin vähällä energialla pärjätä. Haukutaan tyhmäksi jos kaikilla ei ole mitään -60 % ilta-ale-apajia jatkuvasti saatavilla. 

Minä olen varmaankin lukenut kaikki ruokaan liittyvät keskustelut enkä koskaan ole tuollaisia esimerkkejä nähnyt, en yhden yhtäkään. Taisit vähän liioitella mutta saahan siitä näyttävämmän kommentin aikaiseksi. Kannattaa muistaa myös se että kaikilla ei todellakaan ole normaalia aineenvaihduntaa johtuen erilaisista sairauksista ja lääkityksistä ja siksi ruokamäärät ja kalorimäärät on pieniä ettei lihoisi sairaalloisen suureksi.

Vierailija
173/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokaan mahtuu esimerkiksi just ja jus

Minulle on, lisäksi lautaselle tulee salaattia tai leipää.

Vierailija
174/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on suurin kattila muistaakseni 4 litraa ja kun teen keiton sillä (ei ole piripintaan täysi) syön siitä 4-5 päivää kahdesti päivässä. En tykkää keitosta yleensä joten teen harvo

130 grammaa on alle puolet pienestä 300 gramman einesrasiasta, on kyllä todella pikkulinnun annos, muutama pieni lusikallinen lautaselle ruokaa. 

Vierailija
175/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullakin menisi nuo kaikki ruoat noin kolmessa päivässä tai neljässä. Olen 45 kg pienikokoinen nainen ja paino ollut vuosia sama. Tuossahan oli hyviä ja monipuolisia ruoka-aineita kuten kuuluu ollakin, ei mitään mättöruokaa.

Vierailija
176/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran viikossa kaupassa ja pari loppupäivää ennen uutta kauppareissua kitkuttelen esim. puurolla ja lähes tyhjästä jääkaapista kasaan loppurippeistä syömistä. Ja jos leipä loppuu,leivon esim. sämpylöitä tai rieskaa. Yritän keksiä vaikka mitä,esim. jos haluan herkkua, en sorru menemään ostamaan suklaata vaan kyhään vaikka lettuja ja samalla säästän ja en lihokaan kun en heti mene välillä jotain herkkua ostamaan :). Vasta sitten kauppareissulla saan taas ostaa ja ostan taas jotain herkkuakin :). Ja jos maito kerkeää vaikka loppumaan,juon vettä ja jos on jogurttia ja juustoa,niin siinä tulee jo kalsiumiakin.

Vierailija
177/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalaksi kaurapuuro maitoon tehtynä ja yksi muna. Teepussi 10c

Maito 1e

Kaurahiutaleet 1e

Kananmunat 2e

Teepussi 10c

Lounaaksi makaroni ja spagetti tästä kolme lounasta

1pss makaroni 50c

1 tomaattimurska 80c

1 jauhelihapaketti 3e

Päivälliseksi perunamuusi ja kalapuikot kolme päivälistä

2kg perunoita 1.5e

Kalapuikot 2.5e

Iltapala maustamaton jugurtti 1.5e ja banaani sekaan niitä kaurahiutaleita 

Banaani 1e kilo

Tomaattikeitto ja leipä syö lounaana kaksi päivää

Tomaattimurska 80c

Onpa sulla halpa kauppa. Missä on noin halpoja?

Paseerattu tomaatti 80c

Liemikuutio 10c

Leipää 1.5

Margariini euro

Päivällinen kanapasta syö kaksi päivällustä

50c makaroni

3e paustisuikale

75c ruokakerma

Kasvisnuudelit kaksi syömäkertaa

Ruokakerma 75c

Nuudelipaketti 1e<

Vierailija
178/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"130 grammaa on alle puolet pienestä 300 gramman einesrasiasta, on kyllä todella pikkulinnun annos, muutama pieni lusikallinen lautaselle ruokaa. "

Kilo Kotimaista perunasipulisekoitus = 740kcal, 300g Snellman kinkkusuikaleet = 330kcal, laitetaan vielä hövelisti 4dl 15% ruokakermaa = 640kcal eli yhteensä ~1700kcal.

170kcal / annos. Vaatii "jonkun verran" lisukkeita kylkeen että tuolla seuraavaan ateriaan asti pärjää. Vertailun vuoksi Kokkikartanon eineskiusausannos on tuon 300g ja 420kcal, eikä sekään varsinaisesti mikään tuhti annos ole. 

Vierailija
179/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon ostat kolmeksi päiväksi. Et kertonut, paljonko mitäkin tuotetta tuossa on, mutta mietitään nyt karkeasti. Sanot ostaneeksi seitiä, jauhelihaa ja kinkkusuikaleita. Pakasteseitipaketti on kai tyypillisesti 300g, jauhelihapaketti 400 g ja kinkkusuikalepaketti 200g. 

Lasken Cittarin hinnoilla. Yksi kattilallinen kalakeittoa (seitipaketti+keittojuurespussi+pari fondiannosta) maksaisi 6.65€. Tuollainen kattilallinen riittää nelihenkiselle lapsiperheelle, joten yhdelle hengelle se riittää kahteen tai kolmeen ateriaan. Eikä tuo ole edes halvin tapa tehdä kalakeittoa. 400g jauhelihapaketista tekee kastikkeen, joka riittää ainakin 4 aterialle. Kinkkusuikaleista tekee aterian ainakin kahdelle tai kolmelle aterialle. Eli nopeasti laskettuna olet ostanut pääainesta 8-10 aterialle, vaikka tarvitset vain 6 ateriaa. Kananmunat ovat vielä käyttämättä. Mihin tarvitset niitä?

Valmis pastakastike on kallista. Jauhelihakastikkeen tekemiseen riittää hyvin tomaattimurska + mausteet (joita ei tarvitse ostaa edes viikoittain). Tomaattimurskaa saa 400g tölkin alle eurolla.

Jatketaan. Omenat. Mikä lajike ja paljonko? Cittarissa Idared maksaa 0.65€/kg, joka yhdessä banaanien kanssa riittänee kolmelle päivälle.

Huolellisella suunnittelulla, halvemman vaihtoehdon valitsemalla ja vähentämällä lihan osuutta ruuassa saat noista ostoksistasi useamman euron pois tinkimättä juurikaan ruuan terveellisyydestä.

Vierailija
180/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sinun yhden päivän ruuat riittäisi minulle viikoksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän