Ne on huijareita jotka sanoo että 30 eurolla saa viikon ruuat!
tulin juuri lidlistä ja meni 22e ja näillä elää 3 päivää. Sitten pitää taas mennä kauppaan ja yksineläjä hoikka nainen olen.
2 lounasta päivässä, aamupala, välipala jne
paketti seitiä
2 ruokakermaa
2 maitoa
tomaatteja
pakastevihanneksia pussi
jauhelihaa
spagettia
pastakastike
kaurapuuroa
kananamunia
kinkkusuikaleita
omenia
banaania
leipää pussi
Jos eläisin 30e viikko, en saisi siis syötyä edes kohta lounasta päivässä eli lounas ja illallinen?
Kommentit (266)
kyllä 30 eurolla saa viikon ruuat. ostaa vaikka pelkkiä perunoita ja mussuttaa niitä. ei se fiksua ole eikä terveellistä mutta ei tolla dieetillä heti kuole
Vierailija kirjoitti:
kyllä 30 eurolla saa viikon ruuat. ostaa vaikka pelkkiä perunoita ja mussuttaa niitä. ei se fiksua ole eikä terveellistä mutta ei tolla dieetillä heti kuole
no niin kai saa joten siinä olet oikeassa
Ei ole mahdollista että tuo kaikki menee kolmessa päivässä. Huijaat.
Siinäpä se kun on huomioitu , että ihminen yleensä tarvitsee kaksi ateriaa päivässä. Ja jos ne tekee itse niin milään satanen kuukaudessa tai 30 viikossa ei riitä. Usein näissä halpalaskelmissa on jätetty pois lounas.Ruoka on vain jotain kevyttä iltapalaa ja kaurapuuroa.
Teen kaikki ateriat kotona, kahden ihmisen ruoat kuukaudessa maksavat n.500. Olen vielä aika säästäväinen, mitään ei mene hukkaan. Syömme tosin hyvää kalaa, johon kuluu paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin nuo lounas aineet menee... Seiti ja kastike ja spagetti ja jauheliha. Sitten taas pitää ostaa uudet lounas aineet. Muista jää jotain esim kaurahiutaleista ja kanamunia yms. Mutta kuitenkin 3 päivän jälkeen pitää mennä kauppaan. ap
Tosta tulee kalasoppa kermalla ja vihannekset, siitä syöt ainakin 3-4 kertaa. Jauheliha, spagetti, pastakastike, syöt 3-4 kertaa. Kananmunia, tomaattia, kinkkusuikaleita, teet parina päivänä kolmen munan munakkaan. Kyllä tuolla elää viikon kun on vielä kaurapuuroa, jolla voi parina päivänä kuitata lounaan. Ja 8 euroa jäi vielä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kun ei syö, niin riittäähän tuo pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tosta tulee kalasoppa kermalla ja vihannekset, siitä syöt ainakin 3-4 kertaa. Jauheliha, spagetti, pastakastike, syöt 3-4 kertaa. Kananmunia, tomaattia, kinkkusuikaleita, teet parina päivänä kolmen munan munakkaan. Kyllä tuolla elää viikon kun on vielä kaurapuuroa, jolla voi parina päivänä kuitata lounaan. Ja 8 euroa jäi vielä.
Öhh.. kalasoppa ja yksi annos sisältää vain kermaa ja 3 kalapalaa? ei ole mielestäni lounas. Seitipaketti on 300g seitiä, se pitäisi jakaa neljään osaan eli 100g seitiä annos? Just... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öhh.. kalasoppa ja yksi annos sisältää vain kermaa ja 3 kalapalaa? ei ole mielestäni lounas. Seitipaketti on 300g seitiä, se pitäisi jakaa neljään osaan eli 100g seitiä annos? Just... :D
Hällä oli myös pakastevihanneksia pussi. Kyllä riittää hyvin 100 g kalaa/nuppi kalasoppa-annoksessa.
Vettä, maitoa, kermaa mitä nyt haluaa siihen soppaan.
Jos haluaa, voi tuolla 8 eurolla ostaa muutaman perunan ja yhden sipulin sinne soppaan, jää vielä 7 euroa.
Eron jälkeen, kun olin vähällä rahalla, mä söin joka 2 viikko puuroa, 3 - 4 krt päivässä.
Kiloja lähti, arvot parani ja rahat riitti.
Helpostihan sitä pääsee vielä halvemmallakin, jos ostaa vaikka vain makaroonia ja kalapuikkoja.
En jaksaisi viikossa syödä noin paljon, mitä avaajan listalla on.
100 euroa kuukaudessa ruokaan-ketjussa suurin osa kyllä puhuu puuta heinää, eikä kunnon esimerkkejä päivittäisestä syömisestä ikinä anneta.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se kun on huomioitu , että ihminen yleensä tarvitsee kaksi ateriaa päivässä. Ja jos ne tekee itse niin milään satanen kuukaudessa tai 30 viikossa ei riitä. Usein näissä halpalaskelmissa on jätetty pois lounas.Ruoka on vain jotain kevyttä iltapalaa ja kaurapuuroa.
Teen kaikki ateriat kotona, kahden ihmisen ruoat kuukaudessa maksavat n.500. Olen vielä aika säästäväinen, mitään ei mene hukkaan. Syömme tosin hyvää kalaa, johon kuluu paljon rahaa.
Meillä kahden on n.600-700e riippuen käydäänkö ulkona syömässä tai työpaikkaruokalassa eikä tehdä kaikkea itse.
Jos syö paljon halpoja juureksia (uunissa paistettuina punajuuret, porkkanat, sipulit, perunat ovat oikein hyviä), niin varmaan sitten onnistuu. Leipää voi tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Jos syö paljon halpoja juureksia (uunissa paistettuina punajuuret, porkkanat, sipulit, perunat ovat oikein hyviä), niin varmaan sitten onnistuu. Leipää voi tehdä itse.
Mutta terveelliseen syömiseen kuuluu myös kala, marjat, liha yms
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki emme ole 45-kiloisia lukemista ja kutomista harrastavia mummoja kiikkustuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Valkoisen vehnäleivän tekeminen on halpaa, ruisleivän ei todellakaan ole jollei pääse jostain leipurin tukusta ostamaan jauhoja.
30 eurolla saa helposti viikon ruuat yhdelle.
Se on kyllä totta että sillä rahalla ei mitään turhaa ostella, kuten talvella tomaatteja,
eikä välipaloilla herkutella.
Kaikki eivät välitä terveellisestä monipuolisesta sekä säännöllisestä ruokavaliosta. Hienoa että panostat terveeseen nornaaliin elämään.