Ne on huijareita jotka sanoo että 30 eurolla saa viikon ruuat!
tulin juuri lidlistä ja meni 22e ja näillä elää 3 päivää. Sitten pitää taas mennä kauppaan ja yksineläjä hoikka nainen olen.
2 lounasta päivässä, aamupala, välipala jne
paketti seitiä
2 ruokakermaa
2 maitoa
tomaatteja
pakastevihanneksia pussi
jauhelihaa
spagettia
pastakastike
kaurapuuroa
kananamunia
kinkkusuikaleita
omenia
banaania
leipää pussi
Jos eläisin 30e viikko, en saisi siis syötyä edes kohta lounasta päivässä eli lounas ja illallinen?
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
kyllä 30 eurolla saa viikon ruuat. ostaa vaikka pelkkiä perunoita ja mussuttaa niitä. ei se fiksua ole eikä terveellistä mutta ei tolla dieetillä heti kuole
Miksi ihmeessä pitäisi ostaa pelkkiä perunoita? 30 eurolla saa paljon muutakin. Itselläni kuluu ruokaan melko vähän rahaa, ja kun kuulen enemmän rahaa käyttävien ruokalistoja, huomaan syöväni monipuolisemmin kuin he.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan täysjärkinen ei haaskaa rahojaan ruokakermaan. Maksat enemmän vähemmästä, kuin meijerillä on jatkettu kermaa vedellä...
Jos ruoka olevinaan vaatii kermaa, voi tuo sen saman maun halvemmalla. Ja säilyy loputtomiin.
Ja maustetut kermat ne vasta ääliömäisyyden huippu onkin. Miten laiska täytyy olla, ettei viitsi edes ruokaansa itse maustaa?
Mikä siinä on, että osa teistä ei osaa keskustella asiallisesti? "Kukaan täysjärkinen..." Kai sitä voi omaa asiaansa puolustaa muita haukkumatta?
Hyviä asioita, kaikessa ei voi tai ehkä kannata tinkiä. Monipuolinen ruokavalio on osana terveyttä, hyvinvointia sekä elämää.
Jos söisin vain yhden aterian, niin laihtuisin melko nopeasti, varmaankin voisin testata tuota 30 euroa viikossa dieettiä?
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa tapauksessa kerrotaan kauppaostokset. Mutta sitten on omat juurekset, metsästä poimitut marjat ja itse metsästetty liha lisäksi. Myös niille pitäisi (siis varastosta käytetyille ruoka-aineille) laskea hinta. Silloin oltaisiin lähempänä todellista hintaa, joka ruokaan kuluu. Marjat on joo ilmaisia, mutta kyllä esim. Riista on kallista (metsästysvälineet eivät ole ilmaisia jne.) .
Minä saan ilmaista riistaa - tai ilmaista ja ilmaista. Metsästysseura laittaa jouluisin pienen nyssäkän hirveä tai peuraa, koska saavat käyttää metsäämme. Puolison työkaveri dumppaa meille syksyisin edellisen vuoden lihoja, joita ei ole ehtinyt syödä enne uutta metsästyskautta. Vaihtarina saa polttopuuta, kunhan hakee itse metsästämme. Kasvatan kasvimaalla runsaasti vihanneksia. Lasken niille siihen kasvatukseen kuluneen hinnan (siemenet, lannoitteet, jyvitetty osuus uusista työkaluista jne) mutta en kyllä laske sitä, että olen nämä tilukset ostanut 30 vuotta sitten. Ostin tämän kodiksi ja siihen sen raha on korvamerkitty, ei ruokakustannuksiin...
Minäkin teen laskelmia, en laske hintaa marjoille koska ne on kyllä ilmaisia. Laskelmissa ne on vaan sitten esim puuron lisuke tai ei-pakollinen välipala/jälkiruoka eli ilmankin pärjää mutta maistuuhan se puuro paremmalta marjoilla kuin ilman.
Jos itse onkii/pilkkii (ei maksullisia lupia), käyttää samoja välineitä vuodesta toiseen ja tonkii itse madot niin kalakin voi olla ilmaista. Itse ongin pikkukalaa koirille, siinä se on rikkana rokassa vaikka määrä olisi pieni.