Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne on huijareita jotka sanoo että 30 eurolla saa viikon ruuat!

Vierailija
14.12.2023 |

tulin juuri lidlistä ja meni 22e ja näillä elää 3 päivää. Sitten pitää taas mennä kauppaan ja yksineläjä hoikka nainen olen.

2 lounasta päivässä, aamupala, välipala jne

paketti seitiä

2 ruokakermaa

2 maitoa

tomaatteja

pakastevihanneksia pussi

jauhelihaa

spagettia

pastakastike

kaurapuuroa

kananamunia

kinkkusuikaleita

omenia

banaania

leipää pussi

Jos eläisin 30e viikko, en saisi siis syötyä edes kohta lounasta päivässä eli lounas ja illallinen?

Kommentit (266)

Vierailija
181/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tekee ruokaa itse, niin tarvitaan hirveä määrä kalliita lisukkeita ja mausteita ja muita, tuossakin oli pastakastike ja kinkkusuikaleet jne. nuo maksavat jo yhtä paljon kuin 3 mikroateriaa ja hintakin on silloin 3 kertainen.

Miten niin tarvitsee lisukkeita? Yksinkertainen jauhelihakastike:

400g jauhelihaa

2-3 sipulia

pari tölkkiä tomaattimurskaa

mustapippuriarouhetta + jotain yrttimaustetta

hieman ruokaöljyä

Ei maksa ihmeitä ja riittää vähintään 4-6 hengelle. Eikä tarvita mitään kalliita valmiskastikkeita. Jos haluaa lisätä riittoisuutta, niin heittää sekaan tölkillisen linssejä tai papuja, ja pannullinen riittää varmaan 8 annokseen. Tölkillinen maksaa ehkä euron. Halvemmaksi tulisi hankkia hankkia pavut tai linssit isommassa erässä kuivattuina ja keittää itse.

Vierailija
182/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää syytellä huijareiksi ihmisiä jotka onnistuvat säästämään ja käyttää todisteena omaa kauppalistaa, jossa ei ole pyritty säästämään. Ap osti mitä mieli tekee ja nyt huutaa että häntä on huijattu, kun lasku olikin isompi. 

Pakko kyllä sanoa että ei tuo nyt mikään kovin holtiton lista ollut :D Eihän siellä ole edes karkkeja, sipsejä tai yhtään eineksiä, ei pastilleja, purkkaa, suklaata, vanukkaita, jugurtteja, vaan perusruoka-aineita.

Asian sivusta totean myös että kannattaa miettiä ostoksiaan REALISTISUUDEN kannalta, tuntea itsensä. Eikä vain sen kannalta että onko se superhalpaa. 

Oletko sellainen ihminen joka jaksaa vääntää jotain juureksista, ja pitääkö niistä? Ne mätänevät kaappiin vain sitten, ja rahaa sekä ruokaa menee hukkaan.  Mielestäni kannattaa ostaa vain ruokaa, jonka tietää varmasti menevän, ja osa sellaista mikä menee, mutta myös ei pilaannu kovin nopeasti. Minun olisi esimerkiksi typerää ostaa litran purkki jugurttia kun en saa syödyksi sitä. Minulle on järkevämpää ostaa toisinaan pari pientä jugurttia, koska ne syön varmasti vaikka jos tarkastelee pelkkää kilohintaa, olisi järkevämpi ostaa se iso purkki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tekee ruokaa itse, niin tarvitaan hirveä määrä kalliita lisukkeita ja mausteita ja muita, tuossakin oli pastakastike ja kinkkusuikaleet jne. nuo maksavat jo yhtä paljon kuin 3 mikroateriaa ja hintakin on silloin 3 kertainen.

400g jauhelihaa

2-3 sipulia

hieman ruokaöljyä

Ei maksa ihmeitä ja riittää vähintään 4-6 hengelle. Eikä tarvita mitään kalliita valmiskastikkeita. Jos haluaa lisätä riittoisuutta, niin heittää sekaan tölkillisen linssejä tai papuja, ja pannullinen riittää varmaan 8 annokseen. Tölkillinen maksaa ehkä euron. Halvemmaksi tulisi hankkia hankkia pavut tai linssit isommassa erässä kuivattuina ja keittää itse.

Tuossa on minulle 2 annosta vaan

ap

Vierailija
184/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupalaksi kaurapuuro maitoon tehtynä ja yksi muna. Teepussi 10c

Maito 1e

Kaurahiutaleet 1e

Kananmunat 2e

Teepussi 10c

Lounaaksi makaroni ja spagetti tästä kolme lounasta

1pss makaroni 50c

1 tomaattimurska 80c

1 jauhelihapaketti 3e

Päivälliseksi perunamuusi ja kalapuikot kolme päivälistä

2kg perunoita 1.5e

Kalapuikot 2.5e

Iltapala maustamaton jugurtti 1.5e ja banaani sekaan niitä kaurahiutaleita 

Banaani 1e kilo

Tomaattikeitto ja leipä syö lounaana kaksi päivää

Tomaattimurska 80c

Onpa sulla halpa kauppa. Missä on noin halpoja?

Paseerattu tomaatti 80c

Liemikuutio 10c

Leipää 1.5

Margariini euro

Päivällinen kanapasta syö kaksi päivällustä

50c makaroni

Kannattaa ostaa kotimaista, Pirkka ja rainbow merkkejä ja käydä ludlissä niin saa viettää halvemmalla! Jauheliha on sikanautaa tietysti

Vierailija
185/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään kyllä (alle) kolmellakympillä viikossa. En ikinä syö kahta lämmintä ateriaa viikossa, enkä napostele välipaloja. Esimerkiksi aamupalaksi keitän puuroa, lämmimäksi ruoaksi syön makaronilaatikkoa ja porkkanaraastetta ja iltapalalla saatan syödä jonkun soseen. 

Vierailija
186/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi kaksi kysymystä teille, jotka syötte tosi halvalla:

Eli syöttekö ruokaa, josta myös tykkäätte? Vai ostatteko vain, mitä saatte mahdollisimman halvalla, ruoan maulla ei niin väliä?

Ja te, jotka teette kattilallisen ja vuoallisen ruokaa, josta syötte monta päivää, niin miten iso kattila tai vuoka on käytössä? On aika olennainen tieto.

Tietysti syödään ruokaa josta tykätään, edes jonkun verran. Jos söisin vain herkkuruokaani eli pizzaa ja täytettyjä patonkeja ei 30€/vk riittäisi. Niihinkin varmasti kyllästyisi aika nopeasti.

Minulla on suurin kattila muistaakseni 4 litraa ja kun teen keiton sillä (ei ole piripintaan täysi) syön siitä 4-5 päivää kahdesti päivässä. En tykkää keitosta yleensä joten teen harvoin.

Vuokaan mahtuu esimerkiksi just ja jus

No esimerkiksi jos ostaisin maksalaatikko rasian tai jotain muuta vastaavaa, söisin siitä kolme kertaa. Lisänä tietysti kasviksia ja/tai leipää. Kuinka isoja annoksia muut sitten syövät? Minä olen kuitenkin lähes satakiloinen noilla annoksilla.

Vierailija
187/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan pääse ympäri siitä että aloittaja syö kaksi lounasta päivässä. Jos syö kaksi lounasta ja päivällisenkin +aamu-, ilta- ja välipalat niin kyllähän sitä rahaa kuluu....

Vierailija
188/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on sitä samaa propagandaa kuin mitä on tarjottu 2020-2023 että 8% inflaatio nosti tuotteiden ja palveluiden hintoja ja katteita kymmeniä tai satoja prosentteja... samaan aikaan kun Marin ex viisikko hallinto tuhosi suomalaisten talouden ja ostovoiman...

Vierailija
189/266 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi kaksi kysymystä teille, jotka syötte tosi halvalla:

Eli syöttekö ruokaa, josta myös tykkäätte? Vai ostatteko vain, mitä saatte mahdollisimman halvalla, ruoan maulla ei niin väliä?

Ja te, jotka teette kattilallisen ja vuoallisen ruokaa, josta syötte monta päivää, niin miten iso kattila tai vuoka on käytössä? On aika olennainen tieto.

Tietysti syödään ruokaa josta tykätään, edes jonkun verran. Jos söisin vain herkkuruokaani eli pizzaa ja täytettyjä patonkeja ei 30€/vk riittäisi. Niihinkin varmasti kyllästyisi aika nopeasti.

Minulla on suurin kattila muistaakseni 4 litraa ja kun teen keiton sillä (ei ole piripintaan täysi) syön siitä 4-5 päivää kahdesti päivässä. En tykkää keitosta yleensä joten teen harvo

Mä jaan Lidlin lasagnen (1kg) 4 annokseen. Ihan riittävä mulle, en kaipaa edes leipää lisäksi.

Ennen söimme miehen kanssa pienen 400g  lihaperunasoselaatikon puoliksi mutta onko ne nykyään pienempiä? 

Vierailija
190/266 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No esimerkiksi jos ostaisin maksalaatikko rasian tai jotain muuta vastaavaa, söisin siitä kolme kertaa. Lisänä tietysti kasviksia ja/tai leipää. Kuinka isoja annoksia muut sitten syövät? Minä olen kuitenkin lähes satakiloinen noilla annoksilla."

130 grammaa on kyllä todella pieni nökäre lämmintä ruokaa, ettei sillä pelkästään kylläiseksi tule mitenkään. Reilummin ruokaa ja kasviksia lautaselle, niin ei tarvitse leipää ahmia nälkäänsä ja yleensä ruuan kaloripitoisuuskin kevenee. Leivästä tulee yllättävän paljon ylimääräisiä kaloreita, jos päälle laittaa rasvaa ja juustoa reilummalla kädellä.

Vierailija
191/266 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä tarinoista täällä tulee mieleen männävuosien Aku Ankka -kertomus Nappisoppa. Siinähän Iines tekee muka yhdestä napista soppaa, mutta siinä soppaa tehdessään huomaamatta ovelasti ylipuhuu Roopen maksamaan siihen vaikka mitä aineksia tyyliin "kyllä tulisi sianpotkasta hyvää makua tähän soppaan" ja "hyväähän tästä tulee, mutta fetajuustokuutiot vasta tekisivät säväyksen". Lopussa Roope kehuu herkullista makua ja päivittelee, miten voi yhdestä napista saada näin maukasta soppaa. 

Vierailija
192/266 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko aloittaja että kaikki ruoka on saman hintaista?

Vierailija
193/266 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjään kyllä (alle) kolmellakympillä viikossa. En ikinä syö kahta lämmintä ateriaa viikossa, enkä napostele välipaloja. Esimerkiksi aamupalaksi keitän puuroa, lämmimäksi ruoaksi syön makaronilaatikkoa ja porkkanaraastetta ja iltapalalla saatan syödä jonkun soseen. 

Kuihtuisin pois ja saisin liudan sairauksia tollasella ruokavaliolla. 

Vierailija
194/266 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 37v mies ja minulla menee keskimäärin 214 € kuussa ruokaan/elintarvikkeisiin, elikä n. 54 € viikossa. Käyn 3 krt viikossa salilla. Yritän aina ostaa -30 % ruokia, jos niitä löytyy. Aika vaikea on päästä halvemmalla. Ehkä jos tekisi aina komppania-annoksen keittoa tai vuuallisen makaronilootaa, niin pääsisi halvemmalla. Mutta muuten on vaikea tuosta enää säästää. Prismasta saa niitä 80 snt Xtra-tonnikalapurkkeja. Kananmunat ovat suht halpoja, yhden jos syö päivässä, niin saa paljon ravinteita ja vähän proteiiniakin. Yhden jättiannoksen makaronilaatikkoakin voi tehdä. Ja leipää ja levitettä saa, kananmunan voi laittaa siihen päälle. Tein ostoslistan. 31 eurolla saa itse asiassa ihan älyttömän paljon, sillä mietin koko kuukauden ruokia. :D Mutta siis tässä:

https://imgur.com/a/YX1QuMw

Ja saa itse asiassa helposti jopa 17 eurolla viikon ruuat:

https://imgur.c

"Tossa jälkimmäisessä on vain yksi banaani ja sipuli. Nousee varmastikin 20 euroon kun laskee oikein. Paitsi jos syö vain yhden banaanin viikossa."

Eikä nouse. Ja se yksi sipuli on siihen makaroni-laatikkoon. Ei tarvitse enempää kuin yksi iso sipuli. Banaanin osalta voi nousta johonkin 1-1,60 € luokkaan, elikä jää kuitenkin alle 19 euron kokonaishinta.

Vierailija
195/266 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista että tuo kaikki menee kolmessa päivässä. Huijaat.

No ainakin nuo lounas aineet menee... Seiti ja kastike ja spagetti ja jauheliha. Sitten taas pitää ostaa uudet lounas aineet. Muista jää jotain esim kaurahiutaleista ja kanamunia yms. Mutta kuitenkin 3 päivän jälkeen pitää mennä kauppaan. ap

Lounas on ateria, joka syödään aamupäivällä! 

Vierailija
196/266 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

400g jauhelihaa

2-3 sipulia

hieman ruokaöljyä

EEivarmasti ole. Kukaan ei syö 200g jauhelihaa kastikkeessa yhdellä kertaa.

Vierailija
197/266 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti kään rahaa ei mene, kun syö yhden aterian viikossa.

Vierailija
198/266 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, mutta aika paljon saa tehdä töitä sen eteen. Tarjoukset, satokausi, pakastus  yms pitää hyödyntää. Missään Alepa/K-market yms pikkukaupoissa ei kannata asioida. 

Vierailija
199/266 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa aloittaja syö kaikkea tuota kokonaisuudessaan 3 päivässä, ainakaan yksin? Vai meneekö loput roskiin? Satasella saa kuukauden ruuat, kunhan ei luule sen olevan huippuhyvää gourmeeta ja on valmis syömään samaa pöperöä niin lounaaksi kuin illalliseksi. Juomaksi riittää hanavesi, niin jää paljon turhia rasvoja pois (sokereita jos mehua on tykännyt ennen juoda). Kesäisin kannattaa kerätä sieniä ja marjoja talvea varten, niin selviää vieläkin vähemmillä kustannuksilla. Luonnossa on paljon muutakin syötäväksi kelpaavaa, jota aikoina ennen supermarketteja on syöty (eihän Suomea muutoin olisi ikinä asutettukaan). Näistä aion tämän talven mittaan ottaa tarkemmin selvää, niin varaudun tulevaan superköyhäilytalveen 2025 sitten tätääkin talvea paremmin. Ja onkiminenhan kannattaa aina.

Vierailija
200/266 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei vaan osaa nykyään tehdä ruokaa ja hyödyntää tarjouksia, pakastinta, jämiä jne. esim. ap ostaa turhaan kermaa (ainakin noihin ruokiin), maitoa?, pastakastiketta? 

Lisäksi kaupassa käyntiä kannattaa yrittää siirtää. Jos leipä on loppu (sieltä pakastimestakin), voi katsoa onko näkkileipää kaapeissa tai sitten miettiä voiko olla ilman leipää huomiseen, jos muuta ei tarvita välttämättä. 

Jos munia on kaapissa ja ehkä pala juustoa tai leikkeleen jämät tai tomaatti, tai pari keitettyä perunaa munakas on oikein hyvä ruoka. Onko pyttipannu kokonaan uhdohdettu. Keittäkää nuorisokin perunoita. Ruoka ei oikeasti ole kallista.Myöskään päivämääriä ei auta tuijottaa, jotkut on parasta ennen, joissakin viimeinen käyttöpäivä (jossa on siinäkin 2-3 päivää marginaalia), hapanmaitotuotteita voi käyttää niin kauan kuin ne ei kävele itsestään jääkaapista. Tuore kala ja liha on ainut mitä en käyttäisi jos viimeinen käyttöpäivä on mennyt. Pitää vähän seurata mitä jääkaapissa on, ettei mitään mene roskiin. Jämiä voi laittaa myös pakastimeen ja ottaa sitten kun ei ole mitään muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä