Ne on huijareita jotka sanoo että 30 eurolla saa viikon ruuat!
tulin juuri lidlistä ja meni 22e ja näillä elää 3 päivää. Sitten pitää taas mennä kauppaan ja yksineläjä hoikka nainen olen.
2 lounasta päivässä, aamupala, välipala jne
paketti seitiä
2 ruokakermaa
2 maitoa
tomaatteja
pakastevihanneksia pussi
jauhelihaa
spagettia
pastakastike
kaurapuuroa
kananamunia
kinkkusuikaleita
omenia
banaania
leipää pussi
Jos eläisin 30e viikko, en saisi siis syötyä edes kohta lounasta päivässä eli lounas ja illallinen?
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Eron jälkeen, kun olin vähällä rahalla, mä söin joka 2 viikko puuroa, 3 - 4 krt päivässä.
Kiloja lähti, arvot parani ja rahat riitti.
Näin on. Minulla oli oikein aika paha korona ja pariin viikkoon ei maistunut mikään ruoka, keittelin löysää kaurapuuroa joka päivä ja söin voisilmällä sitä aamuin illoin. Päivällä kanakeittoa lounaaksi. Meni maku- ja hajuaisti näet. Monta kiloa laihduin kun vielä pari viikkoa jatkui kaamea yskä ja nuha, siinä meni koko kk sairaana. Painoa hävisi 7 kg. Enkä ole lihava vaan normaalipainoinen. Nyt roikkuvat vaatteet sitten, ovat pari nr. liian isoja. No nyt olen sitten hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi kaksi kysymystä teille, jotka syötte tosi halvalla:
Eli syöttekö ruokaa, josta myös tykkäätte? Vai ostatteko vain, mitä saatte mahdollisimman halvalla, ruoan maulla ei niin väliä?
Ja te, jotka teette kattilallisen ja vuoallisen ruokaa, josta syötte monta päivää, niin miten iso kattila tai vuoka on käytössä? On aika olennainen tieto.
No mun mielestä ei kannata tehdä pientä annosta vaikka yksin asun. Vähintään 3 litran astia, olkoon kattila tai uunivuoka. Kun se tulee samalla vaivalla. Usein vkl teen paria eri ruokaa ja ne riittää kyllä koko arkiviikon ja sitten taas lauantaina kauppaan. Hernesopan teen 5 litran kattilalla sen takia, että sinne tulee yleensä joku savupotka mukaan niin on tilaa.
Jos teen 3 L uunivuoan vaikka broilerikiusausta tai lasagnea, en toki sitä syö putkeen niin kauan kuin se loppuu vaan syön ehkä tänään ja huomiseksi lounaaksi ja loppu menee pakastimeen sopiviksi annoksiksi ottaa töihin loppuviikolla mukaan. Soppaa voi samalla tavalla pakastaa vaikka ei peruna siitä parane.
Vierailija kirjoitti:
Kävisin hakemassa vielä pussin perunoita, porkkanoita ja sipulia. En jaksa laskea mutta saa 8 eurolla varmasti.
Sitten tekisin kalakeittoa, jauhelihakastiketta, kasvismunakasta ja kinkkumunakasta. Jokaisesta saa varmasti vähintään kolme annosta.
Sulla on mun luonto. Ehdotin tasan samaa jo ekalla sivulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi kaksi kysymystä teille, jotka syötte tosi halvalla:
Eli syöttekö ruokaa, josta myös tykkäätte? Vai ostatteko vain, mitä saatte mahdollisimman halvalla, ruoan maulla ei niin väliä?
Ja te, jotka teette kattilallisen ja vuoallisen ruokaa, josta syötte monta päivää, niin miten iso kattila tai vuoka on käytössä? On aika olennainen tieto.
Minä syön tosi halvalla ja syön vain sellaista mistä tykkään.
Jep. Ei tosiaan ole varaa ostaa sellaista mistä en tykkäisi. Ja vaikka olisikin niin sehän olisi vaan typerää ostaa jotain mikä ei edes maistu.
Herrat antaa lounaalla tippiä kolmekymppiä.
Uskon, että menee enemmän kuin 30 e yhden ihmisen taloudessa jos ei ole minkäänlaisia varastoja, ei pakastinta ei kellaria ei sitten niin mitään. Itselläni ei mene kun marjastan, sienestän ja on kasvimaa ja puutarhan antimet jotka säilön. Etikka ja sokeri sekä suola eivät paljon maksa, niillä säilöö paljon. Yrtit kuivatan, kaikki itse kasvatetut. Jauhot eivät paljon maksa, viikon leivät saa halvalla kun itse leipoo. Koko ikäni olen noin tehnyt. Säästyneillä rahoilla on sitten mukava ostaa ok-talo ilman asuntolainaa. Silti olen syönyt koko ikäni monipuolisesti ja terveellisesti enkä nuukaillut koskaan ostaessani hyvää kalaa ja lihaa. Mutta jokainen tavallaan ja kauppahan se on mikä kannattaa ja rikastuttaa kauppiaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista että tuo kaikki menee kolmessa päivässä. Huijaat.
Me kaikki emme ole 45-kiloisia lukemista ja kutomista harrastavia mummoja kiikkustuolissa.
Painan 52kg ja eläisin aloittajan ruokalistalla myös sen 3-4pv. Tarvitsen säännöllisesti 2-3h välein syötävää ja syön paljon kerrallaan. Lisäksi tulisi toinen paketti leipää ja kahvi, juusto ja Flora. Ja viikon voin elää yksin 30€:lläa, mutta sen viikon jälkeen on kaikki loppu vessapaperista lähtien! Eli toista viikkoa peräkkäin en enää selviäisi. Tai selviän välillä, kun on pakko - lapsi syö sitten enemmän ja minä paastoan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista että tuo kaikki menee kolmessa päivässä. Huijaat.
Me kaikki emme ole 45-kiloisia lukemista ja kutomista harrastavia mummoja kiikkustuolissa.
Painan 52kg ja eläisin aloittajan ruokalistalla myös sen 3-4pv. Tarvitsen säännöllisesti 2-3h välein syötävää ja syön paljon kerrallaan. Lisäksi tulisi toinen paketti leipää ja kahvi, juusto ja Flora. Ja viikon voin elää yksin 30€:lläa, mutta sen viikon jälkeen on kaikki loppu vessapaperista lähtien! Eli toista viikkoa peräkkäin en enää selviäisi. Tai selviän välillä, kun on pakko - lapsi syö sitten enemmän ja minä paastoan.
Siis syötkö oikeasti 3-4 päivässä paketit munia, seitiä, jauhelihaa ja kinkkusuikaleita?
Mä saan tuolla hinnalla ruuat pariksi kuukaudeksi kun tietää mistä kysyy. (ja kun osan pakastaa) Ja ihan terveellistäkin ja yleensä mukaan saa vielä salaatin.. Eli ei todellakaan ole huijausta vaan ihan tottakin.
Omat ruokaostokset viimeksi 10.12. maksoivat 42€. Siinä oli kilo gluteenitonta jauhoa (riittää ainakin 1-2 kk), purkki maitoa, maustekurkkukuutioita, ruskeakastike aines (jouluksi), uunimakkara, kaakaojauhe (koko talveksi), luumuhillo (joulutorttuihin jos tulee edes tehtyä), maitorahka, jääsalaatti,siemennäkkäriä, konvehtirasia, 0,4 kg tomaattia, 0,8 kg perunaa, 1 kg pakastemarjoja, sipulia 2 kpl, salaattijuusto, luumuja 2 pss, tonnikalaa 2 prk, ananaspaloja 1 prk, 0,4 kg klementiinejä, kaksi banaania.
(Aiemmin, edellisellä viikolla ostamani kanasuikaleet 5 € ja siemennäkkäriä 1 pkt 3€ ja kuohukermat 2€ lisäksi eli yhteensä 52€. Pakasteesta käytin 1,5 dl paprikaa. Jääkaapista jogurttia noin 2 dl, ja voita paistamiseen ja näkkärille).
Näistä on nyt syöty kanasuikaleet ja perunat, puolikas lenkki risottona eilen tehty ja riittää viikonlopuksi. Pussillinen luumuja ja konvehdit, desi marjoja, 2 dl kaakaota ja 1dl kurkkukuutioita, sekä hedelmät. Tonnikalat jää ensi viikolle risottoon tai ruokaisaan salaattiin. Kaapissa on vielä aiemmin ostettuja paprikaa, kurkkua, riisiä, makaroonia, kauraryynejä.
Suuri osa noista jää kaappiin vielä odottamaan. Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja iltapalan. Tai kolme lämmintä ilman iltapalaa. Isoja annoksia. Painoa 90 kg eli reilusti liikaa. Käskettiin syödä enemmän että laihdun (toistaiseksi on vain noussut). Lisäsin lihaa tuplasti ainakin. Ja hedelmiä ja leipää käskettiin syödä myös. Sokeria/hh tuli liikaa, tiedän.
Rahaa kului poikkeuksellisen paljon, karkeista ja herkuista johtuen, kiitos joulun.
Tuosta ehkä tulee se 25-30€/vk. Useimmiten jäänyt alle 30€ mutta nyt kun lihaa pitää syödä, noussee 30€:oon/ viikko.
Ei ole nälkä koko ajan. Juon vettä ruokajuomaksi.
No mitä ostat kermaa työtön? 12pss valmislihapullia 1pss sipulia ja 5pss makaronia. Sillä elää.
Unohda kermat ja juustot jos olet työtön lusmuilija.
Vierailija kirjoitti:
Tosta tulee kalasoppa kermalla ja vihannekset, siitä syöt ainakin 3-4 kertaa. Jauheliha, spagetti, pastakastike, syöt 3-4 kertaa. Kananmunia, tomaattia, kinkkusuikaleita, teet parina päivänä kolmen munan munakkaan. Kyllä tuolla elää viikon kun on vielä kaurapuuroa, jolla voi parina päivänä kuitata lounaan. Ja 8 euroa jäi vielä.
Ei ole järkeä laskelmassa, kun tuosta puuttuu määrät kokonaan. 60 g proteiinia päivässä ja ainakin 1800 kaloria pitäisi laskea. Niin ja puoli kiloa kasviksia päivässäkin olisi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 37v mies ja minulla menee keskimäärin 214 € kuussa ruokaan/elintarvikkeisiin, elikä n. 54 € viikossa. Käyn 3 krt viikossa salilla. Yritän aina ostaa -30 % ruokia, jos niitä löytyy. Aika vaikea on päästä halvemmalla. Ehkä jos tekisi aina komppania-annoksen keittoa tai vuuallisen makaronilootaa, niin pääsisi halvemmalla. Mutta muuten on vaikea tuosta enää säästää. Prismasta saa niitä 80 snt Xtra-tonnikalapurkkeja. Kananmunat ovat suht halpoja, yhden jos syö päivässä, niin saa paljon ravinteita ja vähän proteiiniakin. Yhden jättiannoksen makaronilaatikkoakin voi tehdä. Ja leipää ja levitettä saa, kananmunan voi laittaa siihen päälle. Tein ostoslistan. 31 eurolla saa itse asiassa ihan älyttömän paljon, sillä mietin koko kuukauden ruokia. :D Mutta siis tässä:
Ja saa itse asiassa helposti jopa 17 eurolla viikon ruuat:
Tossa jälkimmäisessä on vain yksi banaani ja sipuli. Nousee varmastikin 20 euroon kun laskee oikein. Paitsi jos syö vain yhden banaanin viikossa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä uskonut näitä 100e/kk tai 30e/viikko ruokabudjetteja. Aina niissä jätetään jotain kertomatta, esim. lounarit tai edellisessä kuussa on tankattu kaapit ja pakastimet täyteen.
Kesällä ja syksyllä voi jonkun aikaa jopa onnistua sillä edellytyksellä että on itse kasvatettu kasvikset, kalastettu, marjastettu ja sienestetty.
Ympäri vuoden ja joka kuukausi liki mahdotonta ellei ruokavalio sitten ole perunaa, makaronia ja kaurapuuroa.
Kaikki eivät vain osaa. Minkäs sille teet. Jos syö kuin hevonen niin ei varmasti riitä mutta jo 2000 kcal/pv riittää 30€/vk. Sillä pysyy kevyttä työtä tekevä lihomaan jo reippaasti.
Extraneitsyt oliiviöljy, terveellistä kuin mikä, ja litrahinta halvimmillaan alle kympin. Sanotaan kolmella kympillä kolme litraa eli ~2700g, sadassa grammassa ~900 kcal eli tuossa on 24 000 kcal. Päiväkulutus 2400kcal niin tuollahan elää 10 päivää.
No voi saada, jos ostaa ainoastaan ruuat,eli ei sisällä wc-paperia,meikkejä,siteitä,pesuaineita,suodatinpusseja yms. Vain ruuat. Käyn nyt kerran viikossa ruokaostoksilla ja kyllä sillä saan itselleni ruuat viikoksi. Edellyttäen että kaapista löytyy hiutaleita,muuta kuivamuonaa,säilykkeitä,pakasteita.
Vierailija kirjoitti:
No voi saada, jos ostaa ainoastaan ruuat,eli ei sisällä wc-paperia,meikkejä,siteitä,pesuaineita,suodatinpusseja yms. Vain ruuat. Käyn nyt kerran viikossa ruokaostoksilla ja kyllä sillä saan itselleni ruuat viikoksi. Edellyttäen että kaapista löytyy hiutaleita,muuta kuivamuonaa,säilykkeitä,pakasteita.
Lisäys, eli tähän kuuluu maito,jogurttia,kasviksia,tomaattia,kurkkua,hedelmiä,leipää,voita,juustoa,kalaa,jauhelihaa jne...
Minulla tosta tulisi noin 6 päivän ruoat tai ehkä 7. Jauhelihasta kastike -> 3-4 päivää, siihen sitten makaronia, spagettia tai perunoita ja muut lisukkeet. Kolmeksi päiväksi seistä kalasoppa.
Jätä vihannekset ja hedelmät pois ja ostat niiden tilalle valmishamppareita. Kyllä selviät.
Mitä tarkoittaa 2 lounasta päivässä? Ei se myöhemmin syötä ole toinen lounas vaan päivällinen.
Aika hurja suoritus toi maitomäärä yhdelle, teetkö seikeiton pelkkään maitoon?
Aika yksipuoliset ruoat, mutta halvat toki.