Menet täyteen bussiin ja muutama ihminen pitää laukkua viereisellä paikalla - mitä teet?
Koen aina sisäistä raivoa näitä itsekkäitä mulkeroita kohtaan, mutta en ole koskaan kehdannut kuitenkaan tehdä mitään. Suomalaisena tuppisuuna jään kyräillen seisomaan.
P.s. tänään näin, kun bussiin asuva nainen otti tällainen kahta paikkaa varaavan repun ja nakkasi sen hänen syliinsä. :DDD
Mitä sinä teet?
Mä lupaan tästä eteenpäin toimia ihan samalla tavalla, kuin tuo mun arjen sankarinainen!! xD
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Toinen näkökulma: minulla on usein reppu täynnä ostoksia ym ja lisäksi kukkurainen kankainen ostoskassi. Nuo molemmat eivät mahdu syliini enkä myöskään laita kankaisia kasseja tai reppua lattialle kuraantumaan. Siksi varaan kaksi paikkaa ja olen siitä kyllä pahoillani.
Tottahan sitten myös maksat kahdesta paikasta!
Asetan pienen, soman ahterini laukun päälle, jos omistaja ei älyä siirtää sitä pois tieltä.
En myöskään siirry edestä, jos joku aikoo jäädä aiemmalla pysäkillä eikä osaa pyytää siirtymään tai osoita muuten jäävänsä pysäkillä pois.
Sanon, että siirrätkö laukkusi että mahtuu istumaan.
Yleensä jään siihen pahimman Mulkvistin lähelle seisomaan ja laskettelen äänettömiä
croissant+ maitokahvipieruja.....
Käytöstapoihin kuuluu myös, ettei laukulla tai repulla viedä toisten istumapaikkoja
Sanon että tässä on varmaan tilaa.
Ja jos ei laukku sillä siirry niin sanon että pääsisinkö istumaan/siirtäisitkö laukkuasi.
Tähän asti näillä olen saanut istumapaikan.
Ihan vaan sanon että siirräs vähän laukkuas ni pääsee istumaan.
Mikä tässä on ihmisille nyt niin vaikeaa?
Pari kertaa olen alkanut istua. Hidastetusti laskenut pyllyäni kohti penkkiä. Laukku on tempaistu alta pois. Toteutan tätä jatkossakin ja istun kassin päälle, jos ei muu auta.
Yleensä ihmiset eivät halua istua viereen vaan mieluummin jäävät seisomaan.
Yleensä ihmiset siirtävät laukkuaan siinä vaiheessa jos huomaavat että joku olisi tulossa istumaan, mutta jos eivät huomaa niin pyydän siirtämään laukun jotta pääsen istumaan.
En mitään, tulee jo töissä istuttua niin saatanasti. Vähempikin riittäisi.
Änkeän sen laukun viereen vaikka istuimen syrjälle. Yleensä laukun omistaja silloin ottaa laukun syliinsä.
Isäni kerran bussissa otti vieraan laukun omaan syliinsä ja istuutui laukun paikalle.
Sanon vaan ystävällisesti "anteeksi", jotta kenties ajatuksissaan oleva noteeraa minut ja alan istuutua paikalle. Aina on kassit ja pussit siirretty. Jos on vieressä istuvalla ollut nyrpeä naama, en ole sitä nähnyt, koska kuten jo aiempi sanoi, matkustamme kasvot samaan suuntaan.
Ja minähän en veskaani siirrä.Inhottaa jos viereen tulee haiseva sika!
Jos laukku on litteä, ISTUN SEN PÄÄLLE.
Jos se on suuri ja täynnä , viskaan sen lattialle.
Näin SAA TEHDÄ.
Ellei tämän "laukulla toisen paikan varannut" ole maksanut KAHDESTA PAIKASTA BUSSISSA.
Nämä nuoret nirppanokat ovat olevinaan jotain Elviksiä tai Madonnoja.
HE, voitat nousta siitä seisomaan käytävälle.
Vierailija kirjoitti:
Ja minähän en veskaani siirrä.Inhottaa jos viereen tulee haiseva sika!
NOSE ITE SEISOMAAN URPO !
Nuoriso istuu jatkuvasti per....lään.
On typerä ja itsekäs tommonen ihminen.
Sanon "tässä on varmaan vapaa paikka". En kysele lupia istua jonkun vuitun vittonin takia.
Liikuntaesteisenä menen ao. henkilön viereen ja kysyn: "Voisinkohan päästä istumaan tuohon vapaalle paikalle?". En pysy pystyssä kiermurrellen liikkuvassa kaupunkibussissa, joten tämä on anoa keino. Vielä tähän mennessä kukaan ei ole vapaaehtoisesti koskaan tarjonnut paikkaa... :( Kerran bussissa oli ainakin iso joukko 9 - 10-vuotiaita koululaisia, jotka opettajat ohjasivat istumaan. Vapaita paikkoja ei jäänyt. Jäin hetkeksi seisomaan ja kysyin eräältä nuorelta herralla, voisinko päästä istumaan, kun en pysty seisomaan. Tämän ilme oli kerrassaan järkyttynyt. Hän jopa kysyi, miksi juuri HÄNEN pitäisi luovuttaa paikkansa. Kysyin sitten, olisiko miellyttävämpää, jos kaatuisin koko painollani hänen päälleen bussin kääntyessä? Vitkutellen hän antoi paikkansa, meni kavereidensa luokse ja sain kuulla kovaan ääneen liudan melko luotaantyöntäviä epätosia lausumia itsestäni, ulkonäöstäni ym.