Menet täyteen bussiin ja muutama ihminen pitää laukkua viereisellä paikalla - mitä teet?
Koen aina sisäistä raivoa näitä itsekkäitä mulkeroita kohtaan, mutta en ole koskaan kehdannut kuitenkaan tehdä mitään. Suomalaisena tuppisuuna jään kyräillen seisomaan.
P.s. tänään näin, kun bussiin asuva nainen otti tällainen kahta paikkaa varaavan repun ja nakkasi sen hänen syliinsä. :DDD
Mitä sinä teet?
Mä lupaan tästä eteenpäin toimia ihan samalla tavalla, kuin tuo mun arjen sankarinainen!! xD
Kommentit (243)
Ihan ok pitää laukkua kunhan siirtää pyydettäessä. Isoa laukkua on ikävä pitää sylissä siinä ahtaassa välissä eikä sitä halua lattiallekaan laittaa.
Sanon vaan että "anteeksi, pääsisikö tähän istumaan". Asia hoituu aina sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän laukkua viereisellä paikalla vain harvoin eli silloin, kun olen vaikka sairastunut kesken työpäivän ja olen matkalla kotiin potemaan. Laukulla ja sillä, ettei kukaan istu viereeni, pyrin siis estämään taudin leviämisen kanssamatkustajiin. Kannattaa siis muistaa myös tämä mahdollinen syy, ennen kuin morkkaatte tällaista moukkaa mulkeroksi.
Tän ymmärrän, itse olen kerran ollut vastaavassa tilanteessa ja kun viereen pakkautui sitten ihmisiä niin sanoin heille ystävällisesti, että anteeksi kun varaan tätä paikkaa kun olen juuri sairastunut ja vältän tartuttamasta. Sain kiitokset ja ymmärrykset.
Jos olet sairas, niin et todellakaan työnny bussiin tai junaan tai mihinkään muuhun julkiseen liikennevälineeseen muita tartuttamaan. Luuletko sinä jumaliste oikeasti että ne pöpöt pysyttelevät siinä oman ja viereisen penkkisi alueella? Sinun kaltaistesi pölvästien takia taudit leviävät räjähdysmäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok pitää laukkua kunhan siirtää pyydettäessä. Isoa laukkua on ikävä pitää sylissä siinä ahtaassa välissä eikä sitä halua lattiallekaan laittaa.
Miksi ihmeessä kaksi paikkaa varaavalta itsekkäältä ääliöltä pitäisi pyytää ANTEEKSI? Jos hän on oikeasti niin itsekäs tai tilannesokea ettei muka tajua siirtää laukkuaan tai kassiaan itse pois, niin kassin voi siirtää lattialle saman tien ja istuutua.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai pääsen takaisin istumaan, seisonhan paikkani edessä enkä käytävällä. Ei tarvitse kuin koukistaa polvet. Jos siihen on joku täti päättänyt mennä alle niin se on tädin oma ongelma. XD
Mieluummin istut sylissä vaikeana kuin jonkun sellaisen vieressä joka vain halusi istua? Se toinen nyt onneksi kuitenkin pääsi istumaan niin kuin halusi, vaikkakin sinun takapuolesi alle. Sinä halusit pitää hajurakoa ilmeisesti, eli hävisit tuplasti.
Hymyilen ja pyydän anteeksi, yleensä jo silloin laukku nostetaan syliin. Jos toinen haluaa jutella niin juttelen.
Vierailija kirjoitti:
Ei. On ok pitää laukkua vieressä niin kauan kuin bussissa on tilaa. Siinä vaiheessa kun istuinpaikat alkavat olla täynnä, on fiksua ja kohteliasta oma-aloitteisesti vapauttaa se istuin sitä tarvitsevalle.
jaha taas joku jonneveeti powertrippailemassa reppunsa kanssa :D
- Siirrätkö laukkusi pois istuimelta kiitos.
Eihän tuo ny sen kummempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Ala keskustelemaan kassin kanssa kuin olisi elävä. Kysy mitä kuuluu, onko siinä hyvä istua,mitkä ovat tulevaisuuden suunnitelmat, oletko tulossa töistä ja väsynyt jne.
Tää oli hyvä :D Kun kehtaiskin tehdä noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai pääsen takaisin istumaan, seisonhan paikkani edessä enkä käytävällä. Ei tarvitse kuin koukistaa polvet. Jos siihen on joku täti päättänyt mennä alle niin se on tädin oma ongelma. XD
Mieluummin istut sylissä vaikeana kuin jonkun sellaisen vieressä joka vain halusi istua? Se toinen nyt onneksi kuitenkin pääsi istumaan niin kuin halusi, vaikkakin sinun takapuolesi alle. Sinä halusit pitää hajurakoa ilmeisesti, eli hävisit tuplasti.
Jos joku haluaa istua, hän voi avata suunsa ja kertoa että haluaa istua. Silloin tietysti päästän hänet laukkuni tilalle ikkunapaikalle kuten jo sanoin. Vain katkerat mammat odottavat muiden olevan ajatustenlukijoita. Ei ihme että niiden miehet pettää ja jättää, eihän kukaan tuollaista jaksa. XD
Seison kassille varatun paikan vieressä ja yskäisen kaksi kertaa. Paikka vapautuu heti. t bodari, tatuointeja ja kalju
En tee mitään, koska en muutenkaan mielelläni istu kenenkään vieressä joten ei ole hinkua sen laukun paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli kysyä onko laukullasikin matkalippu. Toinen ikävyys on kun se laukku vielä on ikkunan puolella. Tämä on sitä suomalaisuutta näköjään vieläkin. Olen eläkeläinen ja minulle paikan tarjoaa toinen eläkeläinen. Nuoremmat eivät ole kohteliaita.
Tämän olen tehnytkin.
Vierailija kirjoitti:
Toinen näkökulma: minulla on usein reppu täynnä ostoksia ym ja lisäksi kukkurainen kankainen ostoskassi. Nuo molemmat eivät mahdu syliini enkä myöskään laita kankaisia kasseja tai reppua lattialle kuraantumaan. Siksi varaan kaksi paikkaa ja olen siitä kyllä pahoillani.
Maksa niistä molemmista paikoista.
Vierailija kirjoitti:
Ala keskustelemaan kassin kanssa kuin olisi elävä. Kysy mitä kuuluu, onko siinä hyvä istua,mitkä ovat tulevaisuuden suunnitelmat, oletko tulossa töistä ja väsynyt jne.
Kiitos päivän piristyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kaksi paikkaa varaavalta itsekkäältä ääliöltä pitäisi pyytää ANTEEKSI? Jos hän on oikeasti niin itsekäs tai tilannesokea ettei muka tajua siirtää laukkuaan tai kassiaan itse pois, niin kassin voi siirtää lattialle saman tien ja istuutua.
Minäkin sanon anteeksi, mutta tarkoitan sitä sarkastisella tavalla. Tavallaan kiinnitän muidenkin matkustajien huomion siihen yhteen pösilöön, joka ei tajua siirtää romppeitaan pois jotta joku seisovista matkustajista saisi istumapaikan. Ihmisillä kun luulisi olevan sen verran älliä päässään, että automaattisesti siirtävät tavaroitaan kun liikenneväline alkaa täyttymään matkustajista.
Aikanaan ajoin pikavuoroa, jossa kulki aika säännöllisesti todella lihava henkilö. Osti aina kaksi matkalippua ja varasi kaksi vierekkäistä paikkaa Matkahuollon järjestelmän kautta. HSL:n kännykkäaplikaatiolla pystyy myös ostamaan kaverille lipun, pitäisi joskus kokeilla, että ostaa 2 lippua ja laittaa reppu viereiselle paikalle, kun tulee lipuntarkastajat. "Mun reppu istuu tossa, kun sillä on voimassa oleva matkalippu", ei varmaan pitäisi tarkastajalla pokka...
Ilmoitan, että aion istua paikalle, jossa laukku tai reppu on, ja sellaisella äänenpainolla, ettei jää epäilystäkään istunko vai en. Ja istun sitten vaikka sen päälle, jos ei nappaa sitä syliinsä.