Menet täyteen bussiin ja muutama ihminen pitää laukkua viereisellä paikalla - mitä teet?
Koen aina sisäistä raivoa näitä itsekkäitä mulkeroita kohtaan, mutta en ole koskaan kehdannut kuitenkaan tehdä mitään. Suomalaisena tuppisuuna jään kyräillen seisomaan.
P.s. tänään näin, kun bussiin asuva nainen otti tällainen kahta paikkaa varaavan repun ja nakkasi sen hänen syliinsä. :DDD
Mitä sinä teet?
Mä lupaan tästä eteenpäin toimia ihan samalla tavalla, kuin tuo mun arjen sankarinainen!! xD
Kommentit (243)
Suomalainen on kyräilijä kansaa. Hyvä kun muutama on jo oppinut puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen on kyräilijä kansaa. Hyvä kun muutama on jo oppinut puhumaan.
Juu, mutta mitään naljailua en kannata vaan sellaista selkeää esim. Tässä näyttää olevan vapaa paikka, saanko istua.
Totean kovaan ääneen, että "Voi, että joku on unohtanut kassinsa penkille! Näitkö koska henkilö poistua? Taidankin heti laittaa puskaradioon viestin, että laukku löydetty."
Onhan se toki kivempi mykkänä painaa persiinsä toisen kassin päälle. Siitä tulee varmasti hyvä mieli kaikille. Mutta tarkoitus olikin näpäyttää ja esittää olevansa parempi kuin muut.
Tiedän kyllä nämä ihmiset, aina ilolla tarjoamassa omastaan muille. Oikeita varajeesuksia. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vit minä just luin. Olen pitänyt itseäni ujona ja hiljaisena, mutta kyllä (jopa) minäkin osaan suuni avata ja kysyä kohteliaasti, anteeksi olisiko tässä vapaata?
Kyräillään? Heitetään reppu toisen syliin sanomatta mitään? Heitetään joku näsäviisas puolivittuileva kommentti siitä laukusta? Että se on niinkun hienoa? En ymmärrä oikeasti mitä käytöstä tuo on olevinaan. Oletteko aikuisia ihmisiä?
Mitä jos nuoriso toimisi noin? Kyllä oltaisiin jo riehumassa miten tiktok, kännykät, pisatulokset ja kaverivanhemmat pilasi KAIKEN!
Miksi ihmeessä minun pitäisi pyytää anteeksi ja nöyristellä jos sinä et osaa ottaa muita ihmisiä huomioon? Pidä kassisi sylissäsi tai se lentää lattialle.
Tuuppa kokeilemaan niin lennät itse l
Laiton uhkaus nettivinkattu poliisille.
En käytä julkisia usein, mutta silloin harvoin kun käytän, en todellakaan tahdo kenenkään viereen. Ihan mielelläni seison, jos toinen vaihtoehto on liimautua kiinni ventovieraaseen, hyi. Paikkoja vapautuu melkein joka pysäkillä joka tapauksessa. Juna-asemien läheisyydessä vapautuu aina monta paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Toinen näkökulma: minulla on usein reppu täynnä ostoksia ym ja lisäksi kukkurainen kankainen ostoskassi. Nuo molemmat eivät mahdu syliini enkä myöskään laita kankaisia kasseja tai reppua lattialle kuraantumaan. Siksi varaan kaksi paikkaa ja olen siitä kyllä pahoillani.
Sitten sinun tulee seisoa, älä vie kahta paikkaa.
Joskus aina mietin niitä jotka oikein työntyvät kiinni vieraaseen ihmiseen. Sellanen jos mikä ahdistavaa. Itse istun aina vähän penkin reunalla jos joudun jonkun viereen.
"laukku pois penkiltä tai istun päälle!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen näkökulma: minulla on usein reppu täynnä ostoksia ym ja lisäksi kukkurainen kankainen ostoskassi. Nuo molemmat eivät mahdu syliini enkä myöskään laita kankaisia kasseja tai reppua lattialle kuraantumaan. Siksi varaan kaksi paikkaa ja olen siitä kyllä pahoillani.
Aina ei voi kantamuksineen jäädä seisomaan vaikka kuinka haluais sillä siihen tilaan jossa ei ole muiden matkustajien haittona, änkevät joko äidit vaunuineen tai pyörätuolilla liikkuvat ja myös heillä on oikeus päästä kyytiin. Voihan sitä ko. matkustaja jäädä kasseineen jäädäkin seisomaan mutta silloin saattaa törmätä kaltaiseesi oman elämänsä ilopilleriin jonka käytöstavat luolamiehen tasoa.
Hauska ketju. Todennäköisesti elävässä elämässä lähinnä tuppisuuna itsekseen kihisevät sosiaalisesti vähälahjaiset vuodattavat voimafantasioitaan.
Hei, voisin istua tähän. Hymy päälle.
Riittävän kohtelias, mutta ei kysymys vaan toteaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei voi kantamuksineen jäädä seisomaan vaikka kuinka haluais sillä siihen tilaan jossa ei ole muiden matkustajien haittona, änkevät joko äidit vaunuineen tai pyörätuolilla liikkuvat ja myös heillä on oikeus päästä kyytiin. Voihan sitä ko. matkustaja jäädä kasseineen jäädäkin seisomaan mutta silloin saattaa törmätä kaltaiseesi oman elämänsä ilopilleriin jonka käytöstavat luolamiehen tasoa.
Sitten se laukku laitetaan vaan kiltisti sinne lattialle omiin jalkoihin vaikka se vähän nuhraantuisikin. Fiksu tietysti on valinnut mukaansa alunperinkin sellaisen laukun, jonka voi huoletta tarvittaessa lattialle laittaa.
Onneksi olen aikuinen ja työssäkäyvä eikä tarvitse kulkea julkisilla.
Ruuhkabussi/juna/metro varsinkin näin talvisaikaan on maanpäällinen helvetti. Muiden ihmisten hajut, talven hohkaava kylmyys vaatteista, akkojen kaakatus, nyssäköitään penkeille levittelevät mammat, joku torspo haukkailee omenaa tai kalisuttaa jugurttipurkkia, joku meikkaa tai hajustaa itseään, hyi saatana, ei koskaan enää.
Jos joku missään tilanteessa koskisi kassiini tai istuisi sen päälle penkillä, niin se joku istuisi seuraavaksi lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, minä olen se joka tarjoaa paikkaani vanhemmille ja auttaa muita kassien ja kärryjen kanssa. Ja seison jos istumapaikat vähissä enkä mahdu kantamuksineni yhdelle istuimelle.
Voisin tämän ketjun innoittamana tehdä jekkuja.
Haen pilailupuodista pierutyynyn, asetan viereiselle penkille, peitän kangaskassilla tms. Katsotaan kuka kohta enää uskaltaa istahtaa toisen omaisuuden päälle ilman lupaa.
Pyydän kauniisti, että henkilö siirtää laukkunsa. Mikäli ei siirrä, istun laukun päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku missään tilanteessa koskisi kassiini tai istuisi sen päälle penkillä, niin se joku istuisi seuraavaksi lattialla.
Se on ihan oikein👍🏻 Jos on niin törppö eittei hallitse alkeellisia käytöstapoja niin matkustakoon lattialla tai kävelköön. Mitä kivuliaampi kokemus omasta ääliömäisyydestään, sitä paremmin oppi menee perille.
Lyön vaikka vetoa, että myös ap:lla on ollut joskus paljon kantamuksia, eikä ole huvittanut pitää esimerkiksi kolmea kassia sylissään sen varalta, että jos vaikka joku istuisi viereen. Lyön myös vetoa, että on ollut tilanteita, kun ap on käyttäytynyt itsekkäästi omaa etuaan muiden kustannuksella ajatellen.
Jokainen meistä on pohjimmiltaan itsekäs.