Menet täyteen bussiin ja muutama ihminen pitää laukkua viereisellä paikalla - mitä teet?
Koen aina sisäistä raivoa näitä itsekkäitä mulkeroita kohtaan, mutta en ole koskaan kehdannut kuitenkaan tehdä mitään. Suomalaisena tuppisuuna jään kyräillen seisomaan.
P.s. tänään näin, kun bussiin asuva nainen otti tällainen kahta paikkaa varaavan repun ja nakkasi sen hänen syliinsä. :DDD
Mitä sinä teet?
Mä lupaan tästä eteenpäin toimia ihan samalla tavalla, kuin tuo mun arjen sankarinainen!! xD
Kommentit (243)
Mitä vit minä just luin. Olen pitänyt itseäni ujona ja hiljaisena, mutta kyllä (jopa) minäkin osaan suuni avata ja kysyä kohteliaasti, anteeksi olisiko tässä vapaata?
Kyräillään? Heitetään reppu toisen syliin sanomatta mitään? Heitetään joku näsäviisas puolivittuileva kommentti siitä laukusta? Että se on niinkun hienoa? En ymmärrä oikeasti mitä käytöstä tuo on olevinaan. Oletteko aikuisia ihmisiä?
Mitä jos nuoriso toimisi noin? Kyllä oltaisiin jo riehumassa miten tiktok, kännykät, pisatulokset ja kaverivanhemmat pilasi KAIKEN!
Kyllä se kassi siitä siirtyy kun alan mallata persettä sen päälle. Melko rivakastikin tulee vapaata. Saa käyttää!
Vierailija kirjoitti:
Joka helvatan päivä törmään näihin laukkua matkakaverinaan pitäviin tolloihin.
Bussit 20 ja 30 aina niin täynnä, että jengi seisoo käytävillä ja aina, siis aina on näitä matkustajia jotka pitävät laukkujaan matkakaverina penkeillä.
Jos ei osaa kysyä paikkaa, niin oma vika että seisoo. Toisaalta itsekin jään ihan mieluusti joskus seisomaan, jos on lyhyt matka. Pääseepähän nopeasti uloskin.
Kysyn laukulta, että: "Mahdat olla todella iäkäs ja huonokuntoinen kun pitää olla oma istumapaikka?"
Kansakoulupoikana pidin koulureppuani viereisellä penkillä ja teeskentelin etten huomannut aikuista miestä joka pysäkiltä noustuaan otti penkkini tähtäimeensä. Noh, tämä 120+ kiloinen setänen rysähti pokkana istumaan reppuni päälle, eikä hievahtanutkaan kun yritin kiskoa sitä altaan pois. Onneksi tämä mies astui bussista ennen minun kotipysäkkiäni, niin minun ei tarvinnut ottaa asiaa puheeksi. Tämän tapahtuman jälkeen istun reppu sylissäni, vielä 60 vuotta myöhemmin
Tykkään jäädä useimmiten seisomaan mutta jos jostain syystä on aivan pakko saattaa p*rse penkkiin, asiallisesti kysyn josko sen laukkunsa voisi siirtää siitä penkiltä ja pääsisin istumaan. Ei ole koskaan tarvinnut olla tyly eikä heitellä toisen omaisuutta mihinkään. Aina osunu kivoja matkustajia kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Toinen näkökulma: minulla on usein reppu täynnä ostoksia ym ja lisäksi kukkurainen kankainen ostoskassi. Nuo molemmat eivät mahdu syliini enkä myöskään laita kankaisia kasseja tai reppua lattialle kuraantumaan. Siksi varaan kaksi paikkaa ja olen siitä kyllä pahoillani.
Ja minä olen hirmu pahoillani, kun sinun kukkuraisen ostoskassisi sisältö liiskaantuu perseeni alle. Qusipää.
Pyydän kohteliaasti toista keräämään tavaransa, ei siinä sen kummempaa.
Mitä tuollainen aggressiivisuus tai naaman murjotus hyödyttää? Itse kysyn Hei, voisinko istua tälle paikalle? ja aina on reppu siitä siirtynyt pois.
Kaikilla on mukavampaa, kun kysyy kohteliaasti.
Lähden itse liikkeelle pääteasemalta, jolloin junassa on tyhjää. Varsinkaan talvella reppua ei voi laittaa lattialle, kun se on useimmiten kurainen, se likaantuisi. Pidän reppua viereisellä paikalla, ja jos asemalle tullessa alkaa näyttää ruuhkaiselta niin otan repun syliini. Sen sijaan jos joku istuu repun päälle, niin minä kyllä siitä sanon että mikäs sun kielesi on vienyt kun et osaa paikkaa kysyä ja katoppa vähän mihin istut! Kassissa olevat tavarat voivat hajota ja katson sellaisen kyllä ilkivallaksi. Pitää nyt ihmisellä käytöstapoja olla puolin ja toisin!
Istuisin sellaisen ihmisen syliin joka pitää laukkua tai reppua penkillä.
M33
Menen muina henkilöinä siihen, ja alan änkeä itseäni laukun paikalle. Yleensä laukku livahtaa nopeasti omistajansa syliin, ja jos ei, pyydän kohteliaasti siirtämään sen. Tähän mennessä on toiminut hyvin - joskus joku (yleensä myöhäiskeski-ikäinen nainen) mulkoilee ja huokailee, mutta kyllä maailmaan huokauksia mahtuu.
Istun laukun päälle.
Jos ei ehdi poistaa sitä ensin, niin voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn "Onko reppusi kovin väsynyt?" tai "Nostatko kassisi pois vai istunko sen päälle?"
sanon istu vaan siellä on neuloja
Vierailija kirjoitti:
Toinen näkökulma: minulla on usein reppu täynnä ostoksia ym ja lisäksi kukkurainen kankainen ostoskassi. Nuo molemmat eivät mahdu syliini enkä myöskään laita kankaisia kasseja tai reppua lattialle kuraantumaan. Siksi varaan kaksi paikkaa ja olen siitä kyllä pahoillani.
Jos on muitakin vapaita paikkoja niin en tietenkään rynti väkisin sellaisen ihmisen viereen, jolla selvästi on paljon tavaraa. Jos kuitenkin bussi on täysi niin silloin saat kyllä luvan laittaa kassisi lattialle tai vaikka pääsi päälle jos siltä tuntuu, tai sitten siirrän sen itse.
Vierailija kirjoitti:
"Anteeksi, mahtuuko tähän istumaan?"
EI nöyristelylle!
Tämä paikka on vapaa, ota laukku pois!
Istun kassin viereen ja työnnän sen pepullani sivyun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Anteeksi, mahtuuko tähän istumaan?"
EI nöyristelylle!
Tämä paikka on vapaa, ota laukku pois!
Kohteliaisuus ei ole nöyristelyä. Vain heikkoitsetuntoinen hölmö ajattelee noin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vit minä just luin. Olen pitänyt itseäni ujona ja hiljaisena, mutta kyllä (jopa) minäkin osaan suuni avata ja kysyä kohteliaasti, anteeksi olisiko tässä vapaata?
No miksi sitten nöyristelet kysymällä "anteeksi..." Sehän on vapaa..."Ota kassi pois, istun"
Vierailija kirjoitti:
Hän tilaa sitte taksin ja menee sillä! Tai tilaa muuta kantoapua!
Odotan penkin vieressä noin viisi sekuntia paikan vapautumista ja sitten nostan laukun sen syliin ja istun alas.