Menet täyteen bussiin ja muutama ihminen pitää laukkua viereisellä paikalla - mitä teet?
Koen aina sisäistä raivoa näitä itsekkäitä mulkeroita kohtaan, mutta en ole koskaan kehdannut kuitenkaan tehdä mitään. Suomalaisena tuppisuuna jään kyräillen seisomaan.
P.s. tänään näin, kun bussiin asuva nainen otti tällainen kahta paikkaa varaavan repun ja nakkasi sen hänen syliinsä. :DDD
Mitä sinä teet?
Mä lupaan tästä eteenpäin toimia ihan samalla tavalla, kuin tuo mun arjen sankarinainen!! xD
Kommentit (243)
No kysyn, että voiko istua. Jos ei, niin sitten jäisin kyräilemään.
Aina on voinut.
Jos ei muuta tyhjää paikkaa löydy, niin istun sen kassin päälle.
Tekisi mieli kysyä onko laukullasikin matkalippu. Toinen ikävyys on kun se laukku vielä on ikkunan puolella. Tämä on sitä suomalaisuutta näköjään vieläkin. Olen eläkeläinen ja minulle paikan tarjoaa toinen eläkeläinen. Nuoremmat eivät ole kohteliaita.
"Anteeksi, mahtuuko tähän istumaan?"
Jos ei muualla vapaata niin pyydän siirtämään. Ja kiitän, kun on siirtänyt.
Kysyn, voiko siihen istua. Jos kassi ei siirry, istun kassin päälle niin hitaasti, että vähä-älyisinkin ehtii siirtää kassinsa ala pois. Joskus tuli vastaan joku periaatteen nainen, joka aloitti valittamisen tavaroidensa pilaamisesa. Pistin kuulokkeet päähäni, kun se nyhti nyssäkkäänsä perseeni alta.
Joka helvatan päivä törmään näihin laukkua matkakaverinaan pitäviin tolloihin.
Bussit 20 ja 30 aina niin täynnä, että jengi seisoo käytävillä ja aina, siis aina on näitä matkustajia jotka pitävät laukkujaan matkakaverina penkeillä.
Jään tönöttään viereen ja haen katsekontaktia, jotta toinen sitten tajuaisi minun pyrkivän siihen ja hoksaisi siirtää laukkunsa pois paikalta. Tarvittaessa pyydän ääneen.
Toinen näkökulma: minulla on usein reppu täynnä ostoksia ym ja lisäksi kukkurainen kankainen ostoskassi. Nuo molemmat eivät mahdu syliini enkä myöskään laita kankaisia kasseja tai reppua lattialle kuraantumaan. Siksi varaan kaksi paikkaa ja olen siitä kyllä pahoillani.
Jään seuraavalla pysäkillä pois ja nousen minuutin päästä saapuvaan lähes tyhjään bussiin.
Sanon ystävällisesti, että oon tulossa tähän istumaan. Kertaakaan ei ole kieltäydytty, joskus on näytetty nyrpeää naamaa, mutta eihän sitä tarvitse katella, kun rinnakkain istutaan.
Vierailija kirjoitti:
Toinen näkökulma: minulla on usein reppu täynnä ostoksia ym ja lisäksi kukkurainen kankainen ostoskassi. Nuo molemmat eivät mahdu syliini enkä myöskään laita kankaisia kasseja tai reppua lattialle kuraantumaan. Siksi varaan kaksi paikkaa ja olen siitä kyllä pahoillani.
No se on voi voi. Kassi pois penkiltä ja piste.
Vierailija kirjoitti:
Jään seuraavalla pysäkillä pois ja nousen minuutin päästä saapuvaan lähes tyhjään bussiin.
Normipäivä Tampereella tiheimmin kulkevilla vuoroilla: kaikki ahtautuvat ensimmäisenä tulevaan valmiiksi täyteen bussiin.
Sanon ystävällisesti, että tulen istumaan tähän. En pahoittele koska taksit on keksitty näille matkatavaroiden kanssa matkaaville. Julkinen on julkinen ja tarkoitettu kaikille matkansa maksaville.
Huudan heti ovelta: kassit pois tai MINÄ TULEN!
Seison. En koskaan istu bussissa.
Kysyn "Onko reppusi kovin väsynyt?" tai "Nostatko kassisi pois vai istunko sen päälle?"
Ala keskustelemaan kassin kanssa kuin olisi elävä. Kysy mitä kuuluu, onko siinä hyvä istua,mitkä ovat tulevaisuuden suunnitelmat, oletko tulossa töistä ja väsynyt jne.
Istun lattialle. Tulevat oikein luokse ja antavat paikan.
Mulla on syyni kulkea bussilla, ja se on jalkojen säästäminen. Tai muu kyvyttömyys liikkua omin voimin.
Asuva ei sentään astuva* :D
ap