Kertoisitko pettämisestä tässä tilanteessa?
Saisit omalta mieheltäsi kuulla, että ystäväpariskuntanne mies-osapuoli pettää vaimoaan. Että tällä miehellä on sivusuhde ja tieto asiasta on täysin varma ja oman miehesi omin silmin todistama. Ja miehesi vannottaisi, että et kerro kenellekään, koska hän ei voi eikä halua pettää ystävänsä luottamusta. Etkä sinä tietenkään haluaisi pettää oman miehesi luottamusta sinuun kertomalla asian eteenpäin, kun se kerran on sinulle luottamuksella kerrottu. Mutta toisaalta tämä ystäväpariskunnan petetty osapuoli, nainen, on sinun hyvä ystäväsi. Mitä tekisit?
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
apn mies ei ole mies vaan j uoru- äm mä. Ei naisille kuulu tuommoisia kertoa.
Näinhän se on. Ei miesten luottamuksellisia juttuja kerrota vaimoille.
Ja niille miehille, jotka kertoo kaiken vaimoilleen, ei kerrota mitään.
Eli kun ap paljastaa tiedon, hänen miehensä on sen jälkeen miesporukoissa ikuisesti juoruämmän maineessa. Ilman todellisia ystäviä.
Pettäjämies siis pyytää lojaaliutta ja luottamusta ystävältään, mutta kokee oikeudekseen pettää omaa puolisoa. Kysypä mieheltäsi, että onko hänen ystävänsä oikeasti ansainnut tämän miehesi lojaaliuden? Nämä miehet asettavat nyt keskinäisen ystävyytensä tärkeimmäksi lojaaliuden kohteeksi. Yksi nainen tulee petetyksi ja toinen joutuu salaamaam totuutta ja valehtelemaan, mutta pääasia että nämä kaksi kaveria voivat iloisesti jatkaa hyvillä mielin elämäänsä ja ystävyyttään. Näinkö siis, naiset? Onko miehellesi tärkeämpää tämä pettäjäkaverinsa ja hänen luottamus? Mikä arvo on pettäjän luottamuksella? Todennäköisesti tiukan paikan tullen hän pettäisin miehesikin.
Älä koskaan levitä kolmannen käden tietoutta eteenpäin. Sinulla on asiasta vain miehesi kertomus, et ole nähnyt mitään itse. Vaikka luotat mieheesi täysin niin asia ei ole sinun kerrottavissa.
Jos kellä niin miehelläsi on tuossa se moraalinen vastuu kertomisesta.
Aika turhalta tuntuu tämä keskustelu, koska jo Ap:n aloitulsesta ja myöhemmistä kommenteista kuului, että hän ns. pàskat nakkaa miehensä pyynnöille ja suorastaan kihisee halusta kertoa kaikille. Tällaisia epäluotettavia ihmisiä, kuten ap ja petturi on yllättävän paljon. Ap vai erotuksena puolisoaan pettävään mieheen, hakee petokselleen jo ennakkoon kirkasta kruunua, että voi esiintyä hyvellisenä ja jopa jalona ihmisenä. Oksettavaa kaksinaismoralismia.
Keskity omaan elämääsi ja anna muiden elää omaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat tilanteet jossa juoruaisin pettämisistä olisi lähinnä jos tietäisin vävyni/miniäni pettävän lastani. Muuten ei kuulu minulle. Ei kuuluisi lastenikaan tilanteissa, mutta kertoisin silti.
Minulla täysin sama. Ei nämä ole muiden asioita. Ap on lapsellinen kun on tehnyt asiasta itselleen ongelman.
Minusta ap ei ole lapsellinen vaan harvinaisen tietoinen omista arvoista ja omasta moraalista, ja tunnistaa että myös ystävälle muodostuu ystävyydestä tiettyjä moraalisia vaateita ja nyt tämä itsekeskeinen pettäjämies sekoittaa useamman ihmisen elämää toiminnallaan. On paljon helpompi sulkea silmänsä ja ajatella, että ei kuulu mulle.
Ap kertoi että kyseessä läheinen ystävä 20 v. tunteminen jne. Ymmärrettävästi asiasta on vaikea ulkoistaa itsensä ja jossain vaiheessa tilanne räjähtää kasvoille ja ystävä tulee kysymään sen hankalan kysymyksen: tiesitkö sä tästä? Ap välittää ystävästään, koska pohtii tätä asiaa. Kuka tuon ystävän tukena on kun hänen maailmansa romahtaa? Ystävä ei ehkä arvosta, jos vastaa: Tiesin mutta ajattelin ettei kuulu mulle.
Keskustele asiasta vielä miehesi kanssa. Ehkä hänkin tulee lopulta siihen päätökseen, että olisi hyvä kertoa.
Ei miehet yleensä tällaisia asioita puolisolleen kerro. Missä tilanteessa tämä tuli puheeksi, lipsahtiko asia kännissä vai oliko tilanne se että hän kertomalla yritti vakuutella ettei hän ikinä
Miehen kaverilla tuntuu vaikuttaa olevan löyhä moraali joten en yhtään hämmästyisi jos miestäsikin houkuteltaisiin joskus samaan tilanteeseen.
Miehesi salaa toivoi että kertoisit pettämisestä, ettei hänen tarvi. Jos teidän suhde kaatuu siihen että teet mikä on mielestäsi oikein, niin antaa kaatua. Itse tunnen aina vastuuta petettyä osapuolta kohtaa, en ole mitään velkaa pettäjälle joka on itse paskonut omat asiansa.
Aloittajalta kysyn, että jos kuulet tai näet jotain, joka järkyttää niin, että on pakko keventää ja kertoa asia jollekin johon luotat, siis miehellesi, ja kiellät häntä kertomasta asiasta kenellekään, niin miten koet sen, että miehesi kertoo asian kiellostasi huolimatta edelleen?
Miten tämä vaikuttaisi keskinäiseen suhteeseenne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen oli ystäväni ensin ennen miestäni, kertoisin.
Jos olisin ystävystynyt naiseen mieheni kautta , en kertoisi.
tosin itse olen ollut tilanteessa jossa hyvä ystävä petti vaimoaan, vaimo ei ollut ystäväni alunperin mutta kuultuaan miehensä (ystäväni ) pettävän loukkaantui tosi paljon minullekin, että miksi en kertonut . Mutta silloin oli lojaalisuus ensin ystävälleni.
kysy itseltäsi ap kenelle sinun lojaalisuus kuuluu? Jos kerrot ei tosiaan tarvitse kertoa että mieheltä kuulit. Mutta ennen kuin kerrot, pohdi tätä lojaalisuusasiaa.
Tilanne on aika vaikea. Minulla ei ole paljoa ystäviä eikä miehellänikään. Tämä ystäväpariskunta on meidän parhaat ystävät. Nainen minun paras ystävä, mies mieheni paras ystävä. Ja näin on ollut yli 10 vuotta jo, tunnettu ollaan kaikki toise
Ei tuosta jää muutenkaan jäljelle kuin märkä läntti. Ystäväpiirit hajoilee eroihin. Aivan sama mitä teet.
Vierailija kirjoitti:
Älä koskaan levitä kolmannen käden tietoutta eteenpäin. Sinulla on asiasta vain miehesi kertomus, et ole nähnyt mitään itse. Vaikka luotat mieheesi täysin niin asia ei ole sinun kerrottavissa.
Jos kellä niin miehelläsi on tuossa se moraalinen vastuu kertomisesta.
Tämä on hyvä neuvo. Itselläni on töissä vastakkaista sukupuolta oleva ystävä. Käydään lounailla ja kahvilla kahdestaan. Porukka luulee että meillä on suhde. Ei ole. En ihmettelisi vaikka joku olisi jo kertomassa hänen vaimolleen että mies pettää.
Ei kukaan oikea mies ole tuollainen neiti, että ystäviensä tekemisistä muille raportoisi. Kun vaimolle jotain kertoo, se on sama kuin laittaisi asian lehteen etusivulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet yleensä tällaisia asioita puolisolleen kerro. Missä tilanteessa tämä tuli puheeksi, lipsahtiko asia kännissä vai oliko tilanne se että hän kertomalla yritti vakuutella ettei hän ikinä
Miehen kaverilla tuntuu vaikuttaa olevan löyhä moraali joten en yhtään hämmästyisi jos miestäsikin houkuteltaisiin joskus samaan tilanteeseen.
Jaa a. Kyllä minun mieheni on kertonut pariinkin otteeseen kavereidensa pettämisistä, mutta onneksi yhdessäkään tapauksessa toisena osapuolena ei ole ollut minun läheinen ystävä. En tiedä mistä tällainen stereotypia tulee, ettei miehet muka kerro vaimoilleen tällaisia asioita? Ehkä jotkut "bros before hoes" -tyypit jättävät kertomatta, vaikka petetty osapuoli olisi oma sisko.
Miehesi on aika munaton. Itse suuttuisin aivan hlvetisti ystävälleni jos saisin tietää että pettää puolisoaan. Häpeäisin suunnattomasti tuollaista pelkuri ystävää ja pakottaisin pettäjän kertomaan vaimolleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa a. Kyllä minun mieheni on kertonut pariinkin otteeseen kavereidensa pettämisistä, mutta onneksi yhdessäkään tapauksessa toisena osapuolena ei ole ollut minun läheinen ystävä. En tiedä mistä tällainen stereotypia tulee, ettei miehet muka kerro vaimoilleen tällaisia asioita? Ehkä jotkut "bros before hoes" -tyypit jättävät kertomatta, vaikka petetty osapuoli olisi oma sisko.
Pääsääntöisesti jos naiselle kertoo luottamuksellisia tai omaa tilannetta heikentäviä tietoja, nainen tulee niitä käyttämään lyömäaseena seuraavan kerran kun tulee erimielisyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pidemmälle elämääno elän, sitä vakaammin pitää päätökseno olla kertomatta kenellekään kenenkään pettämisistä. Ei väliksi, vaikka petetty olisi paras ystäväni, siskoni tai äitini.
Mutta tiedän, että jos tämä ystäväni saa joskus jostain kuulla, että minä tiesin, että hänen aviomies pettää häntä, enkä kertonut hänelle, niin tämä ystäväni tulee suuttumaan siitä ikihyviksi.
ap
Vaikea juttu kyllä, mutta minä myös suuttuisin, jos mulle ei kerrottais. Minä haluaisin kuulla joltakin joka tietää, enkä elää petettynä. Se että kukaan ei kerro, on mun mielestä niiiiin väärin!
Aika äijä sulla on, jos tuon kertomisen perusteella on jättämässä vaimon ja lapset...