Kertoisitko pettämisestä tässä tilanteessa?
Saisit omalta mieheltäsi kuulla, että ystäväpariskuntanne mies-osapuoli pettää vaimoaan. Että tällä miehellä on sivusuhde ja tieto asiasta on täysin varma ja oman miehesi omin silmin todistama. Ja miehesi vannottaisi, että et kerro kenellekään, koska hän ei voi eikä halua pettää ystävänsä luottamusta. Etkä sinä tietenkään haluaisi pettää oman miehesi luottamusta sinuun kertomalla asian eteenpäin, kun se kerran on sinulle luottamuksella kerrottu. Mutta toisaalta tämä ystäväpariskunnan petetty osapuoli, nainen, on sinun hyvä ystäväsi. Mitä tekisit?
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Kertoisin kyllä naiselle. Mutta sanoisin kuulleeni joltain muulta kuin omalta mieheltäni.
Eli kertoisit juoruja ja kuulopuheita? Mitä luulet, uskoisi sinua?
Taidat kertoa jos tämä on sulle noin iso asia.
Harmittaa tilanne puolestasi. Itse en voisi olla kertomatta, mutta ottaisin yhteyttä tähän pettäjään ja sanoisin että kertoo vaimolleen tai minä kerron.
Ei mies kertoisi asiaa minulle. Tai kertoi siinä vaiheessa kun pari oli jo eronnut.
En ikinä kertoisi. Ja jos puolisoni kertoisi, olisi se pettämiseen rinnastettava luottamuksen pettäminen sekin. :/
Oletko varma että ystäväsi ei tiedä pettämisestä, jos hän ei vain halua puhua kanssasi siitä. En kertoisi asiasta, enkä haluaisi että ystäväni kertovan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen oli ystäväni ensin ennen miestäni, kertoisin.
Jos olisin ystävystynyt naiseen mieheni kautta , en kertoisi.
tosin itse olen ollut tilanteessa jossa hyvä ystävä petti vaimoaan, vaimo ei ollut ystäväni alunperin mutta kuultuaan miehensä (ystäväni ) pettävän loukkaantui tosi paljon minullekin, että miksi en kertonut . Mutta silloin oli lojaalisuus ensin ystävälleni.
kysy itseltäsi ap kenelle sinun lojaalisuus kuuluu? Jos kerrot ei tosiaan tarvitse kertoa että mieheltä kuulit. Mutta ennen kuin kerrot, pohdi tätä lojaalisuusasiaa.
Tilanne on aika vaikea. Minulla ei ole paljoa ystäviä eikä miehellänikään. Tämä ystäväpariskunta on meidän parhaat ystävät. Nainen minun paras ystävä, mies mieheni paras ystävä. Ja näin on ollut yli 10 vuotta jo, tunnettu ollaan kaikki toise
Kyllä on pienet piirit, ei ihme, että äijät hakee välillä vaihtelua muualta, jotta jaksaa taas pikkuvaimojensa ylläpitämää kotileikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Laita nimetön viesti ystävälle. Silloinhan pettäjä voi luulla että salasuhde-nainen on sen laittanut. Et jää kiinni kun vannot ettet ole kertonut jos sinua epäillään.
Tämä. Näin petät näppärästi miehesi luottamuksen, mutta eihän sillä väliä, kunhan jotenkin vaan pääset kertomaan. Sitten vaan sivuun viattomana seuraamaan miten Kauniit ja Rohkeat jatkuu.
En kertoisi. Minullekaan ei kerrottu, vuoden kaikki tiesivät paitsi minä. En silti kertoisi.
Tuntuu erikoiselta että miehelläsi on noin kova tarve suojella pettäjää. Kun tapaatte pariskuntaa, olette molemmat liittoutuneet valehteluun ja salailuun. Minä en pystyisi tuohon. Itselleni arvokysymys menisi kaiken edelle. Jos ei halua puhua totta suoraan, niin keksi keino paljastaa mies kiertoteitse. Ystäväsi päättää itse mitä tiedolla tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta olisi sen ystävättärenkin hyvä huomata, kuten aviomiehenkin, että Ap ei ole kenenkään luottamuksen arvoinen.
Ap:n mies voisi myös kasvattaa lapset jo pieninä ymmärtämään, ettei äitiin voi luottaa.
Pettäjätkö täällä paniikissa vinkuu?
Eihän sinun tarvitse sitä miettiä kerrotko vai et. Vaan pohtia sitä, voitko enää olla pariskunnan ystävä. Tuossa tilanteessa sanoisin miehelleni, että ystävyys on sinun osalta katkolla kunnes tämä mies tekee jonkun ratkaisun. En ymmärrä, miten tuossa tilanteessa voisi entiseen malliin enää jatkaa. Sinun vastuulla ei ole kertoa, vaan sen pettäjän. Sinun vastuulla on miettiä voitko olla tuollaisessa kuviossa mukana. Oman miehesi ongelma on taas se, mitä kestää tälle pettäjälle siitä että sinä et halua olla enää tekemissä tämän pariskunnan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen oli ystäväni ensin ennen miestäni, kertoisin.
Jos olisin ystävystynyt naiseen mieheni kautta , en kertoisi.
tosin itse olen ollut tilanteessa jossa hyvä ystävä petti vaimoaan, vaimo ei ollut ystäväni alunperin mutta kuultuaan miehensä (ystäväni ) pettävän loukkaantui tosi paljon minullekin, että miksi en kertonut . Mutta silloin oli lojaalisuus ensin ystävälleni.
kysy itseltäsi ap kenelle sinun lojaalisuus kuuluu? Jos kerrot ei tosiaan tarvitse kertoa että mieheltä kuulit. Mutta ennen kuin kerrot, pohdi tätä lojaalisuusasiaa.
Tilanne on aika vaikea. Minulla ei ole paljoa ystäviä eikä miehellänikään. Tämä ystäväpariskunta on meidän parhaat ystävät. Nainen minun paras ystävä, mies mieheni paras ystävä. Ja näin on
Kotileikki? Epäiletkö ettei heillä ole oikeita koteja, leikkivät vain?
Vierailija kirjoitti:
Sano miehellesi että juttelee sen pettäjä-äijän kanssa ja pistää äijän kertomaan vaimolleen. Näin sinun ei tarvitse. En tiedä onko tämä totta vai ei, mutta en ehkä haluaisi olla se messenger.
Eli pettäjä tilille ja kertomaan itse vaimolleen. Näin sinä säästyt. Mutta toimikaa heti.Gaukut samalla idioottimiehesi lyttyyn. Meni kertomaan sinulle ja samalla siirsi vastuun sinulle. Eli mies nyt hoitaa likapyykin ja kehottaa pettäjää olemaan mies, jolla on selkäranka.
Miehesi voi myös näyttää pettäjälle halveksuntansa.
Ole hyvä - problem solved.
Kenen ongelma tuossa skenaariossa selviää? Ei kenenkään, tuosta ne todelliset ongelmat vasta alkaa.
apn mies ei ole mies vaan j uoru- äm mä. Ei naisille kuulu tuommoisia kertoa.
En kyllä ikimaailmassa jaksaisi moista piirileikkiä ja oma mieheni tietää sen joten meillä ei tuohon tilanteeseen päädyttäisi. Kyllä lävähtäisi totuus ilmoille hyvinkin pian. Miehenkö kaveri se nyt pyörittää koko palettia ja hänen hupinsa on kaikkein pyhin varjeltava? Naurettavaa. Aikuiset ihmiset ottavat teoistaan vastuun ja joskus se vastuunotto tarkoittaa sitä että paskojen päätösten riskit realisoituvat ja silloin seuraukset tulee kestää aikuisen ihmisen tavalla.
En katsoisi hyvällä ap:n miestäkään tuossa tapauksessa. Meneekö joku veljeys-kaveruus kaiken edelle? Mitähän hän vannottaa pettäjäkaveriaan olemaan kertomatta?
Vitsi mitä lapasia olette suurin osa kommentoijista. Sanot miehellesi, että et voi olla kertomatta ystävällesi ja antaa hänen elää valheessa vuosia. Jos mies ei tätä hyväksy, on se hyväksyttävä. Toisaalta onko ap:n mies kovin luotettava aviomies lopulta, jos antaa ystävänsä pettää vaimoaan, jonka itsekin tuntee? Mitä kaikkea se mies itse mahtaa itseltään oikeuttaa esim. tulevaisuudessa tai mitä on jo tehnyt?
Jos se ei nyt mikään lapsuudenkaverisi ole se puolisonainen, niin luulisi hänenkin ymmärtävän, jos kerrot että kuulit jotain asiasta mieheltäsi mutta pidit suusi kiinni koska olit lojaali puolisollesi, koska hän on sinulle tärkeämpi kuin ystäväperhe?
Eihän sinulla itselläsi ole mitään muita todisteita kuin miehesi kertomus. Jos kerrot, ja miehesi kiistää kertoneensa sinulle, niin sinä olet se joka häviää. Saat valehtelijan ja kieroilijan viitan.
Ja huomaa, kertominen vaikuttaa omaan parisuhteeseesi. Miehesi ei jatkossa luota sinuun missään asiassa. Ja näin käy, uskoi ystävättäresi sinua tai ei. Luottamus suhteessanne on mennyttä. Olet miehesi silmissä epäluotettava lörppö ja hän ei uskoudu sinulle missään asiassa, jonka vuotaminen vaikuttaisi hänen asemaansa, maineeseensa tai ystävyyssuhteisiinsa.
Jos kerrot, niin kerro vasta sitten kun sinulla on omia todisteita, ei toisen kertomaa.
Kysy mieheltäsi miksi kertoi asian sinulle jos sitä ei saanut kertoa kenellekään? Halusiko purkaa sydäntään? No kenelle sinä voit vastaavasti purkaa omaa sydäntäsi?
Kysy mieheltäsi ehdotuksia miten asian kanssa jatketaaan. Jos mies ehdottaa että olette hiljaa niin kysy miten hän kuvittelee että sinä voit pettää omaa ystävääsi pimittämällä tuon tiedon.