Syöpäepäily menossa parhaillaan
Hei,
Löytyykö täältä muita joille lääkäri on hiljattain heittänyt ilmoille syöpäepäilyn ja odottelette pääsyä jatkotutkimuksiin?
Minulla on tuo tilanne päällä ja melko piinallistahan tämä aika on.
Kommentit (28)
Millainen syöpäepäily? Itse menen torstaina lääkäriin vastaavan vuoksi, mutta en kerro enempää, kun et sinäkään kerro.
Jos yhtään rauhoittaa, niin me kaikki kyllä kuolemme. Tänne ei kukaan ole jäänyt.
Ilmottaudun. Tänään kävin magneettikuvauksessa. Oli kyllä mielenkiintoinen kokemus. 50 minuuttia kesti.
Syöpäyhdityksen sivut antavat tietoa, ja sieltä voi kysellä (chat) asioista myös.
Siunausta sinulle
Terv, kohtalotoveri
Minulla on syöpä uusinut verikokeiden perusteella. Olen nyt käynyt ihan syöpään liittyen kuvantamisissa ja labroissa. Lääkärille ensi kuussa. Tähän pisteeseen pääsemiseen meni terveyskeskuksen kautta 6,5 kuukautta.
Ensin soittelin ja kerroin oireistani hoitajille ja kuudennella kerralla sain vasta ajan lääkärille, joka määräsi kokeisiin jne. Ne labrat olisi voinut tehdä jo ennen lääkärinaikaa ja käydä tulokset vastaanotolla läpi. Tuntuu tyhmältä käydä lääkärissä sopimassa, että menen labraan heti kun saan lähetteen.
Olen miettinyt paljon että miten suhtautuisin jos saisin tiedon että on syöpä. Elämänhalut on olleet aika nollassa joten kohauttaisinko vain olkiani ja antaisin olla.
Vierailija kirjoitti:
Millainen syöpäepäily? Itse menen torstaina lääkäriin vastaavan vuoksi, mutta en kerro enempää, kun et sinäkään kerro.
Suoliston alueen syöpä. Odotan tähystykseen pääsyä joskus lähiaikoina (toivottavasti).
Vierailija kirjoitti:
Voimia ja hyvää onnea tuloksiin.
Kiitos paljon sinulle <3
Vierailija kirjoitti:
Ilmottaudun. Tänään kävin magneettikuvauksessa. Oli kyllä mielenkiintoinen kokemus. 50 minuuttia kesti.
Toivotaan hyviä tuloksia magneetista 👍🙏
Koska saat tulokset? T. Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Minulla on syöpä uusinut verikokeiden perusteella. Olen nyt käynyt ihan syöpään liittyen kuvantamisissa ja labroissa. Lääkärille ensi kuussa. Tähän pisteeseen pääsemiseen meni terveyskeskuksen kautta 6,5 kuukautta.
Ensin soittelin ja kerroin oireistani hoitajille ja kuudennella kerralla sain vasta ajan lääkärille, joka määräsi kokeisiin jne. Ne labrat olisi voinut tehdä jo ennen lääkärinaikaa ja käydä tulokset vastaanotolla läpi. Tuntuu tyhmältä käydä lääkärissä sopimassa, että menen labraan heti kun saan lähetteen.
Onpa tehotonta toimintaa terveysasemalta. Mistä päin olet? T. Aloittaja
On ollut epäilyjä, onneksi löytyi vain esiaste
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt paljon että miten suhtautuisin jos saisin tiedon että on syöpä. Elämänhalut on olleet aika nollassa joten kohauttaisinko vain olkiani ja antaisin olla.
Minä en ole koskaan ennen miettinyt tätä mutta nyt on pakko. :'( T. Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Syöpäyhdityksen sivut antavat tietoa, ja sieltä voi kysellä (chat) asioista myös.
Siunausta sinulle
Terv, kohtalotoveri
Kiitos paljon <3
Kaikkea hyvää myös sinulle. T. Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Magneetti syöpäepäilyssä?
Kyllä se tyypillisesti on varjoaine-TT sekä PET-TT.
Monta kertaa on epäilty. On epäilyty myös laajalle levinnyttä syöpää kuvien perusteella (maksassa olikin hemangiooma). Aina ovat olleet vääriä hälytyksiä. Kunnes sitten löytyi syöpä. Pääsin hoidoissa helpolla. Elämä jatkuu nyt kuten ennenkin, paitsi että kuvauksia ja labroja on vuosittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Magneetti syöpäepäilyssä?
Kyllä se tyypillisesti on varjoaine-TT sekä PET-TT.
Riippuu, mitä epäillään. Tietyt elimet näkyvät parhaiten magneetissa, ja sitä käytetään usein nuorille. Useimmiten kuitenkin tt-kuvaus. Itsellänikin oli juuri magneetti varjoaineella.
Pari kertaa olen käynyt koepalassa mutta molemmat vääriä hälytyksiä, onneksi. Onhan se ahdistavaa aikaa kun tuloksia odottelee. Toivottavasti saat hyviä uutisia.
Missä epäily sijaitsee? Minun hoitoni olisivat viivästyneet peräti kuukaudella, ellen olisi hakeutunut yksityiselle näytteenottoon.