Kertoisitko pettämisestä tässä tilanteessa?
Saisit omalta mieheltäsi kuulla, että ystäväpariskuntanne mies-osapuoli pettää vaimoaan. Että tällä miehellä on sivusuhde ja tieto asiasta on täysin varma ja oman miehesi omin silmin todistama. Ja miehesi vannottaisi, että et kerro kenellekään, koska hän ei voi eikä halua pettää ystävänsä luottamusta. Etkä sinä tietenkään haluaisi pettää oman miehesi luottamusta sinuun kertomalla asian eteenpäin, kun se kerran on sinulle luottamuksella kerrottu. Mutta toisaalta tämä ystäväpariskunnan petetty osapuoli, nainen, on sinun hyvä ystäväsi. Mitä tekisit?
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pieni sivusuhde oikeasti niin paha juttu, Ranskassa melkein kaikilla on eikä siitä mitään isoa numeroa tehdä. Anna ihmisten elää, ei kannata sotkeutua.
Jos ollaan vielä lapsentekoiässä ja syntyy käenpoikasia se on sitten eri juttu.
Ranskalaisten elämäntapa on minulle nyt aika yhdentekevä. Tunnen ystäväni hyvin ja tiedän, että hän vihaa kaikkia pettämisiä ja että hänelle uskollisuus on erittäin tärkeä asia.
ap
Eli sinä olet todellakin täällä hakemassa muiden av-mammojen "lupaa" kertoa. No siltähän tää sun letjus vaikuttikin heti alusta lähtien. 😂
Ystäväsi ei tule ikinä uskomaan, saattaa vaikka suuttua. Älä kerro jos et voi asiaa todistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos juttelisit miehesi kanssa miltä sinusta tuntuu ja sopisitte yhdessä miten edetä tai olla etenemättä asian kanssa?
Olen jutellutkin. Ja hän vannotti, että en saa kertoa kenellekään koskaan. Yritin painostaa miestäni sanomaan sille pettäjälle, että hänen pitää joko heti lopettaa sivusuhde tai kertoa totuus vaimolleen, mutta mieheni sanoo, että hän ei aio puuttua kaverinsa tekemisiin eikä moralisoida muiden tekemisiä.
ap
Puhuitteko ristiriidasta mitä tilanne sinussa herättää? Kyllä sen pitäisi kumppaniasi kiinnostaa, ja jos ei niin se on jo eri keskustelu.
Ikävää toimintaa kumppaniltasi kaataa tieto sinulle ja sitten vaatia olemaan hiljaa. Jos oma kumppani toimisi noin niin vaatisin keskustelemaan ja miettimään asiaa kanssani kunnes löydettäisi
Olen puhunut tuosta omasta ristiriidastani ja mieheni ymmärtää sen kyllä hyvin. Mutta on silti sitä mieltä, että ei halua pettää oman parhaan ystävänsä luottamusta sillä, että kertoisimme vaimolle pettämisestä. Minkä tavallaan ymmärrän kyllä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että sinä Ap haet kannustusta kertoa, huolimatta siitä, että petät miehesi.
Kysy itseltäsi, oletko miehesi luottamuksen arvoinen. Millainen vaimo ja äiti olet, jos ne kaikkein läheisimmät ja rakkaimmat eivät voi sinuun luottaa?
Jos puolestaan koet, että sinun on kerrottava ystävällesi, miksi olet naimisissa, kun miehesi ei merkitse sinulle mitään?
Olet tulkinnut aloitukseni ja kommenttini ihan väärin. En hae kannustusta kertoa. Haen neuvoja vaikeaan tilanteeseen. Minulla on vain yksi läheinen ystävä enkä luonnollisesti voi hänen kanssa nyt asiasta puhua niin että saisin neuvoja.
ap
Siis mitä hittoa? Haet joltain keskustelupalstalta neuvoa, kuinka pettää aviomiehen luottamus. Kasva aikuiseksi, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pieni sivusuhde oikeasti niin paha juttu, Ranskassa melkein kaikilla on eikä siitä mitään isoa numeroa tehdä. Anna ihmisten elää, ei kannata sotkeutua.
Jos ollaan vielä lapsentekoiässä ja syntyy käenpoikasia se on sitten eri juttu.
Ranskalaisten elämäntapa on minulle nyt aika yhdentekevä. Tunnen ystäväni hyvin ja tiedän, että hän vihaa kaikkia pettämisiä ja että hänelle uskollisuus on erittäin tärkeä asia.
ap
Eli sinä olet todellakin täällä hakemassa muiden av-mammojen "lupaa" kertoa. No siltähän tää sun letjus vaikuttikin heti alusta lähtien. 😂
En ole. Jos jollekin haen vahvistusta niin sille, että on oikein pettää oman ystävänsä luottamus tässä tilanteessa sillä, että ei kerro. Syynä halu säilyttää oma perhe.
ap
Oletko kulissiavioliitossa rahan vuoksi vai miksi ei aviomiehllä ole väliä?
Teet kuten omatuntosi sanoo, olet tainnut jo päättää. Mutta itse en kertoisi.
Ensiksi juttelisin asiasta oman mieheni kanssa. Kertoisin miten ikävään asemaan hän on minut nyt laittanut kertomalla pettämisestä minulle. Sanoisin että se nainen on oikeasti paras ystäväni enkä pysty elää hiljaa tämän tiedon kanssa, moraalini ei salli sitä. Jos miehesi sinua rakastaa, ei perheesi tästä hajoa vaikka kertoisit naiselle pettämisestä. Pettäjämies tekee todella väärin ja on vain oikein jos jää kiinni. Välit miehesi kanssa voivat hetkellisesti viilentyä ja hän luultavasti menettää ystävänsä mutta ehkä hänkin lopulta tajuaa että teit oikein ja teidän luottamus palaa. Kuitenkin kerroit miehellesi ennen kuin menit kertomaan pettämisestä ystävällesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että sinä Ap haet kannustusta kertoa, huolimatta siitä, että petät miehesi.
Kysy itseltäsi, oletko miehesi luottamuksen arvoinen. Millainen vaimo ja äiti olet, jos ne kaikkein läheisimmät ja rakkaimmat eivät voi sinuun luottaa?
Jos puolestaan koet, että sinun on kerrottava ystävällesi, miksi olet naimisissa, kun miehesi ei merkitse sinulle mitään?
Olet tulkinnut aloitukseni ja kommenttini ihan väärin. En hae kannustusta kertoa. Haen neuvoja vaikeaan tilanteeseen. Minulla on vain yksi läheinen ystävä enkä luonnollisesti voi hänen kanssa nyt asiasta puhua niin että saisin neuvoja.
ap
Siis mitä hittoa? Haet joltain keskustelupalstalta neuvoa, kuinka pettää aviomiehen luottamus. Kasva aikuiseksi, ap.
Olet ymmärtänyt aikeeni kyllä täysin väärin.
Ja tiedätkö mitä? Kaikilla ei ole läheisiä ja paljon ystäviä, joiden kanssa puhua kun on vaikea tilanne. Minulla on vain paras ystäväni ja mieheni ja lapseni sekä pari etäisempää työkaveria. Keskustelupalsta voi joillekin joskus olla niitä harvoja paikkoja vaihtaa ajatuksia, kuten minulle nyt.
ap
Naiset on kyllä avuttomia vinkujia, ei ihme että teitä petetään jatkuvasti.
Ratkaisu: Kerro miehellesi, että sinä aiot kertoa ystäväsi miehelle että tiedät pettämisestä. Sitten kerrot sille ystävän miehelle, että tiedät pettämisestä, että ystävänä sinun tulee kertoa asiasta totuus ja että annat nyt tälle ystävän miehelle mahdollisuuden kertoa asiasta itse ensin. Kerro, että tuet heitä jatkamaan liittoa jos sen päättävät tehdä.
Sano miehellesi että juttelee sen pettäjä-äijän kanssa ja pistää äijän kertomaan vaimolleen. Näin sinun ei tarvitse. En tiedä onko tämä totta vai ei, mutta en ehkä haluaisi olla se messenger.
Eli pettäjä tilille ja kertomaan itse vaimolleen. Näin sinä säästyt. Mutta toimikaa heti.
Gaukut samalla idioottimiehesi lyttyyn. Meni kertomaan sinulle ja samalla siirsi vastuun sinulle. Eli mies nyt hoitaa likapyykin ja kehottaa pettäjää olemaan mies, jolla on selkäranka.
Miehesi voi myös näyttää pettäjälle halveksuntansa.
Ole hyvä - problem solved.
Sulle ei pitäs kertoo mitään salaisuuksia.
Toisaalta olisi sen ystävättärenkin hyvä huomata, kuten aviomiehenkin, että Ap ei ole kenenkään luottamuksen arvoinen.
Ja lisään vielä että jos kerrot ystävällesi, hänet petti vain miehensä. Mutta jos et kerro, hänet on pettänyt miehensä ja ystävänsä. Mikä tuntuu varmasti vielä hirveämmälle. Totuus kuitenkin varmaan jossain vaiheessa tulee julki.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta olisi sen ystävättärenkin hyvä huomata, kuten aviomiehenkin, että Ap ei ole kenenkään luottamuksen arvoinen.
Ap:n mies voisi myös kasvattaa lapset jo pieninä ymmärtämään, ettei äitiin voi luottaa.
Miehesi teki tyhmästi kun sotki sinut asiaan mukaan ja aiheutti sinulle tilanteen, jossa joudut pettämään parhaan ystäväsi.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele ap itsesi tuon naisen tilanteeseen. Haluatko sinä elää valheessa? Haluatko olla tuttaviesi selän takana säälittelyn, naureskelun ja ihmettelyn kohde?
Minä laitoin välit poikki kaikkiin, jotka tiesivät, vaan eivät kertoneet. Ystävät eivät pimitä tuollaista toisiltaan.
Jep. "Ystävä" kertoo tilanteesta julkisella vauvapalstallakin, mutta ei petetylle ystävälleen? Jep jep.
Laita nimetön viesti ystävälle. Silloinhan pettäjä voi luulla että salasuhde-nainen on sen laittanut. Et jää kiinni kun vannot ettet ole kertonut jos sinua epäillään.
ap