Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisitko pettämisestä tässä tilanteessa?

Vierailija
08.12.2023 |

Saisit omalta mieheltäsi kuulla, että ystäväpariskuntanne mies-osapuoli pettää vaimoaan. Että tällä miehellä on sivusuhde ja tieto asiasta on täysin varma ja oman miehesi omin silmin todistama. Ja miehesi vannottaisi, että et kerro kenellekään, koska hän ei voi eikä halua pettää ystävänsä luottamusta. Etkä sinä tietenkään haluaisi pettää oman miehesi luottamusta sinuun kertomalla asian eteenpäin, kun se kerran on sinulle luottamuksella kerrottu. Mutta toisaalta tämä ystäväpariskunnan petetty osapuoli, nainen, on sinun hyvä ystäväsi. Mitä tekisit?

Kommentit (212)

Vierailija
101/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehet yleensä tällaisia asioita puolisolleen kerro. Missä tilanteessa tämä tuli puheeksi, lipsahtiko asia kännissä vai oliko tilanne se että hän kertomalla yritti vakuutella ettei hän ikinä 

Miehen kaverilla tuntuu vaikuttaa olevan löyhä moraali joten en yhtään hämmästyisi jos miestäsikin houkuteltaisiin joskus samaan tilanteeseen.

Jaa a. Kyllä minun mieheni on kertonut pariinkin otteeseen kavereidensa pettämisistä, mutta onneksi yhdessäkään tapauksessa toisena osapuolena ei ole ollut minun läheinen ystävä. En tiedä mistä tällainen stereotypia tulee, ettei miehet muka kerro vaimoilleen tällaisia asioita? Ehkä jotkut "bros before hoes" -tyypit jättävät kertomatta, vaikka petetty osapuoli olisi oma sisko. 

No kun siinä on se riski, että se luotettu vaimo on joku kaunis päivä ex ja mikään aiempi sopimus ei ole enää voimassa.

Vierailija
102/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalta kysyn, että jos kuulet tai näet jotain, joka järkyttää niin, että on pakko keventää ja kertoa asia jollekin johon luotat, siis miehellesi, ja kiellät häntä kertomasta asiasta kenellekään, niin miten koet sen, että miehesi kertoo asian kiellostasi huolimatta edelleen?

Miten tämä vaikuttaisi keskinäiseen suhteeseenne?

Alapeukuttajien mielestä ei ilmeisesti tällaista kysymystä saa esittää naiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minusta tässä suurin ongelma on se, ettei miehesi tuomitse ystävänsä täysin moraalitonta toimintaa ja tee sitä, mikä olisi oikein. Minä olisin todella järkyttynyt, jos oma mieheni suostuisi vaikenemaan ja katsomaan sivusta vastaavaa käytöstä.

Minusta tämä toiminta kertoo jotain oman miehesi moraalista, sanoi hän mitä tahansa. Herää myös kysymys, että tietääkö miehesi petturiystävä omasta miehestäsi jotain, joka ei kestäisi päivänvaloa? Vai mistä tämä lojaalius kumpuaa? Miksi miehesi pelkää haastaa ystävänsä moraalitonta toimintaa? Onko jotain, jota ystävä voisi käyttää omaa miestäsi vastaan?

Voisin vielä ymmärtää miehesi kannan, jos petturiystävä olisi tehnyt parannuksen ja katuisi syvästi toimintaansa. Jos miehesi pystyy kunnioittamaan ystäväänsä kaiken tämän jälkeen ja jatkamaan hänen ystävänään kuin ei mitään, en ymmärrä miten voit luottaa oman miehesi moraaliin. 

Ei se bro code ihan kaikkea kata. Jossain pitäisi tulla raja vastaan ja mun mielestä tässä se tulee vastaan ja reippaasti. Miehesi edesauttaa omalla hyväksynnällään ystäväsi kaltoinkohtelua. Petturiystävällä taas on parempi fiilis jatkaa pettämistä, kun on saanut synninpäästön miehesi kautta. 

Vierailija
104/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen ettei sinua uskota ja menetät ystävyyden. Kerro siis nimettömästi esim kirjeellä. 

Heitä arpaa, kumman menetys on sinulle suurempi, miehesu vai ystäväsi. Toisen menetä, jos kerrot.  Toisen menetät, jos et kerro.

Heillä on lapsia ja meillä on lapsia. Eli jos kerron niin luultavimmin rikon kaksi perhettä.

ap

Pettäjä rikkoo, et sinä. Pettäjä toimii väärin, et sinä.

Laita miehesi juttelemaan ystävänsä kanssa pettämisen lopettamisesta tai vaimolleen kertomisesta. Kukaan muu ei ole tehnyt väärin kuin miehesi ystävä.

Vierailija
105/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, minusta tässä suurin ongelma on se, ettei miehesi tuomitse ystävänsä täysin moraalitonta toimintaa ja tee sitä, mikä olisi oikein. Minä olisin todella järkyttynyt, jos oma mieheni suostuisi vaikenemaan ja katsomaan sivusta vastaavaa käytöstä.

Minusta tämä toiminta kertoo jotain oman miehesi moraalista, sanoi hän mitä tahansa. Herää myös kysymys, että tietääkö miehesi petturiystävä omasta miehestäsi jotain, joka ei kestäisi päivänvaloa? Vai mistä tämä lojaalius kumpuaa? Miksi miehesi pelkää haastaa ystävänsä moraalitonta toimintaa? Onko jotain, jota ystävä voisi käyttää omaa miestäsi vastaan?

Voisin vielä ymmärtää miehesi kannan, jos petturiystävä olisi tehnyt parannuksen ja katuisi syvästi toimintaansa. Jos miehesi pystyy kunnioittamaan ystäväänsä kaiken tämän jälkeen ja jatkamaan hänen ystävänään kuin ei mitään, en ymmärrä miten voit luottaa oman miehesi moraaliin. 

Miten naiset yleensä toimivat kun asetelma on toinen? Eli nainen havaitser parhaan ystävättärensä pettävän miestään.

Tuomitsetteko ja pakotatte ystävättären kertomaan miehelleen? Vai kerrotteko itse petetylle miehelle?

Vierailija
106/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen ettei sinua uskota ja menetät ystävyyden. Kerro siis nimettömästi esim kirjeellä. 

Heitä arpaa, kumman menetys on sinulle suurempi, miehesu vai ystäväsi. Toisen menetä, jos kerrot.  Toisen menetät, jos et kerro.

Heillä on lapsia ja meillä on lapsia. Eli jos kerron niin luultavimmin rikon kaksi perhettä.

ap

Pettäjä rikkoo, et sinä. Pettäjä toimii väärin, et sinä.

Laita miehesi juttelemaan ystävänsä kanssa pettämisen lopettamisesta tai vaimolleen kertomisesta. Kukaan muu ei ole tehnyt väärin kuin miehesi ystävä.

AAMEN!

Vierailija
107/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin vielä ymmärtää miehesi kannan, jos petturiystävä olisi tehnyt parannuksen ja katuisi syvästi toimintaansa. Jos miehesi pystyy kunnioittamaan ystäväänsä kaiken tämän jälkeen ja jatkamaan hänen ystävänään kuin ei mitään, en ymmärrä mite

Minä ainakin sanoisin ystävälleni suoraan, etten hyväksy hänen toimintaansa ja että hänen on kerrottava miehellensä. Jos ei kerro, harkitsisin vakavasti ystävyyttämme uudelleen. Todennäköisesti kertoisin itse miehelle, jos ystäväni ei tätä itse tekisi. Tämä siis, jos kyseessä meneillään oleva pettäminen. Mennyt pettäminen, joka on jo loppunut ja jota ystäväni katuu en todennäköisesti puuttuisi asiaan.

Vierailija
108/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pidemmälle elämääno elän, sitä vakaammin pitää päätökseno olla kertomatta kenellekään kenenkään pettämisistä. Ei väliksi, vaikka petetty olisi paras ystäväni, siskoni tai äitini.

Mutta tiedän, että jos tämä ystäväni saa joskus jostain kuulla, että minä tiesin, että hänen aviomies pettää häntä, enkä kertonut hänelle, niin tämä ystäväni tulee suuttumaan siitä ikihyviksi.

ap

No ethän sinä tiedäkään. Ei sinulla ole mitään todisteita asiasta. 

Vierailija
109/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin nyt kyllä, vaikka menettäisin miehen. No, olen niin v**untunut, ja mies pn se joka lirkutteli muille. En vaan voi sietää pettäjiä.

Mitähän sinä kuvittelet verbin lirkutella tarkoittavan? Se ei ole sama asia kuin laverrella.

Vierailija
110/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittele ap itsesi tuon naisen tilanteeseen. Haluatko sinä elää valheessa? Haluatko olla tuttaviesi selän takana säälittelyn, naureskelun ja ihmettelyn kohde?

Minä laitoin välit poikki kaikkiin, jotka tiesivät, vaan eivät kertoneet. Ystävät eivät pimitä tuollaista toisiltaan.

Olen kuvitellutkin itseni ystävå saappaisiin. Ja tiedän, että se on noin miten kirjoitit. Ja itse haluaisin ehdottomasti saada tietää, jos minua petettäisi. Ja ymmärrän, että jos en kerro niin hän katkaisee välini minuun kun saa tietää. Siksi tämä onkin niin vaikeaa. Sillä jos taas kerron, niin petän mieheni luottamuksen ja oma perheeni saattaa hajota.

ap

Itse en näkisi tuossa tilanteessa kuin yhden ratkaisun. Siis siinä tapauksessa, että oikea AP kertoi tilanteen olevan, että sekä hänellä, että ystäväperheellä on lapsia. Kävisin uuden keskustelun oman mieheni kanssa. Kertoisin, että hänen ei olisi pitänyt kertoa pettämisestä minulle. Tästä eteenpäin en halua kuulla sanaakaan tästä aiheesta, sen paremmin pettämisestä kuin mahdollisesta sivusuhteen päättymisestä. Ja ilmoittaisin hänelle, että sitä ensimmäistä keskustelua pettämisestä ei ole koskaan käyty, sinulle ei ole asiasta kerrottu etkä siitä ole tietoinen. Miehesi ei tule ikinä koskaan sanomaan ystävälleen, että on sinulle asiasta kertonut. Jos joskus ystäväsi tulee sivusuhteesta tietämään, et tiedä asiasta mitään, etkä ole siitä kuullut. Olet silloin hänelle myötätuntoinen ystävä, joka tarjoaa tukeaan. 

Ja nyt unohdat koko jutun. Et pyörittele sitä enää yhtään mielessäsi ja käyttäydyt jatkossa ystävääsi ja hänen miestään kohtaan ihan niin kuin ennenkin.

Vierailija
111/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaudu myös siihen, että menetä miehesi, koska hän ei voi enää luottaa sinuun.

Toisaalta tuo mies veljeilee ilomielin pettäjän kanssa, salailee pettäjäkaverin tekosia tämän vaimolta ja pisteenä iin päälle juoruaa eteenpäin omalle vaimolleen pettämisestä. 

Minkä arvoinen tuo mies on?

Vierailija
112/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin vielä ymmärtää miehesi kannan, jos petturiystävä olisi tehnyt parannuksen ja katuisi syvästi toimintaansa. Jos miehesi pystyy kunnioittamaan ystäväänsä kaiken tämän jälkeen ja jatkamaan hänen ystävänään kuin ei mitään, en ymmärrä mite

Miksi nainen on aina miehen moraalin mittari?

Vierailija
113/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen lähinnä että miksi miehesi on kertonut sinulle, pettänyt ystävänsä luottamuksen.

Vierailija
114/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten naiset yleensä toimivat kun asetelma on toinen? Eli nainen havaitser parhaan ystävättärensä pettävän miestään.

Tuomitsetteko ja pakotatte ystävättären kertomaan miehelleen? Vai kerrotteko itse petetylle miehelle?

Ei ole mitään "naiset yleensä". Jokainen toimii kuten parhaaksi näkee.

On selkärangatonta kertoa omien ystävien intiimejä salaisuuksia puolisolle ja vannottaa olemaan hiljaa. Tämä on pettämisessä erittäin loukkaavaa, että muut tietävät omasta parisuhteesta asioita, joista et itse tiedä mitään.

Tuhnuisten salaisuuksien kantaminen on kuumottavaa, ja mieli tekee avautua. Tässä kohtaa mies voisi miettiä, että jos kokee olevansa lojaali kaverilleen, kantaa sitten hänen salaisuutensakin, eikä sysää valinnan taakkaa puolisolle.

Itse palauttaisin pallon miehelle, ja kehottaisin häntä puhumaan pettäjän kanssa. Joku ratkaisu tilanteeseen pitää saada, että voi itse olla sinut asian kanssa.

Tuskinpa AP:n avioliitto on niin heikoissa kantimissa, että se rikkoutuu jos AP kertoo petetylle. Jos näin surkea avioliitto on, niin antaisin mennä. Eihän tuolla juoru-ukolla tee mitään.

Vierailija
115/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä petos aina jossain vaiheessa tulee ilmi.  Petetylle etenkin se yleensä aiheuttaa suuria henkisiä ongelmia.  Ehkä olisi parempi, että mitä nopeammin syöpä todetaan ja poistetaan sitä parempi.  Tähän petee sanonta: mitä toivoisitte ihmisten tekevän teille tehkää samoin heille. 

Ihminen joka pettää puolisoaan pystyy pettämään ketä hyvänsä. Tosiasiallisesti hän ei ole kenenkään ystävä. Oikeastaan hän on tarttuvan taudin levittäjä jota on syytä välttää.

Vierailija
116/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon tiedät asiasta, ap? Tiedätkö esimerkiksi kauanko suhde on jatkunut, tai kuka tuo toinen osapuoli on?

Vierailija
117/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuuntelen sinun lapsellisuuttasi, luulen että pian tulet itsekin petetyksi. Iän myötä tulet näkemään ja tietämään asioita jotka ei sinulle kuulu. Jokainen vastaa omista teoistaan ja niiden seurauksista. Mitä vähemmän puuttuu toisten asioihin sen parempi. Apua tulee aina antaa jos sitä pyydetään. Sitäkään ei tule tyrkyttää. Ja luottamuksesta, sen menettää vain kerran ja se on pysyvää

Vierailija
118/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja nyt unohdat koko jutun. Et pyörittele sitä enää yhtään mielessäsi ja käyttäydyt jatkossa ystävääsi ja hänen miestään kohtaan ihan niin kuin ennenkin."

Helpommin sanottu kuin tehty. Ei kiinnostaisi viettää aikaa kyseisen miehen kanssa hetkeäkään, saati katsella kuinka hän huijaa puolisoaan ja lapsiaan.

Vierailija
119/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi pettämisestä kuin aivan lähimmille ystävilleni. Sellaisille, jotka ovat olleet paljon aiemmin elämässäni kuin heidän miehensä. Tässä ap:n tapauksessa, jos käsitin oikein, tämä pettäjämies on ap:n miehen ystävä ja sitä kautta on ap tutustunut hänen puolisoonsa? En sotkeutuisi todellakaan asiaan ja sanoisin miehelleni että en halua enää kuulla siitä asiasta mitään. 

Ylipäätään ei toisten suhteet ja pettämiset kuulu muille ihmisille millään lailla. 

Vierailija
120/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut ovat sitten dramaattisia. Vai että ihan lapsiakin huijataan, kasvakaa aikuisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän