Vapaaehtoisesti lapseton, voisitko seurustella lapsia haluavan kumppanin kanssa?
Oletko peräti joskus tehnytkin näin? Missä olosuhteissa, ja seurasiko siitä ongelmia?
Kommentit (88)
Miksi ihmeessä? Jos tarkoitus ei ole olla yhdessä loppuelämää, niin miksi olla yhdessä lainkaan?
En, koska ei ole mitään järkeä lähteä parisuhteeseen, jossa tulevaisuudensuunnitelmat eivät kohtaa.
Voihan sitä seurustella ja varmaan moni seurusteleekin. Toinen vaan lykkää ja lykkää lapsien tekoa, kun se oikeasti ei niitä halua mutta ei vaa sano.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? Jos tarkoitus ei ole olla yhdessä loppuelämää, niin miksi olla yhdessä lainkaan?
Kai sitä voi olla tai olla olematta lopun ikää yhdessä, ei kaik ole niin mustavalkoista
Ihan hyvin voisin seurustella. Ei minulle ole merkitystä sillä, haluaako toinen mahdollisesti lapsia. Minä tiedän omalta osaltani, etten lapsia halua tai voi saada, joten aihe on omalta osaltani valmiiksi pohdittu ja loppuun käsitelty jo vuosia sitten. En ajattele asiaa koskaan, ellei se jotenkin muuten tule esiin.
Miksi ? Seurustelun tarkoitus on yhteinen tulevaisuus joka ei toteudu tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Miksi parisuhteen ainoa arvo olisi se, että ollaan loppuelämä yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi, ja miksi ei voisi toteutua?
Kyllä minulla oli ainakin kahden eksäni kanssa yhteistä tulevaisuutta seitsemän ja kymmenen vuotta.
En voisi, koska eihän siinä olisi mitään järkeä. Sen sijaan olen nuorempana seurustellut parinkin miehen kanssa, joita mun kanssani seurustellessa ei haitannut vapaaehtoinen lapsettomuus kuulemma ollenkaan, mutta muuttivat mielensä seuraavissa suhteissa.
Voisin seurustella ihmisen kanssa jolla on jo lapsia, mutta mitä järkeä suhteessa olisi jos tiedän alusta alkaen ettei se vie mihinkään?
Suurempi ongelma on, että moni muuttaa vuosien saatossa mielensä. Vela haluaakin lapsia, ateisti tulee uskoon, raitis alkoholisoituu, nuuka muuttuu uhkapeluriksi jne.
Mitä sitten pitäisi tehdä? Joko hyväksyä tilanne tai erota. Itse erosin.
En voisi, koska olen kiinnostunut vain semmoisista suhteista joissa molempien tavoite on olla loppuun asti yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Onko sun kaikki parisuhteet olleet tarkoitettu loppuelämän yhdessäoloksi? Ei mulla ainakaan ole. Joskus sitä on vain kiva olla jonkun kanssa, vaikka tietää ettei meistä mitään ikuista rakkaustarinaa tule.
Minulle ei ole seurannut tästä koskaan mitään ongelmia, koska olen täysin tyytyväinen elämääni ilman lapsia. Toiselle osapuolelle voi toki tulla hankala tilanne, jos joutuu valitsemaan suhteen jatkamisen ja omien lapsihaaveiden välillä. Jokaisen täytyy nämä jutut miettiä itse.
En. En tiedä mitä ihmeen järkeä siinä olisi.
Tosin pariin otteeseen olen seurustellut sellaisen miehen kanssa tietämättäni, mutta suhteet toki päättyivät kun sain tietää heidän haluavan "sittenkin" lapsia.
Voisin ja olen seurustellutkin. Pääasia, että käytetään ehkäisyä kun nussitaan koska kersoja en todellakaan halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Miksi parisuhteen ainoa arvo olisi se, että ollaan loppuelämä yhdessä?
Palsta on hyvin konservatiivinen paikka, mitä tulee parisuhdearvoihin. Ihan tiedoksesi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaankaan kaikilla ole. En minä ainakaan kuvittele enkä edes halua että kaikki suhteet olisi ikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Onko sun kaikki parisuhteet olleet tarkoitettu loppuelämän yhdessäoloksi? Ei mulla ainakaan ole. Joskus sitä on vain kiva olla jonkun kanssa, vaikka tietää ettei meistä mitään ikuista rakkaustarinaa tule.
Mitkä kaikki? Mulle kelpaa vain ikuinen.
Olen ollut naimissakin tällaisen ihmisen kanssa. Tosin kyseessä oli tilanne, jossa hän muutti mieltään ja päätti että sittenkin haluaa lapsia. Ja hyvin kipeä erohan siitä seurasi. Harmittaa todella paljon näin kymmenen vuotta myöhemminkin.