Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentavaa saada jatkuvasti kiitos mutta ei kiitos viestejä

Vierailija
08.12.2023 |

Siis olen nyt ollut työnhakijana nelisen kuukautta ja hakenut vähintään neljää työpaikkaa per kuukausi. Yhteen haastatteluun olen päässyt (80 hakijaa, kymmenen haastateltiin) mutta en tullut valituksi. No, se mikä alkaa syödä motivaatiota ja masentaa on nämä jatkuvat kiitos mutta ei kiitos sähköpostit. Melkein mieluummin jättäisivät kokonaan ilmoittamatta. En minä edes enää muista hakeneeni niihin kaikkiin paikkoihin ja sitten tulee sähköposti muistutuksena että ai niin, tuonnekin hain, enkä päässyt edes haastatteluun. Kyllä itsetuntoa syö tämmöinen.

Eivät tämän systeemin (haettava vähintään neljää paikkaa) keksineet varmaan ajatelleet yhtään, miten masentavaa on hakea satoihin paikkoihin ja aina saada massaviesti että valitettavasti emme etene kanssasi tässä rekryssä. Ärsyttävää. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurat tuolle ajatuksellesi 2 vuoden päästä, kun olet yhä työtön :D

Tervetuloa joukkoon!

Vierailija
2/10 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurat tuolle ajatuksellesi 2 vuoden päästä, kun olet yhä työtön :D

Tervetuloa joukkoon!

No kiitos 🥴 

Ymmärrän kyllä että monet ovat hakeneet töitä paljon kauemmin kuin minä, mutta kyllähän nuo jatkuvat hylkäykset masentaa varmasti kaikkia. En tiedä mitä tässä tekisi. Ikää on 50+, joten todennäköisesti en saa ikinä työpaikkaa.

Pitäisikö asennoitua ihan toisella tavalla? Aukaista vaikka joku eri gmail -osoite pelkästään hakemuksia varten ja tarkistaa se vain kerran viikossa henkisesti valmistautuneena. Itsetunnosta ei kyllä ole mitään jäljellä jos joutuu lopun elämää (eläkkeeseen asti) joka kuukausi saamaan vähintään neljä hylkäysviestiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin. 

Vierailija
4/10 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin. 

No sitähän minä koko ajan yritän. Oliko muuta yhtä älykästä kommenttia? 

Vierailija
5/10 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, mutta ei kiitos.

Vierailija
6/10 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tänne Saksaan hakemaan töitä jos suinkin pystyt. Työvoimapulaon oikeasti aivan kamala toisin kuin ilmeisesti Suomessa. Itse olen sosiaalialalla ja meillä oli juuri auki neljä työpaikkaa, kolmeen tuli yksi hakemus, yhteen ei ainuttakaan. Ihmetyttää ne suomen puheet työvoimapulasta kun paikkoihin tuntuu olevan kymmeniä ja satoja hakijoita alalla kuin alalla. 

Vierailija
7/10 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule tänne Saksaan hakemaan töitä jos suinkin pystyt. Työvoimapulaon oikeasti aivan kamala toisin kuin ilmeisesti Suomessa. Itse olen sosiaalialalla ja meillä oli juuri auki neljä työpaikkaa, kolmeen tuli yksi hakemus, yhteen ei ainuttakaan. Ihmetyttää ne suomen puheet työvoimapulasta kun paikkoihin tuntuu olevan kymmeniä ja satoja hakijoita alalla kuin alalla. 

Ei se kyllä itseltä onnistu. En puhu saksaa ja lapset on vielä alaikäisiä. Mutta jotakin on kohta pakko keksiä. 

Vierailija
8/10 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57. Enää ei vastata mitään. 

Vierailija
9/10 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin. 

Minne voin mennä töihin? Menen heti maanantaina kun kerrot mihin menen.

Vierailija
10/10 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei Suomessa ole oikeasti työvoimapula, vaan palkanmaksupula. Halutaan työntekijä joka tekee töitä ilmaiseksi tai vielä paremmin hieman maksaa työnantajalle siitä ilosta kun on saanut töitä! Samaan aikaan nettipalstoilla vähemmän välkyt parjaa työttömiä että menkää töihin, tajuamatta että seuraavalla viikolla voivat olla itse vuorossa saada lomautus- tai irtisanomislapun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän