Ihan turha tavallisten miesten valittaa, että ei löydy naista kun
mä ja moni muu tavallinen nainen ei kelvata näille miehille. Pitäisi ilmeisesti olla jumalaisen kaunis, huippuseksikäs, todella hoikka. Joku mallitasoa siis oleva.
En mä tavallisena naisena mitään jumalaista komistusta etsi. En tarvitse mitään lentäjä-kirurgia. Mulle kelpaisi ihan tavallinen suomalainen mies, mutta mä en ilmeisesti suomalaisena naisena sovi herrojen arvolle. Olen 40+ ikäisenä eronneena yhden aikuisen lapsen äitinä heidän mielestään pohjasakkaa enkä suinkaan tavallinen nainen. Vaikka näiden miesten käsityksen mukaan tavallinen nainen on luokkaa malli. Suuret on luulot näillä miehillä itsestään ja melkoiset harhat siitä mikä on tavallinen nainen.
Realisti44
Kommentit (312)
Eikai kukaan etsi tosissaan vanhoja naisia. Voit löytää jonkun joka tyytyy vanhaan naiseen. Et itsekään hyväksy mitä tahansa miestä joten nauti elämästä ennen kuin se loppuu!
Minä en alkuunsakaan ymmärrä valitusta siitä että toinen sukupuoli on liian kranttu jos kumppania ei löydä. Kaikilla on oikeus haluta sellaista seuraa jossa itse viihtyy ja kenelläkään muulla ei siihen ole sanomista. Ei toisen seuraan voi vängällä tuppautua ja sitten haukkua krantuksi jos seura ei kelpaa.
Suurin osa ihmisistä löytää kumppanin halutessaan kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kokeilisi edes sellaista miestä, jolla ei tuossa iässä ole kokemusta pitkästä parisuhteesta, saati totaalikokematonta.
Kun parisuhteita pitää opetella, ja se vie vuosia. Jos aloittaa keski-iässä, osaa ehkä 60 vuotiaana. Ei kiitos.
Vai että 20 vuotta kestää oppia elämään sinun kanssasi? Kerropa vähän mitä on ne asiat jotka noin paljon vaatii aikaa oppia?
Vierailija kirjoitti:
Minä en alkuunsakaan ymmärrä valitusta siitä että toinen sukupuoli on liian kranttu jos kumppania ei löydä. Kaikilla on oikeus haluta sellaista seuraa jossa itse viihtyy ja kenelläkään muulla ei siihen ole sanomista. Ei toisen seuraan voi vängällä tuppautua ja sitten haukkua krantuksi jos seura ei kelpaa.
Samaa mieltä. On ihan hullua syyttää vastakkaista sukupuolta siitä, että he eivät halua sinua.
Ei ketään voi pakottaa ihastumaan. Se tapahtuu itsestään ja luontaisesti, jos tapahtuu. Jotkut ihmiset on sellaisia että heihin ihastutaan usein, jotkut on sellaisia että heihin ei ihastuta koskaan. Elämä nyt vaan on aika epäreilua tossa mielessä, mutta se että syyttää naisia tai miehiä asiasta, ei auta mitään.
Mikään ei ole parempaa kuin se, kun mies töistä stressaantuneena kävelee huoneeseen ja hänestä oikein näkyy kuinka hymyni sulattaa stressin pois ja koko olemus muuttuu tiukasta pehmeän rakastavaksi. Huolet valuvat veden lailla pois.
Miten te jaksatte vinkua monta sivua ja ketjua samasta aiheesta joka päivä? Ei voi ymmärtää ja aina samat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole parempaa kuin se, kun mies töistä stressaantuneena kävelee huoneeseen ja hänestä oikein näkyy kuinka hymyni sulattaa stressin pois ja koko olemus muuttuu tiukasta pehmeän rakastavaksi. Huolet valuvat veden lailla pois.
Tuo on kyllä elämän pieniä iloja.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole ap hyvä, etteivät tavalliset miehet ota tavallista naista vain siksi, että tällaisen he saisivat? Eikö ole hyvä, että myös miehet ovat oppineet valitsemaan kumppaninsa, eivätkä ota naista vain naiseuden vuoksi ja koska nainen suostuu?
Tämäkin on outoa, tälläinen että toinen ihminen vaan otetaan. Ei ihmisiä oteta, ihmisiin rakastutaan puolin ja toisin. Toki tässä on nyt kyse siitä, ettei moni tavallinen mies edes yritä tutustua tavallisiin naisiin, vaan syrjäytyy kun tietää ettei välttämättä tule valituksi suuresta joukosta miehiä jotka pörrää missien ja instapyllistelijöiden ympärillä.
Kuitenkin, edelleen suurin osa tavallisista ihmisistä rakastuu tavalliseen ihmiseen. Se on se Prisma-otanta joka kannattaa tehdä. Vain muutama prosentti ihmisistä on epätavallisia, hyvin hyvin harvoin näkee oikeasti kaunista tai komeaa ihmistä. Naiset toki meikillä voivat tavallisesta pärstästään tehdä kauniin, mutta sehän ei ole mitään todellisuutta mihin aamulla herätään.
Ei ole myöskään montaa prosenttia niin rumaa ihmistä ettei mene enää tavallisen kategoriaan.
Olen joskus oikein katsonut esim. aikuisen tyttäreni viimeisiä luokkakuvia tai muita ryhmäkuvia, että vaikka tytärtäni moni sanoo kauniiksi, ja toki itse äitinä myös niin ajattelen, hänkään ei ole täydellinen, että en tiedä meneekö hänkään oikeasti kauniiden muutaman prosentin porukkaan, mutta ainakaan kukaan hänen koulukavereistaan tai ystävistään ei ole kaunis. Kaikki järjestään on tavallisia. Jokaisessa on kasvoissa ja kropassa sanomista. Monesta saa aika kauniin erittäin taitavalla ja runsaalla meikillä.
Mutta, oikeasti kauniita ja komeita ihmisiä on niin vähän, että niistä ei pitäisi missään "parisuhdemarkkinoilla" edes puhua, ne on harvinaisia poikkeuksia sääntöön.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kokeilisi edes sellaista miestä, jolla ei tuossa iässä ole kokemusta pitkästä parisuhteesta, saati totaalikokematonta.
Kun parisuhteita pitää opetella, ja se vie vuosia. Jos aloittaa keski-iässä, osaa ehkä 60 vuotiaana. Ei kiitos.
Mä en ole ikinä tajunnut tällaisia kommentteja. Miten niin opetella? Se, että jollakulla ei ollut pitkää (ja mikä sitten on pitkä kenellekin) suhdetta, ei todellakaan tarkoita automaattisesti sosiaalista kyvyttömyyttä tai jotain erityistä tarvetta "opetella" parisuhdetta.
Jos tällä tarkoitetaan empatiaa, toisten huomioonottamista jne, niin maailma on täynnä ihmisiä, joille nämä asiat tulevat luonnostaan. Itseltäni on luonnistunut heti ekasta suhteesta asti, enkä myöskään esim räjähtele tai mökötä, vaan olen aina osannut puhua tarkasti tunteistani.
Ja sitten taas jokaisella on joka tapauksessa ne omat painolastit ja jutut siellä taustalla ja jokaiselle parille tulee kitkaa jostain. Mutta ne asiat on käytävä jokaisessa suhteessa läpi erikseen, samoin kuin vaikka mieltymykset ja yhteensopivuus seksissä (ja voi olla vaikka 25 vuotta suhteissa ja silti huono seksissä).. Niitä ei voi kuitenkaan koskaan edellisen suhteen pohjalta olettaa samoiksi, jokainen pari hitsautuu omalla tavallaan yhteen.
T. Parisuhteessa miehen kanssa jolle olen ensimmäinen naisystävä, oli 38v kun tavattiin. Paras mies ikinä eikä mitään ole tarvinnut opetella tai opettaa. Syitä kokemattomuuteen oli monia eikä ne lipulta merkanneet mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. On ihan hullua syyttää vastakkaista sukupuolta siitä, että he eivät halua sinua.
Ei ketään voi pakottaa ihastumaan. Se tapahtuu itsestään ja luontaisesti, jos tapahtuu. Jotkut ihmiset on sellaisia että heihin ihastutaan usein, jotkut on sellaisia että heihin ei ihastuta koskaan. Elämä nyt vaan on aika epäreilua tossa mielessä, mutta se että syyttää naisia tai miehiä asiasta, ei auta mitään.
Samaa mieltä teidän molempien kanssa! Toista ei voi vaatia ihastumaan, ihastuminen ei vain toimi niin. Elämä ei ole reilua, aina löytyy joku joka on kauniimpi/komeampi, älykkäämpi, hauskempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä tajunnut tällaisia kommentteja. Miten niin opetella? Se, että jollakulla ei ollut pitkää (ja mikä sitten on pitkä kenellekin) suhdetta, ei todellakaan tarkoita automaattisesti sosiaalista kyvyttömyyttä tai jotain erityistä tarvetta "opetella" parisuhdetta.
Jos tällä tarkoitetaan empatiaa, toisten huomioonottamista jne, niin maailma on täynnä ihmisiä, joille nämä asiat tulevat luonnostaan. Itseltäni on luonnistunut heti ekasta suhteesta asti, enkä myöskään esim räjähtele tai mökötä, vaan olen aina osannut puhua tarkasti tunteistani.
Ja sitten taas jokaisella on joka tapauksessa ne omat pain
Tuo kirjoitus mihin vastasit, on todennäköisesti sellaisen naisen kirjoittama, jolla ei ole elämässään mitään muuta onnistumista kuin pitkä parisuhde. Siksi hänen pitää tehdä siitä noin iso ja maaginen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että 20 vuotta kestää oppia elämään sinun kanssasi? Kerropa vähän mitä on ne asiat jotka noin paljon vaatii aikaa oppia?
Jep. Tässä tuo kirjoittaja itse on kyllä se vaikea ja vaativa, jos ihan oikeasti on sitä mieltä että parisuhdetta pitää opetella 20 vuotta? Ja siis onko hänen onat suhteensa ikävuosina 18-38 olleet täyttä tuubaa vai mitä ihmettä? Jos hän itse on niin lapsellinen ollut että tarvitsi noin kauan kypsyäkseen aikuiseen suhteeseen, niin ei se tarkoita että me muut oltaisiin sellaisia. Itselläni ainakin suhteet on ihan nuoresta asti olleet kypsiä, rakastavia, tasapainoisia, kunnioittavia. Eikä mitään teinimenoa, pettämisiä tai kyvyttömyyttä normaaliin sosiaaliseen elämään...
Vierailija kirjoitti:
Te tavis naiset just vaaditte komeaa pitkää top 10 miestä. Tavis miehet teille ei kelpaa koska olisin muuten naimisissa ja saanut lapsia. Olen pyytänyt kymmeniä tavis naisia treffeille ja saanut aina suoraan pakit.
Miltäs nämä tavisnaiset näyttivät? Minkä ikäisiä olivat sinuun verrattuna? Entä koulutustaso?
Kylläpä meni joillakin tunteisiin kun kehtaan sanoa mitä haluan ja mitä en halua. Mä oikeasti olen mielummin yksin kuin tyydyn johonkin vain. En etsi mitään miesmallia vaan ihan kaltaistani tavallista suomalaista työssä käyvää ihmistä. Ihan sama mulle mitä mieltä te olette musta koska normaalilla järjellä varustettu ihminen tajuaa, että jonkun vauvan palstan perusteella ei voi tehdä määritelmiä toisten ihmisten luonteesta ja käytöksestä. Jos voisi, niin yhtälailla teistä suunsoittajista voisi tehdä vaikka mitä määritelmiä.
Eikä mun edelleenkään tarvitse huolia kokematonta ikäistäni ihmistä. Tai minkään ikäistä kokematonta. Ei tarvitse olla mikään kaikkia pannut pukki myöskään. Todella lapsellista aina vetää esille ääripäät. Mulla on naisena oikeus sanoa, että en halua täysin kokematonta miestä.
Realisti44
Ongelma taitaa olla siinä, että miesten ja naisten käsitys tavallisesta poikkeaa toisistaan paljon.
Naisten mielestä se tavallinen mies on edes suunnilleen täysijärkinen, mukava ja käy töissä.
Tämän palstan perusteella miehet ajattelevat, että työtön, syrjäytynyt, moniongelmainen mies on se tavallinen, kunnon mies, joka joka naisen tulee huolia.
Naisten mielestä tavallinen nainen on se ihan ok näköinen, töissäkäyvä, ei mikään ihmeellinen, mutta mukava perusnainen.
Miesten mielestä tavallinen nainen on se 20 v malli, muut naiset ovat suohirviöitä.
Ei voi löytyä sopivaa paria.
Ja kyllä, tämä on ihan huumorilla kirjoitettu.
Miehiä ei sovi muistuttaa, että joskus se vika löytyykin miesten odotuksista. Vian on oltava aina naisten, oli kyse mistä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma taitaa olla siinä, että miesten ja naisten käsitys tavallisesta poikkeaa toisistaan paljon.
Naisten mielestä se tavallinen mies on edes suunnilleen täysijärkinen, mukava ja käy töissä.
Tämän palstan perusteella miehet ajattelevat, että työtön, syrjäytynyt, moniongelmainen mies on se tavallinen, kunnon mies, joka joka naisen tulee huolia.
Naisten mielestä tavallinen nainen on se ihan ok näköinen, töissäkäyvä, ei mikään ihmeellinen, mutta mukava perusnainen.
Miesten mielestä tavallinen nainen on se 20 v malli, muut naiset ovat suohirviöitä.
Ei voi löytyä sopivaa paria.
Ja kyllä, tämä on ihan huumorilla kirjoitettu.
Jaa sinun mielestäsi miehet haluavat ainoastaan tavallisen naisen, siis mallin. Paksua!
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä meni joillakin tunteisiin kun kehtaan sanoa mitä haluan ja mitä en halua. Mä oikeasti olen mielummin yksin kuin tyydyn johonkin vain. En etsi mitään miesmallia vaan ihan kaltaistani tavallista suomalaista työssä käyvää ihmistä. Ihan sama mulle mitä mieltä te olette musta koska normaalilla järjellä varustettu ihminen tajuaa, että jonkun vauvan palstan perusteella ei voi tehdä määritelmiä toisten ihmisten luonteesta ja käytöksestä. Jos voisi, niin yhtälailla teistä suunsoittajista voisi tehdä vaikka mitä määritelmiä.
Eikä mun edelleenkään tarvitse huolia kokematonta ikäistäni ihmistä. Tai minkään ikäistä kokematonta. Ei tarvitse olla mikään kaikkia pannut pukki myöskään. Todella lapsellista aina vetää esille ääripäät. Mulla on naisena oikeus sanoa, että en halua täysin kokematonta miestä.
Realisti44
Jos haluat miehen, niin mene ja hanki sellainen. Tuolla ulkona niitä on pilvin pimein, Tinderissä yksinään on kymmeniä tuhansia sinkkumiehiä.
Ja mikäli et kykene sitä miestä hankkimaan, niin sitten vaan tyydyt kohtaloosi ja olet yksin. Ei tämä sen monimutkaisempi asia ole, ei sun tarvitse omaa blogia vauvalle aiheesta perustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisiko sulle kokematon mies?
Ei kiitos. En mä jaksa tällä ikää alkaa opettamaan miestä mitä naiselle pitää tehdä.
Realisti44
No eipä siihen opettamiseen nyt varmaan koviun kauan menisi.
Mikä on minimäärä parisuhdekokemusta, mitä edellytät tuon ikäiseltä mieheltä? 5 vuotta? 10 vuotta? Enemmän?