Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmetyttää joidenkin pukeutuminen näin kylmällä

Vierailija
27.11.2023 |

Ulkona -12. Eräs lastenvaunuja kuljettanut nuori nainen. Ohuet tennarit jalassa, nilkkasukat, paljaat nilkat ja jotkut jumppatrikoot jalassa. Ei pipoa, hupuntakki päässä. Nuori nainen, ei päähinettä, lyhyt paksumpi takki, tennarit, farkut. Nuori mies, pierukolitsit, lyhyt takki joka ei mene kiinni, ei hanskoja, ei pipoa. Nämä kaikki kävelivät ulkona, eivät kulkeneet autolla/bussilla.

Kommentit (250)

Vierailija
81/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan kylmä kun katsoo miten suihkuttelevat vettä alastomalle vartalolleen vaikka -50C. Eikö palella?

Vierailija
82/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ei 50-luvulla elänyt näitä "minulla on verenkierto kunnossa, en tarvitse talvivaatteita" tyyppejä. Suurin onni oli jos onnistui saamaan karvalakin ja sarkapompan. Jalkaan vielä huopatossut tai pari numeroa suuremmat nahkasaappaat. Evoluutio vissiin edennyt ja kehittynyt pohjoisille leveysasteille sopivampi ihmislaji.

En ole elänyt 50-luvulla, mutta voisin kuvitella että silloinkaan kaikki eivät olleet vilukissoja. Jotenkin luulisin, että harvempi kuin nykyään.

Mun kokemuksen mukaan just niissä 50-luvulla syntyneissä, varsinkin miehissä, on just niitä jotka ei mitään oikeita talvitakkeja käytä vaan jotain ihme fleecetakkeja vaan. Olen nähnyt apteekissa töissä ollessani aika monenlaisia vaatevirityksiä eri ikäisillä ihmisillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ei enää tahdo saada kunnon talvivaatteita mistään. Kävin piruuttaan Tokmannilla katselemassa kaulaliinoja ja ne näytti joltain kehitysmaan materiaalilta, jotka purkautui eikä niitä ollut työstetty mitenkään missään tehtaassa edes kunnolliseksi. Minä en ymmärrä.

Haluat ostaa kunnon talvivaatteita mutta et halua maksaa niistä juuri mitään. Tuo yhtälö ei nyt vaan toimi. 

Ymmärsit väärin. Nimenomaan halusin ostaa kunnollisen kaulaliinan, mutta siellä ei ollut kuin jotain kankaanpalasia, jotka oli leikattu ihan miten sattuu ja niitä myytiin sitten "kaulaliinoina".

Ymmärsit väärin. Tokmannilla ei myydä kunnollisia talvivaatteita.

No ei ihme että firma tuottaa tappiota kun sitä johdetaan perseeseen.

Vierailija
84/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ei enää tahdo saada kunnon talvivaatteita mistään. Kävin piruuttaan Tokmannilla katselemassa kaulaliinoja ja ne näytti joltain kehitysmaan materiaalilta, jotka purkautui eikä niitä ollut työstetty mitenkään missään tehtaassa edes kunnolliseksi. Minä en ymmärrä.

Urheilukaupoista ja myös retkeilykaupoista, esim scandinavian outdoor tai partioaitta. Hintaa toki o  enemmän kuin tokmannin vastteilla

Vierailija
85/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo -12 ole vielä kylmäkään. Kyllä nuo täällä pohjoisessa nuoret kulkee vähissä vaatteissa, kerran alkoi itseä palelemaan kun joku nuori mies oli gollegeissa paita ja housut, -22 pakkasta, ei näyttänyt palelevalta. Minun nuoruudessa ei koskaan pidetty pipoa eikä mitää päähinettä edes -30 tuolla puolen, farkut oli jalassa ja ohuet sukat jonkinlaisessa kengissä, käsineet sentään oli, hengissä olen vieläkin 

Ihmettelin samaa. Tarviiko -12 asteessa muka pukeutua kuin naparetkellä? Ennen ei oltu näin hysteerisiä pakkasenkaan suhteen, vanhemmatkin alkoi muistutella piposta sitten kun pakkasta alkoi olla se 30. Johonkin 12 asteeseen ei kiinnitetty mitään huomiota. 

Vierailija
86/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään. Viime viikolla, kun menin aamulla töihin klo 6 jälkeen minua vastaan hölkkäsi nuorehko mies. Oli siis satanut sellainen 5 - 10 cm uutta lunta. Tällä miehellä oli päällään t-paita, shortsit ja sandaalit. Katsoin hetken perääni, että mitä mä juuri näin. Kuulin tutultani myöhemmin, että kyseinen henkilö kulkee usein näin pukeutuneena.

Vierailija
87/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ei 50-luvulla elänyt näitä "minulla on verenkierto kunnossa, en tarvitse talvivaatteita" tyyppejä. Suurin onni oli jos onnistui saamaan karvalakin ja sarkapompan. Jalkaan vielä huopatossut tai pari numeroa suuremmat nahkasaappaat. Evoluutio vissiin edennyt ja kehittynyt pohjoisille leveysasteille sopivampi ihmislaji.

Nämä jotka ei talvewlal käytä talvikamppeita kaupungilla 10-15 minuutin takia on nykyajan vätyksiä, jotka yrittää esittää kovaa. Kokeilkaa olla -25 asteessa 2 tuntia liikenteessä ilman hattua. Alatte 20 minuutin jälkeen pitelemään korvianne ja itksemään tuskasta ja kivusta.

Vierailija
88/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten syksyllä plussan puolella pukeudutaan kuin olisi -20 astetta 😅😅 toppatakit ja villamyssyt. 

Noita toppatakkeja pidetään nykyään jo kesällä :D hiukan huvittavan näköistä!

Vierailija
89/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ne jättimäiset, moneen kertaan kaulan ympäri takin päälle kiedotut paksut huivit on jotenkin hassu trendi myöskin, niitä näkee jo alkusyksystä ja myös pakkasilla. Huivirengas on niin paksu, ettei pää käänny, ja sitten ei kuitenkaan ole pipoa. Ja jalassa on poikkeuksetta jotkut ohuet jumppahousut.

Vierailija
90/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole elänyt 50-luvulla, mutta voisin kuvitella että silloinkaan kaikki eivät olleet vilukissoja. Jotenkin luulisin, että harvempi kuin nykyään.

Mun kokemuksen mukaan just niissä 50-luvulla syntyneissä, varsinkin miehissä, on just niitä jotka ei mitään oikeita talvitakkeja käytä vaan jotain ihme fleecetakkeja vaan. Olen nähnyt apteekissa töissä ollessani aika monenlaisia vaatevirityksiä eri ikäisillä ihmisillä. 

Niin, ja kaipa siihen voi luottaa että he ovat eläneet tarpeeksi kauan tietääkseen milloin palelee ja milloin itselle riittää kevyempikin varustus.

Vierailija
91/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskityppä sinä typykkä nyt vaan niiden pillereiden pyörittelemiseen ja asialliseen nöyrään asikaspalveluun.

Vierailija
92/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisajan kovilla äijillä oli kahdet villahousut kesälläkin. 

Vierailija
93/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo -12 ole vielä kylmäkään. Kyllä nuo täällä pohjoisessa nuoret kulkee vähissä vaatteissa, kerran alkoi itseä palelemaan kun joku nuori mies oli gollegeissa paita ja housut, -22 pakkasta, ei näyttänyt palelevalta. Minun nuoruudessa ei koskaan pidetty pipoa eikä mitää päähinettä edes -30 tuolla puolen, farkut oli jalassa ja ohuet sukat jonkinlaisessa kengissä, käsineet sentään oli, hengissä olen vieläkin 

Ihmettelin samaa. Tarviiko -12 asteessa muka pukeutua kuin naparetkellä? Ennen ei oltu näin hysteerisiä pakkasenkaan suhteen, vanhemmatkin alkoi muistutella piposta sitten kun pakkasta alkoi olla se 30. Johonkin 12 asteeseen ei kiinnitetty mitään huomiota. 

Höpö höpö. Ennen 80-lukua nimenomaan kaikki pukeutui talvella talvivaatteisiin eikä koreilleet ja kuikeloineet alasti ilman hattuja.

Vierailija
94/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne colleget välttämättä kylmiä ole.

Mulla on yhdet lämpöset colleget, pärjäisi parissakymmenessä asteessa jos allakin olisi vaatetta. Sisällä pidän vilukisuna.

Toki käytän lämpösempiä ulkona jottei palele, mutta melkonen hiki tuli tänäänkin kaupassa käydessä koska lämpösemmät.

Pipoa ja muuta hattua kyllä aina pakkasella päällä.

Vierailija
95/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli tänään -20 ja minulla oli jalassa mustat kesähousut. Kangas oli hiukan paksumpaa kyllä kuin kesähousuissa yleensä, mutta alla ei ollut mitään muuta - paitsi alushousut ja jaloissa nilkkapituiset sukat. Kengät puoliksi auki. Päällä oli kyllä talvitakki ja päässä pipo. Vähän tuntui jaloissa kylmyys, mutta lävelin ripeästi ja toisaalta minä uskon kylmän hyvää tekevään voimaan ja tavoitteena on aloittaa tai kokeilla joskus avantouintia, joten tämä toimii karaistumisleirinä. Kun pään ja sormet pitää lämpimänä, niin kylmää kestää paremmin

Vierailija
96/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka ei talvewlal käytä talvikamppeita kaupungilla 10-15 minuutin takia on nykyajan vätyksiä, jotka yrittää esittää kovaa. Kokeilkaa olla -25 asteessa 2 tuntia liikenteessä ilman hattua. Alatte 20 minuutin jälkeen pitelemään korvianne ja itksemään tuskasta ja kivusta.

Siis sun mielestä 10-15 minuutin takia pitäisi pukeutua täysvarustukseen jotta kukaan ei vain luulisi vätykseksi joka yrittää esittää kovaa? Kuule, en yritä esittää kovaa, osaan vaan pukeutua tilanteen mukaan. Jos aion olla 2 tuntia -25 asteessa niin pistän pilkkihaalarit.

Vierailija
97/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä ja joka talvi mulle joku alkaa mäkättää liian ohuesta pukeutumisesta. Käytän harvoin pipoa tai hanskoja. Kuulemma hirvitti kun menin työpaikan ulkoliikuntapäivään farkuissa. Olisi pitänyt olla toppahousut, vaikka tarkoitus ei ollut edes mikään mäenlasku vaan kevyttä kävelyä ja sellaista.

Olen kyllästynyt selittämään, että mulla ei ole kylmä. Läkähtyisin toppahousuissa. Joskus käytän lapasia vain rauhoittaakseni toisten mieliä, mutta sitten aina välillä salaa otan ne pois viilentääkseni käsiäni.

Ehkä mulla vaan on toimiva verenkierto. Ja sanottakoon nyt vielä, että olen kotoisin Suomen pohjoisimmilta alueilta ja osaan kyllä pukeutua sään mukaan. Olen tottunut 40 asteen pakkasiin ja silloin laitan toppahousut. Joku -12 ei kuitenkaan ole mulle yhtään mitään. 

Ihan sama kokemus, ja oon myös pohjoisemmasta. Helsinkiläis

Ooksä joku eskimo? Eikö viima tunnu missään?

Vierailija
98/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta ne jättimäiset, moneen kertaan kaulan ympäri takin päälle kiedotut paksut huivit on jotenkin hassu trendi myöskin, niitä näkee jo alkusyksystä ja myös pakkasilla. Huivirengas on niin paksu, ettei pää käänny, ja sitten ei kuitenkaan ole pipoa. Ja jalassa on poikkeuksetta jotkut ohuet jumppahousut.

En pukeudu noin, mutta voisin pukeutua. Eri ihmiset palelee eri paikoista. Sanotaan, että päästä ja käsistä lämpö haihtuu nopeimmin, mutta ainakin itselläni ne ovat paikat jotka palelevat tosi harvoin. Sen sijaan harteilla ja kaulalla pitää olla lämpimästi, vaikkapa sitten joku paksu huivi. Kotonakin usein huivi harteilla. Jalat eivät palele koskaan, ellei sitten ole joku -20.

Vierailija
99/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisajan kovilla äijillä oli kahdet villahousut kesälläkin. 

Kyllä. Ja kelpasi karvainen pimpsa jolal oli muutaman kerran kustu ennen aktia.

Vierailija
100/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään. Viime viikolla, kun menin aamulla töihin klo 6 jälkeen minua vastaan hölkkäsi nuorehko mies. Oli siis satanut sellainen 5 - 10 cm uutta lunta. Tällä miehellä oli päällään t-paita, shortsit ja sandaalit. Katsoin hetken perääni, että mitä mä juuri näin. Kuulin tutultani myöhemmin, että kyseinen henkilö kulkee usein näin pukeutuneena.

Joku erikoisjoukkoihin treenaaja kenties.