Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmetyttää joidenkin pukeutuminen näin kylmällä

Vierailija
27.11.2023 |

Ulkona -12. Eräs lastenvaunuja kuljettanut nuori nainen. Ohuet tennarit jalassa, nilkkasukat, paljaat nilkat ja jotkut jumppatrikoot jalassa. Ei pipoa, hupuntakki päässä. Nuori nainen, ei päähinettä, lyhyt paksumpi takki, tennarit, farkut. Nuori mies, pierukolitsit, lyhyt takki joka ei mene kiinni, ei hanskoja, ei pipoa. Nämä kaikki kävelivät ulkona, eivät kulkeneet autolla/bussilla.

Kommentit (250)

Vierailija
61/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka et kokisi palelevasi päästäsi, aivot sijaitsevat siellä ja niitä pitäisi suojata pakkaselta.

Aloituksen kuvauksen mukaisesti pukeutuvat nuoret herättävät myötätuntoa. Mieleen tulee myös, miten heidän vanhempansa ovat ohjanneet ja auttaneet näissä asioissa.

Vierailija
62/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana tarkeni. Varsinkin alle 20-vuotiaana. Nyt 30-vuotiaana tahtoo kesälläkin olla kylmä, vaikka ulkona olisi lämmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työttömällä varaa ostaa mitään talvikenkiä, villasukkia saatikka kunnon talvitakkia...

Kudo sukkia. Lankakeriä saa halvalla. Yhdestä isosta kerästä neulot 2 paria sukkia. Pipon ja lapaset voi neuloa myös itse. Uffilla on lämpimiä talvitakkeja, eivät maksa montaa euroa. Tai osta alesta. Voit myös jaksottaa maksun, ei tarvitse kerralla maksaa.

Vierailija
64/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs teet kun ei vain palele. -10c on vielä ihan sopiva keli tehdä ulkotöitä t-paidassa. Talviverkoilla riittää huppari tai villapaita. Saunan jälkeen saattaa mennä 15 minuuttia viilentymässä rappusilla pakkasessa kylmän suihkun jälkeen ja avanto on oikein rentouttava ja mukava paikka. 

Vaikka kummajainen vissiin olenkin, niin trolli en ole. M35

Vierailija
65/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kylmän viileät tyypit eivät todennäköisesti ole kuulleet paleltumista. Ihoa kannattaisi suojata pakkasilta.

Tai sitten he ovat vähän paremmassa kunnossa kuin palstan sohvaperunat, ja heillä ääreisverenkierto pitää ihon lämpimänä.

Ei se kuntoa katso nuo paleltumat. Oon minäkin nuori aikuinen ja kannattaisi sinunkin sivistää itseäsi paleltumista.

Ei niitä paleltumia mitenkään hetkessä tule, kyllä pakkassäässä voi jonkin aikaa olla vaikka ilman vaatteita ilman mitään ongelmaa. Ei ne varmaan mitään tuntikausia aio noissa vähissä vaatteissa ulkoilla. 

Vierailija
66/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ei enää tahdo saada kunnon talvivaatteita mistään. Kävin piruuttaan Tokmannilla katselemassa kaulaliinoja ja ne näytti joltain kehitysmaan materiaalilta, jotka purkautui eikä niitä ollut työstetty mitenkään missään tehtaassa edes kunnolliseksi. Minä en ymmärrä.

Tokmanni ei välttämättä ole laadukkaan tavaran paikka. Kokeile jotain muuta kuin markettia.

Vierailija
67/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä ei 50-luvulla elänyt näitä "minulla on verenkierto kunnossa, en tarvitse talvivaatteita" tyyppejä. Suurin onni oli jos onnistui saamaan karvalakin ja sarkapompan. Jalkaan vielä huopatossut tai pari numeroa suuremmat nahkasaappaat. Evoluutio vissiin edennyt ja kehittynyt pohjoisille leveysasteille sopivampi ihmislaji.

Vierailija
68/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joillain ei pipoa,ei hanskoja

Ei ihme et sit saikutellaan!

Työnantajien pitäis kysyä, käytätkö pipoa

Vierailija
69/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piposta menee hiukset ihan sekaisin ja huonosti, sen takia en pipoa käytä.

Toppatakissa tulee todella kuuma jos menee esim. kauppaan tai kirjastoon se päällä...

Lämpimiin talvikenkiin ei ole varaa kun nekin maksaa +200€...

Kukaan ei ole kiinostunut sinun hiuksistasi missään päin maailmaa.

Teen asiakaspalvelu työtä että kyllä kiinnostaa.

Vierailija
70/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ei 50-luvulla elänyt näitä "minulla on verenkierto kunnossa, en tarvitse talvivaatteita" tyyppejä. Suurin onni oli jos onnistui saamaan karvalakin ja sarkapompan. Jalkaan vielä huopatossut tai pari numeroa suuremmat nahkasaappaat. Evoluutio vissiin edennyt ja kehittynyt pohjoisille leveysasteille sopivampi ihmislaji.

En ole elänyt 50-luvulla, mutta voisin kuvitella että silloinkaan kaikki eivät olleet vilukissoja. Jotenkin luulisin, että harvempi kuin nykyään.

Vierailija
71/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse just tossa puolitoista viikkoa sitten sain kylmää keuhkoputkeen ja jo siinä hytistessä tunsin ja tiesin, että nyt muuten ei hyvä heilu. Eli kyllä ihan vain kylmä voi sairastuttaa, vaikka kovin väitetään toisin. Tuosta päivästä kun tunsin ikävän kylmän tunteen syvällä keuhkoputkessa ulkoillessani vähissä vaatteissa niin samana iltana keuhkoputki pihisi ja seuraavana päivänä nousi korkea kuume pariksi päiväksi ja siitä sitten perus yskät yms - viikon kesti kunnes keuhkojen kunto palautui. Tosi heikoksi veti, hyvä kun suihkussa pystyi käydä.

Että tuon kokemuksen jälkeen tosi mielelläni puen reilusti päälle ja en enää usko höpöhöpöä, että kylmä ei sairastuta. Huom myöskään kukaan muu perheenjäsenistä ei sairastunut, vaikka itselleni siis tuli keuhkoputken tulehdus siitä kylmästä. Samassa taloudessa infektioherkkä lapsi - ei sairastunut. Näin ollen ei mitään pöpöä ollut vaan ainoastaan minä vilustuin.  

Vierailija
72/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten itketään kun on niin kylmä ja talvi on kauhea, byää. No omaa typeryyttä, tosin nuorilla monesti ei vielä ole kauheasti järkeä. Itsekin palelin usein nuorena, nyt keski-ikäisenä osaan jo pukeutua sään mukaan.

Nuorison päivittely kuuluu ikään. Minäkin ikäisenäsi päivittelin nuorisoa ja kehuin itseäni.

Vierailija
73/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten syksyllä plussan puolella pukeudutaan kuin olisi -20 astetta 😅😅 toppatakit ja villamyssyt. 

Mutta nämä ovat eri ihmiset.

Vierailija
74/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän harvoin pipoa, minulla tulee helposti kuuma niin on hyvä kun lämpö haihtuu päästä. Kaulaliinaa en ole käyttänyt ikinä, tukehtuisin kuumuuteen. Toppatakkia ja talvikenkiä sentään käytän, mutta nekään eivät saa olla liian kuumat. Hanskoja käytän toisinaan, useimmiten en.

Jos sinulle tulee pakkasella hiki pipo päässä niin sinulal on joku vakava sairaus.

Vierailija
75/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten syksyllä plussan puolella pukeudutaan kuin olisi -20 astetta 😅😅 toppatakit ja villamyssyt. 

Tuskin ne on samat ihmiset. Eri tyypeillä on vaan erilainen kylmänsieto, toiset pärjää vähemmällä kuin toiset ja toiset taas palelee herkästi. Ne kaikkein viluisimmat ei paljon nenäänsä ulos pistä tällä säällä...

Kyllä pistän. Käyn ihan normaalisti töissä.

Vierailija
76/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-12 ei ole kylmä kyllä

Vierailija
77/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän harvoin pipoa, minulla tulee helposti kuuma niin on hyvä kun lämpö haihtuu päästä. Kaulaliinaa en ole käyttänyt ikinä, tukehtuisin kuumuuteen. Toppatakkia ja talvikenkiä sentään käytän, mutta nekään eivät saa olla liian kuumat. Hanskoja käytän toisinaan, useimmiten en.

Jos sinulle tulee pakkasella hiki pipo päässä niin sinulal on joku vakava sairaus.

Ei kovin vakava ja tappava sairaus liene, kun olen ollut tällainen koko 34-vuotisen elämäni.

Vierailija
78/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaissa, likasissa pieruverkkareissa näyttää jotkut kulkevan. Sama asu, oli 20 astetta plussaa tai miinusta.

Lämpimät vaatteet pakkasella, on hyvä olo. Ei tartte kärvistellä 

Vierailija
79/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat teinejä tai henkisiä teinejä. Itse piti täyttää 56 v, ennen kuin voin sanoa, että mulla on taatusti lämpimät talvivaatteet. Kun laitan paksuimman takin päälle, toppahousut, toppasaappaat ja rukkaset, tulee -15 asteessa lähinnä hiki, kun vähänkin liikkuu. 

Enemmän kysymys on siitä, kumpi vie voiton, mukavuudenhalu vai turhamaisuus tai laiskuus (ei viitsi pukea niitä toppakerroksia). Nuorena monella taitaa voittaa se turhamaisuus. Ja toisilla vanhempanakin. Se, jos joskus kulkee liian vähissä ja palelee, ei ollenkaan tarkoita etteikö osaisi tarvittaessa pukea kunnolla päälle, jos on tarkoitus ulkoilla enemmän. 

Vierailija
80/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo -12 ole vielä kylmäkään. Kyllä nuo täällä pohjoisessa nuoret kulkee vähissä vaatteissa, kerran alkoi itseä palelemaan kun joku nuori mies oli gollegeissa paita ja housut, -22 pakkasta, ei näyttänyt palelevalta. Minun nuoruudessa ei koskaan pidetty pipoa eikä mitää päähinettä edes -30 tuolla puolen, farkut oli jalassa ja ohuet sukat jonkinlaisessa kengissä, käsineet sentään oli, hengissä olen vieläkin