Ihmetyttää joidenkin pukeutuminen näin kylmällä
Ulkona -12. Eräs lastenvaunuja kuljettanut nuori nainen. Ohuet tennarit jalassa, nilkkasukat, paljaat nilkat ja jotkut jumppatrikoot jalassa. Ei pipoa, hupuntakki päässä. Nuori nainen, ei päähinettä, lyhyt paksumpi takki, tennarit, farkut. Nuori mies, pierukolitsit, lyhyt takki joka ei mene kiinni, ei hanskoja, ei pipoa. Nämä kaikki kävelivät ulkona, eivät kulkeneet autolla/bussilla.
Kommentit (250)
Muistakaa sheivata sääret myös talvella, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ne jättimäiset, moneen kertaan kaulan ympäri takin päälle kiedotut paksut huivit on jotenkin hassu trendi myöskin, niitä näkee jo alkusyksystä ja myös pakkasilla. Huivirengas on niin paksu, ettei pää käänny, ja sitten ei kuitenkaan ole pipoa. Ja jalassa on poikkeuksetta jotkut ohuet jumppahousut.
Kaulaliinan tarkoitus on suojata kaulan aluetta kylmyydeltä ja se oikeasti toimii siihen tarkoitukseen todella hyvin. Mutta se mitä nuo tekee on muotitrendipellejä.
Juu, kaulaliinan paikka on takin alla, jos halua että se lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo -12 ole vielä kylmäkään. Kyllä nuo täällä pohjoisessa nuoret kulkee vähissä vaatteissa, kerran alkoi itseä palelemaan kun joku nuori mies oli gollegeissa paita ja housut, -22 pakkasta, ei näyttänyt palelevalta. Minun nuoruudessa ei koskaan pidetty pipoa eikä mitää päähinettä edes -30 tuolla puolen, farkut oli jalassa ja ohuet sukat jonkinlaisessa kengissä, käsineet sentään oli, hengissä olen vieläkin
No se nyt ei ole mikään saavutus jos olet talvella vähissä vaatteissa 10-15 minuuttia ulkona. Se kertoo pelkästään tyhmyydestä, välinpitämättömyydestä ja laiskuudesta.
Kuka on väittänyt että se ois mikään saavutus? Ei se ole. Laiskuutta tai turhamaisuutta se voi olla, tai tietoinen halu karaista itseään kestämään kylmää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten voi TOISTEN IHMISTEN vaatteet suututtaa noin paljon? :D
Ei se suututa vaan naurattaa kun näkee niiden ilmestä ja kyyrystä kävelytyylistä että kylmähän niillä on. ;D
Itsellä ainakin oli raskaana ja vastasynnyttäneenä sellaiset hormonit ja ettei pystynyt mitään talvitakkia pitämään edes kiinni kun oli jatkuvasti hiki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä ei 50-luvulla elänyt näitä "minulla on verenkierto kunnossa, en tarvitse talvivaatteita" tyyppejä. Suurin onni oli jos onnistui saamaan karvalakin ja sarkapompan. Jalkaan vielä huopatossut tai pari numeroa suuremmat nahkasaappaat. Evoluutio vissiin edennyt ja kehittynyt pohjoisille leveysasteille sopivampi ihmislaji.
Nämä jotka ei talvewlal käytä talvikamppeita kaupungilla 10-15 minuutin takia on nykyajan vätyksiä, jotka yrittää esittää kovaa. Kokeilkaa olla -25 asteessa 2 tuntia liikenteessä ilman hattua. Alatte 20 minuutin jälkeen pitelemään korvianne ja itksemään tuskasta ja kivusta.
Siis sun mielestä 10-15 minuutin takia pitäisi pukeutua täysvarustukseen jotta kukaan ei vain luulisi vätykseksi joka yrittää esittää kovaa? Kuule, en yritä esittää kovaa, osaan vaan pukeutua tilanteen
Mikä tämä "täysvarustus" on mikä tässä ketjussa nyt on muutamaan kertaan mainittu?
Onko joillekin tosiaan niin ylitsepääsemättömän hankalaa ja vaikeaa vetää jalkaan sukat, päähän pipon ja heittää päälle jokin paksumpi takki?
Ei, minulle ei kuulu miten muut pukeutuvat eikä kiinnosta vaikka jäätyisivät bussipysäkille, ihmettelen vain miten tämä muutaman sekunnin operaatio on jotain ihme "varustautumista" joidenkin mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo -12 ole vielä kylmäkään. Kyllä nuo täällä pohjoisessa nuoret kulkee vähissä vaatteissa, kerran alkoi itseä palelemaan kun joku nuori mies oli gollegeissa paita ja housut, -22 pakkasta, ei näyttänyt palelevalta. Minun nuoruudessa ei koskaan pidetty pipoa eikä mitää päähinettä edes -30 tuolla puolen, farkut oli jalassa ja ohuet sukat jonkinlaisessa kengissä, käsineet sentään oli, hengissä olen vieläkin
No se nyt ei ole mikään saavutus jos olet talvella vähissä vaatteissa 10-15 minuuttia ulkona. Se kertoo pelkästään tyhmyydestä, välinpitämättömyydestä ja laiskuudesta.
Kuka on väittänyt että se ois mikään saavutus? Ei se ole. Laiskuutta tai turhamaisuutta se voi olla, tai tietoinen halu karaista itseään kestämään kylmää paremmin.
Eikä ole tietoinen valinta vaan ryhmän paine. ;)
Vierailija kirjoitti:
Piposta menee hiukset ihan sekaisin ja huonosti, sen takia en pipoa käytä.
Toppatakissa tulee todella kuuma jos menee esim. kauppaan tai kirjastoon se päällä...
Lämpimiin talvikenkiin ei ole varaa kun nekin maksaa +200€...
Kantsisko vaikka mennä töihin niin ois varaa uusiin kenkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta ei enää tahdo saada kunnon talvivaatteita mistään. Kävin piruuttaan Tokmannilla katselemassa kaulaliinoja ja ne näytti joltain kehitysmaan materiaalilta, jotka purkautui eikä niitä ollut työstetty mitenkään missään tehtaassa edes kunnolliseksi. Minä en ymmärrä.
Haluat ostaa kunnon talvivaatteita mutta et halua maksaa niistä juuri mitään. Tuo yhtälö ei nyt vaan toimi.
Ymmärsit väärin. Nimenomaan halusin ostaa kunnollisen kaulaliinan, mutta siellä ei ollut kuin jotain kankaanpalasia, jotka oli leikattu ihan miten sattuu ja niitä myytiin sitten "kaulaliinoina".
No miksi ihmeessä et sitten mennyt kunnolliseen vaateliikkeeseen vaan Tokmannille?
En ole minkään "kunnollisen kaupan" myyjä tai omistaja. Itse ostan useimmat vaatteeni kirppikseltä. Ihmettelen vain, kuka menee Tokmannille ostamaan kaulaliinaa ja pettyy, ettei sieltä löydy jotain laadukasta merinovillaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt se on parempi ihminen joka käyttää 10 minuuttia toppavaatteiden pukemiseen ollakseen 10 minuuttia ulkona? Ja sit aina kauppaan sisälle mennessä kauhean kuuma ja riisuminen, ja sitten taas toppavaatteet päälle ulos mennessä. Mitä nyt kukakin sitten pitää järkevänä pukeutumisena.
Miten siinä pukemisessa menee 10 minuuttia? Miksi mittaatte kaiken kellon mukaan? Laitat kengät jalkaan takin pääkke myssyn hanskat ja kaulaliinan ja lähdet sinne 10 minuutin kävelylle. Sen tekee 30 sekunnissa.
Tai sit puetaan just sen verran ja siinä ajassa kun itsestä tuntuu parhaalle, ja jätetään besserwisser-ääliöiden mielipiteet omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Itse kadehdin noita, jotka eivät palele. Itse palelen 24/7 ja välillä (esim. tänään) ulkona kehossa tuntuu ihan siltä, että kuolen kylmyyteen. Oikeasti tulee primitiivisiä ajatuksia, että selviänkö hengissä sisällä. Saan tietysti järkeiltyä ajatukset niin, että tämä on ihan normaalia, en kuole. Ja mulla oli kuitenkin toppahousut, toppatakki, pipo, hanskat jne. Olen aina ollut palelija ja inhoan sitä yli kaiken.
Hyvät naiset ja herrat... Nykyihminen 😂😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt se on parempi ihminen joka käyttää 10 minuuttia toppavaatteiden pukemiseen ollakseen 10 minuuttia ulkona? Ja sit aina kauppaan sisälle mennessä kauhean kuuma ja riisuminen, ja sitten taas toppavaatteet päälle ulos mennessä. Mitä nyt kukakin sitten pitää järkevänä pukeutumisena.
Miten siinä pukemisessa menee 10 minuuttia? Miksi mittaatte kaiken kellon mukaan? Laitat kengät jalkaan takin pääkke myssyn hanskat ja kaulaliinan ja lähdet sinne 10 minuutin kävelylle. Sen tekee 30 sekunnissa.
Tai sit puetaan just sen verran ja siinä ajassa kun itsestä tuntuu parhaalle, ja jätetään besserwisser-ääliöiden mielipiteet omaan arvoonsa.
Pukekaa vaan ihan niin vähän kuin tahdotte, mutta kyllä teillä siellä ulkona kylmä on pakkasella ilman hattua. Ihan turha esittää ettei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä ei 50-luvulla elänyt näitä "minulla on verenkierto kunnossa, en tarvitse talvivaatteita" tyyppejä. Suurin onni oli jos onnistui saamaan karvalakin ja sarkapompan. Jalkaan vielä huopatossut tai pari numeroa suuremmat nahkasaappaat. Evoluutio vissiin edennyt ja kehittynyt pohjoisille leveysasteille sopivampi ihmislaji.
Nämä jotka ei talvewlal käytä talvikamppeita kaupungilla 10-15 minuutin takia on nykyajan vätyksiä, jotka yrittää esittää kovaa. Kokeilkaa olla -25 asteessa 2 tuntia liikenteessä ilman hattua. Alatte 20 minuutin jälkeen pitelemään korvianne ja itksemään tuskasta ja kivusta.
No ei jonkun 10-15 minuutin takia tartte samoja toppavaatteita kuin 2 tunnin ulkoilussa, selvähän se. Miksi pitäisi kokeilla kun kyllähän tuon jo tollompikin tajuaa? 10min -12 asteessa kaupungilla ei todella
Entäs kun se 10 min venähtää syystä tai toisesta kahdeksi tai kolmeksi tunniksi? Joka talvi näkee tien varressa tennariporukkaa kyyhöttämässä autonsa vieressä. No omapa on ongelmansa.
Ryhmän paine kuuluu "turhamaisuus"-otsikon alle. En vaan ymmärrä miten se nyt on niin kamalaa nähdä joku palelemassa, tai mahdollisesti palelemassa? Eihän siitä mitään oikeaa haittaa ole jos sen kymppiminsan paleleekin. Eikä varsinkaan kenellekään muulle kuin palelijalle itselleen. Ja juu itse pukeudun kyllä yleensä ihan lämpimästi, mutta tilanteen mukaan, ei ole aina pakko ihan kaikkea laittaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä menee 10 minuuttia peilin edessä tiiraillessa niitä myssyjä ja kaulahuiveja, ettei ne nyt vain näytä kenenkään silmään "väärin puetuilta": Siksi ne ei edes halua pukeutua TALVIvaatteisiin TALVELLA, vaan pukeutuvat mieluummin muodikkaasti, vaikka ketään ei oikeasti kiiinnosta miltä ne näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta ei enää tahdo saada kunnon talvivaatteita mistään. Kävin piruuttaan Tokmannilla katselemassa kaulaliinoja ja ne näytti joltain kehitysmaan materiaalilta, jotka purkautui eikä niitä ollut työstetty mitenkään missään tehtaassa edes kunnolliseksi. Minä en ymmärrä.
Haluat ostaa kunnon talvivaatteita mutta et halua maksaa niistä juuri mitään. Tuo yhtälö ei nyt vaan toimi.
Ymmärsit väärin. Nimenomaan halusin ostaa kunnollisen kaulaliinan, mutta siellä ei ollut kuin jotain kankaanpalasia, jotka oli leikattu ihan miten sattuu ja niitä myytiin sitten "kaulaliinoina".
No miksi ihmeessä et sitten mennyt kun
Tokmanni lienee muuttuneen paljon. Sieltä sai ennen ihan hyvää kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään. Viime viikolla, kun menin aamulla töihin klo 6 jälkeen minua vastaan hölkkäsi nuorehko mies. Oli siis satanut sellainen 5 - 10 cm uutta lunta. Tällä miehellä oli päällään t-paita, shortsit ja sandaalit. Katsoin hetken perääni, että mitä mä juuri näin. Kuulin tutultani myöhemmin, että kyseinen henkilö kulkee usein näin pukeutuneena.
Joku erikoisjoukkoihin treenaaja kenties.
Olen kuullut tästä vuosia aikaisemminkin. Eiköhän tuo ole karaistumisen edistämistä ja kylmänsiedon kehittämistä..tyyliin Wim Hof..?
Lähinnä huvittaa tuo tennarit ja paljaat nilkat yhdistelmät, lisäksi iso kaulahuivi.. Tusinakamaa ja akillesjänteet paleltuu, osa nykynuorista saa vakavia vammoja ja osalla voi mennä kävelykyky.. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, kun ei kehtaa olla erilainen (normaali) ja pukeutua sään mukaan. Kylläpä nuo vanhempana miettii monestikin omaa pukeutumistaan ku olivat nuoria..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei jonkun 10-15 minuutin takia tartte samoja toppavaatteita kuin 2 tunnin ulkoilussa, selvähän se. Miksi pitäisi kokeilla kun kyllähän tuon jo tollompik
Autossa kannattaakin pitää vaikkapa vilttejä ja/tai avaruuslakanaa tältä varalta. Tosin harvinaista se on että nykyautot jättäisi tienposkeen. Ja toisaalta jos kävelee kotoaan kaupungille 10min niin miten se yhtäkkiä venähtäisi tuntien ulkoiluksi?
Pera Pervot taas vauhdissa.