Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmetyttää joidenkin pukeutuminen näin kylmällä

Vierailija
27.11.2023 |

Ulkona -12. Eräs lastenvaunuja kuljettanut nuori nainen. Ohuet tennarit jalassa, nilkkasukat, paljaat nilkat ja jotkut jumppatrikoot jalassa. Ei pipoa, hupuntakki päässä. Nuori nainen, ei päähinettä, lyhyt paksumpi takki, tennarit, farkut. Nuori mies, pierukolitsit, lyhyt takki joka ei mene kiinni, ei hanskoja, ei pipoa. Nämä kaikki kävelivät ulkona, eivät kulkeneet autolla/bussilla.

Kommentit (250)

Vierailija
41/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "kestän kylmää" tyypit ei varmaan ole siellä ulkona kauaa, autosta sisälle äkkiä yms.

Ja jos on varaa tehdä lapsi, ei sitte  tunnu missään ostaa 1000e toppatakkeja vaikka jokavuosi. 

Vierailija
42/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kylmän viileät tyypit eivät todennäköisesti ole kuulleet paleltumista. Ihoa kannattaisi suojata pakkasilta.

Tai sitten he ovat vähän paremmassa kunnossa kuin palstan sohvaperunat, ja heillä ääreisverenkierto pitää ihon lämpimänä.

Kaikki niistä näytti ihan sohvaperunoilta itse :D Lihavia nuoria ihmisiä. -AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälleen pukeutuvat henkilöt tuskin on kovin kauaa ulkona kerrallaan. Hetken jos on niin eipä se niin haittaa jos vähän paleleekin. Ei se vaarallista ole.

Vierailija
44/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ei enää tahdo saada kunnon talvivaatteita mistään. Kävin piruuttaan Tokmannilla katselemassa kaulaliinoja ja ne näytti joltain kehitysmaan materiaalilta, jotka purkautui eikä niitä ollut työstetty mitenkään missään tehtaassa edes kunnolliseksi. Minä en ymmärrä.

Tokmanniko on se ainut paikka mistä vaatteita Suomessa ostetaan 😀

Kannattaisiko mennä ihan oikeaan vaatekauppaan, joita on Suomi pullollaan. 

Vierailija
45/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten syksyllä plussan puolella pukeudutaan kuin olisi -20 astetta 😅😅 toppatakit ja villamyssyt. 

Helsinkiläinen vilukissa täällä sanoo, että syksyn kostea viima on paljon hyytävämpi kuin tämä kuiva -13 pakkanen.

Vierailija
46/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kylmän viileät tyypit eivät todennäköisesti ole kuulleet paleltumista. Ihoa kannattaisi suojata pakkasilta.

Tai sitten he ovat vähän paremmassa kunnossa kuin palstan sohvaperunat, ja heillä ääreisverenkierto pitää ihon lämpimänä.

Kaikki niistä näytti ihan sohvaperunoilta itse :D Lihavia nuoria ihmisiä. -AP

Lihavat just tuntuu pysyvän lämpimänä paremmin. Kai se rasvakerros lämmittää. 

Vierailija
47/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja joka talvi mulle joku alkaa mäkättää liian ohuesta pukeutumisesta. Käytän harvoin pipoa tai hanskoja. Kuulemma hirvitti kun menin työpaikan ulkoliikuntapäivään farkuissa. Olisi pitänyt olla toppahousut, vaikka tarkoitus ei ollut edes mikään mäenlasku vaan kevyttä kävelyä ja sellaista.

Olen kyllästynyt selittämään, että mulla ei ole kylmä. Läkähtyisin toppahousuissa. Joskus käytän lapasia vain rauhoittaakseni toisten mieliä, mutta sitten aina välillä salaa otan ne pois viilentääkseni käsiäni.

Ehkä mulla vaan on toimiva verenkierto. Ja sanottakoon nyt vielä, että olen kotoisin Suomen pohjoisimmilta alueilta ja osaan kyllä pukeutua sään mukaan. Olen tottunut 40 asteen pakkasiin ja silloin laitan toppahousut. Joku -12 ei kuitenkaan ole mulle yhtään mitään. 

Vierailija
48/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vähän epäilen, että monikaan noista kevyesti pukeutuneista ei ole luonnostaan mitään kuumaverisiä. Niin usein näkee bussipysäkilläkin teinejä, joilla ei ole pipoa päässä eikä sukkia tennareissa, mutta hytisevät vilusta hampaat kalisten.

No, jos järkeä ei ole niin sitten ei ole, not my problem. Itse osasin kyllä pukeutua lämpimästi jo teininäkin, joten ei se tyhmyys ihan pelkästä iästä ole kiinni.

Minäkin kuljin teininä vähissä vaatteissa ja palelin. Kyse ei ollut siitä, ettenkö olisi osannut pukeutua lämpimästi, aivan hyvin osasin kun harrastin laskettelua ja ratsastusta ja muutenkin talviulkoilua, mutta eihän sitä nyt kouluun voinut missään toppahousuissa mennä. Enkä kyllä edelleenkään menisi toppahousuissa esim kaupungille, ei siitä mitään haittaa ole jos joskus vähän palelee.

Vierailija
49/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ei enää tahdo saada kunnon talvivaatteita mistään. Kävin piruuttaan Tokmannilla katselemassa kaulaliinoja ja ne näytti joltain kehitysmaan materiaalilta, jotka purkautui eikä niitä ollut työstetty mitenkään missään tehtaassa edes kunnolliseksi. Minä en ymmärrä.

Haluat ostaa kunnon talvivaatteita mutta et halua maksaa niistä juuri mitään. Tuo yhtälö ei nyt vaan toimi. 

Ymmärsit väärin. Nimenomaan halusin ostaa kunnollisen kaulaliinan, mutta siellä ei ollut kuin jotain kankaanpalasia, jotka oli leikattu ihan miten sattuu ja niitä myytiin sitten "kaulaliinoina".

No miksi ihmeessä et sitten mennyt kunnolliseen vaateliikkeeseen vaan Tokmannille?

-eri

Tokmannilla myydään pääsääntöisesti ihan ok perusvaatteita. Ne ovat ne trendikaupat, joista on turha etsiä mitään säänkestävää. Erikseen on sitten urheiluliikkeiden tekniset vaatteet.

Vierailija
50/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laiha ja mulle on tärkee ainakin että kädet ja jalat on lämpiminä, kunnon toppapuku ja kaulaliina myös. mutta pipoo en pidä, eikä oo koskaan ees korvat jäätyny, vaikka joskus ollut useemmankin tunnin pakkasessa.

Vierailija
51/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat teinejä tai henkisiä teinejä. Itse piti täyttää 56 v, ennen kuin voin sanoa, että mulla on taatusti lämpimät talvivaatteet. Kun laitan paksuimman takin päälle, toppahousut, toppasaappaat ja rukkaset, tulee -15 asteessa lähinnä hiki, kun vähänkin liikkuu. 

Vierailija
52/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten syksyllä plussan puolella pukeudutaan kuin olisi -20 astetta 😅😅 toppatakit ja villamyssyt. 

Niin, mikään ei palstavalittajille kelpaa. Ei saa laittaa liikaa eikä liian vähän vaatetta kun voi ohikulkijaa alkaa ahdistaa ja pakko päästä valittamaan toisten pukeutumisesta vauvapalstalle. Mitä hemmettiä se kenenkään elämää liikuttaa minkä lämpöiset vaatteet toisilla on?!

Vierailija
53/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piposta menee hiukset ihan sekaisin ja huonosti, sen takia en pipoa käytä.

Toppatakissa tulee todella kuuma jos menee esim. kauppaan tai kirjastoon se päällä...

Lämpimiin talvikenkiin ei ole varaa kun nekin maksaa +200€...

Kukaan ei ole kiinostunut sinun hiuksistasi missään päin maailmaa.

Vierailija
54/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat ostaa kunnon talvivaatteita mutta et halua maksaa niistä juuri mitään. Tuo yhtälö ei nyt vaan toimi. 

Ymmärsit väärin. Nimenomaan halusin ostaa kunnollisen kaulaliinan, mutta siellä ei ollut kuin jotain kankaanpalasia, jotka oli leikattu ihan miten sattuu ja niitä myytiin sitten "kaulaliinoina".

No miksi ihmeessä et sitten mennyt kunnolliseen vaateliikkeeseen vaan Tokmannille?

Tokmanni eli entinen Ale-Makasiini möi ihan hyvää kampetta tuossa naapuripitäjässä. Ilmeisesti Tokmannin johto alkoi sitten paskentamaan kaikkea saatavilla olevaa tavaraa.

Vierailija
55/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tää. Ostin kerran Jack & Jilliltä muka hyvät farkut. Ratkesivat 7 kuukaudessa nivususta. Lee Cooperit kesti vuosia.

Vierailija
56/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko pois, kyllä se hämmentää vielä muutamia muinaisjäänteitä.. Villasukat on päässeet taas muotiin mutta kaikki muu!

Jos yrität ostaa villahousuja, saat lämpölegginsit (muovia, joka hiostaa muttei lämmitä). Kunnollisia villasukkahousuja ei löydy mistään. Talvitakeissa ei ole huppua eikä tilaa liikuttaa käsivarsia (onneksi napatakit on väistyneet kaupoista). Kaulaliinat on polyesteriä tai viskoosia, talvikengät "vegenahkaa" eli muovia. Jne.

Normaalista on tullut luksusta, johon vain harvalla on varaa.

Oppisiko hän kutomaan itse kaulaliinan? Mulle se oli ratkaisu. Teen itse jos kaupassa ei ole tai se maksaa kohtuuttomasti.

Vierailija
57/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minä en ymmärrä. Että ei osata enää pukeutua vudoenaikojen mukaan.

Vierailija
58/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä ja joka talvi mulle joku alkaa mäkättää liian ohuesta pukeutumisesta. Käytän harvoin pipoa tai hanskoja. Kuulemma hirvitti kun menin työpaikan ulkoliikuntapäivään farkuissa. Olisi pitänyt olla toppahousut, vaikka tarkoitus ei ollut edes mikään mäenlasku vaan kevyttä kävelyä ja sellaista.

Olen kyllästynyt selittämään, että mulla ei ole kylmä. Läkähtyisin toppahousuissa. Joskus käytän lapasia vain rauhoittaakseni toisten mieliä, mutta sitten aina välillä salaa otan ne pois viilentääkseni käsiäni.

Ehkä mulla vaan on toimiva verenkierto. Ja sanottakoon nyt vielä, että olen kotoisin Suomen pohjoisimmilta alueilta ja osaan kyllä pukeutua sään mukaan. Olen tottunut 40 asteen pakkasiin ja silloin laitan toppahousut. Joku -12 ei kuitenkaan ole mulle yhtään mitään. 

Ihan sama kokemus, ja oon myös pohjoisemmasta. Helsinkiläiset pöyristyy kun käyn välillä talvella lähikaupassa t-paidassa :D 

Vierailija
59/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kuntoa katso nuo paleltumat. Oon minäkin nuori aikuinen ja kannattaisi sinunkin sivistää itseäsi paleltumista.

Vierailija
60/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälleen pukeutuvat henkilöt tuskin on kovin kauaa ulkona kerrallaan. Hetken jos on niin eipä se niin haittaa jos vähän paleleekin. Ei se vaarallista ole.

Juuri niin, ihmeellisesti pientäkin palelua pelätään. Hetkellinen kylmäaltistus on päinvastoin oikein terveellistä. Itsekin saatan mennä lyhyet ulkoilut melkoisen vähissä vaatteissa. Ehkäpä siksi en palelekaan kovin helposti, kun välillä saa kylmää ja verenkierto toimii. Käyn myös uimassa luonnonvesissä jopa jäiden tuloon asti. Vilukissat kauhistelkoot rauhassa.