Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmetyttää joidenkin pukeutuminen näin kylmällä

Vierailija
27.11.2023 |

Ulkona -12. Eräs lastenvaunuja kuljettanut nuori nainen. Ohuet tennarit jalassa, nilkkasukat, paljaat nilkat ja jotkut jumppatrikoot jalassa. Ei pipoa, hupuntakki päässä. Nuori nainen, ei päähinettä, lyhyt paksumpi takki, tennarit, farkut. Nuori mies, pierukolitsit, lyhyt takki joka ei mene kiinni, ei hanskoja, ei pipoa. Nämä kaikki kävelivät ulkona, eivät kulkeneet autolla/bussilla.

Kommentit (250)

Vierailija
21/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n otsikko kuulostaa ihan kommentiltani yhdessä pakkaseen liittyvässä ketjussa.

Vierailija
22/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ei enää tahdo saada kunnon talvivaatteita mistään. Kävin piruuttaan Tokmannilla katselemassa kaulaliinoja ja ne näytti joltain kehitysmaan materiaalilta, jotka purkautui eikä niitä ollut työstetty mitenkään missään tehtaassa edes kunnolliseksi. Minä en ymmärrä.

Haluat ostaa kunnon talvivaatteita mutta et halua maksaa niistä juuri mitään. Tuo yhtälö ei nyt vaan toimi. 

Ymmärsit väärin. Nimenomaan halusin ostaa kunnollisen kaulaliinan, mutta siellä ei ollut kuin jotain kankaanpalasia, jotka oli leikattu ihan miten sattuu ja niitä myytiin sitten "kaulaliinoina".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työttömällä varaa ostaa mitään talvikenkiä, villasukkia saatikka kunnon talvitakkia...

Vähennä röökin polttoa ja viinan juontia niin on varaa!

Vierailija
24/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä mä ihmettelen, kun mulla on paksut toppavaatteet, niin silti jotkut kiinnittää huomioo siihen kun en mä käytä pipoo. Kun ei mun tartte, kun on hyvä että ylimääräinen lämpö haihtuu päästä.

Vierailija
25/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piposta menee hiukset ihan sekaisin ja huonosti, sen takia en pipoa käytä.

Toppatakissa tulee todella kuuma jos menee esim. kauppaan tai kirjastoon se päällä...

Lämpimiin talvikenkiin ei ole varaa kun nekin maksaa +200€...

Vierailija
26/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin kestän kylmää todella hyvin. Tuntuu olevan tosi iso ongelma monelle, kun en käytä pipoa. Omapahan on pääni.

Vierailija
27/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ei enää tahdo saada kunnon talvivaatteita mistään. Kävin piruuttaan Tokmannilla katselemassa kaulaliinoja ja ne näytti joltain kehitysmaan materiaalilta, jotka purkautui eikä niitä ollut työstetty mitenkään missään tehtaassa edes kunnolliseksi. Minä en ymmärrä.

Haluat ostaa kunnon talvivaatteita mutta et halua maksaa niistä juuri mitään. Tuo yhtälö ei nyt vaan toimi. 

Ymmärsit väärin. Nimenomaan halusin ostaa kunnollisen kaulaliinan, mutta siellä ei ollut kuin jotain kankaanpalasia, jotka oli leikattu ihan miten sattuu ja niitä myytiin sitten "kaulaliinoina".

No miksi ihmeessä et sitten mennyt kunnolliseen vaateliikkeeseen vaan Tokmannille?

-eri

Vierailija
28/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso kulkee osa paikoista paljaana. Katuvat sitte vanhemmiten kun kihdit yms iskee päällensä. Oma valinta.

Vierailija
29/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kadehdin noita, jotka eivät palele. Itse palelen 24/7 ja välillä (esim. tänään) ulkona kehossa tuntuu ihan siltä, että kuolen kylmyyteen. Oikeasti tulee primitiivisiä ajatuksia, että selviänkö hengissä sisällä. Saan tietysti järkeiltyä ajatukset niin, että tämä on ihan normaalia, en kuole. Ja mulla oli kuitenkin toppahousut, toppatakki, pipo, hanskat jne. Olen aina ollut palelija ja inhoan sitä yli kaiken.

Vierailija
30/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten syksyllä plussan puolella pukeudutaan kuin olisi -20 astetta 😅😅 toppatakit ja villamyssyt. 

Tuskin ne on samat ihmiset. Eri tyypeillä on vaan erilainen kylmänsieto, toiset pärjää vähemmällä kuin toiset ja toiset taas palelee herkästi. Ne kaikkein viluisimmat ei paljon nenäänsä ulos pistä tällä säällä...

Vierailija
31/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän harvoin pipoa, minulla tulee helposti kuuma niin on hyvä kun lämpö haihtuu päästä. Kaulaliinaa en ole käyttänyt ikinä, tukehtuisin kuumuuteen. Toppatakkia ja talvikenkiä sentään käytän, mutta nekään eivät saa olla liian kuumat. Hanskoja käytän toisinaan, useimmiten en.

Vierailija
32/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikuinen lapsi kulkee myös talvisin tennarit jalassa, mutta hän onkin perinyt isältään sen, että jalkoihin tulee helposti kuuma. Ihan välillä kuumottaa jalkoja vaikka olisi kylmä lattia ja ilman sukkia. 

Vierailija
33/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit väärin. Tokmannilla ei myydä kunnollisia talvivaatteita.

Vierailija
34/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vähän epäilen, että monikaan noista kevyesti pukeutuneista ei ole luonnostaan mitään kuumaverisiä. Niin usein näkee bussipysäkilläkin teinejä, joilla ei ole pipoa päässä eikä sukkia tennareissa, mutta hytisevät vilusta hampaat kalisten.

No, jos järkeä ei ole niin sitten ei ole, not my problem. Itse osasin kyllä pukeutua lämpimästi jo teininäkin, joten ei se tyhmyys ihan pelkästä iästä ole kiinni.

Vierailija
35/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa. Kai sitä voi toisten pukeutumistakin sitten ihmetellä, jos ei muuta tekemistä ole.

Vierailija
36/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tyypit, lähinnä miehet, tuntuu kulkevan pelkkä fleecetakki tai joku huppari päällä läpi talven. Kieltämättä olen ihmetellyt miten nää tarkenee, mutta kaipa aikuinen ihminen tietää itse missä kamoissa tarkenee. Ja jos paleleekin niin sehän on ihan vaan kyseisen henkilön oma ongelma, ei siitä muille ole mitään haittaa. 

Vierailija
37/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmonen häiriö elimistössä että kuumenen kainaloista ja rintojen alta helposti ja ihan valun hikeä, kun vaan lähden liikkumaan mutta palelen sitten normaalisti muualta näillä keleillä

Vierailija
38/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kylmän viileät tyypit eivät todennäköisesti ole kuulleet paleltumista. Ihoa kannattaisi suojata pakkasilta.

Tai sitten he ovat vähän paremmassa kunnossa kuin palstan sohvaperunat, ja heillä ääreisverenkierto pitää ihon lämpimänä.

Vierailija
39/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin parikymppisenä koko talven ohuissa polyesterihousuissa, t-paidassa ja lyhyessä (ohuessa) toppiksessa. Hanskat oli ja omistin hatunkin, mutta ulkona en tainnut sitä usein pitää. Kylmissäni olin, sen muistan, mutta jotenkin ei mennyt hissi ylös asti, että pukeutumisella voisi vaikuttaa.

Vierailija
40/250 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vähän epäilen, että monikaan noista kevyesti pukeutuneista ei ole luonnostaan mitään kuumaverisiä. Niin usein näkee bussipysäkilläkin teinejä, joilla ei ole pipoa päässä eikä sukkia tennareissa, mutta hytisevät vilusta hampaat kalisten.

No, jos järkeä ei ole niin sitten ei ole, not my problem. Itse osasin kyllä pukeutua lämpimästi jo teininäkin, joten ei se tyhmyys ihan pelkästä iästä ole kiinni.

Itse kans uskon että se on tyhmyyttä monessa tapauksessa.