Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuoden ahdistavin juhla edessä

Vierailija
27.04.2024 |

Vappu, se suomalaiset kahtia jakava juhla. Ylioppilaat ja ei yli oppilaat. Mä en ole yo ja pysyn vappuna visusti kotona. Häpeän kun ei ole lakkia. Ja lakin kanssa kulkevat ovat olevinaan parempia. 

tunteeko teistä muutkin ei lakin omistajat häpeää eikä mene ulos vappuna? En voi olla ainoa. 

Missään muualle ei ole vastaavaa, että yhtenä päivänä kansa on kaksi eri porukkaa, paremmat ja huonommat. 

kivaa vappua kaikille! 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Ihmisillä on erilaisia elämänpolkuja. Ei sinusta kukaan mitään pahaa ajattele. Laita päähäsi vaikka joku pirteä vappuhattu.

Vierailija
2/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Ei kai kukaan nykypäivänä sitä lakkitouhua ota tosissaan? Sehän on jäänne jostain sadan vuoden takaa. Mielestäni yo-lakilla voi pyyhkiä hanurinsa, en ole itse sitä koskaan päähäni laittanut ylioppilaaksi kirjoitettuani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

I päivä vuodessa kun luuserit tajuaa olevansa luusereita. 

Vierailija
4/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä häpeä. Ei todellakaan ole mitään syytä. Sinne vaan ihmisten joukkoon simaa juomaan.

Vierailija
5/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen ylioppilas, yliopiston käynyt ja täysin duunariammatissa. Miten ahdistunut minun nyt pitäisi sitten olla?

Vierailija
6/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tosi hyvin, mutta en ole vuosiin käyttänyt lakkia vappuna.

Vierailija
7/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kirjoittanut 1983 ja oisko kaks kertaa sen jälkeen ollut lakki hetken päässä, ei ketään kiinnosta onko sulla yo-lakki vai sombrero päässäs, tai tule todistuksia kyselemään.  

Vierailija
8/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vappu ole myös työväen juhla? 

Ennen vanhaa ylioppilaslakkia käytettiin koko kesä, ei kai tämä yksi päivä voi niin ylivoimainen olla?

Vierailija
9/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perhana, eikun kaupasta joku vappuhattu päähän, ilmpallo toiseen käteen ja toiseen käteen skumppa- tai esim. simalasi ja eikun iloiseen joukkoon sekaan!! Hauskaa vappua ihan kaikille! 😘🥳

Vierailija
10/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ylioppilas, mutta olen käyttänyt vappuna lakkia tasan kerran. Se oli valmistumistani seuraavana vuonna ja se oli vuosi 2003. Olen myöhemmin opiskellut vielä lisää ja valmistunutkin, mutta eipä ole tarvetta lakkia käyttää. Eli juhlimaan vaan oli lakkia tai ei! :) 

Vierailija
11/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakin kanssa kulkevat ovat parempia. Se on osoitus siitä, että on tartuttu haasteeseen ja hoidettu se kunnialla eikä valittu helppoa polkua (amis). Kaikki kuitenkin ovat ihmisiä ja lakittomanakin voi viettää ihan hyvää elämää.

Vierailija
12/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas olen ylioppilas, yliopiston käynyt ja täysin duunariammatissa. Miten ahdistunut minun nyt pitäisi sitten olla?

Riippuu ihan siitä oletko duunariammatissa vapaaehtoisesti vai pakolla. 

Vierailija
13/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei edes ole lakkia enää. Sillä lakitettiin kaksi lapsistani ja se on kai jommankumman kaapissa.

Vierailija
14/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloitus on tosissaan kirjoitettu on aloittajalla ihan muita ongelmia kuin vappu ja lakittomuus. Kannattaisi ehkä jutella jonkun ammatti-ihmisen kanssa miksi moinen alemmuudentunto.

Vierailija
15/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen työn muistojuhla, joopa.

Vierailija
16/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jokin hupihattu päähän ja mene ulos. Ei lakilla ole väliä. Tai ole ilman lakkia.

Vierailija
17/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta onko sinulla lakkia vai ei, itse vaan arvotat itsesi sen mukaan eli terapiaa suosittelen.

Vierailija
18/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paskaa wappua perssuille ja sinimussalle hallitukselle!

Vierailija
19/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut ällän paperit 18-vuotiaana, mutta en mennyt lakkiaisiin enkä edes omista lakkia. Ei haittaa muiden koohotus, mutta en ole koskaan tuntenut halua kulkea vappuna lakki päässä lauman mukana. Vapputorista ja muusta vapputouhusta kyllä tykkään!

Vierailija
20/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olevinaan parempia?! Ei todellakaan. Omaa kuvitelmaasi. Itselläni kyllä yo-lakki, mutta se on mökillä jossain vaatekasassa. En ole pitänyt sitä kuin sen ainoan kerran kun tulin ylioppilaaksi pian 30 vuotta sitten.