Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulot tulee tippumaan 500e kiitos leikkausten

Vierailija
26.11.2023 |

Teen osa-aikaista työtä, johon en tarvitse autoa. Kokoaikaista työtä ei ole löytynyt ja jotta voisin sen vastaanottaa, täytyisi jollain rahalla ostaa auto ja olla rahaa myös sen pitämiseen. Pian saan 500e vähemmän rahaa kuukaudessa. Mistä voin säästää tuollaisen summan kuukaudessa, että jäisi ruokaankin rahaa? Murto-osan tuosta summasta saan nipistettyä muualta. Millä rahalla olisi varaa hankkia auto?

Kommentit (318)

Vierailija
181/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei löydy töitä,silloin kannattaa miettiä, onko oikealla alalla ja kouluttautua (uudelleen) 

Kerro työ te toimistolle. Minua ei uskota.

t: yh 45 v

Vierailija
182/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi melkoisesti yrittää vaikuttaa tuohon itärajan "vuotamiseen", koska sinne kuluu 300 000€/v /tulija ja se varmasti otetaan pois kotimaan asukeilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Väitätkö, että olet hakenut kaikkiin siivouspaikkoihin, kaikkiin hyllyttäjän paikkoihin, kaikkiin puhelinmyyjän paikkoihin, kaikkiin avustajan paikkoihin ym. ym., joita on ollut tarjolla, ja lisäksi olet tehnyt avoimia hakemuksia? Ja yhteenkään et muka ole päässyt. Joo, en usko. En todellakaan usko.

Eivät minun tekemiseni ja kokemukseni ole sinun uskostasi kiinni :D

Puhelinmyyjäksikään en kelvannut, henkilökohtaisen avustajan paikan avustettavan mielestä olin liian vanha työhön (alle 40 v.), postin lajitteluun ei kutsuttu edes haastatteluun vaan laittoivat uuden haun päälle, pakkaajaksi en päässyt, koska muilla hakijoilla oli enemmän työkokemusta jne. Jokaisessa paikassa on ollut omat syynsä miksi ei ole haastateltu tai valittu. Useammasta työkkäristä ympäri Suomea on minulle sanottu, että paikat menevät ensin sukulaisille ja tuttaville. Se ei ole myytti, vaan se näkyy valintapäätöksissä.

Esim. kerran soitin siivousfirmaan, joka kuulutti, että jokaiselle löytyy tunteja just sen verran kun haluaa tehdä. Sovittiin, että lähetän hakemuksen. Siihen ei vastattu. Huhuilin perään, siihenkään ei vastattu. Olen lähettänyt satoja avoimia hakemuksia, täyttänyt kaikkien vuokrafirmojen hakulomakkeet + jättänyt työkohtaiset hakemukset, profiilit löytyvät jokaiselta rekrysivustolta kunta ja valtio mukaan lukien. Olen käyttänyt kaikkia kanavia (myös avoimia) löytääkseni työpaikan, mutta työtä ei saa. Ei edes joulukortin lajittelusta.

Olen kysynyt palautetta useilta työnantajilta siitä, miten pitäisi parantaa hakemusta tai miten muuten voisi parantaa, mutta hakemukseni on kuulemma hyvä ja vastaukseni hyviä. Aina vaan on joku mieleisempi hakija heillä ollut.

Työkkärin ohjaaja ihmetteli samaa, kummasteli, että miksi en pääse töihin, vaikka olen koulutettu ja kunnollinen (en juo, en polta, en käytä huumeita). Mutta olen hemskatin ruma.

Vierailija
184/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei koskaan vastaa siihen mihin mennä töihin jos työttömiä on moninkertainen määrä vrt työpaikat. Miksi? Tämä on se kuuma peruna jonka ympärillä keskustelu pyörii. Kaikille ei riitä työtä, koskaan. Eikä täystyöllisyys kuulu kapitalismiin.

Vierailija
185/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat kysyy hoitajalta, että mikä tuo lääkäri päivystyksessä on, millä on aina rasvainen tukka. Yök

Muistan kun aloitin yhdessä aspakohteessa ja jotkut asiakkaat olivat, että yök, ei me haluta tollasta tukkaa tänne töihin (kampaaja oli tehnyt minulle palkkiraidan hiuksiin, oli silloin muotia). Kohde oli muutenkin käsittämättömän sisäänpäinlämpiävä, kesti muutaman vuoden kun asiakkaat hyväksyivät ylipäätään, että olin siellä töissä.

Vierailija
186/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varman tipu tulot. Hae toimeentulotukea, vai oletko liian tyhmä siihen?

Vierailija
187/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei löydy töitä,silloin kannattaa miettiä, onko oikealla alalla ja kouluttautua (uudelleen) 

Niin montako kertaa uudelleen? Jospa se viidestoista kerta toden sanoo?

Vierailija
188/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkausten  kannattajat: mitä köyhän työttömän perheen pitää ensi vuonna tehdä kun asumistuki ja työttömyystyrva leikataan? Jos ei saa työtä?

t: yh Vantaalta 

Työtä saa kun hankkii osaamista, jolle on työmarkkinoilla kysyntää. Jos nykyinen koulutus ei työllistä, niin sitten pitää palata koulun penkille.

Ja kuka sen opiskeluajan toimeentulon maksaa? Eivät kaikki voi työllistyä lähihoitajiksi tai lääkäreiksi. Terveys tai älyn puute tulee monilla vastaan.

-eri

Opintoihin saa opintotukea.

Vierailija
189/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei pidä kouluttautua alalle mikä ei kiinnosta. Tuo sinun "neuvosi" toimi varmasti 1980-luvulla, mutta ei enää nykyään. Töitä ei ole enää tarpeeksi, vaikka kuinka joku väittäisi vastaan. Työpaikat tulevat lähivuosina vielä vähenemään reilusti. Siitä "kiitos" kuuluu tekoälylle ja ahneille työnantajille.

Vierailija
190/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Squid Game. Joku katsoo monitorista kun muurahaiset juoksee. Lisätään panoksia,joku loukkaantuu jne.  Ei tätä muuten voi selittää on niin absurdi tilanne kaiken kaikkiaan. Ymmärtäkää nyt kaikki että työttömyys on lisääntynyt ja lisääntyy koko ajan, Suomi on lamassa. Keskustelu siitä ettei työ kelpaa on pari vuotta vanhaa. Nyt on huono tilanne.

Vierailija
191/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: No itse asiassa minulle on kyllä vähän turha yrittää selittää, että yhtään mihinkään ei pääse. Hyviä töitä ei kaikille riitä, totta. Mutta pskahommia riittää monelle. Niissä ollessani näin ihan jatkuvasti sitä, miten ei vain jaksettu, ei huvittanut, ei kiinnostanut tehdä täysillä töitä. Kiinnosti juoruilla ja tehdä paria tuntia päivässä ja kohta lähteä pois työttömäksi, koska se oli niin paljon mukavampaa. Joka ikisellä työntekijällä oli samat mahdollisuudet sisäisesti. Tosi moni niihin vain ei halunnut tarttua.

Aivan, sinulla on älyssä, asenteessa ja ymmärryksessä vikaa, joten sinulle on turha selittää. Yksikään niistä lähettämästäni reilusta tuhannesta työhakemuksesta EI ole johtanut työpaikkaan. Silloin ihminen ei voi edes osoittaa, kuinka hyvä työssään on. Ei edes niihin paskahommiin o

Eikös tämä ketju ole sen asian ulisemista, että ottakaa itsellenne kokoaikainen työ. Miksi tyrkytät osa-aikaisia hommia? Kun sen lisäksi ei tukia saisi hakea tai olet huono ihminen joka on ansainnut elää nälässä. 

Vierailija
192/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei koskaan vastaa siihen mihin mennä töihin jos työttömiä on moninkertainen määrä vrt työpaikat. Miksi? Tämä on se kuuma peruna jonka ympärillä keskustelu pyörii. Kaikille ei riitä työtä, koskaan. Eikä täystyöllisyys kuulu kapitalismiin.

Kyllä tekevälle aina töitä löytyy. Minä olen paiskinut töitä teini-iästä asti.

Terveisin Pentti 1963, kivikova työmies

Vierailija
193/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkausten  kannattajat: mitä köyhän työttömän perheen pitää ensi vuonna tehdä kun asumistuki ja työttömyystyrva leikataan? Jos ei saa työtä?

t: yh Vantaalta 

Työtä saa kun hankkii osaamista, jolle on työmarkkinoilla kysyntää. Jos nykyinen koulutus ei työllistä, niin sitten pitää palata koulun penkille.

Ja kuka sen opiskeluajan toimeentulon maksaa? Eivät kaikki voi työllistyä lähihoitajiksi tai lääkäreiksi. Terveys tai älyn puute tulee monilla vastaan.

-eri

Opintoihin saa opintotukea.

Monella työttömällä on opintotuet käytetty. 

Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta. Kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin. 

Vierailija
194/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ohikulkija kommentoi: opiskeleva 20 v lapseni on tehnyt juuri noin, eli hakenut AIVAN KAIKKIIN tuollaisiin hommiin, mitä duunitorissa tai oikotiellä on ollut. Siis ihan jokaikiseen. Pääsi kahteen haastatteluun, mutta ei saanut kumpaakaan. Hakijoita oli satoja. 

Suuta soukemmalle, sama epäonni voi kolahtaa karman lähettämänä itseesikin."

Kuulepa, minä olen ollut hyvin epäonninen. Siitä huolimatta en ole lakannut yrittämästä.

Valitan, mutta en usko noita juttuja. Ihan siksi, että itselläni on taustalla vuosikausien kokemus p#skahommista. Ja nimenomaan näin ihan omin silmin sen tilanteen. Ja se tilanne oli se, että työntekijöitä ei saatu niin paljon kuin olisi haluttu. Käytännössä kaikki halukkaat otettiin, mutta enemmistö lopetti suht nopeasti tai teki vain vähän töitä.

On helppo jättää kertomatta jotain tai hieman kaunistella.

Siinä vaiheessa työnantajan kannattaa katsoa peiliin. Mikä työolosuhteissa mättää niin pahasti, ettei sitä tehdä edes pakosta. 

Vierailija
195/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tulot ei ole tippumassa lainkaan, koska emme ole rakentaneet elämäämme tukien varassa elämiseen.

Pidä tämä mielessä, kun jäät työttömäksi tai sairastut.

Vierailija
196/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sitä onkin miettimistä, että tekeekö näitä aloituksia kokkarien puoluetoimisto vai Pietarin lafka. Itärajan tilanteesta päätellen taitaa tosin olla sama asia... Kokoomus molemmissa hääräämässä!

Vierailija
197/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Väitätkö, että olet hakenut kaikkiin siivouspaikkoihin, kaikkiin hyllyttäjän paikkoihin, kaikkiin puhelinmyyjän paikkoihin, kaikkiin avustajan paikkoihin ym. ym., joita on ollut tarjolla, ja lisäksi olet tehnyt avoimia hakemuksia? Ja yhteenkään et muka ole päässyt. Joo, en usko. En todellakaan usko.

Eivät minun tekemiseni ja kokemukseni ole sinun uskostasi kiinni :D

Puhelinmyyjäksikään en kelvannut, henkilökohtaisen avustajan paikan avustettavan mielestä olin liian vanha työhön (alle 40 v.), postin lajitteluun ei kutsuttu edes haastatteluun vaan laittoivat uuden haun päälle, pakkaajaksi en päässyt, koska muilla hakijoilla oli enemmän työkokemusta jne. Jokaisessa paikassa on ollut omat syynsä miksi ei ole haastateltu tai valittu. Useammasta työkkäristä ympäri Suomea on minulle sanottu, että paikat menevät ensin sukulaisille ja tuttaville. Se ei ole myytti, va

Minulle on suoraan sanottu työhaastattelussa, että ei me tänne palkata muita kuin sukulaisia. Eikö olekin törkeää? Miksi sitten edes kutsuivat haastatteluun kun pakko ei ole haastatella? Kun yksityisten yritysten ei ole pakko haastatella ollenkaan vain muodon vuoksi. Kävin ensin vuokrayrityksen kautta haastattelussa ja sen jälkeen vielä toisen kerran haastattelussa itse asiakasyritykseen ja sekin oli jossain hevon kuusessa ainoastaan kuullakseni , että ei me tänne palkata muita kuin sukulaisia. 

Vierailija
198/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lama on alkamassa. Irtisanotut voi opiskella 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella ja maksella 200 000 asuntovelkaa 😂😜😁

Vierailija
199/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ohikulkija kommentoi: opiskeleva 20 v lapseni on tehnyt juuri noin, eli hakenut AIVAN KAIKKIIN tuollaisiin hommiin, mitä duunitorissa tai oikotiellä on ollut. Siis ihan jokaikiseen. Pääsi kahteen haastatteluun, mutta ei saanut kumpaakaan. Hakijoita oli satoja. 

Suuta soukemmalle, sama epäonni voi kolahtaa karman lähettämänä itseesikin."

Kuulepa, minä olen ollut hyvin epäonninen. Siitä huolimatta en ole lakannut yrittämästä.

Valitan, mutta en usko noita juttuja. Ihan siksi, että itselläni on taustalla vuosikausien kokemus p#skahommista. Ja nimenomaan näin ihan omin silmin sen tilanteen. Ja se tilanne oli se, että työntekijöitä ei saatu niin paljon kuin olisi haluttu. Käytännössä kaikki halukkaat otettiin, mutta enemmistö lopetti suht nopeasti tai teki vain vähän töitä.

On helppo jättää kertomatta jotain tai hieman kaunistella.

Ole sitten uskomatta, mutta minun kokemukseni on aika lailla samanlainen kuin ylemmän kirjoittajan lapsella, vaikka olen nelikymppinen enkä parikymppinen. En ole "aivan kaikkia" tuollaisia hommia hakenut, koska jos työ on aamuyön vuorossa keskellä korpea jonne viimeinen bussi kulkee yhdeksältä, tai jos jo ilmoituksessa edellytetään omaa autoa (siivoustyön ilmoituksissa tulee usein noita vastaan), minun on autottomana ihan turha niitä hakea. Noin esimerkiksi.

Mutta Excelistä löytyy pitkä liuta haettuja paikkoja. Löytyy varastotyöntekijää, kiinteistöfirman toimistotyöntekijää, lounasravintolan astiahuoltajaa, kahvilatyöntekijää, rappukäytäväsiivoojaa, kesäfestarin blokkaria, marketin kassaa, oman alani erikoisliikkeen myyjää, lastenvaateliikkeen verkkokaupan käsittelijää, lumityöntekijää, välipäivien ilotulitemyyjää, kolmen viikon sijaista vaateliikkeen myyjäksi, leipomon tuotantotyöntekijää, kaikkea löytyy. Löytyy laaja valikoima kokoaikaisia ja jopa 1,5h/vko paikkoja.

Vuoden aikana olen päässyt tasan kahteen paikkaan. Pääsin 0-tuntisopimuksella siivoojaksi syrjäiseen hotelliin, josta olen koko vuoden aikana saanut yhteensä vain 10 tuntia töitä. Pääsin myös muutaman kuukauden määräaikaiseksi apulaiseksi yhteen ravintolaan, missä minulla ovelasti teetettiin noin 8 euron tuntipalkalla koulutustani vastaavia töitä, joiden tuntiliksa olisi moninkertainen. Kun projekti tuli valmiiksi, en saanut jatkoa, enkä edes ravintola-alan kokemusta. Olin vain tehnyt polkuhinnalla alani projektin tuolle yritykselle.

Omaa tyhmyyttähän se oli, mutta olin epätoivoinen.

Vierailija
200/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella noloa olla isin firmassa töissä. Isin kanssa joka päivä. Ei ole huolittu muualle töihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan