Tulot tulee tippumaan 500e kiitos leikkausten
Teen osa-aikaista työtä, johon en tarvitse autoa. Kokoaikaista työtä ei ole löytynyt ja jotta voisin sen vastaanottaa, täytyisi jollain rahalla ostaa auto ja olla rahaa myös sen pitämiseen. Pian saan 500e vähemmän rahaa kuukaudessa. Mistä voin säästää tuollaisen summan kuukaudessa, että jäisi ruokaankin rahaa? Murto-osan tuosta summasta saan nipistettyä muualta. Millä rahalla olisi varaa hankkia auto?
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:Oikeastiko joku työnantaja on sanonut sinulle, ettei palkkaa sinua kiharien hiusten takia? Hiukan epäilen tarinaa.
Tarkalleen ottaen hiuksista ja meikittömyydestä sanoivat eräät toiset (lääkäri ja muu työnantajataho), mutta työhaastattelija sanoi, että olen liian ruma asiakaspalvelijaksi. Se oli sentään hienoa, etten alkanut itkemään kesken haastattelun. Ei eritellyt oliko nenässä vai hiuksissa vikaa, mutta todistetusti olin hänen mielestään liian ruma. Valtion heppu oli hän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkausten kannattajat: mitä köyhän työttömän perheen pitää ensi vuonna tehdä kun asumistuki ja työttömyystyrva leikataan? Jos ei saa työtä?
t: yh Vantaalta
Työtä saa kun hankkii osaamista, jolle on työmarkkinoilla kysyntää. Jos nykyinen koulutus ei työllistä, niin sitten pitää palata koulun penkille.
Ja kuka sen opiskeluajan toimeentulon maksaa? Eivät kaikki voi työllistyä lähihoitajiksi tai lääkäreiksi. Terveys tai älyn puute tulee monilla vastaan.
-eri
Valtion takaama opintolaina, kuten muillakin.
lol :D
Tiesitkö, että sen myöntämiseen on rajaukset? Entä tiesitkö, että jos on aiemmin kouluttautunut ja ottanut opintolainaa, eikä ole työllistynyt, niin on jo hemmetinmoisessa kusessa!
Vierailija kirjoitti:
Miten tulot voi tippua kun eihän hallitus voi ihmisen palkkoja tai muita ansioita tiputtaa? Päättääkö teidän mielestä hallitus myös meidän palkankorotukset?
Eikö äiti opettanut että näsäviisastelu on paha tapa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka todellisuudesta vieraantuneita ovat ihmiset jotka kuvittelevat että tie ulos köyhyydestä on työnteko? Kävin juuri haastattelussa viime viikolla aspan työhön, brutto 1800 e kk eli netto joku 1500 e kk. Olen 45 v ja kaksi lasta vuokra 970 e kk. Koulunkäynnin ohjaajan palkka on 1400 brutto...
Jossain muussa maassa työnteko on tie köyhhydestä muttei Suomessa kun täällä on esim työmatka on vienyt ison osan.En
Siis päätät olla ottamatta vastaan työtä, koska tukiaiset ovat melkein samansuuruiset?! Missä on ylpeytesi tehdä työtä ja olla veronmaksaja? Eli halu kantaa kortensa kekoon tässä yhteiskunnassa?
Mulla myös matala palkka. Mutta en odotakaan rikastuvani, vaan maksaa itse oma elämiseni.
Minäkin olen tehnyt koko ikäni töitä vain vähän isommalla palkalla josta euron kustannukset ja pitkä työmatka on vienyt ison siivun.En ole koskaan laskeskellut ja miettinyt että työ ei kannata.Jos on liian kallis vuokra kuten kirjoittajalla jolle vastasit voi muuttaa sinne missä on halvemmat vuokrat kun työtkään ei paina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka todellisuudesta vieraantuneita ovat ihmiset jotka kuvittelevat että tie ulos köyhyydestä on työnteko? Kävin juuri haastattelussa viime viikolla aspan työhön, brutto 1800 e kk eli netto joku 1500 e kk. Olen 45 v ja kaksi lasta vuokra 970 e kk. Koulunkäynnin ohjaajan palkka on 1400 brutto...
Jossain muussa maassa työnteko on tie köyhhydestä muttei Suomessa kun täällä on esim työmatka on vienyt ison osan.En
Siis päätät olla ottamatta vastaan työtä, koska tukiaiset ovat melkein samansuuruiset?! Missä on ylpeytesi tehdä työtä ja olla veronmaksaja? Eli halu kantaa kortensa kekoon tässä yhteiskunnassa?
Mulla myös matala palkka. Mutta en odotakaan rikastuvani, vaan maksaa itse oma elämiseni.
Minäkin olen tehnyt
"auton kustannukset"oli tarkoitus kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulot ei ole tippumassa lainkaan, koska emme ole rakentaneet elämäämme tukien varassa elämiseen.
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Eikä alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ole enää takaisinottovelvoitetta.
Ensi vuonna ei ole vakituista työpaikkaa kenelläkään. Tulee tasa-arvoa. Raskaana olevan voi irtisanoa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkausten kannattajat: mitä köyhän työttömän perheen pitää ensi vuonna tehdä kun asumistuki ja työttömyystyrva leikataan? Jos ei saa työtä?
Työtä saa kun hankkii osaamista, jolle on työmarkkinoilla kysyntää. Jos nykyinen koulutus ei työllistä, niin sitten pitää palata koulun penkille.
Ja kuka sen opiskeluajan toimeentulon maksaa? Eivät kaikki voi työllistyä lähihoitajiksi tai lääkäreiksi. Terveys tai älyn puute tulee monilla vastaan.
-eri
lol :D
Tiesitkö, että sen myöntämiseen on rajaukset? Entä tiesitkö, että jos on aiemmin kouluttautunut
Sinä teet valintasi ihan itse. Ihan itse. Sinä valitset asenteesi ihan itse. Piste. Olisin minäkin voinut jäädä vuosiksi tai vuosikymmeniksi ruikuttamaan, kun en saanut vuosien korkeakoulutuksen jälkeen alakohtaisia töitä. Sen sijaan otin lusikan kauniiseen käteen, tein p%skahommia vuosia ja opiskelin siinä samalla paremmin työllistävälle alalle. Ihan itse rahoitin ne myöhemmät opinnot. Eihän se hauskaa ollut, mutta jokainen valitsee asenteensa itse. Ja tekemäni työt olivat sellaisia, että jokainen halukas otettiin työtä tekemään. Jokainen valitsee myös asuinpaikkansa itse. Ei ole pakko asua syrjäseudulla eikä toisaalta myöskään pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä tuet tarkkaan ottaen laskevat? Jos soviteltu päiväraha ja asumistuki niin ehkä on korkea aika etsiä halvempi asunto ja kokoaikainen työ siitä uuden asunnon läheltä. Ei tukien varassa elämisen ole tarkoitus jatkua vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen vaikka se leppoisaa elämää varmaan onkin.
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä. He ovat jo kohta puolentoista vuoden ajan kysyneet lisätunteja, se on ollut edellytys sovitellun päivärahan saamiselle.
Mutta voitaisiinko opiskelijat laittaa kaupoista pois ja vakituisille täydet työtunnit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä tuet tarkkaan ottaen laskevat? Jos soviteltu päiväraha ja asumistuki niin ehkä on korkea aika etsiä halvempi asunto ja kokoaikainen työ siitä uuden asunnon läheltä. Ei tukien varassa elämisen ole tarkoitus jatkua vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen vaikka se leppoisaa elämää varmaan onkin.
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä. He ovat jo kohta puolentoista vuoden ajan kysyneet lisätunteja, se on ollut edellytys sovitellun päivärahan saamiselle.
Mutta voitaisiinko opiskelijat laittaa kaupoista pois ja vakituisille täydet työtunnit.
On pakko alkaa laittaa opiskelijat ja eläkeläiset työpaikoilta pois ja perheellisille täydet työtunnit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulot ei ole tippumassa lainkaan, koska emme ole rakentaneet elämäämme tukien varassa elämiseen.
Kyllä se elämä tulee sinuakin hienohelmaa koettelemaan vielä, tavalla tai toisella. Muista sitten, että se on omaa syytäsi. :)
Samaa toivotaan sulle.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietit tätä mentaliteetilla "ensi vuonna", kun tätä olisi pitänyt miettiä jo ajat sitten. Juuri tämä on nykyisten tukien ongelma. Ongelmatilanteessa voi elää vuosikausia, kun mitään ei pakolla tarvitse tehdä. Luotetaan vain, että tuet kantavat.
Olen hakenut työtä koko ajan. En ole päässyt edes sinne kaupan kassalle. Nivelrikko on polvessa joten esim siivoustyötä en voi tehdä. Mitä tekisin " pakolla"? Kwrro nyt ihmeessä mihin voisin työllistyä? En saa opiskella työkkärin mukaan, olen yo merkonomi.
Aluksi kerrot, että olet hakenut töitä koko työttömyyden ajan ja et ole päässyt edes kaupan kassalle. Myöhemmin kerrot, miten työhistoriaa löytyy mm. kaupasta. Ei kovin uskottavaa tarinointia. Kauppaan ja telemarkkinoijaksi takuulla pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä kokoaikatöitä ei kaikille vain ole eikä anneta. Kaupan ala paras esimerkki. He kärsinevät varmimmin hallituksen leikkauksista joilla "kannustetaan" kokopäivätöihin. Samat kokkarityönantajat eivät kuitenkaan anna tehdä niitä täysiä päiviä.
Naisilta on helppo leikata.
Kok, Per, KD, RKP...
Kyllähän näytti työkkärin sivuilla olevan jatkuvasti koko aika työtä myyjille, näin myyjänä mielestäni se myyjän työ on kaupanalan työtä
Linkki
Kauppoja on aika paljon ja kaikille koko-aikatunnit. Missä on kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On pakko alkaa laittaa opiskelijat ja eläkeläiset työpaikoilta pois ja perheellisille täydet työtunnit.
Mitäköhän tasa-arvovaltuutettu tuosta olisi mieltä? Toki sinkkujen puolia ei kenenkään kiinnosta pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkö valitsin lapseni sairastumisen ja sen vuoksi työni menettämisen?
Ilmeisesti valitsit töissä käymättömyyden, et menettänyt työtäsi vaan et ilmeisesti sinne mennyt
Onko vaikeuksia ymmärtää, että sellaista työtä ei ole olemassa josta voit olla pois neljänä päivänä viikossa lapsen hoitojen takia. Minä en ainakaan ole löytänyt sellaista työnantajaa jolle on ok maksaa viidestä päivästä ja saada työpanos takaisin yhdestä.
eri
Jotkut elävät niin onnekasta elämää, ettei ole tarvinnut kärsiä lapsen sairastumisesta tai työn menettämisestä. Voin sanoa, että siinä vaiheessa työn menettäminen on sivuseikka, kun lapsi sairastuu, vaikka tulot tippuu siinäkin jo samantien. Hyvä on sitten huudella, että miksi et mennyt töihin.
En sanoisi, että työn menettäminen on sivuseikka, jos lopputulos on ettei pysty maksamaan lapselle ruokaa ja kattoa pään päälle.
Muutto halvempaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna ei ole vakituista työpaikkaa kenelläkään. Tulee tasa-arvoa. Raskaana olevan voi irtisanoa helposti.
Foliopää äänessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on lapsen koulunvaihto kynnyskysymyksenä muuttoon paikkakunnalle, josta voisi saada työtä, on silloin valintansa tehnyt. Mutta eikö silloin ole vaarana, että myös se lapsi jää tälle vanhalle paikkakunnalle, josta jotenkin niitä töitä puuttuu. Onko tyhjenevää maaseutua, vai miksi ei ole töitä? Yhteiskunta nyt on kuitenkin menossa siihen suuntaan, että täytyy tehdä valintoja niin, että on varaa työllään elättää itsensä ja perheensä. Tai no, eikö se ole ollut aina tarkoituksena. Jossain vaiheessa ollaan menty siihen, että tukien kanssa eletään.
Kyllä, ensi vuonna et saa kotiisi henkilökohtaista avustajaa, jos et maksa 40 h joka viikko palkkaa.
Onko puolisosi pyörätuolissa? Niin voithan sinä hoitaa sen itse.
Enää ei avustaja saa asumistukea eikä soviteltua päivärahaa. Eli avustajan työt loppuu. Kukaan ei ala tekemään silppua aamusta iltaan.
Onnea, kun puolisosi jää 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella kotiin hoitamaan puolisoaan niin omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.
No, siis miksi lähditte autolla ajamaan Lappiin ja ajoitte hirvikolarin ja puolisosi joutui pyörätuoliin. Se oli teidän oma valinta. Ja ensi vuonna hoidat puolisosi itse, työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa. Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista.
"Tarkalleen ottaen hiuksista ja meikittömyydestä sanoivat eräät toiset (lääkäri ja muu työnantajataho), mutta työhaastattelija sanoi, että olen liian ruma asiakaspalvelijaksi. Se oli sentään hienoa, etten alkanut itkemään kesken haastattelun. Ei eritellyt oliko nenässä vai hiuksissa vikaa, mutta todistetusti olin hänen mielestään liian ruma. Valtion heppu oli hän."
Jotain rajaa nyt näihin juttuihin. En usko, että kukaan rekrytoija tuollaista sanoo. Rekrytoijat tietävät kyllä, että tuollainen on yksiselitteisesti kiellettyä, ja vastuuseen joutumisen riski on hyvin suuri. https://tyosuojelu.fi/tyosuhde/yhdenvertaisuus/syrjinta
Suomessa on liuta meikittömiä kiharahiuksisia ihmisiä, jotka ovat ihan työelämässä normaalisti. Omat hiuksenikin kihartuvat ja meikkiä en käytä. Ei ole kukaan koskaan kysellyt meikin perään ja hiuksista on tullut enimmäkseen "olisipa mullakin luonnonkiharat" -kommentteja. Lääkärit tietääkseni kirjoittavat usein potilaan ulkoisesta olemuksesta. Tuskin heitä kiinnostaa se muuta kuin siltä osin, jos olemuksessa tapahtuu jotain dramaattisia muutoksia. Jos joku ilmaantuu vastaanotolle ilman meikkiä ja hiuslakkaa ja on aiemminkin tehnyt niin, niin kai tiedetään, että se on potilaalle normaalitila ulkonäön suhteen. Jos yhtäkkiä ilmestyisi lääkäriin iltapuvussa täydessä tällingissä, jotain saattaisi olla vialla.