Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulot tulee tippumaan 500e kiitos leikkausten

Vierailija
26.11.2023 |

Teen osa-aikaista työtä, johon en tarvitse autoa. Kokoaikaista työtä ei ole löytynyt ja jotta voisin sen vastaanottaa, täytyisi jollain rahalla ostaa auto ja olla rahaa myös sen pitämiseen. Pian saan 500e vähemmän rahaa kuukaudessa. Mistä voin säästää tuollaisen summan kuukaudessa, että jäisi ruokaankin rahaa? Murto-osan tuosta summasta saan nipistettyä muualta. Millä rahalla olisi varaa hankkia auto?

Kommentit (318)

Vierailija
221/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tulot ei ole tippumassa lainkaan, koska emme ole rakentaneet elämäämme tukien varassa elämiseen.

Itseltä lähtee taas reippaasti töitä kiitos tämän järkijätön hallituksen leikkausten. Parhaimmillaan tienannut 4000e kuussa, nyt tulot puolittuvat. Ihan ei ole selvinnyt, miten työtehtävieni vähennys leikkausten johdosta auttaa minua työllistymään.

Vierailija
222/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tai sitten vain tykkäät satuilla netissä. Tänne kun voi kuka vain kirjoittaa mitä vain."

No hemmetti, kokeile itse! Laita hakemuksia menemään hanttihommiin kaikenlaisille aloille joilta sinulla ei ole kokemusta! Katso millaisella prosentilla tulee kutsuja haastatteluihin vs. ei minkäänlaista vastausta. Katso montako paikkaa saat. Ei niitä ole pakko ottaa vastaan. Hae huviksesi vaikka feikkinimellä ja -tiedoilla.

-eri

Olen päässyt mm. puhelinmyyjäksi ja siivoojaksi ilman mitään kokemusta. Tuulesta temmattua, ettei jotain saisi.

Näihin onnistuneisiin työllistymisiin olisi hyvä laittaa paikkakunta ja ikä ja vuosiluku milloin tapahtui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tai sitten vain tykkäät satuilla netissä. Tänne kun voi kuka vain kirjoittaa mitä vain."

No hemmetti, kokeile itse! Laita hakemuksia menemään hanttihommiin kaikenlaisille aloille joilta sinulla ei ole kokemusta! Katso millaisella prosentilla tulee kutsuja haastatteluihin vs. ei minkäänlaista vastausta. Katso montako paikkaa saat. Ei niitä ole pakko ottaa vastaan. Hae huviksesi vaikka feikkinimellä ja -tiedoilla.

-eri

Olen päässyt mm. puhelinmyyjäksi ja siivoojaksi ilman mitään kokemusta. Tuulesta temmattua, ettei jotain saisi.

Eli kun minun isäni oli juoppo, niin sinunkin isäsi oli.

Kuka tahansa pääsee tiettyihin hommiin, jos oikeasti haluaa.

Vierailija
224/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Ei pääse jos työnantaja ei halua palkata.

Vierailija
225/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki ei ole hyväksytty,ensimmäinen valiokuntakäsittely suhtautui kielteisesti suojaosan poistoon.

Vierailija
226/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaukset ei toimi, mutta linkki kiitos, että ammatilliseen koulutukseen saa muka loputtomasti tukea ja paljonko siinä on lapsikorotukset? 

"Voit saada opintotukea kaikkiin toisen asteen opintoihisi niiden laajuutta vastaavaksi ajaksi, kunhan opinnot ovat päätoimisia. Jos olet saanut aiemmin opintotukea muihin toisen asteen opintoihin, se ei vaikuta nyt suorittamiesi opintojen enimmäistukiaikaan.

Toisen asteen opintoihin saamasi opintotuki ei kuluta mahdollisten korkeakouluopintojesi enimmäistukiaikaa. Myöskään korkeakouluopintoihin saamasi tuki ei vaikuta toisen asteen opintojen opintotukeen."

Kelan sivuilta löytyy. 

Kerro myöskin mikäon sen tuen suuruus? 250 euroa kuussa? Jos henkilö elää työmarkkinatuella kädestä suuhun, niin ymmärrät varmaan ettei tuo ole vaihtoehto.

Vierailija
227/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Palkatonta puhelinmyyntiä ei voi laskea työpaikaksi.

Vierailija
228/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Ei tietenkään, jos annat hakemuksessa tai haastattelussa kuvan, että et halua työtä tehdä. Jos oikeasti haluaa, kyllä löytää työpaikan. Jos mikä tahansa ei kelpaa, niin sitten on tietty hankalassa asemassa. Sitä se laiskuus ja tukiriippuvuus teettää.

Vierailija
229/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Nämä ovat taas näitä tekosyitä. Itse tienasin ihan keskivertopalkan. Toki tein töitä enkä istunut mykkänä tuolilla, soittanut paria puhelua ja lähtenyt kotiin, kuten monet.

Vierailija
230/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Kuka tahansa pääsee tiettyihin

Laiskuus ja tukiriippuvuus kun on jäänyt työttömäksi sairauden takia? Töihin ei pääse vaikka käy paikan päällä kysymässä, aina terveet ja nuoremmat kiilaa ohi.

Vierailija
231/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Puhelinmyyjä ei saa palkkaa.

Vierailija
232/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Minäkin pääsin ilman mitään kokemusta laitoshuoltajan hommiin. Tosin vuosi oli 1999.

Vierailija
233/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön sairauden takia? Ja eläkkeelle et pääse? Miten olisi yrittäjyys?

Ei ole kiva olla sairas, mutta sinulla on sentään vapaa-aikaa paljon. Ja pysyt hengissä. Hyvää elintasoa ei ole tarkoituskaan saavuttaa kuin työn teolla.

Vierailija
234/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaukset ei toimi, mutta linkki kiitos, että ammatilliseen koulutukseen saa muka loputtomasti tukea ja paljonko siinä on lapsikorotukset? 

"Voit saada opintotukea kaikkiin toisen asteen opintoihisi niiden laajuutta vastaavaksi ajaksi, kunhan opinnot ovat päätoimisia. Jos olet saanut aiemmin opintotukea muihin toisen asteen opintoihin, se ei vaikuta nyt suorittamiesi opintojen enimmäistukiaikaan.

Toisen asteen opintoihin saamasi opintotuki ei kuluta mahdollisten korkeakouluopintojesi enimmäistukiaikaa. Myöskään korkeakouluopintoihin saamasi tuki ei vaikuta toisen asteen opintojen opintotukeen."

Kelan sivuilta löytyy. 

Kerro myöskin mikäon sen tuen suuruus? 250 euroa kuussa? Jos henkilö elää työmarkkinatuella kädestä suuhun, niin ymmärrät varmaan ettei tuo ole vaihtoehto

Olet juuri asian ytimessä. Työttömyystuet ovat Suomessa liian ruhtinaalliset, kun ne estävät kouluttautumisen työllistävään ammattiin. Onneksi nykyinen hallitus tarttuu juuri tähän.

Vierailija
235/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Puhelinmyyjä ei saa palkkaa.

Aijaa. Kyllä minä ja kaikki kollegani ollaan ihan palkkaa saatu kaikissa puh.myyntifirmoissa.

Vierailija
236/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

230, kerro nyt ihan oikeasti, milloin teit puhelinmyyjän töitä. Äitini teki puhelinmyyntitöitä 90-luvulla, ja siinä oli nykyiseen aika valtava ero.

(Minua ei muuten puhelinmyyntihommiin hyväksyttäisi, kun ei hyväksytä asiakaspalveluhommiinkaan, puhevikani takia.)

Vierailija
237/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsi ei todennäköisesti ole hirveän tärkeää jos siitä leikataan.

Vierailija
238/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystuet liian ruhtinaalliset? No, jos sä pystyt elättämään 250 opintotuella 2 teiniä niin hyvä.

Mä olin AMK tutkinnolla työkokeilussa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.

Irtisanomissuojaa heikennetään ja moni pääsee noihin hommiin. 

Vierailija
239/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystuet liian ruhtinaalliset? No, jos sä pystyt elättämään 250 opintotuella 2 teiniä niin hyvä.

Mä olin AMK tutkinnolla työkokeilussa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.

Irtisanomissuojaa heikennetään ja moni pääsee noihin hommiin. 

Työkokeiluun voidaan laittaa vaikka irtisanottu toimitusjohtaja. Työkokeilu on siinä mielessä tasa-arvoinen. 

Vierailija
240/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön sairauden takia? Ja eläkkeelle et pääse? Miten olisi yrittäjyys?

Ei ole kiva olla sairas, mutta sinulla on sentään vapaa-aikaa paljon. Ja pysyt hengissä. Hyvää elintasoa ei ole tarkoituskaan saavuttaa kuin työn teolla.

En ole tuo kenelle vastaat, mutta minä olen työttömänä ja suunnitteilla on yrittäjyys. Kerroinkin tässä ketjussa jo aiemmin, että minua on ihan yritysneuvonnasta kehoitettu olemaan varovainen. Pari aiempaa yritysideaa ammuttiin alas, että ei kannata, koska nykyään on sellaisiin liikeideoihin mahdoton saada starttirahaa. Lainaa en saa myöskään mistään, koska olen työtön ja varaton. Se rajoittaa hyvin paljon sitä, millaisia liikeideoita on ylipäätään mahdollista toteuttaa.

Tämän nykyisen liikeidean kanssa etenen neuvotusti hitaasti. Liiketoimintasuunnitelman ja portfolion pitää olla huippuunsa hiottu, jotta voi hakea starttirahaa. Ja tärkeintä on, että liiketoiminta lähtee heti aloittaessa pyörimään niin hyvin, että sillä pystyy jatkossa elättämään itsensä, koska takaisin ei voi kääntyä. Jos et onnistu, putoat tyhjän päälle. Et saa enää mitään tukea mistään.

Olisihan se hienoa, jos työttömät voisivat kokeilla erilaisia yritysideoita, että löytyisi jokin lupaava tapa työllistää itse itsensä. Hassua ettei porvarihallitus tällaista toimeliaisuutta halunnut mahdollistaa. Mutta eihän niitä mitkään mikroyrittäjät kiinnosta, vaan suuryritysten tukeminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän