Tulot tulee tippumaan 500e kiitos leikkausten
Teen osa-aikaista työtä, johon en tarvitse autoa. Kokoaikaista työtä ei ole löytynyt ja jotta voisin sen vastaanottaa, täytyisi jollain rahalla ostaa auto ja olla rahaa myös sen pitämiseen. Pian saan 500e vähemmän rahaa kuukaudessa. Mistä voin säästää tuollaisen summan kuukaudessa, että jäisi ruokaankin rahaa? Murto-osan tuosta summasta saan nipistettyä muualta. Millä rahalla olisi varaa hankkia auto?
Kommentit (318)
Kaverisi tilille siirrät jolta haet cash in hand,simple,käytä yläkertaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mitäpä jos ihan itse ottaisit vastuuta etkä itkisi sossun perään?
Te olette ihan käsittämättömiä pölvästejä... KUN TYÖHAKEMUKSIIN EI TULE VASTAUSTA, niin on pikkasen hankalaa hankkia ajokorttirahat. Kun EI OTETA MIHINKÄÄN, EI MIHINKÄÄN.
Ja juuri siksi eivät ota, koska pelkäävät, että lähden maisterin hommiin heti kun pääsen.
Aina ei kannata kouluttautua liikaa -varsinkaan alalle joka ei työllistä.
Eikä ainakaan kannata kouluttautua alalle, jolla ajokortti on välttämätön, ja sitten olla hankkimatta sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
295: totta kai täällä on ihan turha antaa vinkkejä. Sinä et edes tiedä kenen kanssa keskustelet, joten sinun on mahdoton antaa mitään vilpittömiä työpaikkavinkkejä kenellekään. Naurettavaa luulla keskustelevansa palstalla vai yhden ja saman valittavan työttömän kanssa ja sitten uhriutua siitä, ettei joku Rovaniemellä asuva työtön aiokaan kiittäen ja kumarrellen hakea vinkkaamaasi kouluavustajan työtä Espoossa.
Tässäkin ketjussa ainoa tieto tuosta aiemmasta työttömästä oli että 45-vuotias yh joka asuu Vantaalla, ja sillä perusteella joku päätteli, että ihan varmasti hän kelpaa Fazerille kondiittoriopiskelijaksi. Ei tarvi kuin marssia Fazerille sisään ja ilmoittaa, että tässä mä nyt oon.
Usein vaan törmää siihen vikinään että laita linkki hakuun, mikäli kertoo tietävänsä jonkun paikan mihin ei ole hakijoita, muuten ei uskota. Ja sitten haukutaan se
No noissa tapauksissa niitä esimerkkilinkkejähän ei ikinä tule :D
Ja onhan se nyt selvä, että jos jotain rupuista osa-aikaista tiskaajan paikkaakin hakee 100 hakijaa, niin se "ei kelpoisuusvaatimuksia, palkka 3000 euroa kuussa, ei tullut yhtään hakijaa" -paikka on joko provo tai sitten firmassa on jotain perustavanlaatuista vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Jos ajokortin tarvitsee ehdottomasti työllistymiseen niin ottaisin itse vaikka pikavippiä jotta saisin sen ajettua. Sehän on pieni sijoitus jonka pystyy sitten lähes ensimmäisestä palkasta kuittaamaan.
Pikavippi katsotaan sossussa tuloksi, jolloin menetät kaikki etuudet.
Ei todellakaan menetä KAIKKIA etuuksia. Se vaikuttaisi ainoastaan TOIMEENTULOTUKEEN ei KAIKKIIN tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
295: totta kai täällä on ihan turha antaa vinkkejä. Sinä et edes tiedä kenen kanssa keskustelet, joten sinun on mahdoton antaa mitään vilpittömiä työpaikkavinkkejä kenellekään. Naurettavaa luulla keskustelevansa palstalla vai yhden ja saman valittavan työttömän kanssa ja sitten uhriutua siitä, ettei joku Rovaniemellä asuva työtön aiokaan kiittäen ja kumarrellen hakea vinkkaamaasi kouluavustajan työtä Espoossa.
Tässäkin ketjussa ainoa tieto tuosta aiemmasta työttömästä oli että 45-vuotias yh joka asuu Vantaalla, ja sillä perusteella joku päätteli, että ihan varmasti hän kelpaa Fazerille kondiittoriopiskelijaksi. Ei tarvi kuin marssia Fazerille sisään ja ilmoittaa, että tässä mä nyt oon.
Usein vaan törmää siihen vikinään että laita linkki hakuun, mikäli kertoo tietävänsä jonkun paikan mihin ei ole
Ja näin tuli todistettua väitteeni oikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mitäpä jos ihan itse ottaisit vastuuta etkä itkisi sossun perään?
Te olette ihan käsittämättömiä pölvästejä... KUN TYÖHAKEMUKSIIN EI TULE VASTAUSTA, niin on pikkasen hankalaa hankkia ajokorttirahat. Kun EI OTETA MIHINKÄÄN, EI MIHINKÄÄN.
Ja juuri siksi eivät ota, koska pelkäävät, että lähden maisterin hommiin heti kun pääsen.
Aina ei kannata kouluttautua liikaa -varsinkaan alalle joka ei työllistä.
Eikä ainakaan kannata kouluttautua alalle, jolla ajokortti on välttämätön, ja sitten olla hankkimatta sellaista.
Meinasit, että lapsi ensin hankkii työn, jolla saa ajokortin, jotta voi opiskella alaa, jotta saisi töitä :D
Ei ne ole mitään sun tuloja. Ne on väliaikaisia avustuksia valtiolta. Ja taidat saada valtiolta vieläkin avustuksia. Tulot ovat palkkatöitä, ei valtion avustuksia.
Vierailija kirjoitti: Täälläpäin hommataan ajokortti heti kun täytetään 18 ja ihan itse..Aika erikoista että aikuisella ei ole ajokorttia.Etsi töitä johon ei tarvita ajokorttia,ei kai muiden tarvitse sitä sulle kustantaa.
Niin kun niitä töitä ei saa, joihin ei tarvita ajokorttia. Siellä kun on satoja muita hakijoita ja vain yksi otetaan. Ei se ole lainkaan erikoista köyhissä yh-perheissä. Toki osa heistäkin saa korttirahoja sukulaisilta tai ovat onnekkaita ja pääsevät kesätöihin. Yleisempää kumminkin, että köyhien perheiden lapset jäävät ilman korttia. Meillä äidille ei tullut mieleenkään, että suhteilla pääsee töihin, Jälkikäteen on harmitellut, että sössi ne mahdollisuudet.
Meinasit, että lapsi ensin hankkii työn, jolla saa ajokortin, jotta voi opiskella alaa, jotta saisi töitä :D
Niin miten tämä oli huonompi vaihtoehto kuin olla koko ikänsä työtön? Minä olen 15-vuotiaasta asti tehnyt kesä- ja viikonlopputöitä, joiden tuloilla olen esimerkiksi ajokortin maksanut. Mutta enpä toki olekaan sitten ollut ikinä työtön.
306, sinä et antanut yhtään linkkiä minkäänlaiseen työpaikkaan, ja silti uhriudut ettei sinua uskota.
Vierailija kirjoitti:
306, sinä et antanut yhtään linkkiä minkäänlaiseen työpaikkaan, ja silti uhriudut ettei sinua uskota.
Ei minun tarvinnut kun minut teilattiin jo valmiiksi että sellaista ei ole olemassakaan. Muutenkin puhuin yleisellä tasolla, tällä hetkellä meillä ei ole yhtään paikkaa auki kun pitkän haun jälkeen viimeinenkin saatiin täytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan niin väittänyt. Häneltä kysyttiin onko terveydellisiä vaivoja ja jos ei ole, niin annettiin yksi mahdollisuus lisää hakea työpaikkaa. Hakemisessa ei menetä mitään, mutta hakematta jättämisessä menettää. Tuossahan on alkupalkka noin 2000 euroa, joten ei alkuunkaan huono palkka OPISKELIJALLE. Yleensä tuon palkan saa vasta valmistuttuaan.
Vierailija kirjoitti: Niin miten tämä oli huonompi vaihtoehto kuin olla koko ikänsä työtön? Minä olen 15-vuotiaasta asti tehnyt kesä- ja viikonlopputöitä, joiden tuloilla olen esimerkiksi ajokortin maksanut. Mutta enpä toki olekaan sitten ollut ikinä työtön.
Koska niitä töitä ei jokainen saa. Sinä olit onnekas ja olit se yksi valittu. Ne kaikki 199 muuta jotka hakivat samaa työtä, jäivät ilman. Osa heistä pääsi muihin paikkoihin, mutta osa jäi kokonaan ilman paikkaa.
Ongelmahan kertautuu sillä, että osa edellisenä kesänä työskennelleistä pääsee entiseen tai uuteen paikkaan, koska heillä on edelliskesältä työkokemusta. Ne, jotka jäivät edelliskesän hauissa ulos, eivät pääse nytkään, koska heillä ei ole työkokemusta. Tätä samaa rataa vuosikaudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun tarvinnut kun minut teilattiin jo valmiiksi että sellaista ei ole olemassakaan. Muutenkin puhuin yleisellä tasolla, tällä hetkellä meillä ei ole yhtään paikkaa auki kun pitkän haun jälkeen viimeinenkin saatiin täytettyä.
Juu, juu. Et ikinä kerro edes tätä salaperäistä alaa, jossa ei ole vaatimuksia hakijoille, kuka tahansa kelpuutetaan töihin, ja palkkakin on hyvä, mutta hakijoita ei vaan löydy.
Ei sinun tarvitse työpaikkaasi kertoa, kerro vain ala, jotta ne surkimukset jotka yrittävät epätoivoisena tunkea jokaiseen hilavitkuttimen apulaiskiillottajan paikkaan tietäisivät, mitä suunnilleen etsiä.
Mitään pikavippejä ei kannata ottaa ikinä, missään tilanteessa mutta etenkään jos on niin vähävarainen että ei voi maksaa koko summaa lähes samantien pois.
Minullakaan ei ole ajokorttia (olen köyhästä perheestä ja koko aikuisikäni asunut kaupunkien keskustoissa tai hyvien joukkoliikenneyhteyksien päässä), mutta toki myös osittain tästä syystä kouluttauduin alalle jolla myös etätyöt ovat normi.
Työttömille ah niin vilpittömiä pikavippivinkkejä. On tämä palsta sitten mainio.