Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää

Vierailija
25.11.2023 |

Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää. Tämä on paljon enemmän kuin esimerkiksi Britanniassa. Aika huolestuttavaa. 

Kommentit (540)

Vierailija
281/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että nainen kokee jotain ei vielä tarkoita että mitään väärää olisi tapahtunut. Julkisessa tilassa pelkkä miehen läsnäolo aiheuttaa jollekin naisille kokemuksen seksuaalisesta häirinnästä

No mikä miesten mielestä on seksuaalista häirintää? 

No esim. silikonirinnat. Eihän naiset niitä toisiaan varten hanki.

Toisen keho ei ole häirintää. Jos joku paljastaa pyytämättä rintansa tai lähettää niistä kuvan paljaina, niin sitten ollaan samalla maaperällä kuin itsensäpaljastelijat ja kikkelikuvien lähettäjät, vaikka rinnat toisaalta eivät olekaan sukuelin eli ei aivan suoraan verrattavissa.

Vierailija
282/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luku on varmastikin suuri, mutta 88% tuntuu liioittelulta.

Ehkä tässä on mukana jokainen lähestymisyritys eli siis normaali yritys tutustua vastakkaiseen 

sukupuoleen, sattumanvarainen katsekontakti tai omassa päässä ajateltu ahdistelu.

Miksei vaan voi uskoa, että ahdistelu on todella yleistä, mikä ongelma on uskoa se, kun moni kysely ja tutkimus sen näyttää? Pitää vaan keksiä jotakin mukalieventävää ja uhrien mukavainoharhoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen ei ole asunut koko elämäänsä erakkona saarella, niin varmasti on jossain vaiheessa jonkun käsi luvattomasti pyllyä kouraissut. 

Ei kaikkia, kuten minua, ole kähmitty

Vierailija
284/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luku on varmastikin suuri, mutta 88% tuntuu liioittelulta.

Ehkä tässä on mukana jokainen lähestymisyritys eli siis normaali yritys tutustua vastakkaiseen 

sukupuoleen, sattumanvarainen katsekontakti tai omassa päässä ajateltu ahdistelu.

Miksei vaan voi uskoa, että ahdistelu on todella yleistä, mikä ongelma on uskoa se, kun moni kysely ja tutkimus sen näyttää? Pitää vaan keksiä jotakin mukalieventävää ja uhrien mukavainoharhoja. 

Ei luku vaikuta siinä mielessä suurelta, että Akun tapaisella miehellä voi olla satoja ellei tuhansia häirintäkohteita elämänsä aikana. Luvusta ei varsinaisesti voi päätellä kuinka moni mies häiritsee.

Vierailija
285/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko tässä suomalaisista naisista? Suomessa ja pohjoismaissa on äärimmäisen matala kynnys ilmoittaa näistä naisilla. En voi kuvitellakaan kuinka paljon m*munaisia ahdistellaan. Varmaan 100%, eikä edes jää mihinkään ahdisteluun vaan raakaa raískausta ja kunniaväkivaltaa.

Vierailija
286/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa 100 prosenttia miehistä on kokenut s-häirintää

Koska häirinnäksi riittää pelkkä toisen ihmisen läsnäolo ja se että ihminen hengittää, että ei kuolisi. Jos joku nainen on ikinä katsonut sinua, se vasta häirintää onkin, siitä tulee iso rasti lomakkeeseen, kyllä olen kokenut härintää.

Olin 10v tyttö kun naapurinsetä kävi kasvaviin rintoihini käsiksi.

Vertaatko kohtaloasi samaan?

Olin 8-9 vuotias kun sain nyrkistä ja polvesta koulussa.

Vertaatko kohtaloasi samaan?

-ohis

Vierailija
287/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska samat kaksitoista autistipelleä ei tiedä erottaa omia himojaan molemminpuolisesta kiinnostuksesta. Meillä on koulussasellaisia teinejä, jotka kajoavat jatkuvasti naisopettajien, siivoajien ja ohjaajien rintoihin.

Aika paljon tarvitsee olla tosiaan päässä vikaa, jos ei tajua ahdistelevansa. Joskus voi käydä vahinko, mutta yleensä selkeästi ahdistelu on täysin tahallista. Keino kontrolloida ja osoittaa omaa paremmuuttaan sekä itsekkäästi toteuttaa omia mielihalujaan. 

Vierailija
288/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kourittu rinnoista ja perseestä peruskoulussa, sekä ylä-, että ala-asteella. Ei siis ollut mikään epämääräinen paikka yömyöhällä, joskaan sekään ei oikeuttaisi koskemista.

Teininä siivosin satamassa ja sain kuulla vaikka mitä törkeyksiä. Oli opittava sanomaan napakasti takaisin.

Minua on kosketeltu festareilla, yökerhossa, baarissa. Niiltä olisin voinut toki välttyä olemalla menemättä ko. paikkoihin, mutta mielestäni minulla on oikeus käydä ravintolassa ilman pelkoa siitä, että minua kosketellaan luvatta.

Vierailija
289/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vain kuvitella mitä kaikkea tähän lasketaan ahdisteluksi.. 

Miten olisi oma kokemukseni? Esimieheni puhui jatkuvasti härskejä alapääjuttuja, ehdotteli ryhmäseksiä sun muuta, hipaisi ohimennessään jotain kohtaa kehostani, ehdotti hommaavansa minulle asunnon keskustasta, jos vain jättäisin mieheni, yritti tunkea samaan hotellihuoneeseen työmatkalla...

Valitukset hänen esimiehelleen eivät auttaneet, sillä äijä oli firman kovin myyntitykki.

Puoli vuotta siinä puljussa riitti.

On se naisilla rankkaa kun seuraa saa vaikkei haluais. Toista se on tavallisella miehellä

Koittakaas nyt saada sinne paksuun kalloonne, että jos mies haluaa seuraa jopa kysymättä, niin se EI tarkoita että naisetkin haluavat. 

Vierailija
290/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jo miehen katse seksuaalista häirintää..pitääkö käyttää viittomakieltä kun ei voi sanoa oikein enää mitään, mikä ei olisi jonkintason häirintää..

"KUN SEKSUAALISTA HÄIRINTÄÄ käsitellään julkisuudessa, esiin nousee helposti kommentteja siitä, että nykyään ei saa enää sanoa tai tehdä mitään. Me too -liikkeen alkuaikoina vuonna 2017 puhuttiin puolestaan paljon siitä, mistä mies voi tietää tekevänsä väärin ja että seksuaalisessa häirinnässä olisi kyse väärinkäsityksistä.

Oikeasti jokainen varmasti tietää, milloin ja millaisten asioiden sanominen on ok ja mikä ei. Tämä on vain heikko puolustautumisyritys, Saresma sanoo.

Saresman mukaan vastarintaliikkeitä syntyy, kun häiritsijät eivät halua nähdä toimineensa väärin. Syyt vastarinnalle ovat historiallisiakin"

Aloituksessa mainitusta Eevan artikkelista.

Vierailija
291/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut minäkin, ja suurin osa näistä kokemuksista on asiakaspalvelutyöstä. On esimerkiksi tullut ehdottelua intiimiin kanssakäymiseen ja kaikenlaista pervoa läppää. Ulkonäön arviointi ja utelut parisuhdestatuksesta ovat yleisiä. Tuijottaminenkin on joskus häiritsevää: asiakas voi valita sellaisen paikan jossa on suora näköyhteys minuun ja istua siinä toista tuntia kirjaimellisesti tuijottamassa. Kerran eräs mies tuli kysymään treffeille ja tuijotti koko ajan rintojani, jotka eivät edes olleet mitenkään tyrkyllä. Tinderissä on suoraan ehdotettu esimerkiksi panemista perseeseen.

Baarissa en käy enää, mutta silloin kun kävin, portsari heitti oma-aloitteisesti pihalle miehen joka yritti koko ajan käpälöidä minua ja pussata. Onneksi näki tilanteen.

Että onhan näitä.

Vierailija
292/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. 11-vuotiaana ekan kerran ja silloin vielä ilmapiiri oli sellainen, että ei pidä välittää tai on jotenkin itse vastuussa ahdistelusta.

Vierailija
293/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset voisivat katsoa peiliin. Jos pukeutuu tyrkyttävästi ( lähinnä kesällä), niin antaa sellaisen viestin itsestään että on ns " vapaata riistaa". 

T. N 50+

Vierailija
294/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset voisivat katsoa peiliin. Jos pukeutuu tyrkyttävästi ( lähinnä kesällä), niin antaa sellaisen viestin itsestään että on ns " vapaata riistaa". 

T. N 50+

Lapsena se jo alkoi, joten pidäpä suutasi soukemmalla.

T. Toinen N50+

Vierailija
295/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut mutta valitettavasti syyllistynyt myös itse. Olen siis heittänyt paljonkin kaksimielistä läppää miehille varsinkin humalassa. Ei suoria ehdotuksia, mutta sellaista mistä nykyään ymmärrän monen naisenkin loukkaantuvan. Olen myös joskus kosketellut nukkuvaa miestä, minkä olen vasta parin vuoden sisällä ymmärtänyt olevan ehdottoman tuomittavaa, vaikka mies olisi tilanteessa ollut kuinka vastaanottavainen.

Olen asiasta tosi pahoillani ja häpeissäni, eikä minulla ole ongelmaa olla tekemättä moista enää koskaan. Oppia ikä kaikki.

Vierailija
296/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. N 50+

T. Toinen N50+

Insesti? Olen pahoillani puolestasi.

Vierailija
297/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. N 50+

Pukeutuminen varmaan sun mielestä oikeuttaa r aiskaamaankin. Kenenkään ulkonäkö ei oikeuta minkäänlaiseen seksuaaliseen häirintään, kukaan ei ole koskaan ikinä "vapaata riistaa"  Lopettakaa jo uhrien syyllistäminen.

Vierailija
298/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. N 50+

T. Toinen N50+

Niin yleensä lapset eivät kovin seksikkäästi pukeudu edes kesäisin, mutta silti kohtaavat ahdistelua. Pitääkö lasten silti katsoa peiliin siitä minkä joku aikuinen heille tekee?

T. Ysärin lapsi, joka oli jo silloin kyllästynyt ahdisteluun

Vierailija
299/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä huolestuttavaa, että vielä vuonna 2023 eivät miehet tiedä mikä on soveliasta/kohteliasta käytöstä. Asenne tuntuu olevan sama, kuin näillä polkupyörillä tulleilla, että jos näet tytön/naisen jossain, niin kiinni vaan kuin sika limppuun! Koska sillä naisella ei ole mitään arvoa tai omaa tahtoa, hän on vain tarpeiden tyydytyksen väline, ei ihminen ollenkaan. 

Ennen oli sellainen käsite kuin herrasmies, jossa se kohteliain ja hyväkäytöksisin mies veti naisia puoleensa. Ettekö ymmärrä, että hyvä käytös houkuttelee puoleensa? Kerron nyt salaisuuden: hunaja houkuttelee kuningatarmehiläisiä ja paska kärpäsiä. Nyt miehet niitä ratkaisuja kehiin, miten teidät saataisiin tapakoulutettua?

Ei ne halua muuttua, kun ahdistelu on heistä niin kivaa.

Vierailija
300/540 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä huolestuttavaa, että vielä vuonna 2023 eivät miehet tiedä mikä on soveliasta/kohteliasta käytöstä. Asenne tuntuu olevan sama, kuin näillä polkupyörillä tulleilla, että jos näet tytön/naisen jossain, niin kiinni vaan kuin sika limppuun! Koska sillä naisella ei ole mitään arvoa tai omaa tahtoa, hän on vain tarpeiden tyydytyksen väline, ei ihminen ollenkaan. 

Ennen oli sellainen käsite kuin herrasmies, jossa se kohteliain ja hyväkäytöksisin mies veti naisia puoleensa. Ettekö ymmärrä, että hyvä käytös houkuttelee puoleensa? Kerron nyt salaisuuden: hunaja houkuttelee kuningatarmehiläisiä ja paska kärpäsiä. Nyt miehet niitä ratkaisuja kehiin, miten teidät saataisiin tapakoulutettua?

Kasvatus kotona ja koulussa. Naiset eivät ole miesten omaisuutta eikä heitä siksi saa ahdistella. Kuinkahan monta vuosikymmentä tai - sataa menee siihen että tuo asen

Minusta se on hävinnyt jo länsimaista. Tai siis, en ole naisena ikinä kokenut miesten olevan ylivoimaisia minuun nähden. Toki on niitä vajaita yksilöitö jotka niin kuvittelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi