Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää

Vierailija
25.11.2023 |

Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää. Tämä on paljon enemmän kuin esimerkiksi Britanniassa. Aika huolestuttavaa. 

Kommentit (540)

Vierailija
241/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jo miehen katse seksuaalista häirintää..pitääkö käyttää viittomakieltä kun ei voi sanoa oikein enää mitään, mikä ei olisi jonkintason häirintää..

Ei aina. Suurin osa miehistä osaa katsoa mielestään seksuaalisesti viehättävää naista aivan hyväksyttävästi kohteenkin mielestä. Kädet voi pitää taskussa, jos tekee mieli alkaa puhua niillä ilman lupaa toisen iholla. Kansainväliset sormimerkitkään ei toimi.

Tavallisesti tämä "kun ei voi sanoa oikein mitään" tulee sellaisen henkilön suusta, joka pitää jokaista vastaantulevaa naista kertakäyttöesineenä, eräänlaisena alusastiana tai likaisena patjana. En pidä sellaista henkilöä oikeastaan miehenä, mutta en määrittele tarkemmin.

Vierailija
242/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että nainen kokee jotain ei vielä tarkoita että mitään väärää olisi tapahtunut. Julkisessa tilassa pelkkä miehen läsnäolo aiheuttaa jollekin naisille kokemuksen seksuaalisesta häirinnästä

No mikä miesten mielestä on seksuaalista häirintää? 

Tämmöiset ketjut ja tutkimukset.

Siis seksuaalisesta ahdistelusta puhuminen on miesten mielestä väärin, siitä pitäisi vain vaieta? 

Ole sinä apina nyt jo lopultakin hiljaa.

Häpeän puolestasi

t: äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan törkyisiä ehdotuksia, myös koskettelua ja sellaista häirintää, että sain pelkotiloja ja ahdistuksia. Yhdelle riitti että saisi vain katsella mua. Yksi seurasi kuukausia, sitten lyöttäytyi perskärpäseks, paniikki valmis.

Vierailija
244/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että nainen kokee jotain ei vielä tarkoita että mitään väärää olisi tapahtunut. Julkisessa tilassa pelkkä miehen läsnäolo aiheuttaa jollekin naisille kokemuksen seksuaalisesta häirinnästä

Siis seksuaalisesta ahdistelusta puhuminen on miesten mielestä väärin, siitä pitäisi vain vaieta? 

Ole sinä apina nyt jo lopultakin hiljaa.

Häpeän puolestasi

t: äiti

Ahdistele minua. Vaan kun et. Et sitä tee.

Vierailija
245/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä nainen kadulla kesämekossa ja mies viheltää fitviu niin se on heti häirintää! 

Miehiltä on viheltely ja katsominen kielletty.

Vierailija
246/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä pitäisi saada aikaan hyvin tarkka lainsäädäntö, koska nyt puhutaan rikoksista, jotka on määritelty rikoksiksi huutoäänestyksen mukaan, mutta eivät ole minkään lain perusteella rikoksia.

Tässä murennetaan koko yhteiskunnan perustaa eli lainsää

Mutta nehän ovat rikoksia, jos kerran rikoslaista löytyy seksuaalista ahdistelua koskeva pykälä. Miksi se siellä olisi, jos sellaiselle ei olisi tarvetta? Varmaankin uudesta laista tehdään ennakkopäätöksiä, jotka selventävät niitä suuntalinjoja ja lain soveltamista. Oletko lukenut tuon lainkohdan? Siinä on ihan lueteltu tekojakin, mitkä kuuluvat lain piiriin, toki myös tilaa sille soveltamiselle. 

Vierailija
247/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä näe miehiä tuomitsemassa missään. Noloa vaihtaa nimi ja antaa näille käärmeille lisää valtaa, vaikka näette tilastoista millaisia kaksinaamaisia kiusaajia ja ahdistelijoita miehet ovat. Kas kun ette mitään vaadi. Naisia vain haukutte, näyttäisi MIESTEN seurassa olo olevan täyttä draamaa! Ja miehet kiusaamassa lisää uhreja!

Hyi mikä sairas sukupuoli, en koskaan haluaisi olla miesten kanssa tekemisissä. Hirveää draamaa!

Vierailija
248/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä saattaa olla sukupolvieroja. Vanhemmat sukupolvet ovat tottuneet ja heidät on ehkä kasvatettu sietämään ja hyväksymään ahdistelu. Se on ollut mukahauskaa, kun sihteeriä puristetaan peffasta. Nykyään tiedostetaan ettei sellainen ole ok ja siitä puhutaan ja ilmoitetaan. "Vanhan liiton" tyypit sitten eivät siihen mukaudu ja itkevät sormi suussa, että eivät muka tiedä miten saa käyttäytyä ja syyttävät uusia sukupolvia tiukkapipoiksi ja liian herkiksi, kun he vaativat asiallista kohtelua. En sitten tiedä miten selitetään nuoremmassa sukupolvessa ilmenevä itku ja kyvyttömyys asialliseen käytökseen, roolimalleilla? 

Vierailija
249/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä näe miehiä tuomitsemassa missään. Noloa vaihtaa nimi ja antaa näille käärmeille lisää valtaa, vaikka näette tilastoista millaisia kaksinaamaisia kiusaajia ja ahdistelijoita miehet ovat. Kas kun ette mitään vaadi. Naisia vain haukutte, näyttäisi MIESTEN seurassa olo olevan täyttä draamaa! Ja miehet kiusaamassa lisää uhreja!

Hyi mikä sairas sukupuoli, en koskaan haluaisi olla miesten kanssa tekemisissä. Hirveää draamaa!

Älä vaan naisiin ainakaan sekaannu, josta draamaa haluat välttää.. 

Vierailija
250/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että ihmiset muka eivät osaa tulkita muiden ilmeitä, eleitä ja kehonkieltä? ihan perustaito. No sen takia varmaan ahdistelua onkin, kun lähestyjä ei tajua lopettaa vaikka merkit kiinnostuksen puutteesta ovat selvät.

Tässähän se tulikin. Perus narskukuraa.

Osataan lukea oletuksella muiden ajatukset ja kaikki pyörii sen ympärillä, että ollaanko musta kiinnostuneita vai ei.

Ahdistelijahan se narsku on, kun ei osaa eikä halua lukea toista ja kaikki pyörii vain sen ympärillä että hän on kiinnostunut, siitä toisesta viis. 

Vierailija
251/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisethan ajattelevat, että kaikki miehet on ra..is.kaajia, joten ei ihme jos he ahdistuvat jatkuvasti vain miehen nähdessään. Kun on kehittänyt itselleen pelkotilan johtuen pelkästä sukupuolesta, kaikki ahdistaa ja pelottaa, teki mies mitä tahansa. Nämä samat naiset juoksee tuolla kaduilla pimeään aikaan hysteerisenä karkuun, jos joku mies tulee samaan aikaan kaupasta kotiin. Ovat tietenkin lukeneet trendilehdistä viipyilevistä katseista ja ovat tietenkin naisten ryhmissä kertomassa toisilleen kuinka kauheita ja ällöttäviä miehet ovat. Tälläisessä kulttuurissa, luvut nousevat helposti lähes 100%, onhan se myös muodikasta olla uhri ja tulla ahdistelluksi, sillä saa paljon huomiota ja hyväksyntää.

Vierailija
252/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä saattaa olla sukupolvieroja. Vanhemmat sukupolvet ovat tottuneet ja heidät on ehkä kasvatettu sietämään ja hyväksymään ahdistelu. Se on ollut mukahauskaa, kun sihteeriä puristetaan peffasta. Nykyään tiedostetaan ettei sellainen ole ok ja siitä puhutaan ja ilmoitetaan. "Vanhan liiton" tyypit sitten eivät siihen mukaudu ja itkevät sormi suussa, että eivät muka tiedä miten saa käyttäytyä ja syyttävät uusia sukupolvia tiukkapipoiksi ja liian herkiksi, kun he vaativat asiallista kohtelua. En sitten tiedä miten selitetään nuoremmassa sukupolvessa ilmenevä itku ja kyvyttömyys asialliseen käytökseen, roolimalleilla? 

Me vanhan liiton tyypit istutaan taas herrakerhossa, johon oikeusturvariskeillä ei ole enää asiaa ja toteutetaan puristelutarpeet sertifioiduilla ei ihmiskaupan uhrien seksipalveluilla.

Ei toiminut akat kerhossa.

Vierailija
253/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanotaan, että nämä luvut pitäisi paikkaansa. Mitä tässä nyt pitäisi sitten sen miehen tehdä, joka ei ahdistele ketään? 

Lähtökohtaisesti ei sen kummempaa kuin olla jatkossakin ahdistelematta. Ei yksittäisen ihmisen vastuulla ole koko maailmaa parantaa. Toki omalla asenteella voi vaikuttaa lähipiirinkin asenteisiin ja jos itse näkee jotain ahdisteltavan ja uhri näyttää tarvitsevan apua (esim. ahdistelija seuraa eikä jätä rauhaan) niin kannattaa tehdä kuten toivoisi omalle siskolle tai tyttärellekin tehtävän. Ja nämä ohjeet koskevat sekä naisia että miehiä.

Luvut kuulostavat ihan uskottavilta. 88 % on joskus elämänsä aikana kokenut häirintää. Ei se

Miksi naiset saa päättää sen mitä miehet puheillaan tarkoittaa?Minkä takia vaikka kaksimielinen vitsi on automaattisesti jotain ahdistelua, eikä vaan erilainen näkemys asiasta ja siitä seurannut väärinkäsitys, jos lopettaa asiasta mainitsemisen jälkeen sellaisen puheen?Tietenkin se sitten on ahdistelua, jos jatkaa kiellosta huolimatta, mutta nythän monen mielestä yksittäinen kommentti vaikka kivasta mekosta tai hiuksista tai muu vastaava, ei-seksuaalinen kommentti, täyttää jo selkeästi ahdistelun määritelmän

No mitä mies sitten tarkoittaa, jos sanoo että kivat tissit, haluisin mun munan niiden väliin? Voiko sen tulkita jotenkin muuten kuin kirjaimellisesti? :D 

Jossain mekon positiivisessa kommentoinnissa vaikuttaa myös miten se kommentti sanotaan. Jos vain ihan neutraalisti, niin eihän se ole ongelma. Jos nostellen kulmiaan ja hieroskellen käsiään sekä läähättävällä äänellä, niin viesti ei olekaan enää neutraali vaan seksuaalissävytteinen, vaikka itse sanat olisivat vain että kiva mekko. Iso osa viestinnästä on non-verbaalista. 

Vierailija
254/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä mies sitten tarkoittaa, jos sanoo että kivat tissit, haluisin mun munan niiden väliin? Voiko sen tulkita jotenkin muuten kuin kirjaimellisesti? :D 

Sillä ei ole mitään väliä mitä se tarkoittaa.

Ainoastaan sillä on väliä onko se "Loukannut oleellisella tavalla seksuaalista itsemäärämisoikeuttasi." eli ei.

Vierailija
255/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisethan ajattelevat, että kaikki miehet on ra..is.kaajia, joten ei ihme jos he ahdistuvat jatkuvasti vain miehen nähdessään. Kun on kehittänyt itselleen pelkotilan johtuen pelkästä sukupuolesta, kaikki ahdistaa ja pelottaa, teki mies mitä tahansa. Nämä samat naiset juoksee tuolla kaduilla pimeään aikaan hysteerisenä karkuun, jos joku mies tulee samaan aikaan kaupasta kotiin. Ovat tietenkin lukeneet trendilehdistä viipyilevistä katseista ja ovat tietenkin naisten ryhmissä kertomassa toisilleen kuinka kauheita ja ällöttäviä miehet ovat. Tälläisessä kulttuurissa, luvut nousevat helposti lähes 100%, onhan se myös muodikasta olla uhri ja tulla ahdistelluksi, sillä saa paljon huomiota ja hyväksyntää.

Kuinka monelle tyttölapselle on puhuttu lapsena n amusedistä ja kielletty nousemasta tuntemattomien kyytiin? Monelleko teinitytölle on lisäksi sanottu ettei pimeän aikaan ja myöhään saa liikkua ulkona, varoiteltu tapaamasta ketään nettituttuja kuin vain julkisella paikalla ja mielellään kaveri mukana? Kuinka usein neuvo naisille on ettei kulje illalla aution puiston läpi tai lähde baarista kenenkään matkaan? Eikä ole liian humalassa ja ei jätä drinkkiään vartioimatta? Naisten itsepuolustuskurssit?

Ovatko nuo kaikki neuvot ja varotoimet siis toisten naisten hyökkäyksien varalta?

Vierailija
256/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh,jatkuvaa tuijottelua n 2v,aina samaan aikaan ulkona,lenkillä,kaupassa kuin minä.On noin 70v ukko,onneksi muutti pois.Kourimista,vehkeen esittelyä,sukulaismies yritti koiria alapäätä,ovikellon sovittelua,kivien heittelyä ikkunaan,seuraamista monta vuotta ym.sairasta touhua.

Vierailija
257/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on yllättävää, että vain 88 prosenttia on sitä kokenut. Aika moni siis ei ole.

Esimerkki: itseäni on ahdisteltu kaksi kertaa 41-vuotisen elämäni aikana, eli todella vähän suhteessa elämäni pituuteen. Nuokin kerrat olivat saman tyypin tekosia (työnsi kätensä jalkoväliini), kun olimme kesäleirillä. Olin tuolloin 12-vuotias, tuo poika oli ehkä 15.

Luen tuon prosenttiluvun niin, että meillä Suomessa asiat ovat yllättävän hyvällä tolalla, kun 12 prosenttia on säästynyt kokonaan seksuaaliselta häirinnältä. Toki paljon on vielä työsarkaa.

Vierailija
258/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet vihaavat naisia.

En minä ainakaan. 

-suomalainen mies 28v

Vierailija
259/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa kirjoittaa vain suoraan että seksuaalista häirintää? Vai littyykö s-ryhmä tähän jotenkin?

Vierailija
260/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 12-vuotiaalle tyttärelle kesällä nuoret miehet huuteli autosta, kun ilmeisesti luulivat, että tytär oli yksinään liikkeellä (olimme kahdestaan kävelyllä koiran kanssa ja minä jäin tyttärestä vähän jälkeen, kun koira meni kökkimään pensaikkoon) ja uskalsivat siksi autosta huudella. Tyttären mukaan ei ollut ensimmäinen kerta, kun näin tapahtui. Minua kuitenkin aika tavalla järkytti asia, vaikka kyllähän mä jo omasta kokemuksesta tiedän, että aikaisin se ahdistelu alkaa. (Minä olin myös 12-vuotias ja silloin ei ahdistelu edes jäänyt sanalliselle tasolle, vaan aikuinen mies puristi kaupassa mun rintaa.) Mutta silti! Ällötti ja suututti, että mun lasta joku ahdistelee.

Minä olen 41-vuotias ja minua ahdisteltiin viimeksi muutama kuukausi sitten. Mitä vanhemmaksi tulen, niin sen harvemmin, luojan kiitos. Mutta onhan tuota nyt jo kolmisen kymmentävuotta säännöllisen epäsäännöllisesti tullut törmättyä epäsopivaan käytökseen. Aika pitkä aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan