Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää

Vierailija
25.11.2023 |

Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää. Tämä on paljon enemmän kuin esimerkiksi Britanniassa. Aika huolestuttavaa. 

Kommentit (540)

Vierailija
521/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullisen korkea luku. Ikävä että niin monelta ihmiseltä puuttuu empatia kyky toisen kärsimystä kohtaan.

Perussuomen ajan henki.

Vierailija
522/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tässä tuntuu erikoiselta se, että 12% naisista ei olisi ikinä eikä koskaan kokenut seksuaalista häirintää. Miten se on mahdollista? Usein näissä keskusteluissa ihmettelen niitä naisia, joiden elämässä eriasteinen häirintä tuntuu olevan aivan jatkuvaa. Mulla ei ole sellaisesta kokemusta, mutta muutama aivan selkeä häirintäkokemus elämän varrelta löytyy, joissa ei ole kysymys mistään pelkistä katseista. Joku siis onnistuu säästymään sellaisilta?

Kyllä, esim. minä 50-vuotias nainen (aivan tavallinen, ei ole huomiota herättäviä vikoja kasvoissa/vartalossa) olen elänyt koko elämäni ilman minkäänlaista häirintää. Elän kuitenkin ihan normaalia elämää pk-seudulla. Aina asunut täällä. 

Käyn töissä julkisilla, käyn kaupoissa, käyn kävelyllä ympäri vuoden, oli pimeää tai valoisaa. Käyn satunnaisesti ravintoloissa/keikoilla, työpaikan

Se että naisten häirintä on päivittäistä ei tarkoita sitä, että jokaista naista häirittäisiin päivittäin, vaan joka päivä joku mies häiritsee jotakuta naista. Ja tähän riittää murto-osa miehistä, suurin osa miehistä on hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ongelmana on se ettei tytöille ja naisille opeteta pienestä pitäen miehen biologiaa ja psykologiaa. Jos tyttöjä valistettaisiin jo nuorena niin tytöt osaisivat pysyä kaukana miehistä ja pojista heti. Jos minua oltaiisin valistettu kunnolla ja olisin tiennyt sen mitä tänä päivänä tiedän tieteelliseksi faktaksi miesten mielistä niin olisin ostannut pysyä kaukana heistä ja olisin säästynyt niin monelta pahalta asialta ja enkä olisi tuhlannut aikaani sekä energiaani.

Vierailija
524/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa on esitetty, että rumia naisia ei ahdisteltaisi seksuaalisesti. Kyllä ahdistellaan. Mä oon aika ruma mutta kiltin näköinen ja oon saanut osani epätoivotusta lääpinnästä, kourinnasta ja huutelusta. Lisäksi oon saanut tavallista huutelua ja v*ttuilua liian huonosta ulkonäöstä. Tämä ei tietenkään ole päivittäistä. Nuorempana seksuaalinen ahdistelu oli yleisempää, alkoi ala-asteella, nykyään neli kymppisenä tuo tavallinen.

Ja ihan kanta suomalaiset tuota tekee. Täydet julkiset kulkuneuvot etenkin, jos ei pääse liikkumaan kunnolla eikä ees välttämättä näe toisen haamaa.

Vierailija
525/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin kokemuksen mukaan häiritsijät on tavallisia suomalaisia. Tämä johtuu vähän kyllä omasta käytöksestä. Jos näen selkeästi ulkomaalaisen, otan etäisyyttä, etenkin ryhmiin, ja välttelen silmäkontaktia. Pysyttelen siis etäämmällä enkä anna niille tilaisuutta ja nekin sitten pysyy kauempana. Tosin nuorempana kun en noin toiminut, ne lähinnä vaan flirttaili, kyseli onko poikaystävää, pyysi numeroa ja treffeille, mutta liian intensiivisesti eivätkä oikein olisi halunneet luovuttaa. En pitänyt tuosta. Mutta en kokenut sitä ahdisteluksi eikä kukaan heistä käynyt käsiksi.

En ota katsekontaktia suomalaisiinkaan erityisemmin, mutta osa silti ei pysy kaukana, mutta noi on yksittäisiä ja yleensä yllättäviä tilanteita.

Vierailija
526/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisiin kohdistuneessa väkivallassa pahimpina maina EU:ssa ovat tasa-arvoiset hyvinvointivaltiot: Tanska 52%, Suomi 46% ja Ruotsi 45%.

Paljon parempia ovat sitten sovinistiset macho-maat kuten Espanja ja Italia ja vanhoilliset oikeistolaiset maat kuten Unkari ja Puola.

Onko vika pohjoismaisissa hyvinvointivaltioissa vai pohjoismaisessa sosiaalidemokratiassa, jos esimerkiksi Orbanin johtama Unkari on paljon parempi maa naisille?

Vai onko näissä tilastoissa jotain oleellisesti pielessä?

Vierailija
527/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisiin kohdistuneessa väkivallassa pahimpina maina EU:ssa ovat tasa-arvoiset hyvinvointivaltiot: Tanska 52%, Suomi 46% ja Ruotsi 45%.

Paljon parempia ovat sitten sovinistiset macho-maat kuten Espanja ja Italia ja vanhoilliset oikeistolaiset maat kuten Unkari ja Puola.

Onko vika pohjoismaisissa hyvinvointivaltioissa vai pohjoismaisessa sosiaalidemokratiassa, jos esimerkiksi Orbanin johtama Unkari on paljon parempi maa naisille?

Mielestäni se juttu tässä on se, että Unkarissa, yms. vanhoillisissa maissa on melko selvät sukupuoliroolit, jonka roolin omaksumalla sinua arvostetaan. Ja kun sua arvostetaan, niin sun tarvii sietää vähemmän sontaa, kuten ahdistelua. Tässä toki on myös se, että noissa maissa ihmiset elävät vielä parisuhteissa, eli käytännössä tarkoittaa sitä, että kun ahdistelet väärää naista, niin siitä tulee helposti ihan fyysisiä seurauksia.

On toki helppo ymmärtää että sukupuolirooleista halutaan eroon, koska ne kaventavat yksilön vapautta olla sellainen kun on. Mutta sillä on kääntöpuolensa, niin kuin kaikella.

Tiedän nyt mitä moni ajattelee - "minua on ahdisteltu vaikka olen ollut parisuhteessa". Pyydänkin, että mietipä millanen vätys..ei vaan mies sulla on siellä kotona, eli olisiko hän valmis puolustamaan sinua tiukan paikan tullen fyysisesti. Noissa vanhoillisissa maissa kun tämä ei ole mikään ongelma.

Me ollaan mielestäni sellaisessa tilanteessa, että niin monet naiset on nähdäkseni sellaisia, että miehet eivät heitä arvosta, koska syytä siihen ei oikeastaan ole. He eivät ole hyviä äitejä, vaimoja, tai oikeastaan mitään. Ja sama juttu toisinpäin - nykymiehet ovat menettäneet lähes kaiken maskuliinisuutensa, johon kuuluu esim. naisten suojeleminen pahoilta miehiltä.

Ikävintä tässä on se, että tilannehan ei tule muuttumaan paremmaksi, koska me saadaan koko ajan vain lisää syitä inhota toisiamme enemmän.

Vierailija
528/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kohdannut, koska olen varmaan ollut liian ruma. Joskus harvoin jos joku mies flirttailee minulle koen sen todella mukavana ja itsetuntoa kohottavana. Yleensä kun näen jonkun naisen saavan jonkun miehen huomiota niin näen kyllä miten se saa hymyn tämän naisen huulille. 

Vierailija
529/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tässä tuntuu erikoiselta se, että 12% naisista ei olisi ikinä eikä koskaan kokenut seksuaalista häirintää. Miten se on mahdollista? Usein näissä keskusteluissa ihmettelen niitä naisia, joiden elämässä eriasteinen häirintä tuntuu olevan aivan jatkuvaa. Mulla ei ole sellaisesta kokemusta, mutta muutama aivan selkeä häirintäkokemus elämän varrelta löytyy, joissa ei ole kysymys mistään pelkistä katseista. Joku siis onnistuu säästymään sellaisilta?

Kyllä, esim. minä 50-vuotias nainen (aivan tavallinen, ei ole huomiota herättäviä vikoja kasvoissa/vartalossa) olen elänyt koko elämäni ilman minkäänlaista häirintää. Elän kuitenkin ihan normaalia elämää pk-seudulla. Aina asunut täällä. 

Käyn töissä julkisilla, käyn kaupoissa, käyn kävelyllä ympäri vuoden, oli pimeää tai valoisaa. Kä

Joo mutta väitehän oli että lähes 100% naisista kohtaa häirintää. 

Minusta tämä rehellisesti kuulostaa vähän huomion kerjuulta.

Vierailija
530/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolassa akalla ja koiralla on omat paikat talossa. 

Vierailija
531/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä julkisilla, käyn kaupoissa, käyn kävelyllä ympäri vuoden, oli pimeää tai valoisaa. Kä

Joo mutta väitehän oli että lähes 100% naisista kohtaa häirintää. Minusta tämä kuulostaa vähän huomion kerjuulta.

Äsken meni lainaukset väärin pitää näköjään painaa useamman kerran enternäppäintä ennen kuin kirjoittaa oman kommenttinsa. 

Vierailija
532/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku siideripissis esittelee avujaan netissä ja häiriintyy jos joku köyhä kehuu.

Vierailija
533/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se islam teettää

Vierailija
534/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se islam teettää

Niiden omilta muijilta silvotaan toosa ja parsitaan umpeen ja sitten laitetaan naaras vielä jätesäkkiin. Sinänsä toimiva systeemi jos halutaan kitkeä ahdistelua.

Vierailija
535/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolassa akalla ja koiralla on omat paikat talossa. 

Tai sitten saattaa olla niin, että naiset on Puolassa paljon tyytyväisempiä elämäänsä kuin täällä tasa-arvo-onneloissa.

Vierailija
536/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama suhdeluku lienee herutuskuvien julkaisussa . Naiset poseeraavat miltei alasti somessa ja ihmettelevät saamaansa huomiota . OF tähdistä on myös suurin osa naisia ja miehet on maksajan roolissa . 

Itse en julkaise mitään mitä en sallisi anopin tai pomon näkevän . 

Vierailija
537/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-marketin häirintä on ihan kauheaa. Onneksi voin valita kauppani, esim.Lidliin.

Vierailija
538/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se islam teettää

Ahdistelijat ja raiskaaja eivät ole muslimeja. Kaikki olleet valkoisia.

Vierailija
539/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja a-studioon häirinnän alaisuuteen joutuvia naisia oli otettu edustamaan only fansiä pitävä nainen, joka tekee kaikkensa, että nainen nähtäisiiin vain ja ainoastaan rahalla ostettavana esineenä.

Hänestä se oli häirintää, kun hän laittaa alastonkuvia nettiin ja saa arvostelua ja ehdotuksia.

Vierailija
540/540 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi