Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää
Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää. Tämä on paljon enemmän kuin esimerkiksi Britanniassa. Aika huolestuttavaa.
Kommentit (540)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset voisivat katsoa peiliin. Jos pukeutuu tyrkyttävästi ( lähinnä kesällä), niin antaa sellaisen viestin itsestään että on ns " vapaata riistaa".
T. N 50+
Ne tilanteet joissa minua on ahdisteltu, oli päiväsaikaan, julkisissa paikoissa (töissä, aikuiskoulussa) ja minulla oli normaalit pitkälahkeiset vaatteet päällä! En edes meikkaa, koska en osaa. Joten kommenttisi on lyhytnäköinen. Ole siis hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä huolestuttavaa, että vielä vuonna 2023 eivät miehet tiedä mikä on soveliasta/kohteliasta käytöstä. Asenne tuntuu olevan sama, kuin näillä polkupyörillä tulleilla, että jos näet tytön/naisen jossain, niin kiinni vaan kuin sika limppuun! Koska sillä naisella ei ole mitään arvoa tai omaa tahtoa, hän on vain tarpeiden tyydytyksen väline, ei ihminen ollenkaan.
Ennen oli sellainen käsite kuin herrasmies, jossa se kohteliain ja hyväkäytöksisin mies veti naisia puoleensa. Ettekö ymmärrä, että hyvä käytös houkuttelee puoleensa? Kerron nyt salaisuuden: hunaja houkuttelee kuningatarmehiläisiä ja paska kärpäsiä. Nyt miehet niitä ratkaisuja kehiin, miten teidät saataisiin tapakoulutettua?
Kasvatus kotona ja koulussa. Naiset eivät ole miesten omaisuutta eikä heitä siksi saa ahdistella. Kuinkahan monta vu
Minusta se on hävinnyt jo länsimaista. Tai siis, en ole naisena ikinä kokenut miesten olevan ylivoimaisia minuun nähden. Toki on niitä vajaita yksilöitö jotka niin kuvittelee
Ei se asenne ole mihinkään hävinnyt länsimaistakaan, jos noin moni nainen elämänsä aikana on ahdistelun kohteena, kuin aloituksen artikkelissa.
Kun otetaan huomioon, että naiset kasvatetaan uhriutumaan, ja seksuaaliseksi ahdisteluksi luokitellaan jopa "vihjaileva tuijotus" ja vitsit, on ihme ettei 101 % naisista ole kokenut seks. ahdistelua. Tuo "vihjailuhan" usein tapahtuu naisen omien korvien välissä, ei miehen katseessa.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa taas, kuinka empaattisia palstan miesoletetut ovat.
He eivät varmaan edes tajua, miten yleistä ahdistelu on. Ja vähättely. Jotain mätää tässä meidän kulttuurissa. Naiset ja tytöt eivät ole joidenkin mielestä edes ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa 100 prosenttia miehistä on kokenut s-häirintää
Koska häirinnäksi riittää pelkkä toisen ihmisen läsnäolo ja se että ihminen hengittää, että ei kuolisi. Jos joku nainen on ikinä katsonut sinua, se vasta häirintää onkin, siitä tulee iso rasti lomakkeeseen, kyllä olen kokenut härintää.
Olin 10v tyttö kun naapurinsetä kävi kasvaviin rintoihini käsiksi.
Vertaatko kohtaloasi samaan?
Olin 8-9 vuotias kun sain nyrkistä ja polvesta koulussa.
Vertaatko kohtaloasi samaan?
-ohis
Minä sain myös nyrkistä ja olen tyttö. Lisäksi vieraiden setien ehdottelut, jopa lääppimiset. Haloo?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset voisivat katsoa peiliin. Jos pukeutuu tyrkyttävästi ( lähinnä kesällä), niin antaa sellaisen viestin itsestään että on ns " vapaata riistaa".
T. N 50+
Ai jälleen kerran miesten teot on naisen vika. Eihän miehet voi mitenkään säädellä käyttäytymistään vaan se on naisten vastuulla, miehet on syyntakeettomia hormoniensa orjia, pitää ymmärtää ja naisen pitää ymmärtää hävetä, jos miehen tekojen kohteena on. Hyvin sut on tohon misogyniaan aivopesty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. N 50+
Ne tilanteet joissa minua on ahdisteltu, oli päiväsaikaan, julkisissa paikoissa (töissä, aikuiskoulussa) ja minulla oli normaalit pitkälahkeiset vaatteet päällä! En edes meikkaa, koska en osaa. Joten kommenttisi on lyhytnäköinen. Ole siis hiljaa.
Minulla oli peittävä vilapaita. Tämä pukeutumisasia on täyttä skeidaa. Jos joku ahdistelee, syy on ahdistelijassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vain kuvitella mitä kaikkea tähän lasketaan ahdisteluksi..
Miten olisi oma kokemukseni? Esimieheni puhui jatkuvasti härskejä alapääjuttuja, ehdotteli ryhmäseksiä sun muuta, hipaisi ohimennessään jotain kohtaa kehostani, ehdotti hommaavansa minulle asunnon keskustasta, jos vain jättäisin mieheni, yritti tunkea samaan hotellihuoneeseen työmatkalla...
Valitukset hänen esimiehelleen eivät auttaneet, sillä äijä oli firman kovin myyntitykki.
Puoli vuotta siinä puljussa riitti.
On se naisilla rankkaa kun seuraa saa vaikkei haluais. Toista se on tavallisella miehellä
On se. Jouduin jättämään unelmatyöni koska omistaja-tj. ei tiennyt, mitä "ei" tarkoittaa. Sitä ennen oli tosi vaikeaa ja sen
Olikohan sattumoisin tapahtuma-alalta?
Vierailija kirjoitti:
Kun otetaan huomioon, että naiset kasvatetaan uhriutumaan, ja seksuaaliseksi ahdisteluksi luokitellaan jopa "vihjaileva tuijotus" ja vitsit, on ihme ettei 101 % naisista ole kokenut seks. ahdistelua. Tuo "vihjailuhan" usein tapahtuu naisen omien korvien välissä, ei miehen katseessa.
Miten joku voi olla sitä mieltä, ettei seksuaalinen, vihjaileva tuijotus sekä rasvaiset vitsit ole häirintää? Aivan päivänselvä asia että on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä huolestuttavaa, että vielä vuonna 2023 eivät miehet tiedä mikä on soveliasta/kohteliasta käytöstä. Asenne tuntuu olevan sama, kuin näillä polkupyörillä tulleilla, että jos näet tytön/naisen jossain, niin kiinni vaan kuin sika limppuun! Koska sillä naisella ei ole mitään arvoa tai omaa tahtoa, hän on vain tarpeiden tyydytyksen väline, ei ihminen ollenkaan.
Ennen oli sellainen käsite kuin herrasmies, jossa se kohteliain ja hyväkäytöksisin mies veti naisia puoleensa. Ettekö ymmärrä, että hyvä käytös houkuttelee puoleensa? Kerron nyt salaisuuden: hunaja houkuttelee kuningatarmehiläisiä ja paska kärpäsiä. Nyt miehet niitä ratkaisuja kehiin, miten teidät saataisiin tapakoulutettua?
Kasvatus kotona ja koulussa. Naiset eivät ole miesten omaisuutta e
Siinä puhuinkin yksilöistä joilla on tuo asenne edelleen. Yleisesti ottaen se on kuitenkin hävinnyt.
Vierailija kirjoitti:
T. N 50+
Hutsahtava pukeutuminen ei oikeuta kähmimiseen jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. N 50+
Minulla oli peittävä vilapaita. Tämä pukeutumisasia on täyttä skeidaa. Jos joku ahdistelee, syy on ahdistelijassa.
"Was it really my fault? asked the Short Skirt. No, it happened with me too, replied the Burka. The diaper in the corner couldnt even speak. -Darshan Mondkar
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi olla sitä mieltä, ettei seksuaalinen, vihjaileva tuijotus sekä rasvaiset vitsit ole häirintää? Aivan päivänselvä asia että on.
Juurihan minä selitin. Koska uhriutujanainen omassa pienessä päässään päättää mikä katse on vihjailevaa tuijottamista ja mikä ei. Moni nainen ahdistuu jo siitä, kun mies katsoo heidän suuntaansa, vaikkei edes katsoisi kyseistä naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan minä selitin. Koska uhriutujanainen omassa pienessä päässään päättää mikä katse on vihjailevaa tuijottamista ja mikä ei. Moni nainen ahdistuu jo siitä, kun mies katsoo heidän suuntaansa, vaikkei edes katsoisi kyseistä naista.
Sun epätoivoisella sepityksellä ei ole painoarvoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan se tossa aloituksen artikkelissakin sanotaan: naisella on oikeus päättää, miten häntä kosketaan ja katsotaan. Ei pitäisi olla epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se islam teettää
Minua on ahdistelleet vain kantasuomalaiset ja siispä oletetusti ei-islaminuskoiset miehet. Alkoi kun olin 12, ahdistelijat olivat aina keski-ikäisiä valkoisia miehiä. Yksikin hidasti autolla ja huuteli hyvästä perseestä ja haluaisiko pikkukissa kyydin. Olin KAKSITOISTA, tupsupipo ja vaaleanpunainen talvitakki päällä. Olin LAPSI.
Sen jälkeen ahdistelua on tasaisesti, enkä tarkoita mitään katseita. Ei koko aikaa, mutta tasaisesti. Ihan sama mitä on päällä. Viimeksi tänä kesänä kun kävelin kotiin, arviolta kuusikymppinen mies liittyi väkisin seuraan ja alkoi kysellä henkilökohtaisia ja etenkin onko miestä ja harrastanko seksiä. Eikä lopettanut vaikka käskin painua hel-ettiin. Mitä muuta tuo on kuin ahdistelua??
Ja joka ikinen kerta siis ihan suomalaiset todnäk luterilaiset olleet asialla.
Ihmetyttää mitä on ne 12% jotka eivät ole kokeneet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katse? Entäs pyytämätön koskettelu, kotiin seuraaminen illalla pimeässä (menin jopa korttelin ympäri tahallani, siis täyttä ympyrää, aina vain seurasi), nurkkaan ahdistaminen kahvihuoneessa samalla kun vaatii treffejä niin että on vaikea päästä pois, tai kun neljä miestä seisoo ringissä arvostelemassa ulkonäköäsi töissä, kun koulussa kimppuusi hyökkää useampi poika jotta pääsevät kourimaan, entä reiden hipelöinti bussissa, takapuoleen painautuminen ruuhkaisessa ratikassa, entä jatkuvat seksuaaliset chattiviestit töissä vaikka olet pyytänyt lopettamaan, entä takapuolelle läpsäisy torstaina iltapäivällä klo 14 kun kävelet kauppaan (ja kun huudat tekijälle, hän vastaa että ai sulla on menkat).
Ja siinä vain osa kokemuksistani. Kertaakaan en ole katseesta ahdistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö miehet muka tiedä minkälaista on vihjaileva tuijottaminen? Pitääkö sekin jotenkin ratakiskosta vääntää kuin autistille. Kyllä naiset erottavat milloin joku heitä tuijottaa ja milloin joku katsoo ohi, älä leiki tyhmää. Jos sun katsees on jatkuvasti seksuaalista häirintää, niin vika on kyllä sussa.
Olen hyvin pettynyt tähän 88 prosenttiin. Kyllä pätevän tutkimuksen pitäisi päätyä ainakin tuonne 95 prossan lukemiin. Eihän tuollaisella lukemalla ole mitään arvoa.