Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää

Vierailija
25.11.2023 |

Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää. Tämä on paljon enemmän kuin esimerkiksi Britanniassa. Aika huolestuttavaa. 

Kommentit (540)

Vierailija
201/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ulkonäön kehuminen ja päiväkahveille pyytäminen seksuaalista ahdistelua? En tiennytkään että puolisoni ahdisteli minua kun tavattiin. Luulin että se oli normaali kiinnostuksen osoitus ja treffikutsu. 

Vierailija
202/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautalankamalli ahdistelun ymmärtämisen avuksi: mieti, sanoisitko tai tekisitkö niin omalle äidillesi tai tyttärellesi. Jos teko tai sanat kuulostavat ällöttäviltä siinä kontekstissa, niin ne ovat sitä eikä niitä kannata sanoa tai tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koin eniten häirintää alaikäisenä tyttönä. Silloin se oli suurimmilaan, nyt 30 vuotiaana harvemmin, mutta edelleen silloin tällöin. Mutta aika huolestuttava seikka sekin.

Tämä minua pelottaa todella paljon nyt, kun oma tyttöni alkaa kohtapuoliin lähestymään teini-ikää. Miten voin pitää lapseni turvassa :(

Ei kannata pelätä turhaan, mä olen 30v eikä mua ole kertaakaan elämäni aikana ahdisteltu :) Paljon auttaa se ettei kulje yömyöhään epäilyttävissä paikoissa

Kun olin 15-vuotias, paikallisessa ruokakaupassa joku papparainen ohimennen koski tissiini. Tilanne meni niin, että seisoin jonkin hyllyn edessä, ja annoin hänelle tilaa ottaa sieltä mitä oli ottamassa. Kiitokseksi tästä, käsi kävi. 

Aika helpolla pääsit.

Kun olin 19 vuotias minulta riistettiin vapaus yli puoleksi vuodeksi.

Vierailija
204/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ulkonäön kehuminen ja päiväkahveille pyytäminen seksuaalista ahdistelua? En tiennytkään että puolisoni ahdisteli minua kun tavattiin. Luulin että se oli normaali kiinnostuksen osoitus ja treffikutsu. 

Päiväkahviseura = seksiseura. 

Vierailija
205/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi, voi. Nuorempana sain useinkin ehdotuksia miehiltä, pomo ehdotti kaikenlaista ja kollegat sekä ventovieraat miehet..mitä sitten? Sanoin niille et hei, sinuun en koskisi rautatangollakaan ja siihen loppui häirintä. Mistä nämä nuoret naiset on tehty kun kaikki kokee nykyään seksuaalista häirintää? Kävellään puolialastomana kaupungilla mutta kun joku ehdottaa jotain niin ollaan heti  uhriutumassa! Pikkasen luonnettaesiin arvoisat neidit. En tietenkään puolusta raiskaajia enkä naisten kopelointia mutta kait nyt jokainen osaa sanoa EI ehdotuksille tai laittaa viestittelijän estoon? 

Vierailija
206/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautalankamalli ahdistelun ymmärtämisen avuksi: mieti, sanoisitko tai tekisitkö niin omalle äidillesi tai tyttärellesi. Jos teko tai sanat kuulostavat ällöttäviltä siinä kontekstissa, niin ne ovat sitä eikä niitä kannata sanoa tai tehdä. 

Mielestäsi ketään ei voi koskaan pyytää treffeille, jos ei äitiäkään pyytäisi?

Vierailija
207/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koin eniten häirintää alaikäisenä tyttönä. Silloin se oli suurimmilaan, nyt 30 vuotiaana harvemmin, mutta edelleen silloin tällöin. Mutta aika huolestuttava seikka sekin.

Tämä minua pelottaa todella paljon nyt, kun oma tyttöni alkaa kohtapuoliin lähestymään teini-ikää. Miten voin pitää lapseni turvassa :(

Ei kannata pelätä turhaan, mä olen 30v eikä mua ole kertaakaan elämäni aikana ahdisteltu :) Paljon auttaa se ettei kulje yömyöhään epäilyttävissä paikoissa

Kun olin 15-vuotias, paikallisessa ruokakaupassa joku papparainen ohimennen koski tissiini. Tilanne meni niin, että seisoin jonkin hyllyn edessä, ja annoin hänelle tilaa ottaa sieltä mitä oli ottamassa. Kiitokseksi tästä, käsi kävi. 

Kun olin 17 vuotias naapurin "mummo" otti kullista kiinni jne...

Samaa jaskaa samassa paketissa, joten lopeta se vikinä.

Vierailija
208/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kuolee sukupuuttoon, jos rima lähestymiselle asetetaan insestiin.. 

Vierailija
209/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pitää tietää että nykyään kranttumuijien mielestä seksuaalista häirintää on jos mies sattuu kesäkadulla vilkaisemaan näpsäkän naisen suuntaan

Miksi vähättelet naisten kokemuksia? Väitteesi on täyttä paskaa.

Väite ei valitettavasti ollut täyttä pazkaa. Kun käy katsomassa linkistä tuota juttua, siellä yksi häirinnän muodoista on "ahdistava ja/tai vihjaileva tuijotus".

Niin? Se on eri asia kuin vilkaisu. Toista voi katsoa tämän huomaamatta, ei ole pakko toljottaa kuola valuen.

Huomauttanen, että se ahdistuminen tapahtuu aina siellä kohteen päässä!

Nyt setämiestä alkoi ahistaa eli koko tutkimuksen voi luokitella sen itse asettamil

Seksuaalinen ahdistelu tapahtuu henkilöiden välillä, jonkinlaisessa kontaktissa. Tutkimus ei voi olla seksuaalista ahdistelua. 

Vierailija
210/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva iskee äitiään tai siskoaan. Ei silti ahdistele jos lähestyy kiinnostuneena naista. 

Vierailija
211/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkahviseura = seksiseura. 

Tuo on sitten sun omaa tulkintaa. Ihan normaalia pyytää treffeille kahville.

Vierailija
212/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo vika ollut ihan vain flirttailua?

Vierailija
213/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on naisena ihan käsittämätön ajatus että joku mies tulisi häiriköimään. Mä en liiku missään huonokäytöksisten moukkien seurassa. Toisaalta ehkä oma ulkonäkökin vaikuttaa. Mutta en tunne tuon tyylisiä miehiä jotka ahdistelee. Ketä/millaisia he oikein ovat? Tuttavapiirini miehet ovat parisuhteessa olevia herrasmiehiä. 

Tarkoitan ulkonäöllä siis sitä, että kun on tavallisen ja huomaamattoman näköinen niin ei vedä itseensä huomiota, ei positiivista eikä negatiivista. Ulkonäköönsä ei tietenkään voi paljoa vaikuttaa mutta omalla kohdallani se on ehkä ollut myös yksi suojeleva tekijä. 

Älä nyt viitti. Puolustuskyvyttömän näköinen (eli esim. 13-14 v ikä, kesätyö siivoojana, yksin lenkkipolulla tai työmatkalla, missä tahansa seurassa baarissa, humalatila, taksikuskin työ) herättää "huomiota". Aina negatiivista ahdistellun kannalta.

Ahdistelu ei koskaan ole positiivista huomiota. Se että sinua ei ole ahdisteltu johtuu joko siitä että on ollut tosi hyvä tuuri, tai olet aina kodin ulkopuolella tutussa porukassa. Ulkonäöllä, pukeutumisella ja käytöksellä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Suurin osa miehistä on normaaleja, ei moukkia eikä kuspäitä. 

Vierailija
214/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pitää tietää että nykyään kranttumuijien mielestä seksuaalista häirintää on jos mies sattuu kesäkadulla vilkaisemaan näpsäkän naisen suuntaan

Miksi vähättelet naisten kokemuksia? Väitteesi on täyttä paskaa.

Väite ei valitettavasti ollut täyttä pazkaa. Kun käy katsomassa linkistä tuota juttua, siellä yksi häirinnän muodoista on "ahdistava ja/tai vihjaileva tuijotus".

Niin? Se on eri asia kuin vilkaisu. Toista voi katsoa tämän huomaamatta, ei ole pakko toljottaa kuola valuen.

Sivusta, mutta missä se tuijottamisen raja menee? Onko se 5 sekuntia, vai 10 vai jotain muuta?

Ja en ole näh

Voi vddu mulla on kaihi olen siis sarja-ahdistelija.

Vierailija
215/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kannata naisen kanssa siis seksiä harrastaa ollenkaan, aika harva toivottavasti sitä tekee äitinsä tai tyttärensä kanssa.

Vierailija
216/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäsi ketään ei voi koskaan pyytää treffeille, jos ei äitiäkään pyytäisi?

Äidille varmaan voi sanoa, että hei, lähtisitkö kaffelle, mutta hei lähetkö paneen, mulla seisoo jo, kuulostaakin jo pahalta. Eli sitä ulosantiaan voi miettiä, onko se kohteliasta ja toista kunnioittavaa. 

Vierailija
217/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistelu alkoi muistaakseni n. 14-vuotiaana. Huomio oli sellaista rakkaudesta se hevonenkin potkii ja olin hyvin ahdistunut. Välttelin poikia. Aikuiset tuijottivat. Nuorena aikuisena alkoi suora kähmintä ruuhkassa ja ravintoloissa, missä oli ihmistungosta. Työpaikoilla härskejä vitsejä. Kolmekymppisenä kohtasin vain enää miesten suosimista ja naisten vähättelyä asiantuntijatyössä. Olisi pitänyt flirttailua enemmän. Nelikymppisenä saan vihdoin olla rauhassa tai en vain enää huomaa mitään, kun vain jyrään esteet tieltäni.

Vierailija
218/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki on tehdä kyselyitä jossa jo pelkkä miehen läsnäolo tulkitaan ahdisteluksi, mies hengitti liian syvään, nainen ahdistui ja tilastoon merkintä.432

Vierailija
219/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelu alkoi muistaakseni n. 14-vuotiaana. Huomio oli sellaista rakkaudesta se hevonenkin potkii ja olin hyvin ahdistunut. Välttelin poikia. Aikuiset tuijottivat. Nuorena aikuisena alkoi suora kähmintä ruuhkassa ja ravintoloissa, missä oli ihmistungosta. Työpaikoilla härskejä vitsejä. Kolmekymppisenä kohtasin vain enää miesten suosimista ja naisten vähättelyä asiantuntijatyössä. Olisi pitänyt flirttailua enemmän. Nelikymppisenä saan vihdoin olla rauhassa tai en vain enää huomaa mitään, kun vain jyrään esteet tieltäni.

Oikeus päättää oliko kontakti ahdistelua vai flirttailua pidätetty.

Vierailija
220/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen ei ole asunut koko elämäänsä erakkona saarella, niin varmasti on jossain vaiheessa jonkun käsi luvattomasti pyllyä kouraissut. 

Minut on jätetty rauhaan vain ensimmäisessä työpaikassani vuonna -68 ja viimeisessä paikassani vuonna 2015.

Ei ole ollut pikkuhipaisuja,  vaan suoraa kopelointia täysin yllättäen.

On häpeällistä väheksyä naisten kokemuksia tietämättä, mistä on ollut kysymys.

Ettei vaan olisi asialla näitä inhottavia kokemuksia aiheuttavat tyypit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän