Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen isä esittää epäilyksiä ettei lapsi olisi hänen

Vierailija
21.11.2023 |

Meille on syntymässä joulukuussa esikoinen ja nyt syksyn aikana mies on alkanut esittää yhtä useammin epäilyksiä ja vihjauksia siitä ettei lapsi olisi hänen. Hän sanoo ne aluksi vähän kuin vitsinä, että miten sitä koskaan voi olla varma isästä, mutta nyt myös aika suoraan esimerkiksi riidan aikana sanomalla "mistä mä edes tiedän onko sen mun". Yleensä mies lähtee noista tilanteista ja myöhemmin vähättelee koko tilannetta eikä halua puhua siitä.

Mitään syytä isyysepäilyksiin ei ole. Ollaan oltu vuosia yhdessä ja ihan yhdessä toivottu lasta. Isyydentunnustus olisi mahdollista neuvolassa, mutta sitäkään mies ei vielä ole halunnut tehdä. Eipä hän oikeastaan käynneilläkään olut mukanakaan.

Kommentit (379)

Vierailija
121/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jäisi kuuntelemaan tuollaisia pettämissyytöksiä. 

Niin, vaan lähtisit tulevan lapsesi isän luokse.

Näin se vaan menee..

Päinvastoin. Laittaisin isän pihalle. 

Vierailija
122/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vielä päälle nelikymppisenä saan kuulla omalta isältäni ajoittain, että "tiedä ootko mun lapsi ollenkaan" tai "kuka sen tietää kenen lapsi olet". Ja olen ihan hänen äitinsä näköinen. Tämä epäilys alkoi äitini mukaan raskausaikana ja tuskimpa loppuu ikinä. Perinnön hän on testamentannut lapsilleni. En tajua logiikkaa, että epäilee etten ole hänen lapsensa, mutta lapsenlapsia on ikävä ja saa kuulemma nähdä heitä liian harvoin. Ollut hirveä isä minlle ja sisaruksilleni, parempi olisi ollut, jos äiti olisi ottanut eron jo raskausaikana. 

Eikö tämmöiset ole helppo vaientaa ihan sillä perustason kaupallisella dna-testillä?

Kun höpinä alkaa niin testi esiin käsilaukusta ja sylkinäytteet postiin.

Miksi vuosi pitäisi kenenkään epäilyksiä tai epätietoisuutta sietää turh

Jos tölvijä edelleen jotain mukeltaa, mutta ei suostu testiin niin sitten pitää sanoa kovemmin: nyt asia testataan tai sitten olet loppuelämäsi tästä hiljaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisten on sitten pakko olla niin epäluotettavia, että miehille syntyy aina epävarmuutta jopa näissäkin asioissa?

Välillä tuntuu, että 99% naisista ihan tahallaan pilaa sen 1% hyvän maineen.

Vierailija
124/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanottu isäni hoki aina tuota samaa. Väitti etten ole hänen lapsensa. Vuosia sitten ehdotin kerran dna-testiä, ja testi tehtiin, mutta varmistin että testin tulos näyttää että hän ei ole isäni. Sitten kun sai tulokset ja niissä luki että emme ole sukua, niin vaikutus olikin päinvastainen. Hän ei enää ikinä maininnut sanallakaan siitä isyysasiasta. Varmaan mietti loppuelämänsä hiljaa mielessään ihmetellen.

Vierailija
125/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö itse pettänyt, joten nyt epäilee sinua samasta, ettei tarvitse hyväksyä olleensa itse väärässä. 

Vierailija
126/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedätkö itse varmaksi että se on se isä? Pitää kai tämäkin kysyä

Vierailija
127/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet jotain muuta?

Vierailija
128/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vara venettä kaada. Risto maksaa aina vaan elatusmaksuja vaikka ei ole lapsen isä ja oikeudessa kumottu isyys. 

Riston surullinen taistelu jatkuu... Oikeus kumosi isyyden ja Risto lopetti elatusmaksut, nyt elatusmaksut menee ulosottoon.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fcc44912-1fbf-4a21-a692-0df2c65e94be

Vierailija
129/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se vaan menee..

Tuleva isä saisi kyllä maksaa elarit. Hänestä muuten pitäisin lapsen kaukana.

Useimmiten näissä tapauksissa valtio maksaa elatustuen. Siis näissä joissa vastuuttomat ihmiset näitä vahinkolapsia saavat. Näin uskon sinunkin kohdalla tapahtuvan.

Vierailija
130/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se vaan menee..

Päinvastoin. Laittaisin isän pihalle. 

Onpa sinussa luonnetta .. tollasen oon aina halunnu 🤗

Vierailija
131/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se vaan menee..

Tuleva isä saisi kyllä maksaa elarit. Hänestä muuten pitäisin lapsen kaukana.

Useimmiten näissä tapauksissa valtio maksaa elatustuen. Siis näissä joissa vastuuttomat ihmiset näitä vahinkolapsia saavat. Näin uskon sinunkin kohdalla tapahtuvan.

Mikä hel## vaninko lapsi mulla on? Lasta yritettiin todella pitkään.

Vierailija
132/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet jotain muuta?

Sinäpä voit katsoa peiliin ja miettiä miksi miehen pitää kuvitella.. sieltä se syyllinen löytyy .

Ei mun mies mitään kuvittele joten kyllä se syyllinen löytyy ihan siltä sun omasta peilistä. Mitta koskapa vainoharhaset olisi mihinkään kysymyksiin osanneet vastata mitää järkevää.

Vierailija
133/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eipä sitä miehenä voi ikinä tietää täydellä varmuudella jos ei testejä tehdä.

DNA-testit pakollisiksi.

Vierailija
134/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eipä sitä miehenä voi ikinä tietää täydellä varmuudella jos ei testejä tehdä.

DNA-testit pakollisiksi.

Ihan vapaasti. Tietääpähän sitten keneltä ne elarit vaatii.

Vierailija
135/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille on vaan iskenyt paniikki, kun on tajunnut, että lapsi on ihan oikeasti tulossa. Jotain epävarmuutta omasta kyvystä olla isänä tms.

Kysy pelottaako vai kaduttaako sitä lapsen hankinta.

Tämä minullakin tuli mieleen ekana. Hän ei koe lapsen odotusaikaa samoin konkreettisesti kuin sinä. 

Vierailija
136/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku näköjään haluaa ketjun ihan välttämättä poistoon. Oikeastaan ihan hyvä niin.

Vierailija
137/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sanottu isäni hoki aina tuota samaa. Väitti etten ole hänen lapsensa. Vuosia sitten ehdotin kerran dna-testiä, ja testi tehtiin, mutta varmistin että testin tulos näyttää että hän ei ole isäni. Sitten kun sai tulokset ja niissä luki että emme ole sukua, niin vaikutus olikin päinvastainen. Hän ei enää ikinä maininnut sanallakaan siitä isyysasiasta. Varmaan mietti loppuelämänsä hiljaa mielessään ihmetellen.

Lisään vielä, että kyseessä ei ollut juridinen isäni, vaan ainoastaan, valitettavasti, biologinen isä. Vanhemmat erosi kun olin taapero ja äiti muutti kanssani muualle. Isäpuoli adoptoi minut kun olin lapsi.

Vierailija
138/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämättömän huonosti tunnette oman kumppaninne jos luonne ei ole selvinnyt aiemmin, taitaa olla liian lapsellinen vielä? Varmaan se miesluolakin löytyy tai ainakin haaveissa :)

Vierailija
139/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystesti pitäisi olla automaatio syntyvälle lapselle. Nopealla googlauksella isyystesti maksoi 160€ ja lapsia syntyi 2022 vuonna noin 4500 eli hintaa tulee 7,2miljoonaa euroa. Suomen valtio maksaisi ja tuo summa olisi sosiaalituista pois. Paljolta pahalta ja harmilta moni säästyisi 👍

Vierailija
140/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isyystesti pitäisi olla automaatio syntyvälle lapselle. Nopealla googlauksella isyystesti maksoi 160€ ja lapsia syntyi 2022 vuonna noin 4500 eli hintaa tulee 7,2miljoonaa euroa. Suomen valtio maksaisi ja tuo summa olisi sosiaalituista pois. Paljolta pahalta ja harmilta moni säästyisi 👍

45000 lasta siis, jäi nolla pois.